Lapset lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huostaanotto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielikki:
Ap on provo! Ja se nyt on ihan sama vakuututko sinä jonkun ammattimaisuudesta, millaisia kukkahattuhymistelijöitä sä kuvittelet ammatti-ihmisten olevan?

:D

no, käsittääkseni en mistään kukkahattuhymistelijöistä ole puhunut, enkä mitään lässytystä tai voivottelua tässä ajanut takaa, vaan ihan neutraalia suhtautumista.

ja pelkästään tuo "sossun" sekoilu alussa jo siitä, voiko ilmoituksen perusteella tehdä huostaanoton kertoo ammattimaisuudesta jotain :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielikki:
Ap on provo! Ja se nyt on ihan sama vakuututko sinä jonkun ammattimaisuudesta, millaisia kukkahattuhymistelijöitä sä kuvittelet ammatti-ihmisten olevan?

:D

no, käsittääkseni en mistään kukkahattuhymistelijöistä ole puhunut, enkä mitään lässytystä tai voivottelua tässä ajanut takaa, vaan ihan neutraalia suhtautumista.

ja pelkästään tuo "sossun" sekoilu alussa jo siitä, voiko ilmoituksen perusteella tehdä huostaanoton kertoo ammattimaisuudesta jotain :D

Pelkkä ilmoitus ei riitä, jos ei löydy muita perusteita! Muutoinhan kuka tahansa voi kiusalla ilmoittaa naapurin kakarat huostaanotettaviksi vaikka kerran kuussa!

Alkuperäinen kirjoittaja en ole provo:
Help, mä olen menettänyt uskoni ihmisiin ja näihin palstoihin!!! Auttakaa, mä vaan itken!!!!

Mullakaan ei ole enää yhtään mitään jäljellä tässä elämässä, kaikki usko ja luottamus on pois! Mä en jaksa enää, en jaksa, mua huimaa ja hengitys on pinnallista!! Mulla on tosio paha olla, tajuutteks äipät! Mulla on vaikeeta! Mä en kestä jos Virpi on provo, mä ihailin sitä oikeesti!

Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Jospa vaikka luet tarkkaan koko ketjun niin näet, että vaikea on kommentoida muutenkaan, kun ap ei olevinaan tiedä miksi lapset on otettu huostaan. Täytyy olla aika pihalla elämästä jos ei osaa ollenkaan aavistaa, että miksi niin tapahtuu tai sitten pitää provota.

eiköhän se ole kaikille melkoisen selvä, että tarinasta puuttuu suurin osa palasista. se ei kuitenkaan ole tiedossa, jääkö kaikki olennainen kertomatta tahallisesti, vai liittyykö siihen myös epätietoisuutta, väärinkäsityksiä ja osaksi sitä, ettei haluta tunnustaa tosiasioita. tämä ei kuitenkaan tee ap:sta provoa.

onko tuollainen "herättely", mitä tässä ketjussa näkyy, kovinkin ammattieettistä toimintaa mielestäsi? et myöskään näe lääkkeenotto- ja provohuuteluille mitään muuta vaihtoehtoa kuin lässytys ja säälittely? harrastatko omien asiakkaidesi kanssa tällaista samanlaista kommunikointia, jos he mielestäsi ovat "elämästä pihalla"?

"tosiasioiden sanominen" ei muuten saanut minua ainakaan kommentoimaan, lähinnä sanomisen tyyli. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Pelkkä ilmoitus ei riitä, jos ei löydy muita perusteita! Muutoinhan kuka tahansa voi kiusalla ilmoittaa naapurin kakarat huostaanotettaviksi vaikka kerran kuussa!

voi että sentään, eikö?
kai tuon nyt pystyy päättelemään ilman korkeakoulututkintoakin? =)

"sossullehan" nämä käsitteet tuntuivat olevan aika epäselviä, kuten voi todeta mm. sivulta 2.

Meillä käy perhetyöntekijä kerran viikossa. Seurausta siitä, että olen yrittänyt itsemurhaa kolmen kuukauden aikana 5 kertaa. Aluksi menin psykiatriselle osastolle ja lapset päiväkotiin. Kun pääsin osastolta niin perhetyöntekijä alko käymään. Nykyään meillä on asiat suht ok (eli mun masennus hyvin hoidossa) ja olen kyllä onnellinen ku edelleen saadaan apua monelta taholta. Ei meiltä sentään lapsia oo ees uhattu huostaanottaa, vaikka todella vaikea tilanne oli vielä kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:

voi että sentään, eikö?
kai tuon nyt pystyy päättelemään ilman korkeakoulututkintoakin? =)

"sossullehan" nämä käsitteet tuntuivat olevan aika epäselviä, kuten voi todeta mm. sivulta 2.

Älä leiki alentuvaa. Tiedät itsekin kuinka herkkäuskoista ja suoraansanottuna tyhmää porukkaa täällä netissä velloo! Tehän uskotte MITÄ TAHANSA!

Ap:n omasta kirjoituksesta jo ilmeni, että ovat olleet lastensuojelun asiakkaita. Jos on joidenkin tukitoimien piirissä (tässä tapauksessa siis ainakin perhetyö), niin kaikesta on silloin paperit, päätökset ja suunnitelmat. Niistä ilmenee, miksi perheelle on suunnattu lastensuojelun tukitoimia ja mitä tavoitteita niille on asetettu. Eli mikä on ongelma, miten sitä pyritään ratkaisemaan ja minkälaisena nähdään tavoitetila perheessä. Nämä asiat on myös keskusteltu perheen kanssa.
Minä en usko, että ap on provo. Hän kuulostaa vanhemmalta, jolla on vakavia ongelmia omassa vanhemmuudessaan ja joka on ymmärtänyt vain murto-osan siitä, mitä perhetyön tavoitteeksi esim. on asetettu. Tai sitten hän kertoo vain sen murto-osan. Yleensä näissä sitten käy niin, että perheen lasten kanssa päivittäin tekemisissä olevat muut tahot lopulta eivät enää selviä lasten kanssa (päiväkoti, koulu, sairaala) ja pyytävät lastensuojelua vahvistamaan omia palveluitaan. Nämä tilanteet voivat olla hyvinkin äkkinäisiä, jos esimerkiksi lastensuojeluperheen rajaton lapsi on esim. päiväkodissa tai koulussa käyttäytynyt hyvin väkivaltaisesti muita lapsia tai henkilökuntaa kohtaan. Päiväkoti/ koulu ilmoittaa, että ei pysty takaamaan ryhmän/ luokan/ ko. lapsen turvallisuutta. Silloin kiireellisen sijoituksen peruste voi hyvinkin olla juuri tuo ap:n mainitsema rajattomuus. Kiireellinen sijoitus kestää 30 vrk ja sinä aikana selvitetään, mitä jatkossa tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Joopa joo Virpi :laugh: on sulla tuo lastensuojelulain tuntemus piiiikkusen hakusessa. Iiiihan takuulla olet sos.terv.alan ihminen :laugh:

Lääkärihän se on väittänyt olevansakin eikä mikään sossu! Vaikka nykyään kai se on sama asia, tk:t on niin täynnä sosiaalitapauksia että sairaat ei vastaanotolle pääse!

Alkuperäinen kirjoittaja ei aikoja:
Joopa joo Virpi :laugh: on sulla tuo lastensuojelulain tuntemus piiiikkusen hakusessa. Iiiihan takuulla olet sos.terv.alan ihminen :laugh:

Lääkärihän se on väittänyt olevansakin eikä mikään sossu! Vaikka nykyään kai se on sama asia, tk:t on niin täynnä sosiaalitapauksia että sairaat ei vastaanotolle pääse!

No tuota kirjoitinki tuossa etta sos.tev.alan se käsittää lääkärit =) ja lääkäreiden kuuluu osata lastensuojelulaki =) ihan kuuluu ammattiin se.

Tiedättekö mitä! Tähän maahan pitäisi saada pakkosterilisaatiolaki tuollaisia ap:n kaltaisia varten! Ei kaikkien tarvii lisääntyä ja idioottejen nyt ei ainakaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ei aikoja:

No tuota kirjoitinki tuossa etta sos.tev.alan se käsittää lääkärit =) ja lääkäreiden kuuluu osata lastensuojelulaki =) ihan kuuluu ammattiin se.

No osaahan se, on vain väittänyt ettei lasta oteta ilman syytä huostaan. Kuten EI otetakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja en ole provo:
Älä leiki alentuvaa. Tiedät itsekin kuinka herkkäuskoista ja suoraansanottuna tyhmää porukkaa täällä netissä velloo! Tehän uskotte MITÄ TAHANSA!

no pikkuhiljaa sitä ryhtyy itsekin tähän leikkiin mukaan. minullehan tuo virpi kommenttinsa osoitti, en tosin tiedä miksi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sossu minäkin:
Minä en usko, että ap on provo. Hän kuulostaa vanhemmalta, jolla on vakavia ongelmia omassa vanhemmuudessaan ja joka on ymmärtänyt vain murto-osan siitä, mitä perhetyön tavoitteeksi esim. on asetettu. Tai sitten hän kertoo vain sen murto-osan.

täydellisesti samaa mieltä, kuten jo ylempänä kirjoitinkin :)

Tämä ketju on omituinen jopa kaksplussan mittapuulla.

Tulehan ap kuitenkin kertomaan kuulumiset, jos et siis ollut provo. Vai onko ap joku tässä viestittelevistä, putosin jo kärryiltä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tulehan ap kuitenkin kertomaan kuulumiset, jos et siis ollut provo. Vai onko ap joku tässä viestittelevistä, putosin jo kärryiltä...

ei ole ap enää kirjoitellut, enkä ihmettele syytä.

Onhan se kirjoitellut. Virpi = ap = provo!

Ja tämä on todella humaani ja älykäs ketju.

Alkuperäinen kirjoittaja MINÄ en ole provo:

Ei lääkärit oo provoja. Eikä sossut.

Ja joo. Älyllisesti haastava ketju.

Virpi esiin, tunnusta että olet provo!

Alkuperäinen kirjoittaja tunnusta:

Virpi esiin, tunnusta että olet provo!

No okei, mä tunnustan! Oletteko nyt tyydytettyjä?

no täähän nyt meni varsinaiseksi minun haukkumiseksi ihan vain sillä perusteella, että Virpin kanssa sivulla kaksi ei osattu selittää toisillemme mitä tarkoitamme. Turhapa tänne on näköjään mitään kirjoittaa, kun kukaan ei lue sitä olennaista vaan kaikki kommentit heitetään päin penaalia ja niistä sitten väännetään ihan omaan suuhun sopivia muunnoksia. Nooh.

Virpi, oletko todella ap vai onko joku muu käyttänyt samaa nimimerkkiä ja tunnustanut?

Jos tää oli provo niin mähän osuin oikeaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä