Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Nenni: Toivotaan ettei vaan näy testissä vielä ja oireet pitää paikkansa

Taukokierto oli ja meni voisin palata listalle: Penni79, kp1/22-24, ya 01/13, yk16, 2 .lapsi. Nyt alkaa eka Clomikierto kp 3-7 ja lisänä Terolut n. 14-23. Pyydän jos terot vaihdettaisiin Lugeihin koska ne eivät auttaneet juurikaan tiputteluun eikö pidentäneet kiertoa kun päivällä. Näillä mentäs 3 kiertoa. Voi kun clomit toisivat meille avun!
 
Heippa, olen taustailemassa 3-kymppisissä ekakertalaisissa, mutta olen lukenut myös tätä ketjua ja vähän luulen, että täältäkin voisi löytyä vertaistukea =) olen pian 30-v, perusongelmana PCO-tyyppiset munasarjat ja todella epäsäännöllinen kierto (35 päivästä puoleen vuoteen). Kuparikierukka poistettiin marraskuun alussa edellisten menkkojen aikana ja sen jälkeen ei olekaan tapahtunut 3 kuukauteen mitään. Gyne ultrasi ennen joulua, ei johtofollia, limakalvo alle 5mm. Olin juuri lähdössä reissuun, joten sovittiin että keväällä katsotaan uudestaan, tehdään verikokeita, simppatestit ja aloitetaan lääkkeet. Hän puhui, että clomit suoraan kesken kierron, niillä ovulaatio ja menkat aikaiseksi ja siitä sitten eteenpäin.

Nyt sitten ihmettelen, miksi gyne käynnistäisi menkat suoraan clomeilla, etenkin kun limakalvo on mitä on? Eikö yleensä käynnistetä ensin kuukautiset esim teroilla ja sitten uudesta kierrosta vasta clomit? Kun ei niitäkään ikuisesti voi syödä, niin kannattaako "tuhlata" eka clomikierto menkkojen käynnistämiseen? Tätä aion toki kysyä vastaanotolla, mutta mietityttää jo nyt.. Kyseessä siis "tavallinen" gyne, mietin myös toisena vaihtoehtona hakeutumista suoraan yksityiselle lapsettomuusklinikalle, mutta toisaalta olisi helppo jäädä tutulle gynelle ainakin aluksi. Ainakin verikokeet ajattelin ottaa nyt voimassaolevalla lähetteellä, saahan ne tulokset sitte tarvittaessa toimitettua lapsettomuusklinikallekin. Mielipiteitä?

Tällä avauksella kyselen, josko ottaisitte mut mukaan porukkaan, vaikka yritystä on takana vasta muutama kuukausi?
 
lista päivitetty

heilanga ja nenni88 toivottavasti molemmille nyt plussa pärähtää vaikka sitten vähän viiveellä. :) +++++++++++++:whistle:

Penni79 Tervetuloa taas listoille :) plussa puhureita sinnekin.


enneliina toivottavasti ovis tulisi sopivassa ajankohdassa ja siitä vielä plusssa perään...


Ricardina Minun puolesta tervetuloa ryhmään ja vaikka ihan listoille kunhan ilmaiset millaisella rivillä mukaan haluat niin päivitellään..
 
Enneliina, jospa nyt tärppäis ihan luomusti :)

heilanga ja nenni88, plussa tuulia kovasti ++++++++++++ onhan niitä myöhäisiä plussia monille tapahtunut :)

Ricardina, tänne vaan :) mullakaan ei oikeestaan yritystä takana hirveesti, kun tyssäs heti alkuunsa. PCO diagnoosi mullakin..

On kyllä tosi hanurista, kun tabletilla ei pysty lihavoimaan tekstiä..

Taitaapi olla menkat kohta ohi. Tuntuu että mitä tässä mitään toivoo, kun tuskin edes ovuloin kuitenkaan... ovulaatio testejä tuli muutama hommattua, mutta ei tee mieli edes testata, kun kuitenkin ne vaan jotain haaleaa viivaa näyttää. Pieni masis tällä hetkellä..
 
Anteeksi nyt omanapa. Mullahan tuli eilen raskaustestiin aikas vahvat viivat ja pieni toivon kipinä jo heräs, noh tänään ei sitten enää mitään. :'(
Mulla siis oli vissiin eilen vasta ovis, enkä mä muuten olis surullinen mut kun peittoja on heiluteltu viimeks viime lauantaina ja tänään taitaa olla jo tosiaan liian myöhäistä. Rinnatkin aristaa taas, mikä mulla on yleensä merkki tärpittömästä kierrosta. Itku on kurkussa ja vitutus katossa.
*muoks* nyt sekoo pää. Laitan tän nyt teillekkin tänne. Tämä siis testissä testin kuivuttua.
image - Aijaa.com
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille kannustuksesta, mutta mun maailma kaatu taas eilen... -.-
Joten mulle saa päivittää 2/27 tai en tiä onko se 1/27 kun illalla alko..
Saa nähä vaan et kuinka mun lääkäri käynnin kanssa käy, et pystyykö se sittenkää tekee sitä tutkimusta, jos on menkat viä sillo -.-
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että pääsee mukaan =) olin ajatellut, etten listalle halua, mutta toisaalta pysyisinpähän kärryillä tuosta kierron tän hetkisestä pituudesta - nytkin meni hetki laskeskellessa, että missä mennään. Eli mut voi lisätä listalle kp 77/?, yk 1, ya 11/2013 ja 1. lapsi

Osasin reissun ajan olla stressaamatta ja kuvitellut oireet pysyivätkin poissa, mutta nyt tuntuu taas vahvasti siltä et menkat on alkamassa. Tosin se voi olla toiveajatteluakin. Ennen joulua tikutin ovistakin ja sain kahden viikon välein ovisplussat digiin, gyne sitten kertoi että mun hormonit ne vaan sekoilee, ei siellä mitään ole tapahtunut tai tapahtumassa. Toivottavasti löytyy oikea lääkitys.

Lueskelin teidän muiden taustoja ja tuli sellainen olo, että melkein hävettää harmitella omaa tilannettaan kun monet ovat yrittäneet vuosia. Tsemppiä teille kaikille ja uskon vahvasti, että kaikille meille vielä saadaan se oma vauva :heart:
 
Nenni88Olen tosi pahoillani puolestasi:hug:! Voimia, paljon, paljon voimia!
Ja nyt omanapaisuus-ongelmaan: Mulla on nyt oviksen jälkeen rinnat aivan h*lvetillisen kipeet ja turvonneet! En tähän ikään mennessä moisista tissikivuista ole kärsinyt joten tämä on tod. hämmentävää. Edes moonisten aikaan rintani eivät kipuile mut nyt edellisten moonisten aikaan kivut oli vähintään yhtä karmeet kuin nyt:|. Mitähän tästä pitäis aatella...

Huomenna taas paluu arkeen ja jottei se kävisi liian tylsäksi niin lääkärin soittoaika on huomenna klo 14... Silloin kuulemme simppanäytteen tulokset! Ja taas jännittää :D !

Iloista mieltä ja voimia taisteluun teille kaikille:heart:!
 
Jatkan näemmä itseni perään...
Voisiko joku kertoa mahd. tarkkaan mitä tapahtuu ns. pitkässä kaavassa kun hoitomuotona icsi? Missä vaiheessa kiertoa alkaa lääkitys? Missä vaiheissa ultraillaan?
Nöyränä vastauksista jo etukäteen kiittelen:wave:!
 
Pitkä kaava: (noin suurinpiirtein)

Hoito alkaa edellisesen kierron kp20 jälkeen (olikos kp21 vai 25) jolloin joko pistoksella tai nenäsumutteilla aloitetaan oman hormonitoiminnan alasajo. Menkat ei välttämättä tuu, tai tulee pari päivää myöhässä tästä syystä. Kuitenkin sinä päivänä, mikä on tai pitäisi olla kp 1 on 0-ultra ja piikitykset alkaa. Noin viikko piikitellään ja uusi ultra. Sitten joko sovitaan punktiopäivä tai jatketaan piikityksiä.
Punktion (eli munasulokeräyksen) jälkeen tulee 3sairaslomapäivää, jonka aikana pitää juoda vetta hurjasti. Jos icsi tehdään, niin se tehdään tässä vaiheessa eli 1 valikoitu siittiö ruiskutetaan munasoluun, ivf:ssa niitten annetaan uiskennella itte. Jos siirtokelpoinen yksilö saadaan, siirto on 2-5 päivän kuluessa..

Muistinkohan mä enään kuinka tarkkaan.. Oma ivf oli alkuvuodesta -12...
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Aamulla kirjoittelin kiireellä leipä toises ja kahvikuppi toises kädes, että eipä tullut paljon muuta kommentoitua..

Nennille pahoittelut uudesta kierrosta..:hug:

Pennille tsemppiä clomikiertoon!!! Onko tullut jotain oireilua clomeista??

Enneliinalle hurjasti tsemppiä passiin!! Pidetään kovasti peukkuja, että ovis ei tulis keskiviikkona!!!

Ricardina, mä oon kuullut, että aina ensin aloitettas jollain lääkityksellä, jolla menkat ja vasta sitten clomit.. Clomeja voi syödä noin 4-6 kiertoa, riippuu kuinka limakalvot kestää, ettei ohene liikaa.. Jotenkin ajattelis, että kierron aloittaminen clomeilla oli turhaa, mutta mutta.. Kyllä tutkimukset voi aloittaa omalla gynellä, kyllä ne tiedot siirtyy sieltä!

Mäpä sain sen ajan tilattua, torstaina gynelle! Sitten ollaan taas vähän lähempänä hoidon alotusta..
 
Kiitos Sofi12 :). Eli karkeasti laskettuna 2-3 ultrakäyntiä + punktointi + tuoresiirto. Ymmärsinkö oikein? Ja aikaa tuohon en osaa laksea; 3-5 viikkoa?

Simppatulos oli siinämäärin huono että icsi-hoito on meillä edessä, ihan niin kuin arveltiinkin. AMH-arvo oli mulla 2,8 ja mikäli oikein ymmärsin niin se on ihan ok.
 
Voi prkl!! Clearbluen digi ei antanu mulle hymyä. Olin niin odottanu sitä tälle päivälle. Tiedättekö sen tunteen, ku se testimerkki vilkkuu siinä ja ite tuijotat sydän pamppailen naama kiinni testissä :headwall:
 
sunnuntai 26.1.2014

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp44/32-42yk27ya 9/111.lapsi
moon starskp5/53yk6*ya 8/111. lapsi
*Stiinakp34/33-35ya 3/121. lapsi
Nenni88kp9/27yk 13ya 2/132. lapsi
Ninkkukp29/?yk2ya 2/121. lapsi
kosmokp24/28(90-120)yk20ya 6/122. lapsi
Enneliinakp19/28ya 2/112. lapsi
caro87k15/?yk 1?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
Penni79kp9/22-24yk 16ya 01/132. lapsi
Ricardinakp3/?yk 2ya 11/131. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil
-Memmo



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

*Stiina Todettu PCO sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot aloitettu yksityisella keväällä 2013. Takana yksi varhainen km.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
lista päivitetty tarkistakaa rivinne että meni oikein.. itse en viel tiputtanut omia kp:tani mut todennäköisesti huomenna viimeistään mennään päin punaisia ja lujaa :(


Pahoittelut kaikille huonoista kuulumisista ja onnea kaikille sitä tarvitseville.. nyt ei oikein ajatukset oo kasassa et osaisin jokaiselle erikseen komentoida :)
 
Lyhyt kaava kuulostaisi jo ajatuksena miellyttävämmältä...
Onko tämä mahdollinen yhtälö: hoidonsuunnittelukäynti maaliskuun alussa, hoitojen (=lääkityksen aloitus) maaliskuun lopussa, huhtikuun puolen välin tienoilla punktointi ja sen jälkeen tuoresiirto..?

Tämä on siis meidän alustava suunnitelma :)...

Lisäys: Ja mitä tarkalleen tapahtuu tuolla hoidonsuunnittelukäynnillä? Labrojen, ymv. perusteella valitaan hoitomuoto, pitkä tai lyhyt kaava, lyödään lukkoon alustavaa aikataulua, saan ehkä mukaan reseptitkin jo? Mitä muuta?

En minä ole malttamaton, en ollenkaan ;)...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kp väärin, oikea rivi ois kp80/? yk 1 ya 11/13 1. lapsi

Nyt ois kyllä sellainen olo et menkat ois oikeasti alkamassa.. Toivottavasti. Varasin gynen ensi kuun alkuun, josko seuraavaan kiertoon sais jo jotain lääkettä sitä lyhentämään.
 
Eipä täälläkään kovin kummoisia. Sellasen eron oon nyt huomannu, että ei ole ton Divinan jälkeen ollut oikein mimmosiakaan oireita. Sillon, kun pillerit lopetin tuli heti kaikenlaisia tuntemuksia vatsassa, kuumia aaltoja yms. Nyt ei oikein mitään, onkohan se sitten hyvä vai huono juttu.

Rucardina
, pitkät kierrot on kyllä tosi inhottavia. Ei pääse oikein eteenpäin, kun pitää menkkoja kuukausi tolkulla odotella. Mulla pillereiden lopettamisen jälkeen kp oli jotain 70, kun gynellä kävin. Sekin aika tuntu hirveen pitkältä, kun koko ajan oli sellanen olo, että ihan varmaan kohta menkat alkaa. Vielä mitä, gyne kun ultras niin sanoi, että mennoja ei ollut pitkään aikaan alkamassakaan... Saa nähdä miten nyt käy. Ois se niin ihanaa jos ovulois normaalisti, tuntuu aikamoiselta hakuammunnalta koko juttu. Ei yhtään tiedä ovuloiko ollenkaan vai millon. Pitää tosi säännölleen olla peittoja heiluttamassa.
 
Sofi12 Ei tullut, vaiks olin ihan varma siitä! Eli hymy bongattu tänä aamuna. Lauantaina lugejen aloitus ja tiistaina siirto. Samassa oljessa olevat kaksi huurunenää sulatetaan ja myös molemmat ovat tervetulleita uuteen lämpöiseen yksiöönsä :heart: Eka jännitysosio nyt siis ohi, kun ovulaatio tuli hyvänä päivänä. Seuraavaksi jännäillään selviävätkö alkiot sulatuksesta, kiinnittyvätkö, jos kiinnittyvät, niin ovatko oikeassa paikassa... Mut jospa nyt iloitsen kuitenkin tästä onnistumisesta, ihana torstai! Edes iltavuoroon meno, ei ahdista :)

Niin ja luomuna ei sitten tässä kierrossa edes yritetä, kun voi häiritä alkioiden kiinnittymistä. Näin kertoivat klinikalta, kun mies sinne soitti kysyäkseen asiaa. Olisihan tuollaisen tärkeän asian voinut kertoa tietenkin aikaisemminkin kun tässä vaiheessa hoitoja jo ollaan. Mutta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Nyt ei riskeerata. Tästä opimme siis sen, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa, ja aina kannattaa kysyä, jos on yhtään epävarma!

Fenix-78 Vastasitkin itse omaan kysymykseesi, eli juurikin nuita asioita käynnillä käsitellään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Memmo ja Fenix-78
Hei kaikki!

Kävin tänään neuvola lääkärillä.. Sisätutkimuksessa ei ollut mitään poikkeavaa, MUTTA Kilpirauhasarvot koholla, aivolisäke arvot koholla ja vielä oli joku kolmas arvo joka koholla. Huomenna uusi labra jossa kasa kaikkia kokeita.. Joten kauhean hyvin ei lääkäri käynti mennyt, mutta ainakin oli ihana ja sympaattinen lääkäri, joka otti kaikki asiakseen ja asiat etenee nyt! :)
 
Moikka! Löytyisikö täältä ketään joka olisi katsonut youtubesta Lumalove birth:n videoita joissa ilmeisesti kätilö antaa vinkkejä lisääntymiseen. Tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=HXx9Qm5CZTY hän kertoo, että ovulaation aikaan pitäisi välttää appelsiinimehua ja muita sitrushedelmiä, koska vagina menee happamaksi ja tuhoaa siittöitä. Pitäisi pyrkiä pitämään vagina emäksisenä. Tämä on vähän ristiriidassa greippimehun juomisen kanssa? Ja sellaisestakin olen kullut, että pitäisi juoda aamusin haaleaa sitruunavettä koska juuri tämä muutaa elimistöä emäksiseksi...? I`m confused!
 
Kiitokset sinulle Enneliina:flower: vastauksestasi!
Entäs osaisiko joku ottaa kantaa tuohon varovaiseen alustavaan suunnitelmaan hoitojen kulusta?

Nenni88 Muakin on alkanut jännittään+pelottaan ne labrat jotka käyn otattaan helmikuun alussa, mitä kamalaa sieltä paljastuu mun kilppariarvoista, tmv...
Ihanaa että teillä on hyvä hoitava lääkäri ja homma toimii :). Sillä on mielestäni todella suuri merkitys, kun kyseessä on näinkin herkkä asia ja kuitenkin tunteet on pelissä ihan täysillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nenni88

Yhteistyössä