lapseni odottaa lasta

  • Viestiketjun aloittaja mummeliko ei
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Onneksi tyttöni 14v on NIIN lapsellinen ikäisekseen,eikä käy missään ettei ole pelkoa moisesta.Välillä tuntuu että on alle kymmenvuotiaan tasolla henkisesti!
koskaan ei silti kannata liiaksi jäädä tuohon uskoon!?
Tunnen tyttöni.Koulussa käy,kotona nyhjää illat koneella ja telkkaria kattoen. Ei juokse kaupungilla KOSKAAN!Vain koulukaverit.Jakaa lehtiä kaksi kertaa viikossa.Joten voin vakuuttaa että tiedän tyttön JOKAISENaskeleen!
eiks se oo kauheen eristäytyny jos ei koskaan käy MISSÄÄN kavereiden kanssa? :( Mäkään en juossu teininä kylillä, maistoin alkoholia ekan kerran 18v ja ihan kunnollisesti elin mutta olisin kuollut jos en olis käyny kavereiden luona tai muuten vaan viettäny niiden kans aikaa missään.
Kyllähän tuo vähän eristäytyny on.Varmaan vaikuttaa kun isä alkkis ja kaupungilla heiluu ettei halua missään käydä.Kavereita ei varmaan siksi koska on niin lapsellinen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko tuleva isä kuvioissa? voimia teille kaikille ja etenki tytölle.
poika soitti just ja pyysi minulta ja mieheltä anteeksi, haluaa tulla käymään.
lapsiahan nämä vielä on, mutta pojalla herrasmiehen käytös
raskaus on ultran mukaan viikolla 10
No hyvä. Kuulostaa fiksulta. Toivottavasti pystyvät fiksuihin päätöksiin. Mua varmaan kivitetään kohta, mutta mielestäni 15v. ei ole vielä valmis äidiksi. varsinkaan jos tyttäresi ei edes seksistä pitänyt, haluaisi siis olla vielä itsekin lapsi.
 
Lispe
Voimia teidän perheelle, kuulostat ihanalta äidiltä, hyvin varmasti olet tyttäresi tukena. Ja todella, lastaan ei voi vahtia ja varjella kaikelta, vaikka tahtoisikin, se vaan on vanhempana hyväksyttävä. Tyttäresi on varmaan mahdollista saada ulkopuolistakin keskusteluapua, jos hän kokee sitä joskus myöhemmin tarvitsevansa.

Voimia Sinullekin, uskon, että äitinä on raskasta, kun lapsi joutuu tekemään tuollaisen päätöksen. Mutta, kuten aiemmin jo sanoin, elämä kantaa, ja asiat järjestyvät, aina.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna:
Kirjoitan tähän vielä sen verran että tyttö päätyi siis aborttiin ilman meidän painostusta. Hän ymmärsi sen että ei ollut valmis ottamaan vastuuta vielä omasta pienokaisesta. ( osallistunut kotona pienen sisaruksen hoitoon ja nähnyt läheltä miten rankkaa ja vaativaa vauvan hoito on) Ja aina on voinut puhua ratkaisustaan meidän kanssa niin ettei olla syyllistetty mitenkään. Toivottavsti pystyy vielä aikuisenakin käymään asian läpi rakentavasti. Mutta kuten sanottu, näitä saattaa sattua ihan kaikille, me vanhemmat emme oikeasti voi tietää noita kaikkia nuorten juttuja vaikka kuinka hyvin valistaisimme heitä. Minä itse olin esim. kertonut ja valistanu jo 11 v asti ja asioista ollaan puhuttu aina avoimesti. kokeiluhalua emme voi heiltä viedä ja jokaista askelta vahtia. Niin se vain menee.
meillä lapsia viisi ja nuorin on 5-v jota tyttö hoitanut kuin melkein omaansa eli kun sai vihdoinkin siskon niin hän oli niin rakas. tyttö heräsi monesti nostamaan vauvan rinnalleni kun olin kuume houruissa vauvan ollessa 2 viikon ikäinen, tyttö oli sairaalassa mukana kun vauva joutui kolmen viikon ikäisenä teholle....monet monet kerrat nukuttanut siskon uneen vieläkin pyytää monesti siskon viereensä eli ainakin pienen lapsen hoidosta on kokemusta mutta ei varmasti kuvitellut saavansa omaa näin nuorena.

emme ole keskustelleet mistään vaihtoehdosta vielä, tyttö jäi sairaalaan
 
a
mies puhui että jos abortti tuntuu liian kovalta paikalta niin tyttö saa jäädä kotiin asumaan ja muuttakoon poika vaikka tänne myös. kasvatetaan pienokainen porukassa. kysyin miten mahdutaan niin lupasi vaikka laajentaa ja tehdä lisä siiven =)

itelläni oli iltatähti suunnitelmissa taitaa jäädä

tyttö ei siis tiedä näistä puheista mitään eikä kerrota ennen kuin selviää mitä tytön päässä liikkuu asiasta
 
vieras
todella fiksu poika. tyttö varmasti selviäisi lapsen kanssa,mut antakaa tytön tehdä päätös ihan itse. olkaa tukena ja turvana tytölle ja pojalle(tulevalle isälle) iso hali täältä koko perheelle. voimia
 
oho
Voimia paljon! Kuulostat ihanalta äidiltä, oma äitini saarnasi ja haukkui minut pystyyn kun vahinko kävi... Ei tuntunut mukavalta kun olin niin shokissa koko asiasta... Edelleen 15v tapahtuman jälkeen olen todella katkera kun en tukea saanut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a:
mies puhui että jos abortti tuntuu liian kovalta paikalta niin tyttö saa jäädä kotiin asumaan ja muuttakoon poika vaikka tänne myös. kasvatetaan pienokainen porukassa. kysyin miten mahdutaan niin lupasi vaikka laajentaa ja tehdä lisä siiven =)

itelläni oli iltatähti suunnitelmissa taitaa jäädä

tyttö ei siis tiedä näistä puheista mitään eikä kerrota ennen kuin selviää mitä tytön päässä liikkuu asiasta
Voi kun olette ihanat vanhemmat! Ihan mulle tuli itku =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
mies puhui että jos abortti tuntuu liian kovalta paikalta niin tyttö saa jäädä kotiin asumaan ja muuttakoon poika vaikka tänne myös. kasvatetaan pienokainen porukassa. kysyin miten mahdutaan niin lupasi vaikka laajentaa ja tehdä lisä siiven =)

itelläni oli iltatähti suunnitelmissa taitaa jäädä

tyttö ei siis tiedä näistä puheista mitään eikä kerrota ennen kuin selviää mitä tytön päässä liikkuu asiasta
Ihanasti ajateltu :heart: Tytöllänne on onnea, kun on teidänlaisenne vanhemmat! Kovasti voimia teille kaikille :hug:
 
Johanna
Uskon että päädytte juuri teille oikeaan ratkaisuun ja uskon että sinä olet hänen tukena kaikessa. Varmasti vielä monta mietettä ja kysymystä pyörii päässä ja on sopeutumista monenlaisiin asioihin... mutta ihminen on siitä hieno rakennelma että kun asiat käy perusteellisesti ja avomesti läpi sopeutuu ihminen juuri niihin ratkaisuihin. Voimia ja halaus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
mies puhui että jos abortti tuntuu liian kovalta paikalta niin tyttö saa jäädä kotiin asumaan ja muuttakoon poika vaikka tänne myös. kasvatetaan pienokainen porukassa. kysyin miten mahdutaan niin lupasi vaikka laajentaa ja tehdä lisä siiven =)

itelläni oli iltatähti suunnitelmissa taitaa jäädä

tyttö ei siis tiedä näistä puheista mitään eikä kerrota ennen kuin selviää mitä tytön päässä liikkuu asiasta
OLETTE KYLLÄ IHANAT VANHEMMAT! :heart: Jaksamista teille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
kiitos kaikille, mietin miten ilmoitan opettajalle asiasta
Onko pakko (vielä ) ilmoittaa oikeaa syytä? Tuollaiset asiathan voi levitä helposti, vaikka ope vain vahingossa lipsauttaa jollekin, huolimatta vaitiolovelvollisuuksista.... Varsinkin kun ette vielä tiedä ratkaisusta mitään.
:hug: teille, kuulostatte todella fiksuilta ja ihanilta vanhemmilta. Saako muuten kysyä miten vanha itse olet?
 
Ap: tosiaan ootte hienot vanhemmat. Miehet ei varmaan yleensä noin suhtaudu tällasiin aisoihin. Tosi hienoa. Ja hyvä että se tuleva isäkin on asiallisen olonen.

:hug:

Jos mun tytölle kävis tolleen tai pojalle, niin mä tukisin kyllä. Eipä siinä enää kannata haukkumaan alkaa tms. Enkä mä pakottais aborttiin.
 
tia
Alkuperäinen kirjoittaja a:
mies puhui että jos abortti tuntuu liian kovalta paikalta niin tyttö saa jäädä kotiin asumaan ja muuttakoon poika vaikka tänne myös. kasvatetaan pienokainen porukassa. kysyin miten mahdutaan niin lupasi vaikka laajentaa ja tehdä lisä siiven =)

itelläni oli iltatähti suunnitelmissa taitaa jäädä

tyttö ei siis tiedä näistä puheista mitään eikä kerrota ennen kuin selviää mitä tytön päässä liikkuu asiasta
Hienoa että olette tytön tukena.Näin itsekin tekisin jos vastaavanlainen tilanne tulisi
 
onnittelut :flower:
jos kerran on tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä pitämään vauvan.
voi että, mua surettaa et jos MIKSI nämä teinit ei huolehdi kunnolla ehkäisystä kun kerran harrastavat seksiä ja jos EIVÄT tahdo lasta??!! se on elämällä leikkimistä :/
ei se ole mikään "hällä väliä"-asia.
 
kolmen äiti
Voimia täältäkin teidän perheeseen! Älä murehdi, tapahtuu niinkuin on tarkoitettu. Voihan teille vielä iltatähtikin tulla. Olet äiti, jolla on suuri ja lämmin sydän.
 
a
tyttäreltäni tuli juuri viesti ettei voi antaa koskaan itselleen anteeksi kun petti luottamuksen (olin aina sanonut että kun seksi alkaa kiinnostamaan niin pitää sanoa ennen niin hommataan ne pillerit. itse oli 15-v kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa eli tiedän mistä puhun, itse hommasin ite pillerit ennen ekaa kertaa)

pyytää kovasti anteeksi ja pelkää tulevaa kirjoittaa että tietää että rakastamme häntä mutta ei tiedä voimmeko koskaan antaa anteeksi ja luottaa häneen enää :'(
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
kiitos kaikille, mietin miten ilmoitan opettajalle asiasta
Onko pakko (vielä ) ilmoittaa oikeaa syytä? Tuollaiset asiathan voi levitä helposti, vaikka ope vain vahingossa lipsauttaa jollekin, huolimatta vaitiolovelvollisuuksista.... Varsinkin kun ette vielä tiedä ratkaisusta mitään.
:hug: teille, kuulostatte todella fiksuilta ja ihanilta vanhemmilta. Saako muuten kysyä miten vanha itse olet?
tytär jäi sairaalaan eli ei pääsee huomenna ainakaan kouluun eli jotain pitää kertoa syyksi.....

itse olen 34-v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
onnittelut :flower:
jos kerran on tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä pitämään vauvan.
voi että, mua surettaa et jos MIKSI nämä teinit ei huolehdi kunnolla ehkäisystä kun kerran harrastavat seksiä ja jos EIVÄT tahdo lasta??!! se on elämällä leikkimistä :/
ei se ole mikään "hällä väliä"-asia.
No johan tuolla luki että huolehtivat, mutta vahinkoja voi silti sattua, ja epäonnea olla matkassa.
 

Yhteistyössä