Lapset lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huostaanotto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Kuuleppas ap. Varmaan sitten puolet suomalaisten perheiden lapsista olisi huostaanotettu jos se siitä " rajattomuudesta" johtuisi. Toki jos rajattomuus tarkoittaa sitä, että esimerkiksi 10 vuotias lapsi heiluu humalassa ympäriinsä yms. niin sitten mutta jos on kyse kodinsisäisistä asioista niin edelleen jauhat peetä. Ja kun vanhempia kuullaan huostaanoton yhteydessä ja heidän kanssaan keskustellaan- tämän määrää laki. Keltään ei viedä lapsia niin ettei vanhemmat tiedä syytä.
Joten anna jos asian olla, koska tämä ei ole totta suomessa- oikeusvaltiossa!

Vähän ot, mutta oikeusprosessin läpikäyneenä aivan eri asiassa voin sanoa, että Suomi EI ole oikeusvaltio keskituloiselle väestölle ainakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jooppeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jooppeli:
Kuuleppas ap. Varmaan sitten puolet suomalaisten perheiden lapsista olisi huostaanotettu jos se siitä " rajattomuudesta" johtuisi. Toki jos rajattomuus tarkoittaa sitä, että esimerkiksi 10 vuotias lapsi heiluu humalassa ympäriinsä yms. niin sitten mutta jos on kyse kodinsisäisistä asioista niin edelleen jauhat peetä. Ja kun vanhempia kuullaan huostaanoton yhteydessä ja heidän kanssaan keskustellaan- tämän määrää laki. Keltään ei viedä lapsia niin ettei vanhemmat tiedä syytä.

Voi luoja sentään mitä tekstiä...

Siis miten sinä voit esittää ammatti-ihmisenä varmoja kannanottoja tapauksesta josta et oikeasti tiedä yhtään mitään?

Mutta ei todellakaan anna ylevää kuvaa sossun ammattitaidosta se, että hän ottaa ammattilaisena varmoja kannanottoja asiaan, josta ei tiedä oikeasti yhtään mitään. Niin, siis... miten niitä asioita hoidetaankaan?

Haluaisin ainostaan kommentoida tähän, että miksi ihmeessä minä en saisi kommentoida vaikka olen sos.tt kun kaikki muutkin kommentoi? en kommentoi tähän työntekijän roolissa vaan yksityishenkilönä jolla nyt sattuu olemaan alan koulutus. Aika monet sairaanhoitajat esimerkiksi antavat täällä vinkkiä erilaisiin asioihin, vaikka heilläkin on ammattietiikka ja muut asiat...miksi he voivat kommentoida mutta sos.tt ei voi? Ihme asennevammoja täällä muutenkin näköjään on sosiaalialan ammattilaisia vastaan. Onneksi vakava sosiaalitapaus esimerkki jaksaa puolestani kertoa miten asiat menee (kuten, että yksittäinen työntekijä ei koskaan päätä itsekseen huostaanotosta ja päätökset pohjautuvat lakiin). Monesti vaan huomaa, että ne joiden mielestä sossun"tantat" on peestä ovat itse aiheuttaneet ongelmansa ja sitten syytellään työntekijöitä, kun he puuttuvat asioihin.
Minusta ei ole ollenkaan moraalitonta kommentoida asiaa, koska minun sanomisellani ei tässä ole todellista painoarvoa, kuten ei muidenkaan jotka ketjuun osallistuvat ja toisekseen ap on itse tullut jakamaan tänne tarinaansa ja foorumi on vapaa mielipiteille!

Jos jotku ei usko perusteettomiin huostaanottoihin, ovat he kyllä elelleet tynnyrissä. Aluksi kannattaa tutustua, vaikka vääryys kirjaan, josta saa jo hieman esimakua aina niin loistavasti toimivasta Suomen sosiaalihuollosta.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

Vähän ot, mutta oikeusprosessin läpikäyneenä aivan eri asiassa voin sanoa, että Suomi EI ole oikeusvaltio keskituloiselle väestölle ainakaan.

henkilökohtaisesti en tunne yhtään "väärin perustein" tehtyä huostaanottoa (mukana noin 200 prosessissa) mutta toki jollakin muulla alalla tällaisia voi olla. Suomessa kuitenkin tehdään huostaanottoja jopa liian vähän ja silloin, kun tähän ratkaisuun päädytään on perheen sen hetkinen tilanne (näkivätpä vanhemmat sen tai eivät) sen kaltainen ettei lapset ole turvassa kotona eikä heidän perustarpeet olla lapsi täyty.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Jos jotku ei usko perusteettomiin huostaanottoihin, ovat he kyllä elelleet tynnyrissä. Aluksi kannattaa tutustua, vaikka vääryys kirjaan, josta saa jo hieman esimakua aina niin loistavasti toimivasta Suomen sosiaalihuollosta.

Kuka tahansa voi kirjoittaa kirjan, jos hänestä tuntuu että on tullut väärin kohdelluksi, mutta kirjassa tuskin esitetään fakatatietoa paperilla siitä kuinka asiat todellisuudessa olivat sillä hetkellä. Olen ollut esimerkiksi huostaanotto tilanteessa, jossa narkomaani äiti oli aivan sitä mieltä, että hän kykenee vallan hyvin huolehtimaan lapsestaan, vaikka hän ei todellisuudessa kyennyt huolehtimaan edes itsestään. Vasta muutaman vuoden kuluttua päästyään kuiville tämä ihminen myönsi, että lapsi olisi ollut hengenvaarassa hänen kanssaan.

Kuka tahansa voi kirjoittaa kirjan, jos hänestä tuntuu että on tullut väärin kohdelluksi, mutta kirjassa tuskin esitetään fakatatietoa paperilla siitä kuinka asiat todellisuudessa olivat sillä hetkellä. Olen ollut esimerkiksi huostaanotto tilanteessa, jossa narkomaani äiti oli aivan sitä mieltä, että hän kykenee vallan hyvin huolehtimaan lapsestaan, vaikka hän ei todellisuudessa kyennyt huolehtimaan edes itsestään. Vasta muutaman vuoden kuluttua päästyään kuiville tämä ihminen myönsi, että lapsi olisi ollut hengenvaarassa hänen kanssaan.

luulis sinun sossuna tutustuneen kyseiseen teokseen, joissa useita kirjoittajia AMMATTILAISIA mm. J.P. Roos.

El iei ole kenenkään katkeran siviilin kirjoittama kirja.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
luulis sinun sossuna tutustuneen kyseiseen teokseen, joissa useita kirjoittajia AMMATTILAISIA mm. J.P. Roos.

http://www.valt.helsinki.fi/staff/jproos/vaaryyskirja.htm

Tarkoitatko tuota?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

http://www.valt.helsinki.fi/staff/jproos/vaaryyskirja.htm

Tarkoitatko tuota?

Juuri tuota.

Tämä Vääryyskirja ja Toinen vääryyskirja eivät vaan ole "mikätahansa" kirjoja, vaan Kelan kustantamia kirjoja Suomen sosiaalipolitiikan tilasta (jossa ihan aikuisten oikeesti tapahtuu myös niitä ylilyöntejä)

Ko. teosta käytetään ihan oppikirjana ammattikorkeakouluissa ja yliopistoissa, jotta sosiaalityöhön opiskelevat oppisivat näkemään myös sen toisen puolen, ettei ylireagointeja vastaisuudess syntyisi. Opiskelijoille opetetaan nykyään kiitettävästi yhteiskuntakritiikkiä, tulevaisuuden ammattilaiset eivät enää saa olla narussa vedettäviä lampaita.

http://www.info.fi/tiedot.aspx?Tieto=1007854

huh huh, mikä ketju...

uskon, että ap ei ole provo, mutta todella hukassa oleva äiti, joka osaksi haluaa sulkea ongelmilta silmänsä, ja toisaalta on myöskin huonosti informoitu ls:n osalta, miksi ovat palveluissa. tulee mieleen, että hiukan lapsekas, kenties?

ja mitä tulee "sossuun" ja "virpiin", niin teidän kommenttinne eivät ainakaan minua vakuúttaneet ammattimaisuudella. päinvastoin. luettuani kaksi ensimmäistä sivua toivon todella, että teidän kaltaisianne ihmisiä ei terveys- ja sosiaalialalta löytyisi; todella alentuvaa ja kaikkitietävää kommentointia kummaltakin.

Ap on provo! Ja se nyt on ihan sama vakuututko sinä jonkun ammattimaisuudesta, millaisia kukkahattuhymistelijöitä sä kuvittelet ammatti-ihmisten olevan?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
huh huh, mikä ketju...

uskon, että ap ei ole provo, mutta todella hukassa oleva äiti, joka osaksi haluaa sulkea ongelmilta silmänsä, ja toisaalta on myöskin huonosti informoitu ls:n osalta, miksi ovat palveluissa. tulee mieleen, että hiukan lapsekas, kenties?

ja mitä tulee "sossuun" ja "virpiin", niin teidän kommenttinne eivät ainakaan minua vakuúttaneet ammattimaisuudella. päinvastoin. luettuani kaksi ensimmäistä sivua toivon todella, että teidän kaltaisianne ihmisiä ei terveys- ja sosiaalialalta löytyisi; todella alentuvaa ja kaikkitietävää kommentointia kummaltakin.

Jospa vaikka luet tarkkaan koko ketjun niin näet, että vaikea on kommentoida muutenkaan, kun ap ei olevinaan tiedä miksi lapset on otettu huostaan. Täytyy olla aika pihalla elämästä jos ei osaa ollenkaan aavistaa, että miksi niin tapahtuu tai sitten pitää provota.

Kommentoimme lähinnä sitä, että lain mukaan keneltäkään ei noin vain viedä lapsia vaan se tapahtuu painavin syin- aina!

Toki jos te kaikki muut, jotka eivät ole alan ihmisiä olette sitä mieltä, että meidän olisi tullut kirjoittaa ap:lle tyyliin "voi kamalaa, voimia teille ja kylläpä teitä on kohdeltu väärin" niin kirjoituksemme voivat tuntua pahoilta. Lukiessasi kuitenkin tarkkaan yritämme vain herätelllä ap:tä kertomaan totuus, että miksi ja mitä tapahtuu eikä satuilemaan jotakin epämääräistä.

En voi tajuta miksi tosiasioiden sanominen kirvoittaa tämän kaltaisia kommentteja. Minä en ole kommentoinut mitään lääkkeiden ottamisesta enkä ottamatta jättämisestä- haluan myös sanoa tämän ettei minua niputeta muihin vastaajiin.

Jotakin kertonee se, että ap ei ole vieläkään tullut kertomaan, kuinka tilanne eteni.

Mä voin kertoa, että meillä kävi KERRAN VIIKOSSA perhetyöntekijä ja meillä OLI ongelmia. Niin paljon, että huostaanotto oli yksi vaihtoehto, mutta asiat saatiin järjestykseen toisella tukitoimella. Kertaakaan ei sossut käyneet 3 kertaa viikossa.

Tukitoimen myötä tutustuin moniin perheisiin, joiden vanhemmilla juuri ko asenne, mitään ongelmaa ei ole ja sossutkin käyvät vain vilkkaiden lasten takia :laugh: se on täyttä valhetta, Suomessa ei ole resursseja sossujen käydä perheissä vilkkaiden lasten takia. Et vain itse tiedosta ongelmianne, se tässä on nyt se juttu, mielestäsi te olette aivan normaali perhe.

Mä olen omat taisteluni taistellut ja nyt ei olla enää lastensuojelun asiakkaita, mutta edelleen voin kertoa, että kukaan ei turhan takia ole lastensuojelun asiakas ja PISTE

Alkuperäinen kirjoittaja ent ls asiakas:
Mä voin kertoa, että meillä kävi KERRAN VIIKOSSA perhetyöntekijä ja meillä OLI ongelmia. Niin paljon, että huostaanotto oli yksi vaihtoehto, mutta asiat saatiin järjestykseen toisella tukitoimella. Kertaakaan ei sossut käyneet 3 kertaa viikossa.

Tukitoimen myötä tutustuin moniin perheisiin, joiden vanhemmilla juuri ko asenne, mitään ongelmaa ei ole ja sossutkin käyvät vain vilkkaiden lasten takia :laugh: se on täyttä valhetta, Suomessa ei ole resursseja sossujen käydä perheissä vilkkaiden lasten takia. Et vain itse tiedosta ongelmianne, se tässä on nyt se juttu, mielestäsi te olette aivan normaali perhe.

Mä olen omat taisteluni taistellut ja nyt ei olla enää lastensuojelun asiakkaita, mutta edelleen voin kertoa, että kukaan ei turhan takia ole lastensuojelun asiakas ja PISTE

Peesi tälle ja aamen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hassua että ap ei ole tullut jatkamaan ketjua.

Ei siinä ole mitään hassua, en muista ennustinko sen tuolla jo aiemmin ihan teksteissäni mutta tiesin silloin jo alussa että kyseessä on parikymppinen vääräleukainen pojankloppi joka iltansa ratoksi pöyhii vähän herkkäuskoisten äippien kiusaksi tätä keskusteluareenaa.

Tuonikäisillä julleilla on kuulkaas ihan muut kuviot jo sunnuntai-iltana, ties vaikka on saanut tyttöystävän itselleen viikonlopun aikana iskettyä! Ei ap:ta enää tämän stoorin jatko kiinnosta. Toki voihan se palatakin tänne pelleilemään mutta täällä oli silloin liikaa porukkaa joka ei uskonut ap:n valheisiin, siksi lopetti. Ei ollut kivaa kun ei uskottu! Ja aikansa kutakin hupia muutoinkin!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä