Lapsen tukanleikkuu, kotona/parturissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käkkärä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käkkärä

Vieras
Minkä ikäisen lapsen olette vieneet ekan kerran parturiin hiustenleikkuuseen?

Entä miten olette itse kotona leikanneet poikalapsen hiukset? Miten saatte lapsen pysymään aloillaan leikkuun ajan?

Meillä olisi tuokin projekti taas edessä kun pojan hiukset kasvavat niin hurjaa vauhtia, että pari kuukautta sitten leikattu tukka on taas ylipitkä. Ikää on hällä 2v ja ei olisi yhtään paikoillaan leikkuun ajan. Kyllä siinä saa pistää kaikki viihdyttäjäntaitonsa peliin. Ehkä olisi vaan helpompi vetää siilitukka jollain koneella, mutta kun en halua lapselleni sellaista tukkaa. Pakko sitten vaan saksilla ja sellaisella ohennusterällä yrittää saada jonkinlaista muotoa aikaan.

mun kumpikaan poika ei ole koskaan ollut parturissa, 9v ja 4,5v. itse niitä välillä saksin. en käy itsekään kampaajalla...

niin ja paikoillaan pysyvät huonosti ja tulos on senmukaista.

mä olen leikannut hiuksia 15vuotiaasta asti (nyt 28v) ja muksujen tukan leikkuut on alotettu alle vuoden vanhana. Ja leikattu myös säännöllisesti. Itse annan sudin tai suihkepullon lapsen käteen ja sitten hommiin :) Meidän perheessä kyllä taidetaan olla hiusfriikkejä noin muutenkin, eli kaikilta laitetaan tukat aamulla kuosiin :D

No kuule, ota se kone käteen ja laita ylimmät hiukset pinnalla ylös ja leikkaa ne alaosat sillä koneella, tulee edes ne kutakuinkin tasaiset. Sitten pudotat ne päällihiukset alas jasitten leikkelet sen pykälän pois ja tasailet muutenkin. terveisin parturi.

Kotona leikkaan saksilla ja koneella, jossa leikkuuteräkoko on n 2 cm. Vetelen tuolla koneella pitkin päätä ja sitten siistin saksilla. Hyvin ovat pysyneet aloillaan, kun on tehty sellaisia 5 minuutin pikalaikkauksia aluksi ja annettu keksiä lapselle syötäväksi. Esikoinen on 8 v ja on käynyt pari kertaa parturissa. Nyt kasvattaa tukkaa pitkäksi.

Leikkaan ite 1v8kk pojan etuhiukset lyhyemmiksi, kun alkavat olla silmillä. Pojalla saapi olla pitkä tukka, kunnes osaa ite sanoa, että leikataan lyhkäsemmäksi. Äiti tietysti toivoo, että vasta armeijaan mennessä :D Äidin Prinssi Urhea tasasessa otsatukassa ja liehuvissa kutreissaan :heart:

Ei oikein anna leikata, mutta vauhdissa napsin päivän mittaan niin iltaan mennessä on leikattu :whistle:

Meillä käytiin parturissa ensimmäisen kerran alle vuoden ikäisenä, juurikin siitä syystä etten halua pojalle mitään tusinasiiliä, vaan ihan perus siistin lyhyen tukan.
Sylissä istui ja ihan jaksoi olla paikoillaan nätisti.
Nyt tulee pojalle 3v mittariin ja edelleen käydään parturissa n. 6-8 viikon välein, riippuen kuinka lyhyeksi otetaan.
Istuu jo hyvin itsekseen korokkeiden päällä, eikä pyöri mitenkään ihmeemmin ja kuuntelee parturin ohjeita.

Ja mä en voi ymmärtää ihmisiä jotka leikkelee lastensa hiukset kotona jos eivät ole alan ammattilaisia! Meillä on molemmat tenavat viety kampaajalle reilun vuoden ikäisinä ja hyvin on saatu hiukset leikattua. Ja jälkikin on sitten priimaa.Kyllä lapsikin sen ansaitsee. Nykyisin on kampaamoita joissa on kaikenlaisia lastentuoleja,yhdessäkin sellanen autotuoli jossa on rattikin. Vaatii vähän viitseliäisyyttä ja taitoa kampaajaltakin mutta kyllä se yhteistyöllä onnistuu ja lapset oppivat äkkiä miten pitää olla.

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Ja mä en voi ymmärtää ihmisiä jotka leikkelee lastensa hiukset kotona jos eivät ole alan ammattilaisia!

Kaikki ei ole kädettömiä ;) Leikkaan omankin tukkani ja miehen aina kun tarvii huonot latvat napsia pois.

MInä olen vienyt kampaajalle/parturiin alle 2-vuotiaana. Rusinoita syötin yksi kerrallaan, niin pysyi kohtuullisesti tuolissa (ei siis paikoillaan). Toki valitsin kampaajan jolla on itsellään kolme poikaa, niin oli vähän praktiikkaa...

Yhteistyössä