Lapsen yökyläkaveri oksentaa...Ilmoittaisitteko vanhemmille nyt yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
haluaisin vanhempana tietää! voi kyllä ihan soittaa. aika pöllö vanhempi jos sellaisesta suuttuis, kun ilmoittaa lapsen sairastuneen.

Mulla on aikuisenakin mahatauti niin kurja, että mielummin sitä kotona sairastan kuin kylässä!

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
tottakai ilmottasin. Olet vastuussa lapsesta joka on sinun hoidollasi, ja sinulla on ilmoitusvelvollisuus asioista 24/7.. miten jollain ei voi oikeesti järki luistaa tuon taivaallista?

Löytyisikö jotain syytä sille miksi lapsi alkoi ykskaks oksentaa, esim. söikö liikaa herkkuja, jotain sopimatonta, oliko jotain liian jännittävää tekemistä, kenties koti-ikävä vai onko teilläpäin mahatautia liikkeellä?

Taas vauhkoa porukkaa hereillä. Onpa tosi vakava tlanne päällä. Joka asiassa pitäisi poukkoilla välittömästi. Entäpä jos kaikki vain yrittäisivät nukkua aamuun asti ja jatkaisivat siitä madollisimman hyvissä voimissa. Ihme sähehtäjiä olette, ei voi muuta sanoa. En yhtään ihmettele että ambulanssit ja paloautot suhaa jatkuvasti turhaan, kun on näin hermoheikkoa väkeä.

Voihan ne lapset oksentaa ihan muutenkin ilman että on heti jostain mahataudista kyse. Liikaa herkkuja ja hellettä? Itse varmaan olisin ihan lapsen voinnin mukaan toiminut, jos vaan kerran oksentaisi ja lapsi itse ei kaipaisi kotiin/vanhempiaan seurailisin vielä tilannetta, jos taas oksentelisi taukoamatta niin sitten ilmoittaisin vanhemmille. Myös välimatka vaikuttaisi, jos tullut jostain kauempaa niin en heti ekasta yrjöstä välttämättä soittelis ja pyytäis hakemaan.

Laittaisin tekstaria, että oksentaa. En kuitenkaan vaatisi heti hakemaan vaan aamulla sitten, ellei sitten lapsi haluaisi heti kotiin. Ikäväähän se on vieraassa paikassa sairastella.

10 vuotias osaa snoa ihan itse, haluaako lähteä kotiin, vai odotetaanko aamuun. Muutenkin seurailisin tilannetta, ensimmäisestä oksennuksesta en vielä soittaisi. Minulla on paljon nuorempi lapsi ja hänen kaverinsa sairastui kerran yökylässä ollessaan (lapselle nousi kuume). Kyllä minä odotin aamuun, kun ei mistään vakavasta ollut kyse, eikä lapsi itse pyytänyt päästä kotiin tai kaivannut vanhempia. Lääkkeitä en anna ilman vanhempien lupaa, mutta kuumeessa, kuten oksennustaudissakaan ei ensimmäiseksi lääkkeitä tarvitakaan. Aamulla laitoin viestiä vanhemmille, että lapsellani nousi yöllä kuume, mutta mitään hätää ei ole ja pärjätään kyllä sovittuun hakuaikaan asti. Jos lapsi olisi ollut kovasti kipeä/kivulias, olisi tarvinut lääkitystä tai olisi kysellyt ja pyytänyt kotiin, olisin soittanut heti.

[QUOTE="hiirenkorva";23948431]En ilmoittanut. Oli syönyt liikaa herkkuja, ja kysyttäessä lapsi ilmoitti, että haluaa jatkaa yökyläilyä.

Ilmeisesti palstaäitien mukaan tein väärin.[/QUOTE]

Mielestäni teit ihan oikein :)!

Meillä oli kerran pojan kaveri yötä, illalla hänelle nousi kuume, soitin äidille n.klo 23.00 ja sanoin asiasta. Tuli heti hakemaan pojan kotiin, koska tämä poika sai kuumekouristuksia. Kyse oli 12.v. pojasta. Tässä tapauksessa, kun olivat syöneet herkkuja, josta tuli huono olo, niin ei se kotiin meno olisi mitään auttanut.

Yhteistyössä