Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Alkuperäinen kirjoittaja Christina Dior:
Säännöt kannattaa lukea,ettei tule bannia. Pysytellä ihan siinä yhdessä valitsemassaan nimimerkissä, kun on anonyymiksi halunnut alkaa.
Minä en sanonut,että minun todellisuuteni on hyvä, mutta se on kuitenkin tämän päivän todellisuutta. Sitä mitenkä terveydenhuollossa toimitaan.
Minä sain viestin lapseni kuolemasta puhelimitse, onko se hyvä? ei minusta, mutta niin vaan tehtiin. Saimme samana päivänä kriisiterapiaa, jossa käytiin surutyön vaiheet läpi. Oliko se hyvä? ei minusta,eikä siitä jäänyt mitään mieleen. Lisäksi osaan surutyön vaiheet ulkoa.
Todellisuus ei aina ole niin hyvä ja kiva!
Omalta osaltani olen pystynyt vaikuttamaan siihen,että annamme HEAN eli henkisen ensiavun hivenen myöhempään. (tukena toki ollaan jo aiemmin)
Tässä kuitenkin oli kyse siitä, saako ihmiselle sanoa hänen surutyön vaiheestaan,että hän on shokissa. SAA JA PITÄÄ!! Se on se asia, josta tutkittu tieto,käytännön todellisuus ja sinä olette eri mieltä.
En tiedä mistä ihmeen ammattiroolista puhut ja mitä sillä tarkoitat?
Minulla on lukemani ja tietämäni asiat päässä ihan vapaapäivänäkin. Eli ihan yksityishenkilö vaatefriikki Christina se täällä takana kirjoittelee. =)
Mun mielestä joskus pitää lopettaa jankutus, eikä hakata päätä seinään ja se hetki on nyt.
=) Jaksamista ap:lle!!!
No eiköhän kaikki normaaliälyllä varustetut ole tunnistaneet, että "voi ei" tai "voi ei jatkaa" ole samalta kirjoittajalta. Anteeksi, jos se sinulle on tuottanut hankaluuksia. Sinänsä banni ei minua haittaa, niin harvoin täällä kirjoittelen. Tämä asia vain osui niin sydämeen. Jos todellisuus, jossa olet toiminut ei ole hyvä, niin kannattaisiko hieman miettiä omia toimintatapoja? En väittänyt alunperinkään, ettei saisi sanoa ,että olet shokissa. Se on ihan eri asia kuin alkaa määritellä toista tunteettomaksi. Mutta olet oikeassa, turha asiasta on jankata.
Mutta voi ei? eihän tässä älystä ollutkaan kysymys, vaan säännöistä. Olenko jossakin sanonut nimimerkkiesi tuottaneen minulle hankaluuksia? Myöskään uhittelusi,Banni ei minua haittaa,ei kosketa minua millään tavalla.Ihan ovat sinun elämääsi ja sinun asioitasi.
Kehotat sairaanhoitajaa muuttamaan toimintatapoja. Kiitos vaan ammattini arvostamisesta. Ikävä kyllä, valtuuteni toimintatapojen muuttamiseen henkisen ensiavun antamisessa suomessa, ovat kovin rajalliset. Muutokset lähtevät paljon ylemmiltä tahoilta. (lukuunottamatta sitä yhtä pientä aikaansaannostani)
Tässä on sanoja väännelty nyt niin moneen kertaan,että totuus on jo unohtunut. Sanoin ap:n kirjoittavan tunteettomasti, joka on normaalia tilassa, missä ihminen on shokissa.
Rautalangasta vääntäen:"Minulta kuoli lapsi ja kerron siitä työpaikallani täysin kuivin silmin ja faktatietoa esille tuoden, viikon päästä tapahtuneesta. TÄMÄ käytös olisi normaalia shokissa olevana ihmisenä. Eli tietynlainen rationaalisuus,tunteettomuus,faktojen esille tuominen jne. kuvaavat sitä,että ihminen elää shokkivaihetta."
Minä en tiedä minkälainen ihminen ap on,hän voi olla vaikka kuinka empaattinen tai sitten ei,ei tässä ole siitä kysymys. Hänen kirjoitustyylinsä vaan oli shokissa olevan ihmisen kirjoitustyylin tapaista ja todella normaalia, kun lapsi on kuukausi sitten kuollut.
Edelleen toivon jaksamista ap:lle ja vaikka minua nyt kuinka vaikeana ihmisenä pitäisit, niin lue se ensimmäisen kommenttini loppu kuinka me selvitään. Se oli suoraan sydämestäni.