lapsen hoitopäivästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rebecca84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse siis koen ongelmaksi nimenomaan se että sitten ykskaks lapseni onkin ihan kamala, raskas,... Ja pahinta on se, että toisinaan hoitajat muljauttelevat tosiaan niitä silmiään jo silloin kun lapset hoitoon vien ( molemmat siis samassa ryhmässä )
Ja sitten juuri tämä että täräytetään ettei pärjätä minun lapseni kanssa, halutaan apua, muttei sitä haluta hakea, ja lopulta kun minä järjestän palaverin missä olisi mahdollista puhua vaikka siitä omasta avustajasta tytölle, niin ei, ei he mitään tarvi.. Ja sitten taas maristaan mulle kun lapseni vie yhden aikuisen..
Nyt psykologin palautteen yhteydessä siis tytöstä tehty erityispäivähoitolausunto, sitäkään ei pk esim pyytänyt, psykologi vaan ilmoitti sen tekevänsä ( toki kysyi sopiiko se meille vanhemmille ) ja kahden paikalle tyttö laitettiin vuoden vaihteessa ( aloitti pk:ssa elokuussa )

Minä kuulun myös niihin, joille riittää se, että hyvin on mennyt. Ja jos jotain erityistä, niin siitä sitten kerrotaan. Olen myös toiselta koulutukseltani lto ja ollut aiemmin päiväkodissa töissä. Minustakin hieman työläältä kuulosti tuo vihkosysteemi, toisaalta kyllä omahoitajasysteemiä kannatan pienten hoidossa. Varsinkin se on hyvä, että porukkaa jaetaan päivän Aikana mahdollisimman paljon pienempiin ryhmiin.

Mutta siis, oma kokemukseni on, että suurin osa ei kaivannut pitkiä juttutukioita. Haastavinpien lapsien vanhempien kanssa sitä vastoin juteltiin pitempään. Oikeastaan minustakin on vähän turhaa raportoida päivän toiminnoista, koska viikko-ohjelma on vanhempien tiedossa ja seinällä nähtävillä. Toki ne vanhemmatkin oppii aika nopeasti tuntemaan, kuka haluaa kuulla enemmän ja kuka vähemmän. Mutta tuollainen, mitä Kikka89 kertoi, on kyllä minusta omituista. Ongelmista pitää puhua aina heti eikä vasta kuukausien päästä, sen nyt sanoo järkikin.

Pyrin aika yksityiskohtaisesti kertomaan päivästä. Miten on nukkunut, syönyt, miten leikit sujuneet. Harmittaa välillä, kun jotkut vanhemmat eivät kuuntele! Kiire on lähteä. Mielelläni kertoisin enemmänkin ja vähän odotankin, että vanhemmat ovat kiinnostuneita ja KYSELISIVÄT myös itse päivästä.

Juu, Kikka88:n tapaus kuulostaa todella huonolta. Kyllä on epäammattimaista porukkaa siellä päiväkodissa.Valitettavasti tuollaista aika ajoin kuulee tässäkin kaupungissa :( Itse olen tottunut vähän toisenlaiseen toimintaan kun työskentelen erityislapsiin erikoistuneessa päiväkodissa.
Ex-lto, minusta omahoitaja systeemi voi olla ihan ok pienillä alku syksystä. Mutta pienryhmissä voi toimia ilman omahoitaja systeemiä. Ja näin meilläkin lähes joka ryhmässä tehdäänkin.
Ja tosiaan ammattitaitoon minusta kuuluu oppia vanhemmista sen verran että tietää kuka minkäkin verran haluaa kuulla päivittäin. Ja toki vanhempien oma aktiivisuuskin on suotavaa jos jotain haluaa tietää ;)

Mulle kerrotaan onko lapset (toinen eskarissa) syöneet hyvin, ovatko nukkuneet päiväunia, mitä ovat sinä päivänä tehneet ja miten se tekeminen on sujunut.

Meillä on tapana vielä lasten kanssa jutella kotimatkalla päivän tapahtumista niin saa tarkempaa infoa:vampire:

Yhteistyössä