Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa :)

olen pitänyt pientä hiljaiseloa viime viikot, koska tässä on vain odoteltu niitä mekkoja alkavaksi, jotta voin aloittaa ne clomit.
Ja eilen sitten vihdoin alkoi menkat, taisi olla ensimmäinen kerta kun oikein odottamalla odotti niiden alkua :D

Lukemassa olen toki käynyt päivittäin teidän kuulumisia ja paljon on tullut uusiakin vielä joukkoon!

Kommentoiminen jää nyt vähän vähemmälle..

Mutta toki enneliinalle paljon peukkuja ja tsemppiä että tästä kierrosta teille vauva saataisiin "kunnolla" alulle vai miten sen nyt sanoisi :)
Ja Stiinalle toivotan hirmuisesti onnea ja ihanaa odotus aikaa!

Nyt varmaan itsekin käyn taas enemmän kirjoittelemassa, kun on jotain mitä jännäillä!
Olisi kyllä ihanaa, että clomeilla minulle saataisiin ovulaatio aikaiseksi, ei sen heti ekalla kierrolla edes tarvitse raskautta saada alulle (vaikka se hyvin suotavaa olisikin!!!!!!) mutta näkisi edes, että jotain tapahtuu kropassa oikein!

Miten te muut jotka olette jo clomeja syöneet, muutama sellainen täältä taisi löytyä ainakin jossain vaiheessa.
Oletteko seuranta ultran jälkeen tikuttanut ovista joka kierrosta?
Mä en oikein vieläkään tiedä pitäisikö vaiko ei. Ei mulla periaatteessa oo mitään sitä vastaan, mutta en vaan oikeon koskaan oo innostunu siitä tikkujen tuijottelusta..

Ja sitten käytättekö liukuvoidetta??joku täällä mainitsi joskus kuivat paikat.
Jos niin mitä merkkiä?
Olen aikaisemminkin lueskellut juttuja siitä, että liukkarit ei olisi hyvästä kun yrittää tulla raskaaksi.
En vain tiedä uskoako niiden paikkansa pitävyyttä, koska tästäkin on molempia mielipiteitä.
Joten olenkin miettinyt, että pitäsikö se nyt kuitenkin vaihtaa "siittiöystävällisempään" vai olla vallan ilman??

!!!!!Ja minulle voi PÄIVITTÄÄ kp2 tänään ja yk nostaa yhdellä, kun en nyt muista mitä se oli :) en saa punattua tekstiä kännykällä...!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippati!
Omanapamaista höpinää: Kyllä mä taidan olla sekoamassa nyt ihan totaalisesti! Olin taas viimeyönä unissani synnärillä ja siellä tapahtui jos jonkinmoista... Tämmöisiä unia vaan ei nyt tarttis nähhä kun menkkojen pitäs alkaa tänään tai viim. huomenna jottei tartte siirtää tiistaista labra-aikaa; ne labrat kun pitää kuulemma otattaa kp2-kp5. Koko viikon on ollut alavatsa juilintaa, mut muuten ei ole mitään merkkejä tädin lähenevästä vierailusta.

Vaan mitä kuuluu teille muille:wave:?
 
Aaaarrrggghhhhh!!!! Omanapaista avautumista...
Soitin tänään hoitajalle varatakseni sen seuranta ultran.
tänään siis kp3 ja alotin clomit.
Se hoitaja kyseli kierron pituutta ja sanoin että se vaihtelee riippuen onko ollu mitään lääkitystä vai ei ja että tämä on eka kierto clomeja, joten tästä en tiedä.
No sit se tuhisi ja mutisi siellä jotain (miksi mulla on kaikki hoitohenkilökunta ihme tuhisijoita)
No sanoi sitten että kp14 olisi hyvä ajankohta ja sanoin, että se ei sovi minulle.
Ainoa päivä ensiviikolla kun mulle ei kävisi, että ei kai sen ole väliä vaikka se olisi aikaisemmin?
koska lääkäri puhui että kp10-14 seuranta ultra.
Tähän hoitaja sanoi, että
" kyllähän se niin on että jos tähän hommaan ryhtyyn niin kyllä siinä on vaan joustettava omia menoja, täällä kuitenkin täytyy olla kierron tiettynä päivänä"
Olin hetken ihan hiljaa ja hämilläni ja sit sanoin että se kyseinen päivä ei vain sovi. Ellei ole kolmen jälkeen vapaita aikoja, eikä ollu. No hoitaja sano, että no kai se sitten täytyy ottaa aikaisemmin.
Siis mä ainakin ymmärsin jo lääkärinkin puheista, ettei se ole niin tarkkaa että siellä on oltava tasan kierron puolivälissä. Kai ne nyt edellisenäkin päivänä näkee vielä tapahtuuko siellä mitään vai ei...
Ja mä olin tosiaan muutenkin siinä uskossa että siellä käytäs just niinku ennen kp14:sta.
Mulla on se kontrolli nyt sit kp12.
En tiä, mutta alko vaan ärsyttää toisen kommentti, ihan niinku mä en muka ottasi tätä tosissani!!

mutta se minusta, mitä muille kuuluu??
 
Viimeksi muokattu:
Ääääh että voi olla odottavan aika pitkä... Ensimmäinen Femar-kierto nyt menossa, kp 14 ja missä se ovulaatio nyt luuraa?? :mad: Ei niin pienintäkään merkkiä mistään oviksen kaltasestakaan ja mieli huutaa jo kovasti uuteen inseminaatioon eli uuteen mahdollisuuteen. Lueskelin tuossa läpi teidän muiden tunteiden tuulettelua ja niin tuttuja ajatuksia. Miksi se lapsen saaminen maailmaan pitää olla itelle ja monille muillekin niiiiin vaikeeta kun joillekin niitä vaan tuntuu tulevan tuosta noin ja tahtomattakin? Taas iski tällanen itsesäälissä rypemisen päivä ja ikävä sitä onnea minkä vielä muutamia viikkoja sitten tunsi. Epäreilu elämä.
Mutta hei, millasia oireita teille muille on tullu Clomeista tai Femareista, vai onko mitään? Kun ite en ole tuntenu mitään niitä syödessäni enkä niiden päivien jälkeenkään. Tuntuu, että eihän tollanen mikä ei missään tunnu voi mitenkään toimiakaan =) No, toivottavasti kuitenkin.
 
Tsemppiä ja voimia teille kaikille kiertojen ja lääkitysten kanssa:hug:!
Kuulin tänään erään naisihmisen kommentteja vanhemmaksi/äidiksi tulosta, hänen mielestään kyseessä on valheellinen itsensä huijaus eikä mikään autuas onnentila, siitä on kuulemma rakkaus kaukana kun olet aivan sekoamispisteessä ja yrität pitää huolta talosta, lapsesta, miehestä, töistäsi ja itsesäsikin jos pystyt. Edessä on vähintään 18vuoden mittainen helvetti, mikä todellisuudessa keskää läpi koko mun loppuelämän jos lapsen saan...

HUHHUH!!! Kieltämättä pysäytti miettimään mitkä tuon naisen motiivit oli sanoa noin... lievää katkeruutta? Ja herätti myös pelon; onko minusta tähän, tuleeko musta maailman huonoin äiti, osaanko, pystynkö, olenko riittävä, riittävä lapselle, miehelleni, ymv...? Aika pelottavaa...
Mietittekö te koskaan vanhemmuutta? Tai siis tietenkin mietitte, olettehan te samassa pisteessä kuin minäkin, joillakin teistä jo lapsiakin, mutta silti. Minkälaisia ajatuksia teillä muilla vanhemmuutten liittyy?
 
-bella Hienoa, että pääsette tutkimuksiin!

kosmo Tikuttelin ovista clomien aikaan, tosin meille tehtiin 3x inseminaatio niiden aikaan.

Katjusca Mulle clomeista ei tullut mitään sivuvaikutuksia.

Fenix-78 No huhhuh! Oliko kyseessä siis jo äiti vai lapseton ihminen kuka näin sanoi? Jos lapsia, olisiko hän kenties masentunut? Tottakai äitiys on haastavaa ja täynnä huolta ja murhetta. Mutta tuo mukanaan myös valtavasti iloa ja onnea. Sellaistahan se elämä on, alamäkiä ja ylämäkiä. Oli lapsia tai ei.

Puolessa välissä piinistä... ei voi keskittyä mihinkään. Virallinen testipäivä siis 11.2, mutta testaan kyllä kotona aikaisemmin :whistle:
 
Tsemppiä ovulaatioo odottaville, toivon että lääkkeet teille toimii :)

Enneliinalle pidän sormet ja varpaat pystyssä, että plussa tulis :)

Eilen oli vaikee päivä, ahdisti monet asiat ja piti parit kyyneleetkin tirauttaa kun tuntuu ettei vauvahommista tule mitään. Jos kroppa ei toimi vieläkään, jotenkin tuntuu siltä vaikka on kp24 ja ei vielä voi tietää tuleeko menkat. Oon masennukseen ja ahdistukseen taipuvainen, viime kuukaudet on olleet paljon parempia, mut tää lapsen kaipuu laittaa mielen taas matalaksi.
 
Hei vaan. Täällä mieli taas hieman parempi. :)

Huominen jännittää niin hitokseen! Vissii huomenna tehdään jo se munajohtimien aukiolo tutkimus. Mahtaako se sattua tai tuntua ilkeältä?
Mä niin toivon, et saisin clomit, koska mä epäilen, että en ovuloi läheskään joka kierrossa. Noh, tuun huomen illal kertomaan mitä miul sanottiin. :)
 
Täällä nyt sit ensikäynti takana. Ei ultrattu eikä paikkoja tutkittu, koska lääkärin mielestä selvä ongelma on mun pco ja se, että en yksinkertaisesti ovuloi. Aivan kuten aattelin. Sain reseptin, mutta en clomeja vaan FEMAR nimisiä. Onkos jollai kokemuksia?
Nyt sit alotetaan seuraavan kierron alussa toi femar ja kp10-11 mennää uudestaan lääkäriin ja katotaan ne follit vai mitkä nyt olikaan. Samalla tehään aukiolo tutkimus ja mies antaa simppa näytteen.
Oon kyl ihan hyvällä mielellä, kun sai tän asian nyt etiäpäin. Ainiin ja meen verikokeisiin ennen uutta aikaa jossa katotaan kaikki kilppariarvot ja joku maitoarvo. :D
Miettikää, mä oon tuhlannut rahojani testeihin, enkä edes ovuloi. Sit vielä kuvittelen jotai viivasia näkeväni. Vähän tuli tyhmä fiilis, mut mistäs mä sen oisin voinu tietää.

Päivittääkö joku muuten meiän listaa vielä? :)
 
Hienoa Heilanga että pääsette asioissa eteenpäin :) se tuntuu hyvältä kun tämä prosessi on meillä kaikilla jo entuudestaan melkoisen pitkä. Tuohon lääkeasiaan en osaa sanoa mitään mutta multa otettiin kans eilen noita labroja, kuten kilppari ja prolaktiini (se maitojuttu ;) ). Ensviikolla tulee tulokset niihin ja taas kerran on jotain jännitettävää!

Ja hei; enhän mäkään vieläkään usko ettemme voi omin konstein raskautua, odotan kiltisti, uskollisesti ihmettä joka kuukausi, mittailen oviksia ja etsin raskausoireita :)...

Ja siihen keskusteluun josta tuolla aiemmin mainitsin niin keskustelijoina oli yksi äiti-ihminen ja toinen oli lapseton, molemmat manasivat vanhemmuutta, sen tuomia hankaluuksia, haasteita ja ongelmia. Kuulosti siltä etteivät he nähneet tai kokeneet vanhemmuudessa mitään hyvää :(. Todella surullista, varsin tuon äiti-ihmisen suusta kuultuna:'( !
 
Heilanga: Hyvä että asiat etenee, kuulostaa ihan peruskaavalla lähtevän hyvin liikenteeseen! Ymmärtääkseni Femaria käytetään monesti jos Clomit ei tuo toivottua vastetta tms. Eli kenties hyppäät tuossa jo seuraavaan kohtaan hoidoissa. Juu ja ovisplussanhan voi saada joka kuu ilman että munasolu kuitenkaan irtoaa. Vittumaista mutta totta. Mutta ne varmasti ekan oletetun oviksen jälkeen tsekkaa verikokeet ja varmistaa asian.

Fenix: mä luulen että hyvin moni lapsettomuudesta kärsivä nainen on kyllä oikeinkin hyvä äiti lapselleen. sitä kun on pitkään toivonut ja halunnut niin kovasti. Jopa pelkään että voi mennä niin päin että vaatii itseltään liikoja äitinä, ei suo itselleen pieniä töppäyksiä mitä "normaalit äidit" soisivat. Että ajattelee jonain vaikeena hetkenä että "tätähän sä niin kovasti halusit - nyt et voi valittaa!!!"
Itsekin kelailin asioita esikoisen yritys/odotusaikana, ja päätin luottaa siihen että teen parhaani. Kiitettävän hyvin olen myös mielestäni äitinä pärjännyt =).
 
Perjantai 07.02.2014

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp10/32-42yk28ya 9/111.lapsi
moon starskp16/53yk6*ya 8/111. lapsi
Nenni88kp21/27yk 13ya 2/132. lapsi
Ninkkukp41/?yk2ya 2/121. lapsi
kosmokp7/28(90-120)yk20ya 6/122. lapsi
Enneliinakp31/28ya 2/112. lapsi
caro87k26/?yk 2?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
Penni79kp21/22-24yk 16ya 01/132. lapsi
Ricardinakp15/?yk 2ya 11/131. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil
-Memmo
-Sunflower11



Plussanneet :heart: :heart:

*Stiina tammikuussa la?



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

*Stiina Todettu PCO sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot aloitettu yksityisella keväällä 2013. Takana yksi varhainen km. Plussannut tammikuussa 2014

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Mitäs tänne? Mulla on muistaakseni jotain kp 10 tai vastaava menossa, tarvii alkaa piakkoin tikuttamaan ovista, vaikka kyllä luulen et siellä kp 20 tienoilla vasta :stick: Mie en oo varmaan vuoteen tikutellut ovista ni nyt ostin pariksi kierroksi testit. Kyllähän mä sen kivuista tunnistan, mut kuitenkin.
 
caro87 lista korjattu :)

sunflower11 haluatko jo ihan listalle listalle mukaan?hihkaset vain sit ja tervetuloa remmiin,,

ite oon vähän koitanut hillitä itseni tääl käymisen kanssa. ku tuntus et olin kaiken vapaan ajan tääl foorumeilla.. ja irtiotto teki hyvää.. ovis pongattu eilen ja iso ja hyvä rakkula kasvoi oikeal ja sieltä se irtoskin.. vasemmalla ei ollut mitään ja kalskas korvaan vaan lääkärin kommentti vaikea selkoinen endometrioosi? tarkoittaa mitä :D


miten täällä menee piinailijoilla? eikös enneliina ollut yks? ja onneksi heilanga sai lääkityksen heti, että pääsee jatkaa yritystä eikö tarvii odottaa...
 
Moikka kaikkille!
Mä romahdin ihan täysin, ja energiat ei riittäneet edes tietokoneen avaamiseen. Sen vuoksi katosin täältäkin.

Suurensuuret onnittelut Stiinalle plussasta!!!!!:flower:

Täällä on menossa yk3, kp 15.
Menopur-pitoshoitoa nyt takana kaksi viikkoa.Sunnuntaina olis tarkoitus pistää pregnyl
.
Jos en nyt silti ovuloi (mikä ei ole lainkaan epätodennäköinen tulos :( ), niin seuraavaksi olisi ivf.

Palaan nyt lueskelamaan hieman mitä tänne kuuluu :)
 
kosmo, tuskin oireettomuus kertoo siitä, että ei lääkkeet toimi :) jännät ajat sullakin :)

Ninkku, kiva kuulla sustakin :) ja toivottavasti nuo tois nyt tulosta :)

Ite en jaksa uskoa, että olisin edes ovuloinut, ei mitään oireitakaan välillä, välillä polttelee yms mutta en usko raskauteen... viittiiköhän edes huomenna testata..

Hei te joilla on tai on ollut clomit yms mitä testejä tai muita teille on tehty ennen niitä? Suuntaan ajatukseni jo niihin, kun en usko, että kroppa lähtee tästä toimimaan.
 
Kosmo: Hyvä vain jos ei ole turhia sivuoireita tullut clomeista!! En usko että se oireilu/oireettomuus kertoo toimivuudesta. Mulla kans eka clomikierto ja toiveet korkeella. täällä kans taidetaan tippua korkeelta ens viikon alussa..

Caro87: Meillä oli ennen clomeja perustutkimukset (verikokeet, simppanäyte) sekä mun laparoskopia ja siinä yhteydessä aukkari. Sitten eka kokeiltiin Terolutia keltarauhasvaihetta tukemaan 3 kiertoa. Ja nyt sitten clomit pelkällään 1 kierto. Ens kierrossa en tiä lisätäänkö joku loppukiertoon.
 
Mä tulin nyt avautumaan tänne, kun en oikein tiedä kenelle muullekaan tästä oikein puhuisin, koska mä tiedän olevani nyt erittäin itsekäs, mutta mä en vaan mahda itelleni mitään.
Eli oltiin tänään eräissä sukujuhlissa ja ensimmäisenä silmiini osuu miehen serkku joka on selvästi yli puolenvälin raskaana, tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä. Muiden iloisesti puhellessa voinneista, mä toljotan suu auki, kunnes kaikki katsoo mua, no itku kurkussa soperran onnitteluja ja etten ollutkaan kuullut tästä iloisesta tapahtumasta..
Johon anoppikin vain tokasi, että ei ollut huomannut kertoa meille ja kaikki oli ihan että voikun toinen oikein herkistyi onnesta. Ja paskat!! Olin itsekkäästi mustasukkainen, vihainen ja tunsin oloni petetyksi ja mieleni teki alkaa itkeen siinä kaikkien edessä!
Miksi kukaan ei ollut viitsinyt kertoa minulle, jotta olisin osannut varautua!?!
(koska monikaan ei tiedä tästä meidän tilanteesta...)
No sitten painelin vessaan kokoamaan itseni ja kuuntelin koko päivän kun kaikki jaaritteli raskauksista, vauvoista ja jopa utelivat josko meillekin vielä toinen olisi tulossa joskus!!
Ja mä tiedän olevani itsekäs näiden tunteiden kanssa.
Tämä pari on kuitenkin ihania ihmisiä, rakastaa lapsia ja ovat varmasti hyviä vanhempia.
Sen ei pitäsi olla minulta pois, mutta en vain voi tunteilleni mitään!!
Mutta mä oon nyt itkeny koko illan ja musta tuntuu, että tästä ei tule mitään, en taas tällä hetkellä näe toivoa, että vauvan vielä saisimme!!
Ehkä mä nyt vaan haluankin märehtiä itsesäälissä...
 
Viimeksi muokattu:
Ah, vihdoin pääsee kirjoittelemaan!! Meiltä hajos kone, enkä oo jaksanu tabletilla tai kännyllä kirjoitella, kun se on niin vaivalloista..

Vitamiineista, tällä hetkellä ei mee muuta kuin d-vitamiini ja omega3+E., mutta koko lapsettomuushistorian aikana on kokeiltu vaikka ja mitä.. Luontaistuotteista tosiaan nyt maca-jauhe on kokeilussa. Kuten sanottu maku on hirveä, mutta ainakin se tuntuu tasanneen kierron pituutta ja lyhentäneen sitä viikolla tuohon klassiseen 28 päivään.. Vinkkinä niille, jotka kärsivät pitkistä kierroista..

Enneliinalle hirveästi tsemppiä piinailun loppupäiviin ja toivotaan parasta!!!:hug: Koska sulla virallinen testipäivä??

Kosmo, tuosta liukkarista kirjoittelit aiemmin, niin oon lukenut, että liukkaria ei kannattas käyttää, jos yrittää raskautta.. Vissiin nitistää simppojen matkan heti alkuunsa.. Mut on olemassa sellanen liukkari, joka on suunniteltu just raskautta yrittäville, nimeltä Preseed. Kuulemma jotku tullu raskaaksi ihan vaan sen avulla..
Ja :hug: siitä typerästä hoitajasta.. Valitettavasti myös hoitoalalla tuntuu olevan monenmoisia persoonia, jotka eivät välttämättä alalle soveltuis..
Joko sun kontrolliultra on ollu?

Heilanga, Femar kuulemma ei ohenna limakalvoja niinkuin clomit voi tehdä, että varmasti hyvä lääke..:) Mulla aukkari tuntui tosi inhottavalta, ei varsinaisesti tehny kipeää, mutta se paineentunne oli tosi kamalaa, vaikka olin ottanut särkylääkkeekki ensin.. Sillon kun olin siinä aukkarissa polin lääkäri sanoi, että se tehdään aina ennen kp8:a koska se voi haitata ovista, toisin sanoen munasolun matkaa kohtuun.. Siksi vähän ihmettelin tuota ajankohtaa, kun sulle se tehdään.. Toisaalta mulle tehtiin se vuonna -10, joten voi olla, että käytäntö muuttunu..
Hienoa, että pääsitte kanssa asiassa eteenpäin!!:)

Desiderio, tervetuloa ja pahoittelut ku:sta!!:hug:

Nenni88, tuliko labroista jo lisätietoja??

Se on niin totta, että toisten raskausuutisia ei haluais kuulla "päin naamaa" vaan kotona rauhassa, että saa sitä sulatella ja niellä oman pettymyksen ennen kuin pitää naama pokkana onnitella..
Ja mitä pidemmälle lapsettomuus kestää, sen vaikeampi on kuulla kenenkään raskausuutisia..:( Ennen tytön syntymää mä aloin jo vältellä kaikkia tilanteita, jossa niitä vois kuulla, niin raskailta ne uutiset tuntu.. Ja varsinkin se oma katkeruus ja kateus..:(

Noh, kaikkia ei tullu mainittua nimeltä asti, mutta kaikkien kuulumiset ovat tervetulleita..:) Monilla on nyt asiat edenneet hienosti, että toivotaan monia monia onnistumisia tälle keväälle...:)
 
Heippa kaikki!

Mahtuisiko yksi kuumeilija lisää joukkoonne? Olen 33-vuotias ja mies 37-vuotias. Meillä on yksi poika syntynyt heinäkuussa 2010 lapsettomuushoidoilla. Yhteistä taivalta takana 15-vuotta. :wave:

Minulla on pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Vajaatoiminta on todettu jo lapsena ja arvoja seurataan vuosittain. Kuukautiset eivät koskaan ole toimineet luomusti, että terolut lääkitystä olen teinivuosista asti käyttänyt. Lapsi alkoi olla tervetullut vuonna 2005, mutta koska mulla ei mitään kiertoa ollut, niin luomuihmettä ei kuulunut. : /
Keväällä 2008 hakeuduimme lapsettomuushoitoihin Tyksiin ja ensikäynti oli kesäkuussa 2008. Aluksi otettiin verikokeita ja mieheltä simppanäyte. Miehen osalta kaikki ok, itsellä prolaktiiniarvo tosi koholla eikä ovulaatiota.
Aluksi otettiin magneettikuvat aivolisäkkeestä, ettei prolaktiinin kohoamisen syynä olisi ollut kasvain. Sitä ei kuitenkaan löytynyt ja lääkekokeilut alkoivat. Suunkautta otettavat ja pistokset sitten perään. Vastetta hoidolle ei löytynyt usean yrityksen jälkeen. Päätettiin hoitaa prolaktiini arvo alemmas lääkityksellä. Ja vihdoin keväällä 2009 onnistui eka hoito. Lääkkeinä oli tamofen, puregon pistokset, metforem ja irroituspiikki. Lopulta neljäs tällainen lääkecocktail tuotti positiivisen tuloksen marraskuussa 2009. :)

Lapsettomuushoidot tuottivat parisuhteeseemme ongelmia ja pakkoseksin kanssa puurtamista ja oikeastaan vasta nyt, kun esikoinen on 3v 6kk mies on alkanut lämmetä kakkosen hankintaa. Ehkä sekin vaikuttaa asiaan kun miehen veljellä on jo kolmas lapsi tulossa lyhyessä ajassa.

Minulla oli ja on nytkin ylipainoa noin 25kiloa. Viimeksi pudotin hoitojen aikana noin 7kiloa ja nyt olen ajatellut pudottaa taas painoa, ennen kuin uuteen hoitoon ilmoittaudun. Tässä kevään aikana kuitenkin olisi tarkoitus ilmoittautua hoitojonoon. Kuvittelin tässä jo hieman elimistöni raskauden myötä heränneen, kun yhdet luomumenkatkin tulivat, mutta ovulointia edelleenkään ei tapahdu, ainakaan kovin usein. Ja tosiaan niin ovistestit, kuin raskaustestitkin näyttää vähät väliä virheellisiä haamuja. :headwall:

No nyt kuitenkin olisi tarkoitus painoa pudotella, niin ei sitten siitä tulee turhaa noottia, vaikka mulla se ei ollut raskautumisen syy, mutta tietysti odotusaika on vähemmän raskas, kun painoa ei ole jo alussa niin paljon. Viimeistään siis huhti-toukokuussa hakemaan lähetettä Tyksiin, jos sitten jo syksyksi hoidot saatais alkuun.
Nyt vielä luomuillaan, jos vaikka ovis edes joskus tulisi. Oireita tunnen usein ja limojakin on, mutta ei se takaa, että solu irtoaa.

Olen kuitenkin innoissani kun mies on nyt lämmennyt ajatukselle, kun aiemmin puheli, että yksi saa riittää. Mut nyt on ihan eri fiilis lähteä painoakin pudottaa, kun on jotain ihanaa mitä odottaa.

Mielelläni tulen joukkoonne turisemaan ja kyselläkin voi tarkemmin mun hoidoista, jos joku asia mietityttää. Aika paljon samanlaisia taustoja teillä, kuin mullakin. Listalle en vielä tule, kun tosiaan kiertoni on sekaisin ja nytkin paukkuu jo 100 päivässä. Terot aloitettu taas siihen. Ja yrityskertakin on jo ties kuinka mones, mutta periaatteessa ensimmäinen, kunhan hoitoihin taas päästään. Luomuna kun ei paljon yritellä kannata, ainakaan tosi mielessä.

Anteeksi tämä pitkä sepustus! Ja plussarikasta vuotta 2014

Terv. Miukula
 
Tervetuloa uusille! :)

kosmo, ei mun mielestä ole itsekästä tuntea noin. Ne jotka raskautuu ilman ongelmia tuskin osaavat edes kuvitella miltä tuntuu tuossa tilanteessa. Ei kukaan tahallaan tunne kateellisuutta, surua ja ehkä jopa vihaakin siitä miksi toiset raskautuu ja itse ei. Onhan se rankkaa. Jaksamisia ja virtuaali halaus :)

Mites muilla viikko alkanut? Tabletilla ei jaksa hirveesti kirjotella.

ON. Tänään tuntu jonkun aikaa aika koviakin tuntemuksia vatsassa, vähän aikaa uskalsin jo toivoa, että menkat alkaa. Liekkö kuvittelin vaan..
 

Yhteistyössä