lapseni odottaa lasta

• Viestiketjun aloittaja mummeliko ei
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja a:
tytär jäi sairaalaan eli ei pääsee huomenna ainakaan kouluun eli jotain pitää kertoa syyksi.....

itse olen 34-v
Nuo tuohonhan voi ja saa keksiä jotakin esim. päänsärkyä, pahoivointia tms. Tyttö kertoo sitten itse kun tietää mitä aikoo tehdä, ja jos haluaa kertoa. No, kyllähän se tieto ennemmin tai myöhemmin kuitenkin leviää jos hän joillekin kavereilleen kertoo, mutta tietenkin mielummin myöhemmin, sitten kun on siihen paremmin valmistautnut.
Olisit kyllä aika nuori mummi, muttet toisaalta ensimmäinen etkä varmasti nuorinkaan :) Kaverini tuli mummiksi 38-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
onnittelut :flower:
jos kerran on tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä pitämään vauvan.
voi että, mua surettaa et jos MIKSI nämä teinit ei huolehdi kunnolla ehkäisystä kun kerran harrastavat seksiä ja jos EIVÄT tahdo lasta??!! se on elämällä leikkimistä :/
ei se ole mikään "hällä väliä"-asia.
No johan tuolla luki että huolehtivat, mutta vahinkoja voi silti sattua, ja epäonnea olla matkassa.

aa.sorry
:ashamed:
mutta kuitenkin, yleisesti mua harmittaa miksei voida huolehtia kunnolla ehkäisystä vaan leikitellä.. :/ yhteiskunta hoitaa tavalllaan "oireita" eikä "syytä" :/

a
jos kerran on tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä pitämään vauvan.
voi että, mua surettaa et jos MIKSI nämä teinit ei huolehdi kunnolla ehkäisystä kun kerran harrastavat seksiä ja jos EIVÄT tahdo lasta??!! se on elämällä leikkimistä :/
No johan tuolla luki että huolehtivat, mutta vahinkoja voi silti sattua, ja epäonnea olla matkassa.
miten kunnolla? kaikille ei pillerit käy, kaikki ei ole valmiita gynén tarkastukseen että saisi pillerit.
kortsut hankitaan vaan jos ei "osata" käyttää sitä oikein tai vaikka osattais niin ei se ole aina niin luotettava

aa.sorry
mutta kuitenkin, yleisesti mua harmittaa miksei voida huolehtia kunnolla ehkäisystä vaan leikitellä.. :/ yhteiskunta hoitaa tavalllaan "oireita" eikä "syytä" :/

vieras
kiitos kaikille, mietin miten ilmoitan opettajalle asiasta
Onko pakko (vielä ) ilmoittaa oikeaa syytä? Tuollaiset asiathan voi levitä helposti, vaikka ope vain vahingossa lipsauttaa jollekin, huolimatta vaitiolovelvollisuuksista.... Varsinkin kun ette vielä tiedä ratkaisusta mitään.
:hug: teille, kuulostatte todella fiksuilta ja ihanilta vanhemmilta. Saako muuten kysyä miten vanha itse olet?
tytär jäi sairaalaan eli ei pääsee huomenna ainakaan kouluun eli jotain pitää kertoa syyksi.....

itse olen 34-v
Perinteisestihän abortti on ollut "nielurisaleikkaus". Mä olin aikoinaan teininä oikeasti nielurisaleikkauksessa. Lääkäri kirjoitti todistukseensa jotain latinaksi, vain ranskan ope ymmärsi mistä oli kyse. Jälkeen päin vasta olen tajunnut, että ne opethan on voineet epäillä vaikka mitä!

Mutta tosiaan, jos opettaja on lanssin tilannut niin tietää, että sairaalaan on menty. Sanokaa vaikka jotain anemiasta tai jotain. Tai kysykää lääkäriltä mitä tavataan kirjoittaa, jos ei haluta kouluun kertoa.

miten kunnolla? kaikille ei pillerit käy, kaikki ei ole valmiita gynén tarkastukseen että saisi pillerit.
kortsut hankitaan vaan jos ei "osata" käyttää sitä oikein tai vaikka osattais niin ei se ole aina niin luotettava

aa.sorry
kaikista ehkäisykeinoista pitää olla selvillä ja tarvittaessa käyttää sopivaa, jos kerran ollaan valmiita seksiä harrastamaan.
jos ei kortsua osaa käyttää, ehkä kannattas harjoitellla ennenkuin alkaa harrastamaan seksiä! :eek:

Voi kamala kuvitella mitä tyttärenne joutuu käymään läpi. Nuorihan hän on ja todella vakavan paikan edessä eikä edes paljoa aikaa miettiä mitä asian kanssa tekee kun on raskaus jo noinkin pitkällä. Onneksi hänellä kuitenkin on Mahdollisuus valita, valitsee sitten miten tahansa.

Ja ap kuulostaa ihanalta vanhemmalta miehineen. Tavallaan käynyt onni (jos näin voi sanoa), että juuri teidän tyttärellenne on käynyt näin, hän saa tukea. jonkun toisen nuoren tytön elämä voisi saada rumemman käänteen.

a
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tätä on nyt puita kantilta jos toiselta mutta tärkein tuntuu unohtuneen: onnea joka tapauksessa teidän perheeseen, miten ikinä tämä tarina päättyykin. :hug:
kiitos.....nyt en tiedä mitä tapahtuu mies on juuri puhelimessa, sairaalasta soitetaan, jokin on vinossa

kaikista ehkäisykeinoista pitää olla selvillä ja tarvittaessa käyttää sopivaa, jos kerran ollaan valmiita seksiä harrastamaan.
jos ei kortsua osaa käyttää, ehkä kannattas harjoitellla ennenkuin alkaa harrastamaan seksiä! :eek:

Onko tätä nyt mitään järkeä jauhaa, kun toinen on raskaana jo? Siis muussa yhteydessä toki on, mutta tässä?

ssd
Siis tytär ilmoitti sairaalasta pojalle, että on raskaana? Ja poika soitti n. klo 22, että pyytää anteeksi ja tulee käymään? Pyytää mitä anteeksi?

Ja miksi tytär sairaalassa? Raskaus tuskin on syy, ellei tullut jokin komplikaatio tai pyörtyminen yms. johtunut muusta kuin raskaudesta.

a
Tätä on nyt puita kantilta jos toiselta mutta tärkein tuntuu unohtuneen: onnea joka tapauksessa teidän perheeseen, miten ikinä tämä tarina päättyykin. :hug:
kiitos.....nyt en tiedä mitä tapahtuu mies on juuri puhelimessa, sairaalasta soitetaan, jokin on vinossa
Toivottavasti olet tosissasi, etkä provoile.

Alkuperäinen kirjoittaja ssd:
Siis tytär ilmoitti sairaalasta pojalle, että on raskaana? Ja poika soitti n. klo 22, että pyytää anteeksi ja tulee käymään? Pyytää mitä anteeksi?

Ja miksi tytär sairaalassa? Raskaus tuskin on syy, ellei tullut jokin komplikaatio tai pyörtyminen yms. johtunut muusta kuin raskaudesta.
Minäkin jäin miettimään, että miksi ihmeessä tyttö jäi sinne sairaalaan..

Onko tätä nyt mitään järkeä jauhaa, kun toinen on raskaana jo? Siis muussa yhteydessä toki on, mutta tässä?
niin.. varmaan kuitenkin saa mielipiteensä ja huolensa tuoda julki? =) en mä pahalla tarkoita, kenellekään

14veenä
Alkuperäinen kirjoittaja ssd:

mie pyörryin sillon pariin otteeseen,kun raskaus alkoi mennä kesken.voihan se olla et tytöllä on vuotoa..

a
lähdemme sairaalaan kipu kouristuksia edelleen, epäilevät umpisuolta ja valmistautuvat leikkaukseen. tytär haluaa meidät sinne, öitä kaikille en varmaan palaa tänä yönä enää, mies lähti hakemaan mummin tänne toisten lasten kaveriksi

monen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja htuy:
provoko?oot sit kai huono äiti ku lapses pääsee tuollaisiin aikuisten hommiin.
Aivan, tuon ikäinen tulee vielä yöksi kotiin vaikka poikakaverikin vaikka voihan sitä kiksauttaa noopeella jossain muuallakin.

lissu
Alkuperäinen kirjoittaja monen äiti:
Aivan, tuon ikäinen tulee vielä yöksi kotiin vaikka poikakaverikin vaikka voihan sitä kiksauttaa noopeella jossain muuallakin.
Jos lukisit koko keskustelun niin tietäisit että tämä tapahtui RIPPILEIRILLÄ. Älä sinä siis päästä lapsiasi riparille jos se tekee sinustakin huonon äidin.

16:n muutin ite
Aika moni tuon ikäinen asuu jo myös opiskelija asunnoissa tai ihan omassa asunnossa opiskelupaikkakunnalla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Jos lukisit koko keskustelun niin tietäisit että tämä tapahtui RIPPILEIRILLÄ. Älä sinä siis päästä lapsiasi riparille jos se tekee sinustakin huonon äidin.
Tapahtui tai ei,Riparilla tapahtuu paljon muutakin kuten olemme saaneet lehdistä lukea.Lapseni ei mene riparille,onnesi ei kuuluta kirkkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
jotenkn tää juttu alkaa tuntumaan tekaistulta
Mullakin jäi epäselviä kohtia kun lukasin ja niitä kun kysyy niin ap yhtäkkiä häippäseekin..Joopa joo.
Ai et miks likka on edelleen sairaalassa? Viimesimmässä biestissä kertoo et kipukouristuksia, kai niitä on haluttu seurata.
En tiedä onko tyttö soitellut pojalle, varmaankin, koskeehan asia poikaakin. Ja mitä poika pyytää anteeksi? Sitä että on sattunut vahinko ja on saanut tytön raskaaksi?

Yhteistyössä