Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heippati teille kaikille, uusille ja "vanhoille" :).
Meillä ei edelleenkään tapahdu mitään. Taas yhdet kuukautiset kärsitty ja niinkuin jo tuolla aiemmin kirjoittelin niin ovulaatioita emme nyt toistaseksi tikuttele, pöllytetään lakanoita "ihan vaan huvin vuoksi" :). Jos heiluttelemme ollenkaan...

Tämä rumba on käynyt hermoille siinämäärin että olemme ajautuneet melkoisiin riitoihin ukkoni kanssa nyt aika usein. Ja pelottavinta asiasta tekee se ettei varsinaiset hoidot ole vielä edes alkaneet :(. Stressi, kärsimättömyys, odottelu, tiedottomuus, työpaineet ja kovat odotukset tuntuvat toisinaan aivan sietämättömiltä. Jossain määrin olen myös tyytymätön valitsemaamme klinikkaan näin ollen mielessä pyörii jos jonkinmoista ajatusta, itkua, pelko ja raivoa :(.

Juuri nyt on todella vaikeaa nähdä tässä mitään hyvää ja vaikka toiveena edelleen on saada se ihana, oma lapsi niin juuri nyt en edes usko että koskaan vanhemmudenonnea kokea saamme:'(.

Mieli on musta näin synkkänä sunnuntaina, toivon silti auringonpaistetta teille muille. Voimia, plussatuulia ja paljon iloisia onnistumisia teille kaikille.
 
Kiitos Moon stars kun lisäsit mut tonne kuumeilijoihin. :)

Sofi12: Vaikea sanoa jonojen pituutta Tyksiin, mut epäilen, että on sen 3kk.
Olisin itse myös halunnut, että esikoiseni olisi saanut sisaruksen pienellä ikäerolla. Joskus sanoin et korkeintaan 5 vuotta sais olla väliä. Nyt esikko täyttää kesällä 4-vuotta, että saa nähdä tuleeko sisarus sitten enne kuin täyttää viis.
Pääasia on kuitenkin on, että tulisi joskus vielä se toinen. Jossain vaihees jo kuvittelin, että raskaus olisi parantanut mun kiertoa ja mielestäni tunsin ovuloivani, mutta ei sitten kuitenkaan. Ja tosiaan nyt vasta mies on alkanut lämmetä tähän kakkosen hankintaan. Niin hoitoon pääsyä ootellaan.

Fenix-78: Kyllä se aurinko vielä alkaa paistamaan, kunhan tosiaan pääsisitte nyt hoitojen alkuun. Meillä myös parisuhde joutui kovalle koetukselle ensimmäisellä hoitokierroksella. Siksi tämän toisen lapsen hankintaa onkin lykätty. Tai lähinnä mies, kun ei halua taas ajautua riitoihin. Juuri tuo odottaminen ja epävarmuus raastaa eniten. Toivottavasti asiat kuitenkin lähtisivät paremmin etenemään. Voimia. :hug:

Nyt kun taas näitä palstoja olen selannut, niin usein siellä on tullut puhetta siitä, miten jo lapsia saaneet voivat kutsua itseään lapsettomiksi. Mielestäni itse en ole enää lapseton, kun minulla on tämä yksi hoidoilla saatu pikkumies, mutta kärsin kuitenkin lapsettomuudesta siinä määrin, että en voi hankkia lapsia lisää ilman apuja. Kuitenkin olen aina haaveillut ainakin kahdesta lapsesta. Toki tämä yksikin riittää, jos toista en saa. Olen hänestä kiitollinen, mutta koska itselläni on sisaruksia, toivon toki, että pojallani olisi myös mahdollisuus saada sisko tai veli.

Aikoinaan kun odotin häntä eräs ystäväni totesi, että ei menisi hoitoihin, jos ei nyt esikoisensa lisäksi saisi jostain syystä toista lasta. No ensimmäinen oli tullut ihan luomusti hänelle, joten tokaisinkin, että olisikohan asia ihan noin, jos hänellä ei olisi tätä esikoista. Nyt kun haaveilen kakkosesta, niin moni on sanonut, että eikö yksi sulle riitä. Siis sellaiset ihmiset, jotka joko ovat itse hankkineet vain yhden tai ovat vielä toistaiseksi lapsettomia. Toki minulle yksikin riittää, mutt mielestäni minulla on myös oikeus haluta lisää lapsia, siinä missä muutkin.
Usein harmittaa, kun ympärilläni olevat tutut raskautuvat sormia napsauttamalla ja suunnittelevat hedelmöityksensä niin, että osuu sitten esim kesään tuo synnytys. Sitten jos itse harmittelen asiaa niin vinkiksi voidaan antaa että harrastakaa enemmän seksiä. :O
Siinä sitten selität, että voisit olla vaikka jokaisen vastaantulijan kanssa sängyssä, niin lasta siitä ei syntyisi. Varmasti moni ymmärtää nämä tuntemukset täällä ja onneksi on paikka missä niitä purkaa.

Toivotankin kaikille voimia tuleviin ja jo alkaneisiin hoitoihin.
 
kosmo tässähän saa jännittää sitten monen osalta utran kuulumisia :)

voi Fenix :hug: toivottavasti saatte miehen kanssa riidat sovittua. Pitäs vaan jaksaa pysyä positiivisena. Kuitenkin taitaa suurin osa raskautua hoitojen avulla vaikka tie sinne saattaa olla kivikkoinen. Kyllä itselläkin on jo tässä vaiheessa käynyt mielessä, että vois luovuttaa heti alkuunsa, ehkä meille ei ole sitä lasta tarkoitettu.

Miukula Voi elämä :D Jos seksin määrästä olis kiinni niin kyllä tässä kierrossa olisin raskautunut :D Ilman ovulaatiota voitas puksutella vaikka koko ajan eikä se tilannetta mitenkään muuttas. No nämä kyllä tuntuu olevan sellaisia asioita, että helposti lapsia saavan on vaikea ymmärtää miten helkutin vaikeeta se voi olla.

Mulla yksi ystävä pariskunta on nyt alottelemassa kolmanne lapsen "yritystä". Aikaisemmat lapset tulleet todella helposti ekoista kierroista. Hiedän kohdallaan olen kyllä oikeasti onnellinen, kun tärppää ei siinä. Tulee vaan pohdittua tätä omaa huonoutta, kun ei pysty miehelle lasta antamaan tosta noin vaan. Välillä ajattelen, että olispa ihanaa olla raskaana samaan aikaan. Todellisuus kuitenkin iskee aika nopeasti ja en uskalla toivoa sellaista.

Keskiviikkona ultra, jännittää ja ahdistaa valmiiksi. Voiko tuolla jotain tapahtua.. plaah..
 
Hei jälleen! :)

Tuli pidettyä pientä hiljaiseloa harmituksen vallassa. Välikiertoon jouduimme sitten sen kemiallisen raskauden vuoksi. Tänään kuitenkin kp 3 ja ultra varattu ensi viikon tiistaille! Ne ois sitten 2.ivf:n viimeiset huurunenät. Vähän liian jännäksi alkaa menemään.

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani!

Fenix-78 :hug:

kosmo Kannatan ehdottomasti clearbluen digitaalisia ovistestejä. Kalliita kyllä, mutta mikäpä näissä hoidoissa halpaa olisi. Rahaa palaa julkisella puolellakin riittävästi.

Miukula Toi on kyllä niin ärsyttävää kun kaikki ei vaan voi tajuta sitä, että ei niitä lapsia ihan niin vaan tehdä. Ja sitten juuri ne iki-ihanat ja ystävälliset neuvot: Lopetat vaan ton stressaamisen niin kyllä se siitä, Entäpä jos alkaisit syömään enemmän ja säännöllisemmin, ehkä teitä ei oo tarkotettu toisillenne... WTF!?

Kaikille oikeeen paljon tsemppiä hoitoihin. Kyllä me jaksetaan, vaikkei aina siltä tuntuiskaan :heart:
 
Heipparallaa vain kaikille! Niin ovat taas asiat siinä määrin meillä edenneet, että torstaina oli kolmas inssi, kun edellinen ei tulosta tuottanut ja ensimmäisen "hedelmä" ei siis viikkoja 7+5 pidemmälle jaksanut. No, nyt siellä sitten oli Femarin voimalla kasvatetut kaksi follia odottamassa. Että ei muuta kun taas odotellaan ja sormet ja varpaat ristissä toivotaan... Ja samalla reissulla aloitettiin kilpirauhaslääkitys kontrolliverikokeiden perusteella eli nyt Thyroxinin ja Femarin kanssa edetään. Aiemmista verikokeista prolaktiini oli normalisoitunut, mutta TSH noussut sen verran paljon, että lääkitykseen päädyttiin. Ja lääkäri sanoi myös, että vielä useampi inssiyritys kannattaa tehdä, jos nyt tämä ei tulosta tuota. Vaikka kolmas jo olikin kysymyksessä, mutta kun silloin ensimmäisellä kerran onnistuttiin ja Femar toimii, niin raskaampiin hoitoihin ei kannattane vielä siirtyä. Että tällasta tällä erää. Auringon paistetta koko porukalle toivotan :cool:
 
Tiistai 11.03.2014

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp8/32-42yk29ya 9/111.lapsi
moon starskp20/53yk7*ya 8/111. lapsi
Nenni88kp53/27yk 13ya 2/132. lapsi
Ninkkukp46/?yk3ya 2/121. lapsi
kosmokp9/28(90-120)yk21ya 6/122. lapsi
Enneliinakp4/28ya 2/112. lapsi
caro87kp59/?yk 2?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
Ricardinakp47/?yk 2ya 11/131. lapsi
diadorakp14/30yk 12ya 02/131. lapsi
esikoinenhaaveissakp22/28-32yk 21ya 07/121. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil
-Memmo
-Sunflower11
-Miukula



Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)


Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora Yritystä vuosi takana, jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula toinen lapsi toiveissa. Esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

esikoinenhaaveissa ensimmäinen lapsi toiveissa. omat tulokset ei ole kaikki tulleet, miehellä todettu siittiöiden määrän ja liikkuvuuden alentuneen. aika naistentautien poliklinikalle 20.03.2014 jolloin selviää lisää.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
päivitetty

nenni88, ninkku, caro87 ja ricardina Teilä kp menee aika korkealla. onko ne oikein ? vai onko mulla mennyt jotain ohi? mikä kyllä saattaa olla todennäköistä :D

katjusca tsemppiä piinailuun ja toivottavasti tuo tulosta plussaan päin ja tällä kertaa loppuun saakka..


Enneliina pahoittelut kemiallisesta ja toivottavasti nämä huurunenät toisi teille sen onnen . :) mikä hoitomuoto teillä sen jälkeen on jos ei onnista? jos saa kysyä :)

miukula Minä ymmrrän.. meille tulee elokuussa 3 vuotta täyteen kun lasta ollaan yritetty ja jopa työkaverini muutamat sanoo et mietin liikaa asiaa ja mun pitäis unohtaa koko asia.. paha vaan kun se ei enää ole niin yksin kertaista. mä tuskin koskaan saan luomusti lasta. vaikkei selvää vikaa olekkaan kun epäsäännöllinen kierto ja ovis todella myöhään jos ollenkaan..
 
Fenix-78 Riitoja tulee ja menee.. tää on raskasta ja varmasti myös jatkossakin, mutta teillä on toisenne tukena ja turvana. riidat kuuluu parisuhteeseen.. mutta vaikkeuksien voittaminen tekee teistä vahvempia yhdessä ja erikseen. te onnistutte viel. usko pois.. meilläkin on riitoja ajottain enemmän, mut se puhdistaa ilmaa ja taas mennään eteenpäin... onneks täältä saa ihanaa tukea ja tsemppiä kaikilta... ootte naiset kaikki ihania :hug:
 
moon stars aikalailla varmaan oikein on :D mulla alotettiin toi OI suoraan tähän kiertoon, kun kohdun limakalvo oli sen verta ohut. Olevinaan nyt olis kp 10.

En keksi oikein mitään fiksua komentoitavaa muuten joten :hug: kaikille tasapuolisesti :D
Jännittää huominen sen verran :ashamed: välillä tuntuu ettei ole maailmanloppu jos ei tää eka OI saa aikaan ovista, mutta välillä tulee "mie romahdan" hetki jos mitään ei näy :headwall:

Opettaja rupes koulussa kertomaan tunnilla omaa raskausjuttuaan mikä kyllä ihan sivusi aihetta, mutta itselle tuli heti viilto rintaan, kun sitä kuuntelin.
 
Mulla nyt kp15 ensimmäisessä clomikierrossa, joka siis yk3. Tänään ultrattu johtofolli 18mm ja limis 9,5mm. Jos ei selvää ovisplussaa muutamassa päivässä niin irrotetaan Pregnylillä. Jännät paikat siis, en tiedä olenko ovuloinut koskaan ennen =)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, kyllä meillekin se paras lahja vielä suodaan!
 
Jooh kontrolli ultra takana :headwall:
Eipä siellä kovinkaan kummoisia ole tapahtunut :( Kohdunlimakalvo oli ohut, vähän kasvanut kylläkin n.4mm, kolmikaikuinen jos jotain hyvää haluaa hakea. Ei johtofollikkelia kirjoitti epikriisiin, mutta löysi yhden vähän isomman kuin muut 10mm. Saattaa vielä kasvaa tai sitten ei, jee.. Kuun loppuun pitää odotella vuotoa, jos ei tule niin 10pv teroja. Niin ja raskaustesti tehdä kanssa. Jos vuoto tulee tai sitten ei niin voin kuitenkin letrozolit alottaa 5mg annostuksella ensi kiertoon.

Sitä ihmettelen, kun tuohon lappuun kirjotti, että molemmat ovariot normaalit? Ei kai ne nyt normaalit ole vai mitähän meinas..

Kysyy vielä joltain lapsettomuuteen erikoistuneelta kolleegalta tarttisko jotain vielä muuttaa. Metuja mietti lähinnä, että josko kokeilis. Ei osannut itse sanoa miten tämmösen hoikan ja normaalipainosen kanssa niin kysyy asiaa.

On kyllä nyt pahamieli :( Tekis mieli jo luovuttaa.
 
Tänään saatu kutsu ensi käynnille Tyksiin. Viikko meni, et kutsu saapui. Aika on nyt sitten 27.5. Hyvä sinänsä, että ennen kesätaukoa ehdittiin. Ja ehkä jotain lääkityksiä saadaan aloitettua. Viimeksi aloitettiin melkein samantien metforemit ja kun prolaktiini arvo oli koholla, niin siihenkin söin noin 9kk lääkettä, ennen plussaa.
Nyt siis vaan odotellaan ja yritetään nauttia keväästä.
 
Hei, perjantain lääkäristä seuraavaa: minulle laitettiin kilppari&prolaktiinipitoisuus-lähetteet. Kun lääkäri on saanut vastaukset, aikoo tehdä lähetteen polille lapsettomuustutkimuksiin. Jonotusaika on noin 2kk. Kumpa tärppi kävisi ennen sitä... :)
 
täällä yksi jonka varmaan tarttis alkaa hoitoihin hakeutua :( yritys aloitettu 01/2012 tuloksena yksi kohdunulkoinen viime keväänä/kesänä, sen jälkeen ei oo tärppiä kuulunut. Yksityisellä olen käynyt pitkien kiertojen takia ja löytyi viitteitä pco:sta, nyt käytössä terolutit ja seuraavaks vissiin sitten clomit apuun. Varsinaisiin hoitoihin ja isompiin tutkimuksiin ei ole yksityisellä varaaa joten varmaan pitäisi pian alkaa pyytämään lähetettä julkiselle tutkimuksiin.

Onko täällä ketään hoidoissa TYKSissä? Kauanko sinne hoitoihin pääsyä pitää jonottaa??

muoks: Miukula huomasin just että sä olet vissiin tyksiin menossa. Mistä sait lähetteen ja kestikö lähetteen saamisesta siis viikko että tuo kutsu saapui?
 
Viimeksi muokattu:
Caro87, sullahan oli vielä aika pienet kierron päivät,kun ultrattiin, jos oikein laskin niin kp 10-11? Paljonkohan tommonen munarakkula voisi vielä kasvaa muutamassa päivässä?
Voisikohan siitä vielä kuitenkin tulla jotain :)
Ja musta tuo sun hoito kuvio on varsin mielenkiintoinen, jos voit ottaa letzoroleja vaikka sulla ei välissä vuotoa tulisikaan.
Onko noi jotenkin erilaiset kun clomit tai se toinen lääke mitä täälläkin osalla on?
vai toimiiko se samalla tavalla, kun clomit?
Ihsn mielenkiinnosta vain utelen, kun nää on kaikki mulle yhtä hepreaa :D

Miukula, tulipa nopeasti aika ja kiva kun saitte ennen kesää, tiedä vaikka tosiaan pääsisitte jotain lääkkeitä jo kokeilemaan heti :)
Siitä tulee heti positiivisempi olo, kun huomaa että asiat alkaa edetä!
Nythän tää onkin taas kierrosta toiseen odottelua,kun on jo päässy hoidoissa alkuun :D

bumpy, pahoittelut kohdunulkoisesta!
Ja tervetuloa joukkoon!
Ei muutakun rohkeesti vain lääkärin puheille ja hakemaan lähetettä julkiselle puolelle hoitoon.
Meillä täällä pääsi yllättävänkin nopeasti, kuukauden päästä siitä,kun kävin paikallisella kynellä niin pääsin asiantuntevan lääkärin puheille ja aloitettiin clomit.
Nyt on toinen clomi kierto meneillään..

Ja hei ovistestien käyttäjät teettekö testin aamuin illoin????
Vai mihin aikaan vuorokaudesta?

Tänään on täällä ainakin vielä aurinkoinen päivä, nyt siis siitä nauttimaan, jos viikonloppuna tulee ne kamalat talvi kelit :( yäk!
 
Tervetuloa mukaan bumpy. :)
Eli kävin yksityisellä gynekologilla joka laittoi lähetteen Tyksiin. Viikko tosiaan meni, kun tuli tämä kutsu Tyksistä. Mutta aika Tyksin ensikäynnille on 27.5. Eli jonot on noin 3kk. Ja ennen tuota käyntiä toukokuussa menen ottamaan verikokeita terveyskeskukseen, jotta nähdään sitten noita hormoniarvoja.
 
Kosmo Joo kp11, sanoi kyllä että folli saattaa vielä kasvaa tai sitten ei. Aika hitaasti kait kasvaa jos meinaa siitä vielä jonokin kehittyä. Mun mielestä munarakkula kasvaa 1-2mm vuorokaudessa ainakin normaalisti. Ajattelin tikuttaa ovista nyt muutaman päivän jos vaikka jotain merkkejä tulis oviksesta, kuitenkin pitää odotella sinne kuun loppuun.
Munkin mielestä vähän jännä ettei tartte vuotoa pakolla odotella, käsittääkseni vanha limis saattaa olla huono ettei siihen pysty kiinnittymään vaikka ovis oliskin. Vai onko se mun tapauksessa sitten sen takia eri juttu, kun ainakin tähän mennessä limis on ollut ohut. Harmi, kun en tajunnut siitä kysyä.. Sanoi kyllä, että tarkistaa joltain lapsettomuuteen erikoistuneelta, että tarvitseeko jotain jatkosuunnitelmissa muuttaa.

Letrozoli on siis femarin rinnakkaisvalmiste ja se on aromataasin estäjä. Käsittääkseni se estää väliaikaisesti estrogeenin erityksen joka sitten lähettää aivoille merkin lisätä munasarjoissa elämää. Eli monella tapaa toimii samalla periaatteella kuin clomit, mutta niillä ei pitäisi olla huonoa vaikutusta limikseen ja se ei kerry elimistöön joten ei tarvitse taukokiertoja. Muitakaan ei toivottuja vaikutuksia ei pitäisi niin paljoa tulla. Tuota kuulemma käytetään koko ajan useimmin kuin clomeja.

Ovistestit oon yleensä tehny joskus päivällä, muistaakseni eniten lh:ta on elimistössä 10-20 aikaan :)

bumby
Tervetuloa :) !!
 
Kiitos vastauksista! Ilmeisesti julkisellakin hoidot monelle alkaa ihan teroista ja clomeista ja sen sellasista? Nehän olen jo saanut yksityiseltä, tai no terot vaan vielä toistaiseks. Pco-diagnoosinkin olen jo saanut. Yksityinen gyne oli sitä mieltä että jos kokeillaan vielä seuraavaks clomeja ja niidenkään kanssa ei tulosta synny about 6 kuukauteen, niin voisi tehdä semmoisen aukiolotutkimuksen. Eli olen ikäänkuin hoidot jo aloittanut mutta aukiolotutkimukseen ei kyllä ole varaa yksityisellä. Mutta siis enivei, ehkä mulla ei ole vielä niin kiire julkselle kun diagnoosin ja hormonit olen jo saanut muualta. Varmaan pitää alkaa lähetettä pyytämään siinä vaiheessa kun alkaa olla tarvetta siihen aukiolotutkimukseen.

Tänään muuten käväisin isän luona ja sieltä tuli kommentti "sähän täytät seuraavaks jo 30 että kyllä kannattais alkaa pitää kiirettä sen lapsenteon kanssa ennen kuin on liian myöhäistä"... Joo kiitti iskä, ei oo tullu mieleen... :(
 
Tuun kirjoittelemaan paremmalla aikaa, nyt vain ihan nopeasti bumpylle..:)

Ensinnäkin tervetuloa!!:wave: Kiva, että oot päässyt hoidot aloittamaan ja metsästämään ovista lääkeavusteisesti. Mutta mitäs jos sulla onkin putket tukossa, sitten menee ihan turhaan ne noin 6kk:n lääkekierrot ja yritykset?! Turhia pettymyksiä ja rahanmenoa..:/ En yritä masentaa, mutta ehdotan vain, että harkitsisit sitä aukkaria jo aiemmin..
 
sofi12 niin se on kyllä totta. Luulen, että gyne ei siksi ollut kovin huolissaan, että olen jo kerran raskautunut. Hän vaikutti siltä ettei olisi vielä kovin huolissaan koska "olithan jo kesällä raskaana, vaikka se päättyikin ikävästi". Sanoi myös että kyllä se kertoo siitä että paikat toimii ja myös miehen uimarit toimii. Tietty pelkään että tekikö se KU tonne toiseen tuubaan jotain vahinkoa, mutta onneksi havaittiin ajoissa ja saatiin hoidettua metotrexaatilla eli ei tarvinnut lähteä leikkaamaan. Lisäksi mieltäni painaa se, että ehkä raskaus alkoi silloin "helpommin" kun olin vasta muutama kk takaperin lopettanut hormoniehkäisyn. Sehän pitää kierron ja samalla myös pco:n ikäänkuin lepotilassa. Nyt sitten ilman hormoneita pco on päässyt jylläämään siellä alakerrassa. Onneksi diagnoosi oli vain "pco-viitteitä" eikä siis kuulostanut miltää ihan extreme-tapaukselta. Kierto on ollut semmosta 38-40 pv ilman teroja joten ei sekään ihan mahdottoman pitkä.

Luulen että kokeillaan nyt ensin noilla hormoneilla. Mulla kuitenkin vasta kaksi terokuuria takana ja vasta toinen kuureista on tehosi kierron lyhentämiseen kun nostettiin annostusta yhdestä kahteen teroa päivässä. Nyt siis alkanut vasta toinen tuplaterokuuri. Mutta jos clomitkin aloitetaan, niin en usko että puolta vuotta haluan odottaa. Jospas vaikka kokeilen niitä sitten muutaman kuukauden ja jos ei raskautta kuulu niin sitten pyydän lähetteen.
Kiitos vastauksesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Bumpy: kyllä mulla ainakin heti ihan kunnon hoidot tuol Tyksissä on aloitettu. Mulla siis esikoinen saatu hoidoilla 2010. Teroluteja sain jo 13-vuotiaana kun kierto heti sekaisin. Ja mulla siis ei menkkoja tule ollenkaan ilman lääkkeitä. Eli mulla paha pco. Et kyl ne heti kunnallisella katsoo noi hormonitasot ja sen mukaan alkaa hoitamaan. Toki jollekin voi riittää pelkät terot mut mulla nyt esim. Terolutien kans kierto on sen 28 pv ja jos en ota teroja seuraavas kierros niin vuoto ei tule ollenkaan.
Mulla ei siis ainakaan terolutit mitenkään omaan kiertoon vaikuta kun sitä ei ole.
Ja aukiolotutkimus kuuluu noihin perustutkimuksiin. Ja mulla melko nopeasti aloitettiin puregon pistokset et solut kasvaa paremmin.
 
Katjusca Plussatuulia piinapäiviin!

moon stars Samalla kaavalla luulisin, eli normi ivf. Sehän se tässä selittämättömässä onkin ku ei oo mitään syytä miksi ei onnistu :( Mulle vois varmaan tohon tekstiosioon muuttaa, että takana useita kemiallisia, ku kolmehan niitä jo todistetusti on takana. Ja vielä lisäksi, että kohdunulkopuolisen seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan.

kosmo Testaan ovistestillä aina aamulla, että saa sitten soitella samantien pas-aikaa. Silloin ku on uhkana, et osuis väärälle päivälle, niin oon testannu useamman kerran päivässä :LOL:

bumpy Me ollaan julkisella ja mulle ei oo edes koskaan aukiolotutkimusta tehty. Suoraan vaan clomeilla ja insseillä aloitettiin. No tässä vaiheessahan sillä ei enää mitään merkitystä edes ole.
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei taas kaikille ja tervetuloa uusille:wave:!
Kiitos teille ihanille kauniista rohkaisevista sanoista! Tämä on pitkä ja piinaava taival mutta ollaan yhdessä päätetty että tästä selvitään, kävi miten kävi. Ja jokatapauksessa meillä on toisemme:heart:...

Täällä on näemmä monella tapahtunut yhtä jos toistakin, ihanaa kuulla, mutta myös voimahalit epäonnistumsista sellaista kaipaaville.

Mä oon käyttäny ovistestejä vain aamuisin, heti aamupissasta. Siis myös silloin vain aamuisin kun olen joutunut heräämään jo klo 4:00...
En tiennytkään että lh-pitoisuus onkin korkeimmillaan vasta myöhemmin päivällä.

Mennään ensiviikolla tapaamaan lääkäriämme ja keskustellaan vähän hoitolinjauksista, miten jatkamme ja missä. Peukut pystyyn että visiitti on antoisa ja asiat lähtisivät meilläkin vihdoin rullaamaan :).
 

Yhteistyössä