Lapset lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huostaanotto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ja mahtaako perhetyöntekijät käydä kolmea kertaa viikossa jos lapset vaan vilkkaita. jotenkin tuli sellainen olo että olisiko ap vähän vähä-älyinen mikä ei pysty huolehtimaan perheestään eikä tajua siksi asian eri puolia.. onhan meitä monenlaisia.
olis kiva kuulla mitä ne siellä sossussa sanoi.

Alkuperäinen kirjoittaja sellaista...:
Kyllä niitä huostaanottoja tehtaillaan, uskokaa tai älkää.
Suomessakin lapsia jaellaan pöydän alta, erityisesti nuoret yksinhuoltajaäidit ovat silmänpidon alla.

Lapset voidaan tulla "hakemaan" tuosta noin vain.

Voi hyvät ihmiset, te ette tiedäkään, kuinka kieroja ihmisiä voi olla sossuntuolilla istumassa..
Olen kuullut tarinoita ihan ihmiseltä, joka on ollut töissä sossussa.
Minut itseni on melkein pakotettu ottamaan sossun tuki vastaan, jossa minut oltaisiin laitettu valvottujen olojen alle.
Minut laitettiin allekirjoittamaan paperi, jossa annoin luvan sossujen tulla kotiani milloin haluavat..

Se, että opiskelee sossun tädiksi ei kuulkaa mitään tarkoita.
On olemassa rehellisiä sosiaalityöntekijöitä, mutta on olemassa sellaisia, joista nämä lengendat syntyvät ja minä tiedän muutaman tositapahtumiin perustuvan legendan.

Sinähän se varsinainen tarinaniskijä olet *lol* Tämähän on suorastaan Salaiset Kansiot-materiaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja Serafiina:
Joo olen idiootti kun en näissä keksusteluissa paljoa käy :ashamed:
Sorry vaan oikealle asianosaiselle.

Pyydätkö tässä anteeksi minulta jota syyttä suotta haukuit tuossa nimikyselykeskustelussa? Aikamoisen hyökkäyksen annoit.

Alkuperäinen kirjoittaja sossun tädin kaveri mäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja sellaista...:
Kyllä niitä huostaanottoja tehtaillaan, uskokaa tai älkää.
Suomessakin lapsia jaellaan pöydän alta, erityisesti nuoret yksinhuoltajaäidit ovat silmänpidon alla.

Lapset voidaan tulla "hakemaan" tuosta noin vain.

Voi hyvät ihmiset, te ette tiedäkään, kuinka kieroja ihmisiä voi olla sossuntuolilla istumassa..
Olen kuullut tarinoita ihan ihmiseltä, joka on ollut töissä sossussa.
Minut itseni on melkein pakotettu ottamaan sossun tuki vastaan, jossa minut oltaisiin laitettu valvottujen olojen alle.
Minut laitettiin allekirjoittamaan paperi, jossa annoin luvan sossujen tulla kotiani milloin haluavat..

Se, että opiskelee sossun tädiksi ei kuulkaa mitään tarkoita.
On olemassa rehellisiä sosiaalityöntekijöitä, mutta on olemassa sellaisia, joista nämä lengendat syntyvät ja minä tiedän muutaman tositapahtumiin perustuvan legendan.

Sinähän se varsinainen tarinaniskijä olet *lol* Tämähän on suorastaan Salaiset Kansiot-materiaalia.

Näitä tarinoita löytyy jos pidät korvasi auki.
Ja kuule pystyn tämän vannomaan todeksi käsi Raamatulla, varmasti muutama paperikin löytyy kaapin pohjalla.
Sen sijaan muut jutut pystyisi kertomaan todeksi myös eräs ihminen joka on tunnettukin julkisuudessa.

Se siitä, mulle on se ja sama kuka uskoo ja kuka ei. Mutta voimia niille jotka tän kohtalon kokee.

tottakai on totuus, että joka ainoassa ammatissa on mätämunia, saastuneita ja korruptuneita ihmisiä.
mutta lait pitäisi muuttaa niin että yhden ihmisen päätöksestä noin ei tehtäisi.(siis sossuntädin)
koulutetummat ihmiset kehiin. esim. tuomarit/lakimiehet tutkimaan nämä hutkimiset.

olen kuullut myös juttuja, tai lukenut, että jos on suuri perhe ja äiti väsyy, uupuu, lapset otetaan huostaan.
herranjumala, 10 kakaraa huostaanotettu, sehän maksaa miljoonia.
miksi perhettä ei voida auttaa mitenkään?
jumalauta, jos meillä olisi 10 kakaraa, niin tämä nainen ei todellakaan selviäisi siitä terveenä, varmaan unohtaisin lasteni nimetkin.
1 lapsi on harrastus, 2 työtä, kolme olisi jo hulluutta.

siis kun en vaan ymmärrä että miksi huostaanotetaan? kun huostaanotossa ne lapseta jaetaan eri paikkoihin ja moni ihminen hoitaa niitä 10 lasta.

tottakai se biologinen äitikin pärjäisi vallan mainiosti jos saisi apua.
joten miksi hän on huono ja ne toiset hyviä ja saavat lapset vaikk ahekään eivät yksinään jaksaisi hoitaa niitä 10 lasta. laitosvuosi jo yhdellel lapselle maksaa jjollei miljoonia niin kymmeniä tuhansia. vähintään
hyvin harva jaksaisi.

1 lapsi on harrastus, 2 työtä, 3 hulluutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit:
Montako kertaa nimimerkin "huhhuh" täytyy postata sama viesti tähän ketjuun? Eikö yksi riitä?

kone jumitti, ylimääräiset voi poistaa.
vai tulitteko lukitsemaan ketjun? yleensä tätä aihetta käsittelevät aiheet lukitaan. en tiedä miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mama x 2:

Pyydätkö tässä anteeksi minulta jota syyttä suotta haukuit tuossa nimikyselykeskustelussa? Aikamoisen hyökkäyksen annoit.

niinpä. olisi vain ja ainoastaan oikein ja asiallista esittää se pahoittelunsa myös tuossa toisessa ketjussa ja oikaista se oma sammakkonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit:
Montako kertaa nimimerkin "huhhuh" täytyy postata sama viesti tähän ketjuun? Eikö yksi riitä?

kone jumitti, ylimääräiset voi poistaa.
vai tulitteko lukitsemaan ketjun? yleensä tätä aihetta käsittelevät aiheet lukitaan. en tiedä miksi.

Ylimääräiset poistettu.

Ketju seurannassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niinpä. olisi vain ja ainoastaan oikein ja asiallista esittää se pahoittelunsa myös tuossa toisessa ketjussa ja oikaista se oma sammakkonsa.

Niin odotan anteeksipyyntöä tai selvennystä, että se anteeksipyyntö oli tämä

Tässä ketjussa näyttää nyt olevan kirjoituksia, jotka eivät ole ihan totuudenmukaisia. Lapsia ei ensinnäkään oteta tai anneta mistään pöydän alta. Eikä ole olemassa mitään kassakaappisopimuksia tai kädenvääntimiä. Yksi ihminen ei yksin myöskään päätä huostaanotoista, heitä on aina useampi ja lapsella kuuluu olla oma työntekijä.

Nykyään sosiaalityöntekijät ovat korkeakoulusta valmistuvia maistereita, tai pitäisi olla, joten en ymmärrä miten he voisivat olla enemmän koulutettuja. Totta kai jos huostaanotto riitautuu, asia menee raastupaan ja silloin sitä tutkivat nimenomaan lakimiehet.

Huostaanottoa ei edelleenkään tehdä heppoisin perustein. Lapsen henki tai terveys pitää olla vakavasti uhattuna ennen kuin näin tapahtuu. Lisäksi ennen huostaanottoa on lastensuojelun pitänyt jo yrittää auttaa ja tukea perhettä avohuollon tukitoimin. Näin ollen, edelleenkään kukaan ei tule vain ottamaan lapsia pois, vaikka äiti olisi väsynyt, uupunut tai vähän masentunut. Vanhempien päihteiden käyttö tai väkivaltaisuus kotona lasten läsnäollessa ovat eri asia ja voivat vaatia välittömän kiireellisen huostaanoton.

Lastensuojelu tarvitsisi oman pr-ihmisen. Sen tarkoitus on nimenomaan auttaa ja tukea lapsiperheitä, ei hajottaa niitä. Lapsen paras on se mistä lähdetään liikkeelle ja mikä on tärkeintä. Tätä varmasti jokainen normaali äiti haluaa.

Jos tarina ei ollut provo, niin ketjussahan kävi jo ilmi että alkuperäisessä viestissä ei kaikkea kerrottu, esim. sitä että perhetyöntekijä käy kolme kertaa viikossa, jonka ap sanoi vasta myöhemmin. Jos tosiaan näin, niin siihen varmasti painavat perusteet. Perhetyöntekijän tarkoitushan on tukea perhettä arjessa. Ehkä ap ei ymmärrä itse niitä puutteita, tai halua ymmärtää.. viimeistään nyt olisi korkea aika kuunnella mitä ammattilaiset sanovat ja neuvovat, todellakin kuunnella, eikä kuitata kaikkea sillä että "ei meille ole mitään kerrottu ja en edes tiedä miksi perhetyöntekijät täällä käyvät niin usein tai käyvät vain siksi kun lapset ovat vilkkaita".

minulle tuli kuva, että ap:lla on monta lasta eikä jaksa heitä kasvattaa. mutta eikö kotiin tuki ja kurinpitäjä olisi parempi kuin huostaanotto tällaisessa tapauksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Lopettakaa jo nyt. Edelleenkään kenenkään lasta ei viedä taikka oteta huostaan ilman painavia syitä- Sosiaalityöntekijänä raivostuttaa lukea tällaista koska noin ei vain tapahdu! Ja kas, ap ei vastaa minulle mitään, koska tietää, että asiasta oikeasti tietävät eivät jaksa jakaa täällä sääliä asiasta joka on lain mukaan mahdotonta!

Näinpä. Koko ketjua en ole lukenut, enkä tätä menoa taida jaksaa lukeakaan, mutta kiireellistä huostaanottoa ei siis todellakaan voi tehdä ilman todella painavia perusteita ja ne aina myös kerrotaan vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
minulle tuli kuva, että ap:lla on monta lasta eikä jaksa heitä kasvattaa. mutta eikö kotiin tuki ja kurinpitäjä olisi parempi kuin huostaanotto tällaisessa tapauksessa?

Näitä on jo kokeiltu, mikäli ptt:n käynnit 3 krt/vko ovat totta. Muista tukevista toimista emme tiedä, mutta niitäkin aivan varmasti on.

Alkuperäinen kirjoittaja sossutäti:
Näinpä. Koko ketjua en ole lukenut, enkä tätä menoa taida jaksaa lukeakaan, mutta kiireellistä huostaanottoa ei siis todellakaan voi tehdä ilman todella painavia perusteita ja ne aina myös kerrotaan vanhemmille.

Mutta ne vanhemmat harvoin haluaa nähdä omassa toiminnassaan, joka on lasten huostaanottoon johtanut, mitään vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä käy perhetyöntekijät kolme kertaa viikossa, mutta sikainfulenssan takia, eivät ole noin pariin viikkoon käyneet. Lapset kävivät lääkärissä ja saivat lääkkeet, koska oireet olivat sikainfulenssan.

3 kertaa viikossa... eikös se ole aika paljon? Siis tavalliselle perheelle jolla ei ole mitään ongelmia.

Ja vielä kolmannen kerran se kysymys: eli kirjoititko tänne joskus aiemmin näistä perhetyöntekijöiden käynneistä joita et kokenut tarvivasi?

En. Ei ole mitään ongelmaa, mutta lapset ova vilkkaita ja olen ymmärtänyt, että siksi käyvät.

Perhetyöntekijät (vielä monikossako?) käyvät kolmesti viikossa perheessä jossa ei ole mitään ongelmia vain siksi että lapset sattuvat olemaan vilkkaita... :o Mitenhän kummassa tämä kuulostaa aikas uskomattomalta? Niitä vilkkaita lapsia nyt on jokatoisessa perheessä ja erityislapsiakin löytyy ilman että siinä perhetyöntekijöitä tarvitaan.

Montako niitä lapsia oikein on ja minkä ikäisiä? Ovat siis ilmeisesti päivähoidossa ja koulussa ainakin osa. Oletteko miehesi kanssa työelämässä?

En oikeastaan sinulta. Vaikka kait sinultakin pitäisi pyytää...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä