lapseni odottaa lasta

  • Viestiketjun aloittaja mummeliko ei
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
jotenkn tää juttu alkaa tuntumaan tekaistulta
Mullakin jäi epäselviä kohtia kun lukasin ja niitä kun kysyy niin ap yhtäkkiä häippäseekin..Joopa joo.
Yhtäkkiä onkin umpisuoli kyseessä sattumalta samaan aikaan....joopajoo!!
Se mulla ihmetytti ja sitten että miksi ihmeessä tyttö sinne sairaalaan jäi. Enpä kuitenkaan jaksa vaivata päätäni nyt :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
jotenkn tää juttu alkaa tuntumaan tekaistulta
Mulle tuli sama fiilis. :whistle:
ettepä paljon sitten sairauksista tiedä. Umpisuoli voi kyllä puhjeta vaikka olisi raskaanakin. Ja täälläkö tämän äidin pitäisi olla kommentoimassa näitä juttuja, ettei vaan vaikuta provolta. Herätkää nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
jotenkn tää juttu alkaa tuntumaan tekaistulta
Mulle tuli sama fiilis. :whistle:
ettepä paljon sitten sairauksista tiedä. Umpisuoli voi kyllä puhjeta vaikka olisi raskaanakin. Ja täälläkö tämän äidin pitäisi olla kommentoimassa näitä juttuja, ettei vaan vaikuta provolta. Herätkää nyt.
Tietenkin voi puhjeta, ei kukaan ole muuta väittänytkään. Jännä vaan kun "epäilyksiä" ap:n teksteihin tuli yhtäkkiä tapahtuikin jotain dramaattista ja ap poistuu paikalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
kiitos kaikille, mietin miten ilmoitan opettajalle asiasta
Onko pakko (vielä ) ilmoittaa oikeaa syytä? Tuollaiset asiathan voi levitä helposti, vaikka ope vain vahingossa lipsauttaa jollekin, huolimatta vaitiolovelvollisuuksista.... Varsinkin kun ette vielä tiedä ratkaisusta mitään.
:hug: teille, kuulostatte todella fiksuilta ja ihanilta vanhemmilta. Saako muuten kysyä miten vanha itse olet?
tytär jäi sairaalaan eli ei pääsee huomenna ainakaan kouluun eli jotain pitää kertoa syyksi.....

itse olen 34-v

Voimia perheellenne. Aika hurjalta tuntuu, että sinusta tulee mummo noin nuorena, sain esikoiseni sinun ikäisenä. Mutta nuorena olet tytön itsekin saanut. Aika usein nuorena lapsen saaneiden äitien tytöt saavat myös ekan lapsen nuorena.
 
minä
juttu on ihan mahdollinen,ja joka tytön unelmaperhe jos asiaan näin suhtaudutaan,mutta jotenkin tulee tunne että tarina on keksitty.
mihinkään ap ei osannut vastata,ja nyt tuli umpisuolentulehduskin.ei oikein uskottavaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
juttu on ihan mahdollinen,ja joka tytön unelmaperhe jos asiaan näin suhtaudutaan,mutta jotenkin tulee tunne että tarina on keksitty.
mihinkään ap ei osannut vastata,ja nyt tuli umpisuolentulehduskin.ei oikein uskottavaa
siis eikö tuo tyttö joutunut mahakivun takia sairaalaan, jossa raskaus selvisi. Mihin kyssäreihin ap ei vastannut? Elätte ilmeisesti jossain kauniit ja rohkeat- maailmassa? Tosielämässäkin voi tulla yllättäviä käänteitä ja mikä ihme toi umpisuoli on? Musta ap vaikutti ihan tasapainoiselta, normaalilta ihmiseltä.
 
vahinkoja
Oli tarina totta tai ei, niin vahinkoja sattuu.
Kukaan äiti tai isä ( paitsi ne jotka lapsen kellariin lukitsee... ) eivät voi olla varmoja. Kun nuorta alkaa toinen sukupuoli kiinnostaa, niin kokeiluja voi olla, vaikka olis sitten lapsellinenkin. Itse vasta täysikäisenä kokeillut, mutta kyllä toimitus kiinnosti aikaisemminkin. Joskus voi riittää se 10 minuuttia ja vahinko on jo sattunut, ei siinä pitkiä iltavapaita tarvita. Minäkin olen 15 ja kohta 14 v tyttöjen äiti ja toivon, että mitään ei tapahdu. Asetan rajoja, juttelen, seuraan ja kyselen perään ja silti en ikinä aio olla niin sinisilmäinen, että luulisin että ei ainakaan meidän tyttö.
 
Johanna
Ei tuossa tarinassa ole mielestäni mitään epäilyttävää. Ihan loogiselta tuo kuulostaa ja ap:kin vaikuttaa hyvin täysjärkiseltä. Minä en ainakaan saa mielessäni tuosta väännettyä mitään epäilyttävää. Todellakin tässä elämässä sattuu ja tapahtuu eikä kaikkien koko elämä ole täällä palstalla.
 
Ja onko sillä oikeasti edes mitään väliä vaikka oliskin provo? Noinkun voi ihan oikeastikin käydä. Eikö tämmösten aloitusten pointti ole joka tapauksessa se että se herättää keskustelua asiasta? Mä en vaan kerta kaikkiaan ymmärrä mitä hiton väliä sillä on onko juttu totta vai ei, voi olla jolloin ap voi saada sitä kaipaamaansa tukea tai ei, jolloin juttu joka tapauksessa tuo esiin mielipiteitä ja keskustelua, jokainen voi itse alkaa miettiä jos tapahtunut olisikin osunut omalle kohdalle.

Ja tuo ettei tartte sekstailla jos ei oo homma vielä hallussa niin monellakos se eka kerta olikaan maailman paras ja kaikki meni täydellisesti putkeen? Ja meille aikuisilleko niitä vahinkoja ei koskaan tapahdu, kellekään? Itse aion ainakin opettaa lapsilleni ettei edes mikään ehkäisykeino oikeinkaan käytettynä ole 100% ja periaatteessa kun siihen yhdyntään ryhtyy aikanansa niin siitä voi aina olla seuraksena myös se raskaus.
 
a
kotiuduttiin puoli kuusi tänä aamuna kotiin, tytär leikattiin viime yönä koska illalla alkoi kovat kouristelut, tulehdusarvot oli koholla ja kuume oli noussut.
Tulin laittamaan toiset lapset taipaleelle ja lähden takaisin sairaalaan.

Nyt on aika ristiriitaiset tunnelmat, jännitetään miehen kanssa selviääkö vauva, aiheutuiko hänelle toimenpiteestä mitään vaaraa emmekä edes tiedä mitä tytär haluaa tai siis tiedämme että hän on kaikkein sekaisin tässä asiassa, mutta mikä on lopullinen päätös.
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
juttu on ihan mahdollinen,ja joka tytön unelmaperhe jos asiaan näin suhtaudutaan
Totta. Mutta ei välttämättä jokapojan unelmaperhe eli jos poika on oikeesti ilmottanu noin salamana tulevansa käymään ja juttelemaan niin on väärin, että tytön vanhemmat alkaa silmät kiiluen kertomaan talonlaajennussuunnitelmista. Pojalla pitää olla mahdollisuus myös tuoda julki mielipiteensä/huolensa, vaikka kuinka tyttö/nainen tässä yhteiskunnassa päättää viimeisen sanan raskautta koskien.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
juttu on ihan mahdollinen,ja joka tytön unelmaperhe jos asiaan näin suhtaudutaan
Totta. Mutta ei välttämättä jokapojan unelmaperhe eli jos poika on oikeesti ilmottanu noin salamana tulevansa käymään ja juttelemaan niin on väärin, että tytön vanhemmat alkaa silmät kiiluen kertomaan talonlaajennussuunnitelmista. Pojalla pitää olla mahdollisuus myös tuoda julki mielipiteensä/huolensa, vaikka kuinka tyttö/nainen tässä yhteiskunnassa päättää viimeisen sanan raskautta koskien.
No, mutta hei eihän tossa kukaan ole kertomassa mitään talonlaajennus suunnitelmia ennen kuin nuoret itse ovat tehneet päätäöksen. Tytön vanhemmta olivat keskenään asiasta keskustelleet ja kertovat vasta sitten, JOS nuoret päättävät lapsen pitää itsellään.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
kiitos kaikille, mietin miten ilmoitan opettajalle asiasta
Onko pakko (vielä ) ilmoittaa oikeaa syytä? Tuollaiset asiathan voi levitä helposti, vaikka ope vain vahingossa lipsauttaa jollekin, huolimatta vaitiolovelvollisuuksista.... Varsinkin kun ette vielä tiedä ratkaisusta mitään.
:hug: teille, kuulostatte todella fiksuilta ja ihanilta vanhemmilta. Saako muuten kysyä miten vanha itse olet?
tytär jäi sairaalaan eli ei pääsee huomenna ainakaan kouluun eli jotain pitää kertoa syyksi.....

itse olen 34-v

Voimia perheellenne. Aika hurjalta tuntuu, että sinusta tulee mummo noin nuorena, sain esikoiseni sinun ikäisenä. Mutta nuorena olet tytön itsekin saanut. Aika usein nuorena lapsen saaneiden äitien tytöt saavat myös ekan lapsen nuorena.
Mitä sitten? Mun mielestäni taas on järkyttävää jos esikoinen pukataan lähempänä 40vuotta niinkuin sinä :eek: Ja vielä teit lisääkin lapsia kun vain esikoisesta puhut? :(
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
kiitos kaikille, mietin miten ilmoitan opettajalle asiasta
Onko pakko (vielä ) ilmoittaa oikeaa syytä? Tuollaiset asiathan voi levitä helposti, vaikka ope vain vahingossa lipsauttaa jollekin, huolimatta vaitiolovelvollisuuksista.... Varsinkin kun ette vielä tiedä ratkaisusta mitään.
:hug: teille, kuulostatte todella fiksuilta ja ihanilta vanhemmilta. Saako muuten kysyä miten vanha itse olet?
tytär jäi sairaalaan eli ei pääsee huomenna ainakaan kouluun eli jotain pitää kertoa syyksi.....

itse olen 34-v

Voimia perheellenne. Aika hurjalta tuntuu, että sinusta tulee mummo noin nuorena, sain esikoiseni sinun ikäisenä. Mutta nuorena olet tytön itsekin saanut. Aika usein nuorena lapsen saaneiden äitien tytöt saavat myös ekan lapsen nuorena.
Mitä sitten? Mun mielestäni taas on järkyttävää jos esikoinen pukataan lähempänä 40vuotta niinkuin sinä :eek: Ja vielä teit lisääkin lapsia kun vain esikoisesta puhut? :(
No mikä ihme tuossa on? Jotkut haluaa käydä koulut viimeseen asti läpi, jos sitä kykyäkin riittää ja sillon ollaan lähelle kolmekymppisiä. Ja myös opintolainassa hartioita myöten. Työelämään on siten pakko osallistua (että sais jalansijaa ja kokemusta, koskaa korkeimminkoulutettuihin paikkoihin ei helpolla palkata pudokkaita). Toisaalta kaikki ei halua tehdä jälkikasvua kuin melkein 100 %:lla varmuudella että lapsia ei tarvitse tehdä kuin yhteen suhteeseen ja isä on suhteessa ainakin lähelle lasten teini-ikää. Tilastojen valossa on helppo ynnätä, että kun lähelle kolmevitosena alottaa niin usealle ei yksinkertaisesti ehdi tehdä ja mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän motivoi eroamaan parisuhteesta helpolla (ikääntyvä ihminen arvostaa perusturvaa ja tasaista arkea enemmän kuin nuoret). Älytön kysymys, kun ei pysty edes osottaa faktaa terveyshaitoista.
 
huomio!
Tuli vaan sellainen mieleen että jos raskaus on jo viikolla 10 niin miten ihmeessä tyttö ei ole huomannut että peräti KAHDET menkat on jäänyt tulematta?! :attn: Mulle ainakin ton ikäsenä kävi äiti ostamassa siteitä yms eli olisi luullut äidin jo huomaavan kun kahteen kuukauteen ei ole niitä tarvinnut ostaa!!

Ja muista ap että vauva on sitten tyttäresi ei päähoitovastuu on hänellä eikä sinulla. Jos hän haluaa vaikka muuttaa pojan kanssa kaksin asumaan tai jotain niin et sä sillon pääse sitä vauvaa kasvattamaan vaan HÄN sen tekee. Auttaa toki saa, mutta jos ne asuu teillä niin se on kuitenkin HEIDÄN se vauva hoidettava.
 
hu
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Tuntuu vähän siltä, että ap haluaa vauvan hoidettavakseen, onko kukaan kysynyt mitä LAPSI itse haluaa? Jos minulla olisi 14v tytär raskaana, en edes muista vaihtoehdoista, kuin abortista vakavissani keskustelisi.
Peesi.
 

Yhteistyössä