Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Fenix-78 ja Heilanga, jännittää teidän puolesta :) Toivotaan, että asioita saatas reippaasti etiäppäin :)

kosmo, hienoa että oot positiivisin mielin vaikka välillä vaikeaa on ollut. Itelläkin tuntuu, että mielialat vaihtelee. Välillä olen ihan varma, että ens vuoden aikana tärppää ja välillä taas tuntuu etten ikinä saa kokea miltä tuntuu olla raskaana yms. Se, että sulla on jo yksi lapsi ei tarkoita sitä etteikö sulla olis oikeus toisen lapsen kaipuuseen :)

Ninkku, hirveesti peukutuksia että se ovis sieltä tulis!

Mekin ollaan ihan kotosalla ja tuskin alkoholia hirveesti tulee nautittua. Pari päviää sitten yritin yhden punkku lasillisen juoda, mutta tuli paha olo. Varmaan jotain psyykkistä, kun niin toivoisi raskautuvansa. Ja meilläkin kaksi koiraa joista toinen niin paukkuarka, että jännittää miten tää uusvuos menee. Edelliset olleet aika vaikeita. Toinen taas ei pelkää yhtään. Sen kanssa oltiin viime uutenavuotena ulkona klo 24.00.

Näin tossa pari yötä sitten unta, että jotain siinä tissejäni puristelin ja niistä tuli maitoa ja totesin siinä unessa itselleni, että "jaa kyllä sitä raskaana taidan olla" :D Hehheh kyllä aamulla vähän hymyilytti :D

Muuten ei mulle mitään uutta, kuumeisesti odottelen kuurin loppumista. Tässä on ollut kaikenlaisia mahan poltteluja yms ja pieni toive josko hormonit olis heräilleet. Toisaalta tän PCO:n kanssa ei oikein tiedä onko noi mahatuntemukset hyviä vai huonoja.
 
kosmo: No hitsi meilläkin on ensikänti 14.1. :D !!!
Mulla on samat ajatukset; olen onnellinen jos pienokaisemme saa alkunsa ensivuoden aikana, ihan niin optimistinen en uskalla olla että hän jopa syntyisi ensivuoden aikana.

Nyt yritän rauhoittaa mieleni ja koitan keskittyä johonkin ihan muuhun. Mulla kun tuo jännitys menee uniin niin etten saa enää nukuttua ja se ei hyvää tee :(...

Plussatuulia meille kaikille vuoteen 2014:heart:!
 
Täällä ovis lähenee kai.. Testi viivat vahvenee hiljaksiin ja limoi rupeaa tulemaan. Tässä kierrossa tehosteena foolihappo ja greippimehu. en tie auttaako.. jos sit ens kirtoon kokeilee sen punkun sit.. :D

minun kaveri oli nähnyt unta (näkee enne unia jotka toteutuu kans ainakin jotkut) että mä lähetin txt hänelle jossa kuva raskaana 1-2 viikkoo ja hän on siinä ite puolessa välissä raskaana. ja se ajan kohta ois maaliskuun lopussa sitten :D katotaan kuinka käy. Pitääkö uni paikkansa. omat raskausunet ei oo ikinä merkannut mitään vaikka todentuisia ovatkin olleet.

& päivää viel ja pääsen tyks soittelemaan jatkosta :)

Hyvää uutta vuotta naiset :) ja oikein plussarikasta sellaista :heart:
 
Toisten raskaudet ei oo haitannu, koska omalla kohdalla tämä raskaus ei ennen ole ollut ajankohtainen. Nyt toisin ystäväni on menossa puolisonsa kanssa ensikäynnille lapsettomuusklinikalle samoihin aikoihin kuin itsekin, ja en edes osaa ajatella, miltä tuntuisi, jos heillä hoidot toimisivat piankin ja itsellä ei...
Jännä juttu lukea näitä hoitoja läpikäyvien mietteitä, koska jostain syystä en omalla kohdalla uskalla toivoa kovin rohkeasti, että voisin oman lapsen joskus saada. Tällä hetkellä se tuntuu ainoalta asialta, jonka puolesta voisin antaa mitä vain, ja silti en oikein tosissani kuitenkaan rohkene toivoa. Pikku pessimisti, pelkää pettymyksiä :/
 
Hei leidit ja oikein Hyvää alkanutta vuotta. Meillä oli eilen porukkaa, mutta isäntä ja mää oltiin ne rauhallisimmat. Oltiin kotona jo puol kaks ja krapulaakaan ei saatu. Hauskaa oli ja sehän on tärkeintä. :)
Mä en taas ymmärrä tätä kroppaa. Mun ovistestien viivaset on haalenneet ja nyt pelkäänkin, et kierto venyy ja sitten ensikäynti meneekin ihan outoon kierron vaiheeseen. Perhana! :mad:
Mun ovulaatio on vissii siirtynyt meidän kattiin. Neiti 8kk ja tänään ensimmäistä kertaa pylly pystyssä. Mä en eka edes tajunnu mikä sitä vaivas, kun se vaan piti sellasta kurnutusta. :LOL: mun pikku kiimakaisa. :D
 
Kysynpä vielä tietävämmiltä: montakohan lääkärivierailua tarttee/joutuu/pitää kierron aikana tehdä jos tavoitteena on esim. IUI? Vai riippuuko tapauksesta? Töiden kannalta jo valmiiksi (hyvin valmiiksi ;) ) pohdin tätäkin...
 
Anu-Elina Veikkaampa, että sulla aluksi yritetään houkutella kieroa käyntiin. Mullahan oli juurikin noin, että ei kuukautisia ollenkaan. Käyntejä kertyy nyt kahdelle ekalle hoitokuukaudelle yhteensä vain 3 + kerta labrassa ja muutamat puhelut..
En tuosta insemnaatiosta tiedä, kun meillä ei sitä varmaan koskaan tarvitse käyttää, kun kaikki vika vain omassa ovuloimattomuudessa. Eli jos ei lääkkeet mulle tepsi, niin se on sitten IVF seuraavaksi. Olen käsittänyt, että tiheämmät käynnit ovatkin sitten IVF kypsytyksen kohdalla.
 
Ninkku seuraavaksi kun päivittelet niin minulla on tnään jo kp15 ainakin oman kalenterin mukaan..

saa nyt nähdä miten mun ovulaation käy.. :/ limat on kivut alamahalla ja alapäässä eilen ja aamulla limat jatkui mut testit ei vahvene, eikä oo oviksen jälkeistä tissikipuja tullut. viivat on vahvempia kuin alkukierrosta mut ei yhtä vahvoi kontrolliviivan kans.
 
No niin, täällä pidettyä hieman joulutaukoa palstailusta. Uusiakin tullut mukaan, tervetuloa!

Joulu ja uusivuosi meni ihan mukavasti. Vaikka mieltä hieman kaihertanut, kun nyt mulla pitäis olla iso masu ja äippäloma odottaisi nurkan takana :'( Pitkän aikaa olen ollut sillä mielialalla, että ei me koskaan saada vauvaa. Eikä takuulla luomusti ainakaan. Jostain syystä mieliala on nyt kohentunut ja olen varma, että tänä vuonna tärppää. On vaan semmonen tunne. Toivottavasti positiivisuus kantaa hedelmää.

Oviksia en tikuttele luomukierroissa ollenkaan, mutta lakanoita pöllyyteltiin oletetun oviksen aikoihin. Nyt sitten odotellaan alkaako menkat. Ja alkaahan ne, mutta ei se mitään. Sitten pas odottaa. Ellei ovis nyt satu sitten taas keskiviikolle.

Meidän lähipiirissä tämän lapsettomuuden aikana on raskautunut monta ihmistä. Kyllähän se joka kerta kipeää tekee, kun itse ei onnistu. Minusta on myös tullut sellainen, että kun joku kertoo, että hänellä on esim. paha olo tai väsyttää, niin tokaisen aina, että raskaana olet. Tällä yritän suojella itseäni ja valmistautua siihen, että joku mahdollisesti taas ilmoittaa raskaudestaan.

Fenix-78 Mulle on nyt tehty kaksi kertaa ivf, joten voin hieman kertoa sen kulkua. Eli lääkäri määrää teille sopivat lääkkeet, ja kyllä ne aina pistoksia on. Kp 1 soitin polille, jolloin varattiin ultra. Kp 2 aloitettiin pistokset. Ultrassa sitten katsottiin kuinka paljon rakkuloita on kehittynyt ja minkä kokoisia. Sen perusteella päätettiin punktiopäivä. Punktio tehtiin aamusella, ja sitten kolme saikkupäivää. Seuraavana päivänä polilta soitettiin ja kerrottiin, montaka rakkulaa punktoitiin ja montako solua niiden sisältä löytyi. Sekä kuinka moni niistä hedelmöittyi. Sitten jäädään vielä odottelemaan jakaantuvatko ne. Tuoresiirto tehdään aina, mikäli ei ole hyperin vaaraa. Meille se on molemmilla kerroilla tehty, ja siis kolmantena päivänä punktiosta. Loput pakastetaan, mikäli pakastettavaa jää. Eli sisältää siis monta jännittävää vaihetta. Ensin odotellaan, että saadaan sopiva määrä munarakkuloita kypsyteltyä, sitten niiden sisältä pitäisi löytyä vielä munasolu. Munasolujen pitäisi hedelmöittyä ja vielä jakaantua. Siirron jälkeen sen pitäisi vielä kiinnittyä.

kosmo :hug: Kuulostipa sun teksti siltä, kuin olisin sen itse kirjoittanut. Sama täällä, nyt otan itseäni niskasta kiinni ja teen kaikkeni sen eteen, että perheeni on onnellinen, eikä kukaan joudu kärsimään näistä lapsettomuushoidoista, varsinkaan esikoinen.

moon stars Oi, mikä uni! Toivottavasti enne sellainen :heart:

Kylläpäs tuli romaani :ashamed: Mutta nyt ihanaiset eiköhän aleta niitä plussia keräilemään oikein urakalla tälle vuodelle!
 
Enneliina : Tuhat kiitosta noista vastauksista :) !
Luulen vahvasti että meillä on edessä icsi -hoidot, mutta kypsytyksen osalta kaava menee varmaan juuri noin kuin kirjoititkin.
Asumme aika kaukana valitsemastamme klinikasta ja työkuviot on mitä on joten siksi surin jo etukäteen sitä että miten saamme ikinä järjestymään monta klinikkakäyntiä samalle viikolle :(. Mutta jos niitä välitarkastuksia, tmv. ei olekkaan tuon useammin niin silloinhan kaikki on mahdollista :heart:!

Lomat on nyt lomailtu, töihin palattu ja kuntoremontti käynnistetty pienen tauon jälkeen taas hyvillä mielin. Tämä masentava harmaus saadaan näemmä hienosti selätettyä kuntoilun voimalla, näin ainakin minun kohdallani :).

Iloista mieltä uuteen vuoteen, uusiin haasteisiin ja sylin täydeltä onnea meille kaikille jotta meillä kaikilla olisi pian se tuhiseva käärö sylissämme:heart:!!!
 
Hei kaikki! Mahtavaa ja toivon täytteistä uutta vuotta kaikille! :)

Kävin tosiaan siellä lääkärillä.. ihan siis terveyskeskuksessa ja sieltä ohjattiin neuvolaan. Sinne siis soittoo ja ajanvarausta. Sitä odotellessa täytyy käydä labrassa ja siellä sukupuolitaudit ja kilppari arvot katotaan.. huhhu. No ehkä se tästä, kun uskaltais ottaa seuraavan askeleen ja varata sen ajan sinne neuvolaan..
 
Sisältää voimasanoja.
Postista tipahti tänään ensikäyntiä varten kaavakkeet. Jotenkin tuli ihan paskafiilis kun täytti sitä. Tajusi, että ehkä tässä ei itse ole tarpeeksi asioitten eteen tullut tehtyäkään. Seksiä n. kerran viikossa. Joo tosin ei kysytty, että oviksen aikaan, mut seitsemän kertaa laskin, et keskimäärin kuussa. Sit se perkeleen liikunta kysymys! Noh, en harrasta kun ei vois vähempää perkele kiinnostaa. Sit äijä meni vielä toteemaan, et kuis paljon sä sitä vauvaa haluat , et sit ei ehkä halua niin paljon kun ei harrasta liikuntaakaan. Taas tää mun "paino" tuli tähän. Ihan vitun ärsyttävää. Mua paljon isommatkin ihmiset saa vauvoja. Ei se mun paino voi olla ainut syy! Ehkä mä en sit halua tarpeeks vauvaa kun en halua kerran itseni vuoksikaan "laihtua". Mä en vaan nyt jaksa asian suhteen tehdä mitään. Ja tuun vaan ihan sairaan kiukkuseks kun mietinkin asiaa. Meinasin jo perua koko ajankin kun ketutti niin paljon.
Nytkin varmaan tarttis peittoja heilutella, että sais mahdollisimman monta talletusta, mut nyt on kiinnostus aika kaukana, et kai tääkin kierto menee huti ja voi taas lapsettomuuden laittaa omaan piikkiin.
Anteeks tää purkaus, mut ketuttaa!
 
Heilanga: älä ole liian ankara itellesi!!
kokonaiskuvaa ne toki siinä kaavakkeessa etsii, mutta on siinä hiukan typeriä vastausvaihtoehtoja.. esim tuo montako kertaa seksiä/viikko. Tosiasiassa ainoa viikko jolloin asialla on merkitystä on se ovisviikko. Sitä ei kysytä erikseen että onko ovulaation aika tiedossa joka kk, ja onko silloin vähintään yksi yhdyntä oikeaan aikaan.
ja paino: mä olen normaalipainoinen ja ulkoilen päivittäin ym, syön melko terveellisesti, en juo paljoa, en polta.. Mies puolestaan ei juuri liiku, käyttää alkoholiakin vähän enempi jne: sperma oli todella hyvää testeissä. Eli lähtökohdat noilta osin meillä todella hyvät, ja sitä seksiäkin on aina oviksen aikaan ainakin 2 kertaa (ovis tikutetaan). On toki muulloinkin mutta keskiarvoksi laitoin lomakkeeseen 1-2 x vko.Mutta anyway: vaikka on lomakkeen perusteella hyvin lisääntymiskykyinen yksilö niin eipä ole plussaa kuulunut ja 15 kiertoa yritystä takana.. :|
 
Heilanga : älä huoli täällä on toinen joka kiroili täyttäessään niitä pahuksen kaavakkeita... Vaikka toki hyvään tarkoitukseen ne kysymykset meneekin.
Minä tulen mys saamaan palautetta painostani, aivan varmasti. Mutta hei, 13 vuotta ilman ehkäisyä! Olisin aivan varmasti tullut raskaaksi miehestäni jos se ominkonstein olisi mahdollista! Isosti voimia sinulle, mä niin tiedän mitä sä nyt käyt läpi...

Mutta koska tämä "taistelu" on päätetty voittaa niin iloisin mielin kohti tulevaa, vai mitä :) ?
 
Tiistai 7.1.2013

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Enneliinakp23/28ya 2/112. lapsi
Heilangakp24/32-42yk27ya 9/111.lapsi
moon starskp19/53yk5*ya 8/111. lapsi
*Stiinakp14/33-35ya 3/121. lapsi
Nenni88kp11/27yk 12ya 2/132. lapsi
Ninkkukp9/?yk2ya 2/121. lapsi
kosmokp4/28(90-120)yk20ya 6/122. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

*Stiina Todettu PCO sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot aloitettu yksityisella keväällä 2013. Takana yksi varhainen km.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
Oho, täällä on nyt kp 2 :O
Alkoi eilen ihan yllättäen, tai siis en osannut odottaa niitä vielä, kun ei ole tota lääkitystä tällä hetkellä.

Mutta ninkku jos huomaat tän niin voit päivitellä kp1 ja onko nyt sit yk 20!
En ollut nyt ihan varma kosmo kumpi sulla eilen, mutta laitoin tuon kp2 mukaan, eli tänään ois kp3?
Onnittelut lääkkeettömästä vuodosta :)
 
Clomit - onko aiheuttaneet mitään sivuoireita? Onko ovis samaan aikaan kun ilman niitä? Montako follia (minkäkokoista) ultrassa on ollut ja onko kohdun limakalvo ohentunut Clomien myötä? Yleinen kysely niille joilla on kokemusta- itellä ne kehiin ensi kierrosta.
 
penni79 minulla lievästi clomit ohensi limakalvoja, ekalla kierrolla kasvoi kolme follia joista yks niin pieni ettei haitannut ja saatiin yritystä jatkaa ja toisella kerralla kasvoi kaksi follia. ja kaks viimeistä kiertoa ei seurattu. oireita oli kuumat aallot, päänsrky ekassa kuurissa. ei paljon muuta mut clomien kanssa oviksen tunsin selvästi. täst kierrost kun ei oo mitään niin en osaa sanoa täysin vahvoi viivoi en oo testeihin saanut vaikka lähelläkin oli. ym.. ei tiedä ja oon ihan sekaisin. ja katotaan mitä tyks tiistaina sanoo ja selvii kans et koska ehkä pääsen leikkaukseen niin varmaan hoidot katkee siin sitten

kosmo onnea lääkkeettömästä tädistä.. josko se toisi jotain hyvää mukanaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Fenix-78 Näin meillä ainakin kun julkisella puolella hoidossa ollaan. Eli yksi ultra ainoastaan. Sen jälkeen punktio ja alkionsiirto kolmen saikkupäivän puitteissa. Yksityisellähän toki voi olla eri systeemit.

Penni79 Takana kolme peräkkäistä clomikiertoa. Sivuoireita en muista olleen. Joka kerta kypsyi aina yksi johtofolli. Limakalvo ei kärsinyt clomeista ja oviskin tuli joka kerta melkeinpä samoina kiertopäivinä kuin ilman.
 
Kiitos tytöt tsemppauksesta ja lohduttavista sanoista. :heart:
Itse en ollut ajatellutkaan asiaa niin, että ehkä tää lapsettomuus on yks syy miks laihdutus ei kiinnosta. Tuntuu, että stressiä on jo nyt liikaa. Mun sukulainen itseasiassa laihtui yli 10kg raskauden aikana. Siinä oli lääkäreillä ihmettelyä, kun vaikeasta ylipainosta kärsivä ei laihtunut ennen kun tuli raskaana. :D Hänellä on kaik samat hormoonihäiriöt kun mullakin.
Mä oon pohtinut, et mitä mieltä se lääkäri olis clomeista. Terolutit omasta mielestäni unohtaisin, kun kierto on suht normi. Ovuloinnista en menis joka kierto vannomaan. Noh, nähtäväksi jää. :)
 
Heilanga, tsempitykset täältäkin, elä ole niin ankara itsellesi. Varmastikkaan painonpudotus ei ole niinhelppo juttu kun vauvanteko on muutenkin stressaavaa. Itsellä onkin juuri päinvastainen ongelma muttei sekään ole helppoa, kun mulle on sanottu että se voi vaikeuttaa lapsen saamista. Kukaan ei vaan kerro miten saisin painoa ylös kun ei vaan tartu.

kosmo, ei kuulosta kyllä tosiaankaan kivoilta nuo sun menkkaoireet. Mulla oli tosi runsaat menkat luomuna, tietty kun monta kuukautta saatto olla välissä, kipujakin oli jonkun verran ja sit vuosin yleensä ylikin 10 päivää. Jos nyt vaan joskus tulis luomumenkat niin tietäs millaset ne nyt on :D

Jee enää 8 pilleriä laatassa :) sit saa taas kauhulla jännäillä tulevaa, että tapahtuuko mitään vai pitääkö lekurin puoleen taas kääntyä :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Missähän vaiheessa sitä gynelle soittelis.. kyllä sitä limaa, veriviiruilla tuli.. kananmunalimaa, vähän tiiviimpää.. mutta ei näy ovista testien perusteella. Niinkö tässä sitten kävi, että kroppa ei vaan ovuloi.

Tekeeköhän ne mitään vaikka on taustalla pco ja todettu ettei ovuloi.. saa nähä tuleeko menkatkaan ajallaan.
 
mymosa
Clomit - onko aiheuttaneet mitään sivuoireita? Onko ovis samaan aikaan kun ilman niitä? Montako follia (minkäkokoista) ultrassa on ollut ja onko kohdun limakalvo ohentunut Clomien myötä? Yleinen kysely niille joilla on kokemusta- itellä ne kehiin ensi kierrosta.
Mulle tuli sellasia kuumia aaltoja ja toisinaan olin huppari päällä sisälläkin. Mä söin kp3-7 yhen tbl ja saatiin kasvamaan yksi folli. Limakalvo ei ohentunut.
 
Heipparallaa naiset!
Mulla on nyt ikäviä uutisia tai noh, miten sen nyt ottaa.. Mä joudun nyt pyytää itteni pois listoilta. Melillä menee yritys nyt jäähylle muutamaks kuukaudeks. Menen kouluun istumaan nyt vielä hetkekesi ja en voi raskautua heti (koulu loppuu keväällä 2015) ollaaan jättämässä ehkäisy pois taas lokakuussa :) Olihan tämä suuri päätös tehtäväksi mutta olen aina halunnut olla tällä alalla ja nyt sain siihen mahdollisuuden.. eikä tuo yrityksen "jäihin" pistäminen nyt mitenkään kamala ajatus lopulta olekkaan :)
Saa mieli vähän pitää lepoa jatkuvalta oviksen/oireiden kyttäilyltä :ashamed:

Mutta mielelläni olisin taustalla tässä ryhmässä ja kävisin vilkuilemassa teitä välillä :) Ja palaisin sitten jos ryhmä on vielä kasassa! =)

Oikein ihanaa uutta vuotta naiset:kiss: +++++++++++++
 
Noniin, täti tuli taas kyläilemään tänään tasan kp28.
Onneksi alkoivat näin hyvin ajallaan jotta ensikäynnillä ultrassa näkyisi jotain mahdollisesti kysymässä olevaa :)... Mutta muuten en näistä elinkautisista tykkää :( ! Kivut on karmeat, kp 2-3 vuodan hirveästi niin että heikottaa, vatsa on kipiä ja aivan sekaisin ja selkä + jalat särkee niin pirusti :( ! Ja vaikka kuukautiseni ovatkin melko säännölliset olen emmärtänyt ettei se takaa sitä että ovuloisin joka kuukausi...

Laskeskelin tässä että jos kaikki menee niin kuin ollaan suunniteltu ja toivottu niin ekan siirron aika saattaisi olla jo maaliskuussa :). Jännittääääää:heart:

Ainiin, sitä piti vielä kysyä etä jos lääkitys aloitetaan kp1 niin kuinka pian tuosta on se ultra-käynti? Ja ultran jälkeen punktointi on milloin, noin suunnilleen?

Minäkö malttamaton:whistle:...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä