Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

-bella Paljon onnea opiskelupaikan johdosta! Rentouduhan kunnolla, ja tule toki mukaan juttelemaan aina kun sellainen fiilis tulee :)

Fenix-78 Et ole yhtään kyllä malttamaton. Itestä tuntuu välillä että yksikin päivä on liikaa odotusta :D

Caro87 Itse lisäsin reilulla kädellä rasvoja. Öljyä puuroon, pestoa ja öljyä ruokiin, pähkinöitä välipalaksi pähkinärouhetta smoothien joukkoon. Sain sillä painon pikkuhiljaa nousemaan. Tosin rasvojen lisätessä kylläisyyden tunnetta, on sitten huolehdittava että ei ala syömään muuta vähemmän.
 
Apua. Kuis me nyt tälleen oltiin tää ketju saatu putoamaan. En edes meinannu tajuta katsoa toka sivulle. :D
Täällä vissiin taas ovuloimaton kierto. Ihan pyllystä! Noh, ei auta kun odottaa menkkoja. Koskakohan nekään nyt sit alkaa...
Toisaalta olis helpotus kuulla, että tää lapsettomuus johtuisi vain mun ovuloinneista ja niiden puutteesta. Sais jonkun syyn tälle eikä kokoajan syyllistäis itseään....*huoh*
Mitäs muille kuuluu?
 
Heippa! Pääseekö vielä mukaan? Lasta ollaan yritetty 2 vuotta ja kaikenmaailman testejä on tehty ja teroja syöty. Nyt syön femaria ja tässä kierrossa tarkotus tehdä ovulaatioinduktio ja inseminaatio. Pitkä ketju teillä jo on, mutta lueskeltuani hetken näytti siltä että voisin kuulua tänne..?
 
tervetuloa uusille ja heilanga kiitos kun nostit pinoa taas jabellalle opiskeluintoa :D itekkin jossain vaihees tarveisi vissiin opiskella näyttöjen vastaanottajaksi.. jipiii


täällä kp21(kalenterin mukaan) ovis pärähti aamulla tikkuun. kannattj tikuttaa edelleen vaikka toivo oli jo heitetty. talletuksia tehty. tyksiin soitettu ja sanoin etten pistohoitoihin vielä lähtis ja varsinkaan jos ja kun tuo jalkaleikkaus pian eteen pölähtää. siinä tulee pakostakin taukoa. hoitaja lupasi lääkärin kanssa keskustella ja sit kun vuoto alkaa niin soittoa sinne iin kuulen jatko suunnitelmat ja saan reseptin tai vaihtoehtoisesti jos raskaana niin pääsen ultraan sinne sitten. :)
 
Mulla menossa 16/27 ja tosiaan aikavaraus neuvolaan 23.1 jossa tehdään perus gyne tutkimus ja katotaan jatko... labrassa huomenna käymään jotta tulokset olis valmiina tuolloin. Mua niin ahdistaa, koska nyt ollu oletetun oviksen jälkeen pari päivää suht kovaa kipuilua vasemmalla "nivusessa". Pahenee vessahädän iskiessä ja vessassa käydessä. Samanlaista oli kemiallisen aikaan oikealla puolella.. -.- kai se on kestettävä ku leikkiin ryhty, mutta toki onhan se kivempi kun tietää mistä tää lapsettomuus johtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!:wave:

Täällä olisi vielä yksi uusi, jos vain huolitte mukaan!! En ole aikoihin edes käynyt vauvakuumepalstalla, kun yleensä siitä tulee vain paha mieli, mutta onneksi tämä pino löytyi..:)

Taustatietona sen verran, että ollaan molemmat 32 ja meillä on 1vuotias tyttö, jota tehtiin yhteensä 3v11kk, pitkän matkan varrella oli pari ovulaationinduktiota, 4 inssiä ja lopulta ekan ivf:n ainoasta selvinneestä alkiosta syntyi tämä hyvin toivottu tyttö. Tytön syntymän jälkeen ei ole ollut mikään ehkäisy käytössä, kun vielä yhtä lujaa toivottaisiin, mutta eipä ole mikään ihme tapahtunut.. Lapsettomuuden syy on selittämätön.

Polille olen jo soitellut, mutta ottavat meitä takaisin jonoon vasta nyt keväällä, joten taas odotellaan.. Gynelle olisi tarkoitus varata aika, että saa sen lähetteen polille ja nyt olen syksyn mittaan syönyt maca-jauhetta, kun kuulemma siitä vois olla apua.. Ihan törkeän kamalan makuista, mutta mitäpä sitä ei yrittäisi..:p

Fenix -78, en oo ihan koko pinoa ehtinyt lukea, että jos vastailen tyhmiä, niin anna anteeksi...:) Ivf:ssä on aina ns. 0-ultra, joka pitäis olla kp1 tai kp2, ja lääkitys yleensä aloitetaan kp2. Seuraava ultra siitä viikon sisään, jotta tiedetään kuinka lääkitys vaikuttanut, pitääkö vaihtaa annosta.. Tekö olitte menossa yksityiselle? Ivf :hän voidaan tehdä kahdella tyylillä, pitkällä tai lyhyellä kaavalla, niissä lääkitys on aivan erimoinen. Kuulemma yksityinen käyttää paljon lyhyttä kaavaa, mutta mulla ei oo niistä kokemusta..

Kiva, jos otatte mukaan..:) Mä yritän päästä kärryille lukemalla tekstejä..
 
Tervetuloa uudet, mukaan vaan :wave:!!

Tässä pientä koulustressiä puskee (kokeita, kokeita..) niin pikaseen kävin lukasemassa mitä teille kuuluu :) Tässä viimosia pillereitä viilonlopun aikaan syön. Jo toissapäivänä tuntu aika koviakin menkkamaisia kipuja ja jo kerkesin ajatella että eikai ne nyt jo voi alkaa. Useinä päivinä tuntemuksia on ollut, mutta eipäs ole kuitenkaan alkaneet. Jos nyt alkaa ennenkun kaikki pillerit on syöty niin lopetan kuurin siihen.

Muuta fiksua en kerkee nyt kirjottelemaan, mutta peukutuksia kaikille, ovulaation jälkeiseen jännäilyyn tai ensikäynneille :flower:
 
Fenix-78 Mua on alkanut ensi viikon käynti jännittämään myös ihan hirveästi!!

Aloin tänään jo jostain syystä miettimään, että mitä jos tämäkään lääkäri ei vieläkään tee mitään asian eteen.
En edes tiedä mist tämä ajatus tuli,mutta mua on pompoteltu niin paljon ja koska en kuitenkaan ole menossa viralliselle lapsettomuusklinikalle vieläkään,koska täällä se olisi toisella paikkakunnalla ja yleensä ensin aloitetaan vain naistenpoliklinikalla täällä omalla paikkakunnalla.
Toki meillä on täällä se lapsettomuushoitoihin erikoistunut lääkäri, joten kai sen luulis osaavan auttaa mua.
Mutta iski päivällä paniikki, että jos multa evätään hoidot vallan... :ashamed:
Vaikka olen kyllä ihan terve nuori nainen, joten ei siihen mitään syytä olisi, kunhan panikoin juuri ennen lääkäri käyntiä...

Olin tänään labrassa siinä täydellisessä verenkuvassa niiden kohonneiden veriarvojen takia ja siellä oli yksi tuttu, joka oli vk26 raskaana, siinä häntä katsellessani tajusin kuinka kovasti lasta haluan!!!
Olisi niin ihanaa kulkea sen hervottoman vatsan kanssa <3
Toivottavasti me saisimme kaikki kokea vielä tämän vuoden aikana sen ihanuuden <3
onneksi ollaan näin alkuvuodessa, niin meillä on monta kuukautta aikaa :D
 
kosmo: Voi ei meitä :D ! Mä vietän unettomia öitä, valvon ja mietin mitä kaikkea siellä kuullaankaan, kieltääkö se meiltä hoidot vuosiksi eteenpäin kun olen näin lihava, mitä jos joudumme turvautumaan lahjasukusoluihin, mitä jos, mitä jos, mitä jos,...

On tämä niin suuri asia ja päätös vihdoinkin ryhtyä tuumasta toimeen ettei ihmekkään että pelottaa :). Minäkin toivon koko sydämestäni että me äidiksi/vanhemmiksi toivovat saamme jonain kauniina päivänä se ihanan oman, suloisen, vauvantuoksuisen nyytin syliimme, ihmettelemme sitä kaunista täydellisyyttä, unohdamme kaiken murheen maailmassa ja täytymme rakkaudesta katsellessamme tuota pienokaista:heart:...
 
  • Tykkää
Reactions: kosmo
Ainiin, Sofi12: Tervetuloa mukaan ja kiitos vastauksistasi :).
Yksityiselle mennään suoraan juu kun ollaan jo sen verran iällä ettei tässä enää ole aikaa tuhlailla. Ensiviikon tiistaina kuulemme lääkäriltä varmasti mitkä käytänteet heillä on klinikalla ja sitten saamme odotella kauhunsekaisin tuntein miehen simppanäytteen tuloksia, HUI!
Kuinka kauan niitä tuloksia muuten yleensä joutuu oottelemaan? Tuleeko vastaus kotiin postitse vai soittaako lääkärimme meille tuloksista?
 
Noniin, mä täällä nyt sit aloin vetisteleen, kun luin noita teiän pelkoja. Niin on samat asiat mielessä. Mitä jos sitä vauvaa ei kuulukkaan? Mitä jos mä en saa lasta ikinä? Sellaista elämää en itselleni kyllä halua. :'( Ja toivon kans todella, että me kaikki se oma nyytti saadaan. :heart: Sitten kun luin vielä ton sarjakuvan niin vollotin sit jo täysillä.Menkat vissii alkamassa. Sit mul o viel joku pirun mahapöpö. Tekee pahaa ja en pystynyt syömään edes jäätelöä ( elämäni suuri rakkaus, heti mieheni jälkeen on meinaan jäätelö. )
 
Perjantai 10.1.2013

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp28/32-42yk27ya 9/111.lapsi
moon starskp23/53yk5*ya 8/111. lapsi
*Stiinakp18/33-35ya 3/121. lapsi
Nenni88kp15/27yk 12ya 2/132. lapsi
Ninkkukp13/?yk2ya 2/121. lapsi
kosmokp8/28(90-120)yk20ya 6/122. lapsi
Enneliinakp3/28ya 2/112. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

*Stiina Todettu PCO sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot aloitettu yksityisella keväällä 2013. Takana yksi varhainen km.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Moi vaan kaikille uusille myös :) Tervetuloa mukaan!

Valitettavasti mulla nyt niin kauhea kiire ja stressi, että olen saattanut tuossa listassa tehdä jotain mokia kiertopäivien jne. osalta Anteeksi kaikille kamalasti tästä! Laitattehan punaisella kun huomaatte virheen :) Samoin en halua uusia sivuuttaa/jättää listasta pois, eli pistäkää punaisella tietoja niin saadaan teidät messiin!

Kiitos linkistä Enneliina. :)

Voivoi kun en ehdi nyt kommentoida tänne enmpää, ehkä viikonloppuna sitten. Just nyt ei tartteis kamalaa työstressiä...:|
 
ninkku älä ota stressiä tuosta listasta :) mä voin kokeilla kans sen päivittämistä joku kerta. mut ikinä en ole sitä tehnyt joten pahoittelen valmiiks jos menee väärin.. :)

Jatsemppiä niille kenellä ensi viikolla on ensikäynti. Uskon ttä se menee hyvin ja tiedän että se jännittää mäkin olin omassa silloin ihan hermokimppu.

Itelle tuli tänään kirje tyksistä niin maaliskuussa meen kirurgia tapamaan katsotaan sit koska leikkaus on edessä
 
keskiviikko 15.1.2014

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp33/32-42yk27ya 9/111.lapsi
moon starskp28/53yk5*ya 8/111. lapsi
*Stiinakp23/33-35ya 3/121. lapsi
Nenni88kp22/27yk 12ya 2/132. lapsi
Ninkkukp18/?yk2ya 2/121. lapsi
kosmokp13/28(90-120)yk20ya 6/122. lapsi
Enneliinakp8/28ya 2/112. lapsi
caro87kp4/?yk 1?ya 1/141. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

*Stiina Todettu PCO sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot aloitettu yksityisella keväällä 2013. Takana yksi varhainen km.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
kokeilin päivittää listaa.. sanokaa menikö kaikki oikein..

jemiil ja sofi12 ilmoitelkaa millaisella rivillä listalle haluatte ja toivottavasti en nyt hyppinyt ninkkun varpaille kun päivittelin :D ei ollut tarkoitus ainakaan
 
Fenix78, en valitettavasti osaa sanoa mitään tarkkaa aikaa, mutta jos julkisellakin inssin yhteydessä tulokset tulee samana päivänä, niin uskoisin tuloksien tulevan pian, ehkä viikossa?! Siitä on jo useampi vuosi, kun miehelle tehtiin yksityisellä simppatesti ja tulokset tuli postilla, mutta en kuolemaksenikaan muista kuinka kauan siinä meni..

Ja moon stars, mua ei välttämättä tarvi laittaa tuohon "kaavioon", kun en muista kiertopäiviä tms nyt, ehkä sitten kun hoidot oikeasti jatkuu..

Mutta mukana kuumeilemassa voi laittaa vaikka:
Sofi12, selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf-hoidosta, 4vuoden yrittämisen jälkeen Hoidot jatkumassa keväällä -14.
 
Hei kaikille. Saas nähä mitä tästä kierrosta tulee. Laitoinkin tuonne htäpöksy puolelle kuvia. Saattaa olla, että ovis on vasta nyt ja siks r-testit antaa hailuraa viivasta. En oikein raskautumiseen jaksa uskoa, kun en ovistakaan bongannut, mut koska oon tikkuaddikti niin täytyyhän sitä testailla. :D
 
Mää en nyt tajua.. mulla on reilu viikko sitten ollut oletettu ovis (en siis tikuta, niin en ole varma päivästä) ja nyt pari päivää, varsinkin tänään ollut alavatta kipee.. ihan kun olis menkat vaikka alkamassa vasta ens pe.. alaselkää särkee ja säteilee jalkoihin. Mistä voinee johtua menkka olo reilusti ennen menkkojen alkua? Neuvola lääkäri vasta kahden viikon Päästä.. yhh.. inha olla :(

Ja Heilanga: pidetään peukkuja, oli kumpi tahansa kyseessä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Fenix: Me saatiin kuulla simppatestin tulokset yhteenvetokäynnillä vasta, joka oli ehkä 5-6 vkoa näytteen jätöstä.. Samoin verikokeiden ym tuloksia panttasivat että kaikki kerrotaan sitten kerralla oman lääkärin toimesta. Vähänkö oli tuskaisaa ootella ja hirvee jännitys päällä kun meni vastaanotolle. Mä pyysin saada tulokset postitse kotiin, ja oman epikriisin sainkin jossa verikokeet oli, mutta miehen tuloksia ei tullu postilla. Ja näyte oli kunnossa ja eteenpäinliikkuvien määrän sain kirjotettua paperille kun lääkäri sen kertoi.
 
Heilanga, oho sulla on jännät paikat :) peukut pystyyn oli sit kumpi tahansa :) en tiennytkään, että r-testi saattaa viivaa näyttää jos ovis tulossa. Onko kuinka yleistä vai riippuuko testistä?

Nenni88 Käsittääkseni oviksen jälkeen saattaa olla kaikenmoisia tuntemuksia vatsassa yms. En kyllä osaa sanoa voiko olla noin pitkän ajan jälkeen. Tai josko ovis onkin ollut vasta luultua myöhemmin? Tiedä oikein tästä naisen kehosta, että mikä on normaalia ja mikä ei.. Niin paljon eri tuntemuksia saattaa eri kierron vaiheessa olla :D

Mulle voi sit päivittää kp1/?, kun en tosiaankaan osaa sanoa kierron pituutta kun nyt taas lähdetään tokaa kertaa kiertoa luomuna kattelemaan.. Yk:stakaan en osaa oikein sanoa että laittasko yk2 vai yk1, kun pillereiden lopettamisen jälkeen on tässä tätä lääkekuuria ja odottelua ollut.

Eilen tosiaan alko illasta jo tuhru ja tänään katsosin, että on kp1. Nyt alko taas hiukan aikasemmin, kun viime divina-kierrosta. En nyt ota sitten enää kahta viimestä pilleriä mitkä liuskaan jäi, kun taas alko kesken.
 

Yhteistyössä