Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Täältä tulisi hivenen toivoa lapsettomuudesta kärsiville..

Plussa saatu yk 16 !! Vasta dpo 11 menossa mutta selvää (vielä haaleaa) viivaa pukkaa testeihin ja olotila on jo sen mukainen että jotain todella tapahtuu.

Mulla siis 1. Clomikierto toimi. Ovis oli kp 14, ja kasvamassa oli 3 follia (kp 10: koot 16,12 ja 10mm). Mulla myös saatiin clomeilla laiska munasarja heräämään.

Toivon todella tärppiä teille jokaiselle, ja pian !!
 
Penni79 : Ihania uutisia :heart: ! Ihan hirmuisesti onnenkantamoisia ja toivon niin koko sydämestäni että kaikki menee hyvin :).On oikeesti niin lohduttavaa kuulla tämmöisiä onnenuutisia juuri teiltä jotka olette taistelleet tämän kamalan asian kanssa jo ties kuinka pitkään...

Omanapaisuutta: tutkiskelin eilen iltasella vielä noita mun labratuoksia netistä ja ilmeisesti ne ovat aika normit alkukierron tuloksiksi. Lääkäri kertokoot sitten lisää kun sinne asti joskus maaliskuussa pääsemme.
Ainiin; huomenna alkaa taas ovismittaukset. En oikeestaan enää tiedä miksi mittailen kun se simppa-analyysin tulos oli niin surkea, mutta ihana mieheni sai jälleen mut kyyneliin sanomalla että mittaillaan vaan, eihän sitä koskaan tiedä jos sittenkin saataisiin se pienisuuri ihme aikaiseksi:heart:...

Toivon täyteistä tiistaita teille kaikille :) !
 
Fenix-78: En ole täällä aktiivisesti kirjoitellut, mutta tuo TSH arvo pisti silmään. Voiskohan vielä T4 arvon (S-T4-V) ottaa lisäksi (uusi verikoe tietenkin). Tai ainakin jos tuo näyttää hankalalta tuo raskautuminen, niin otattaisin sen sitten. Ainakin minulta nuo molemmat arvot katsottiin, koska tuo saamasi TSH arvo voi viitata kilpparin toimintahäiriöön (vajaatoiminta), mutta sitä ei voida todeta ilman T4 arvoa.
 
Onnea Penni, hienoa, että heti eka clomikierto onnasi!!!!:heart:

Miukulalle tervetuloa!!:wave:

Fenix, sun mieshän on aivan oikeassa, voihan sieltä joku sitkeä sissi uidakin oikeaan paikkaan..;) Onko teillä mies kokeillu jotain vitamiinikuuria tms, joilla vois vaikuttaa niiden laatuun?

Carolle tsemppiä menkkojen etsintään!
 
Kp 3 :'( pp 9 tein ekan testin, haamulaista pukkasi. Seuraavina päivinä testit huutikin sitten jo tyhjyyttään. Vuoto alkoi pp 12, ja tänään siis kp 3. Vitut tuolla positiivisella mielialallakaan ollut mitään vaikutusta alkoioiden kiinnittymiselle. Nyt vituttaa, surettaa, masentaa. En jaksa enää uskoa, että meille sitä vauvaa koskaan tulis. Kylläpä sitä taas voikin tuntea itsensä vialliseksi. Vihaan tätä kehoa, joka pettää mut kerta toisensa jälkeen.

Tänään olisi ollut meidän luomuihmeen laskettu aika, joka sitten kiinnittyi väärän paikkaan. Ei nähnyt vauva päivänvaloa tänään, eikä ole vauvaa tulossa vieläkään. Juuri tänä päivänä kaikista näistä kerroista vitutti kävellä sairaalaan hcg-mittausta varten eniten. Tänään, ku mun pitäis maata siellä sairaalan pedissä nyytti kainalossa! :'(

Huomenna soittavat polilta negatiivisesta tuloksesta. Yritin jo tänään varata uutta pas aikaa, mutta sanoivat, että katsotaan nyt ensin tämä tulos. Vittu ku tiiän sen jo :headwall:

Yritän taas koota tästä itseni ja sitten kohti uusia pettymyksiä.
 
Heips.

Sain tänääb labrojen tulokset (edellisten perusteella epäili kilpparia) ja mussa ei ollukaa mitää vikaa.. -.- olin niin varmanet syu löyty, mutta ei.... nyt pitää hakea tietolappu simppatesteihi ja sit katotaan taas.. huoh..
 
Voi enneliina, olen niin pahoillani puolestasi! Miten elämä onkin niin epäreilua toisinaan!!
Se on niin sydäntä riipaisevaa,kun piinaavan odotuksen jälkeen saa huomata että ei vieläkään!
ja nyt vielä, kun tähän aikaan olisi ollut tuo LA..
Mutta kaiken epäonnistumisen jälkeen jaksan itse uskoa, että kyllä se vauva vielä tulee, vaikka itsekin juuri sunnuntaina itkin täällä, ettei meille koskaan varmaan tule!
mutta niin me vaan aina jostain kummasta kaivetaan se voima millä jaksetaan kasata kuukaudesta toiseen itsemme uudestaan kasaan ja aloitetaan koko rumba alusta!!
Ihminen kestää yllättävän paljon!! <3
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitten pennille aivan hirmuisesti onnea ja ihanaa odotus aikaa <3
Nämä meidän ryhmäläisten onnistumiset tuo kyllä itsellekin hyvän mielen!
Ja toki tämä luo itseenkin vähän lisää uskoa, mullahan on nyt eka clomi kierto myös meneillään.
Huomenna on kp12 ja se seuranta ultra, joten toivon todella, että siellä kerrottaisiin hyviä uutisia ja että clomit edes toimii minulle ja jonkinlainen mahdollisuus olisi yhtä ihaniin uutisiin kuin pennillä :) :)
 
Penni79 Hurjasti onnea ja ihanaa odotusta :heart: Kyllä tuo toivoa, että me muutkin vielä onnistutaan :)

Enneliina :hug:

Nenni88 Tsemppiä, toivottavasti saatte asioita pian eteenpäin :)

kosmo
Jospa sullakin tämä olis se kierto missä tärppää :)
 
Viimeksi muokattu:
Enneliina: :hug:


Kyllä se toivoa todella tuo muillekin kun pidempään yrittänyt saa plussan :)
Mullakin on/oli montaa vikaa; keskivaikea endometrioosi, lyhyt kierto, tiputteluvuoto ennen menkkoja ja laiskistunut munasarja.
kiitos kaikille onnitteluista :heart:
 
Tulinpa vielä mietiskelemään tänne :)
Mähän en koskaan tietääkseni ole tuntenut ovista, toki mulla ei sitä kovin usein tapahdukaan, mutta todistettavastihan se on ainakin kaksi kertaa tapahtunut..
Nyt oon oikein koittanu välillä mietiskellä onko jotain erilaisia "oireita / tuntemuksia" kuin yleensä ja välillä musta tuntuu että vasemmalla puolella tuntuis sellasta kirisrystä,
joten mähän nyt vakaasti uskon että siellä ne munarakkulat kasvaa vai mitä lie ovatkaan :D mulla ei nää termit oo vieläkään ihan hallinnassa vaikka tässä on jo vuosia vatvottu näitä asioita :)
Huomenna se sit selviää onko siellä kasvanu mikään vai onko tää nyt tätä samaa kuvittelua kun joka kuukausi ennen menkkoja on kauheet raskausoireet, nyt mulla alkaa ovisoireetkin :D
On tää rankkaa oireilua viikosta toiseen, kellään muulla ei varmaan oo näin paljoa mielikuvitus oireita :D :D
Nyt mä sit varmaan luulen joka kuukausi tuntevani oviksen vaikken edes ovuloi ja joka kuukausi luulen olevani raskaana vaikka en ole :D
 
Äiti seiskanelonen Tuon S-TSH: viitearvot on 0.40-4.0 ja tulokseni oli 2.23. Tuo tulokseni tarkoittaisi siis kilpirauhasen vajaatoimintaa?
No ehkäpä lääkäri kertoo tuloksista lisää jahka hän nämä näkee :).
 
Fenix-78 Muistelen lukeneeni, että raskautta toivovalle arvon olisi hyvä olla alle 2. Mulla oli muistaakseni 1.45. Viitearvot tosiaan on nuo mitkä laitoitkin. Jos jollain on parempaa tietoa niin korjatkaa :)
 
Fenix: Yritin sanoa, että tuo TSH arvo yksinään ei kerro onko vajaatoimintaa (paitsi jos se huitelee jossakin kymmenen korvissa). Joskus jopa T4 arvo on viitearvojen sisällä, mutta on silti vajaatoiminnan oireita. Itselläni oli 2009 otettu verikoe, TSH 2.2, ei toimenpiteitä. v2011 katsottiin huonon olon takia myös T4 arvo, ja kun se olikin viiterajojen alaosassa (vaikkakin viiterajojen sisällä), annettiin lääkitys vajaatoimintaan ja se paransi arvoja ja oloa hyvinkin paljon. Kun T4 huononee eli pienenee, silloin TSH yleensä suurenee, koska rauhanen yrittää tuottaa tuota hormonia enemmän. Myös kun oireena on lapsettomuutta, noita arvoja (otettu myös t3 vasta-aineita kokeet) pitää kontrolloida säännölisesti, kun tutkimuksissa on kait todettu niiden saattavan vaikuttaa asiaan. T4 arvo pitäisi olla ylimmällä kolmanneksella, jotta se vähiten heikentäisi raskaaksi tulemista. Eli jos viite on 9 - 19, niin 15-16 voisi olla jo suht ok (omani on nyt lääkkeiden ansiosta 15.9 ja TSH 0.2). Mutta tämä on myös yksilöllistä, kuten kaikki muukin. Välttämättä kaikille nuo kilpparin toimintahäiriöt ei vaikuta tuon taivaallista.

Lisään vielä, että tavanomainen tarina vajaatoiminnasta kärsiville on se, että menee terv.kesk.lääkärille, joka ei osaa yhdistää oireita ja arvoja vaan katsoo sokeana viitearvoja ja toteaa potilaan olevan luulosairas ja kaikki tietää mitä siitä seuraa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Jaahas enpä saanut vieläkään uutta pas aikaa. Vaan uuden verikoeajan. Eli hcg oli niukasti koholla, perjantaina kontrolli. Kemiallinen mitä luultavammin, mutta kohdunulkopuolisen raskauden poissulkemiseksi siis kontrolli. Sitä helvettiä, en haluais kokea uudestaan, ja jos se vielä veis multa viimesenkin munanjohtimen, niin siinä sitä oltais...huoh. En tiiä pitäiskö tässä olla iloinen vai surullinen, jotenki ristiriitaiset fiilikset. Hyvä asia, että jotain kiinnittymisyritystä ollut. Toisaalta taas mietityttää, että mikä tässä mättää, ku kiinnittymisyrityksiä nyt useampikin, mutta ei sitten jaksa kuitenkaan tarrata tarpeeksi lujasti.

Kiitos teille kanssaelämisestä, ei oikeen ketään kelle puhua näistä tunteista, koska ei kukaan näitä tunteita ymmärrä, ellei oo itse kokenut. Ei edes valitettavasti oma mies voi koskaan ymmärtää täysin, koska tämä kaikki tapahtuu mun kropassa, ei hänen.

Penni79 :heart: Aivan valtavasti onnea plussasta!! :heart:

Uusiakin oli tullut joukkoon, tervetuloa! :flower:
 
Enneliina: Olen niin pahoillani puolestasi:hug:! Olet kyllä melkoinen taistelija kun jaksat nyt jo nähdä jotain positiivistakin tilanteessasi... Mutta kai meidän lapsettomien on pakko taistelijoita ollakin ja melkoisia "voimanaisia" ei tätä muuten jaksaisi.

Kiitos Äiti seiskanelonen selvennyksestä, ymmärsin nyt mitä tarkoitit :). Klinikkamme lääkäri ei näitä lukemia vielä ole nähnyt. Sovimme että tapaamme hoidon suunnittelukäynnillä jolloin hän perehtyy näihin tuloksiin paremmin ja katsotaan jatkoa vasta sitten. Tietenkin kannattaa ja pitääkin tutkia se hypotyreoosin mahdollisuus kun kerran lasta niin kovasti toivomme :). Tällä hetkellä olemme siinä luulossa että ongelmana on "vain" mieheni lähes olemattomat simpat, siksi edessä on suoraan icsi-hoito. Jos ja kun minustakin jotain löytyy niin sitten mietitään asioita uudestaan.

Lisäys: Varasin äsken meille ajan hoidonsuunnittelukäynnille 10.3... ja arvatkaa vaan jännittääkö jo taas ;)...
 
Viimeksi muokattu:
No niin seuranta ultrasta kotiuduttu ja olo on ristiriitainen.
vasemmalla puolella oli vain muutamia hyvin pieniä munarakkuloita (eli se niistä mun tuntemuksista vasemmalla puolella :D )
Oikealla puolella taas oli yksi iso folli jopa yli 30mm, nyt siis kp12
lääkäri oli oikein innoissaan ja puhui kuinka hyvä asia se on ja selkeesti näkee, että clomit toimii.
Arvaili, että loppuviikolla vasta olis ovis ja mä vähän epäilin,että eikös tuo nyt jo ole ihan liiankin iso?
Mutta ei lääkärin mielestä, vaan juuri sopiva ja tietää kuulemma varmemmin että irtoaa koska on noin iso.
Eli lääkäri oli sitä mieltä että 90% varmuudella mulla on ovulaatio tässä kierrossa!!
Sehän on ihana asia, mutta mä nyt takerrun tonne Googlen kaikki tietävään infoon, missä lähes kaikissa keskusteluissa noin iso folli on tiennyt vain huonoa...
Kumpaakohan sitä pitäis uskoa :D ehkä kuitenkin sitä lääkäriä...
No mutta tietääpähän ainakin mitä meillä iltaisin tehdään :)
Toivoa ei kannata tässä vaiheessa heittää menemään!
Tulee kyllä tosi pitkät kaksi viikkoa!!


Lisäilen vielä, olen tänään googlettanut tota follin kokoa ja ja ei kyllä hyvältä kuulosta.. Lähes kaikissa keskusteluissa noin iso folli onkin ollut kysta...
Lääkäri ei kyllä maininnut mitään sellaista ja sanoikin ultratessaan kaiken olevan juuri niinkuin pitääkin..
Hmmm.. Muutamia keskusteluja löysin, joissa joku oli raskautunut näinkin isosta follista..
Nyt vähän harmittaa, kun en tajunnut selkeemmin kysyä, en itsekään edes tiennyt tosta kystasta ja ajattelin sen follin kyllä olevan iso, mutta en edes tiennyt mikä olisi ideaali koko johtofollille..
Ja se lääkäri oli niin positiivisella mielellä, joten eihän sitä siinä paikan päällä tullut kyseenalaistettua!
Onkohan kukaan täällä törmännyt vastaavaan??
Folli oli siis 34mm ja lääkäri sanoi, että ovis voi tulla vasta viikonloppunakin, sehän ehtii kasvaan vielä vaikka kuinka! :O
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan näköjään itseni perään,
mutta arvatkaas leidit mitä!?
Mulla taitaa olla ovis, ihan oikea ovulaatio!
Tänään alkoi töissä alaselkää särkeä ja pientä räiskettä oikealla puolella siellä missä oletan munasarjojen olevan. Selkäkipu loppu muutaman tunnin jälkeen. Jomotus jatkui vaihtelevasti.
Kotona tuli muutama isompi ja kipeämpi jomotus.
Olin vain huolissani, etten ollut huomannut minkäänlaisia limoja, kunnes äsken vessassa käydessäni huomasin kananmunalimat (anteeksi yksityiskohtainen kuvaukseni :) )
wuhuuu, ehkä se iso follikkeli ei olekaan huono asia, toivon todella että tää olis ovista ja että nyt tärppäis!! :)
Seksiä on ollut joka toinen päivä (la,ma ja eilen) tänään ei onnistu, huomenna taas vaikka se ei varmaan enää tähän vaikuta.
Toivottavasti tuo riittää, vähän kyllä harmittaa,kun mies ei ole tänään kotona...
 
kosmo No niin :D ! Siitä se lähtee! Peittoja ootte heilutelleet joten nyt "jalat ristiin" ja täällä peukutetaan jo kovasti että teillä tärppäis :) !

Mä yritän pitää ittseni kiireisenä että unohtaisin jännittää hoidonsuunnittelukäyntiä ;).
Mielessäni leikin ajatuksella että jo 9 viikon päästä meilläkin saattaisi olla kyytiläinen matkassa:heart:...
 
No hitsi! Olen tikuttanut ovistesteillä jo keskiviikosta (kp11) asti mut viiva ei vahvistu, vitivalkoisena vielä tänäkin aamuna :( ! Onkohan tää taas yksi niistä kierroista jolloin lhpiikkiä ei tulekkaan, ovulointi toki voi muutenkin jäädä tapahtumatta vaikka ovisplussan bongaisinkin, mutta tämä tuntuu kurjalta...Voihan ovis toki tullakin vielä mutta siinä tapauksessa melkoisella viiveellä.

On muuten alkanut pännimään tämä tikutus! Kohta 9kk takana ja ajattelimme mieheni kanssa että pistetään tikut kaappiin kohta vähäksi aikaa ja "pupuillaan" sopivaan aikaan kuusta vähän aktiivisemmin "ihan vaan siksi kun se on niin kivaa:LOL:"...

Ihanaa ystävänpäivää kaikille:flower:!
 
Kävin tänään siinä uusinta verikokeessa, soittelin juuri tuloksesta hcg 1. Kylläpäs tuli helpottunut olo. Eli ei kohdunulkopuolinen tällä kertaa, kiinnittymisyritys. Voihan tunteiden vuoristorata. Iloitsen täällä, että hcg on laskenut. Sinänsä aika ironista. Hoitajakin pahoitteli puhelimessa tulosta, ja mä olin vaan, että eiku tää on hyvä juttu. Vieras hoitaja siis, joka ei ole ollut meidän hoidoissa mukana eikä tiedä tilanteesta. Näki vaan koneelta sen, että hoidoissa ollaan ja negatiivinen raskaustestin tulos. Oli siinä mulla selittämistä :LOL:

Maanantaina sitten varailemaan uutta pas aikaa... eiköhän ne nyt anna. Tai sitte sama sepustus...ehkä olis hyvä pitää yksi välikierto välissä... joo ei!

kosmo Hyvinhän noita lakanoita on jo nyt pöllyytelty. Tärppionnea! :)

Fenix-78 Ei varmaan hullumpi idea. Voi ku pystyiskin unohtamaan hetkeksi nämä asiat ja nauttia vaan. Ja oottehan, te kaikki kuullu kliseen, että ku lakkaa vaan yrittämästä, niin heti tärppää. Mulle oikeesti kerran kävi näin! :LOL: Eli viime kesänä ystävän kanssa otettiin pienet päiväkännit kesäkauden kunniaksi. Pienessä sievässä keskusteltiin epäonnistuneista hoidoista ja ajatusleikin, että mitä jos ei haluaiskaan enää lapsia. Lopettais nää hoidot ja alkais elämään. 10 vuoden päästä esikoinen olis täysi-ikäinen ja minä olisin vielä suht nuori ja vapaa matkustelemaan ja tekemään vapaasti mitä vaan. Sinä iltana tulin raskaaksi. Vaikka ei pitänyt olla semmonen aikakaan. Pari viikkoa myöhemmin, valtavan väsymyksen, huippauksen ja jatkuvan vessassa käymisen myötä tajusin, että raskaana tässä ollaan. Se raskaushan ei päättynyt hyvin. En nyt usko missään tapauksessa, että pelkkä stressaaamattomuus saisi aikaan raskauden, mutta ei siitä stressipeikosta kyllä mitään hyötyäkään ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Mut voi siirtää plussanneisiin nyt kun digi sanoo raskaana 2-3. laskettu aika on lokakuun lopulla, jos kaikki menee hyvin.

Käyn täälläkin varmaan kurkkimassa joskus että miten itse kullakin asiat etenee. Voimia jokaiselle ja uskoa tulevaan :heart:
 
Penni79 tule aina välillä kertomaan miten menee :) Aivan mahtava juttu kyllä :)

Enneliina
kiva, että sait hyviä uutisia :)

kosmo
Jeeee!! :) Jännittää ihan sun puolesta josko tärppi kävis :)

Mä varasin gyne ajan maaliskuun alkuun. Kun näyttää siltä, että en ole ovuloiunut ja kierto tuntuu menevän pitkäksi. Mitään menkkaoloja ei ole, vähän välillä on munasarjojen kohdalla ollut tuntemuksia. Varmaan yrittää jotain tapahtua, mutta ei vaan kypsy loppuun asti.. Jos vaikka menkat alkaskin ennen gyneä niin joka tapauksessa tarttis jotain, että kierrot pysyy inhimillisissä mitoissa ja apua ovulaatioonkin olis tervetullut. Aika vauhdikas on tämä kevät koulun ja töiden suhteen niin olis kiva, että ei tätäkin tartteis stressata.
 
Hei taas kaikille. Oon itse pysytellyt nyt vähän taustalla, kun ei oikein mitään kerrottavaa tästä omasta elämästä. :) Oon kyllä käyny täällä teidän kuulumisia lukemassa. Eli...
penni79 onnea tuhottamasti! :heart: luo toivoa meille muillekkin toisten onnistumiset. :)
kosmo toivotaan, että tosiaan nyt ovuloisit! Kaikki sormet ja varpaat ristissä. Meille muuten lääkäri totesi, etttä jopa kaksi kertaa viikossa seksiä, pitäisi kattaa oviksen. Mulle se oli jotenkin ihan uus juttu.

Itsellä siis menossa kp20 ja oviksesta ei kananmunaliman lisäksi ole mitään havaintoa. Ovistestit on tod. haaleita, että vaikka limoja on ei silti mitään kummempaa tapahdu. :(
Jospa sitten ensikierrossa Femarin avulla.
 

Yhteistyössä