Voiko joku selittää tyhmälle?? Kuriksista ja haalareista vielä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lentokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lentokala

Aktiivinen jäsen
12.02.2005
13 695
1
36
Mitä väliä,
vaikka pk:ssa laittavat kurikset vettöhylkivän haalarin päälle?

Onko siitä jotain selkeetä haittaa kun siitä niin elämöidään täällä?

Jos on, niin mieluusti saa kertoa että mäkin voin alkaa märistä siitä pk:ssa.
( ja palstalla tietenkin.. )

Mä olen ollut niin naiivi, että oon antanut niiden pukea silleen kun haluuvat; itse en laita kuriksia vapaa-ajalla koska haalarit on vettäpitävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
no mä en siitä märissyt, ihmettelin vain.. :)

Joo et sinä, mutta täällähän on vähän väliä juttuja njoissa kiihkotaan että mä olen siellä sanonut ettei tarvi ja mähän en kuriksia sinne vie vaikka pyytävät jne.

Mä vaan ihmettelen tälläisä ihmisiä; miksi tehdä asioista vaikeempia ku ne on :)

Siis ne kurikset laitetaan lapselle sen takia vaik ois miten kosteussuojattu haalari yms,kun sitä rapaa ja hiekkaa tulee aivan vietävästi niin kurikset on helppo riisua vaik siinä pihalla ja letkulla huuhdella..
Mut sit jos on haalari niin kaikki kura menee sinne naulakkoon ja sisälle muutenkin.
Kurikset vievät lisäksi pienen tilan kuivauskaapissa tai muussa kuivausnaulakossa..

Mä kans ostin pojalle kurikset ihan vaan päikkyä varten. Pukekoot siellä, jos kerran väkisin haluavat. Luulis että kun noita pieniä (2v) pukee niin niillekin olis helpompi että on vähemmän vaatekappaleita mutta ihan sama mulle... Kotona ei oo kyllä ikinä ollu jalassa eikä tuukaan.

Minulle sillä ei loppupelissä ole merkitystä miksi noin tekevät. Jos se helpottaa heidän toimiaan niin ollos hyvä vaan! ymmärrän hyvin nuo lian sisälle kulkeutumiset ja sen että ne kurikset on helpompi huuhdella kuin haalarit. Ja kyllä senkin että että voi olla hankalaa selitellä lapsille miksi jonkun ei tarvi laittaa kuriksia siinä kuin toisen taas tarvii jne. Ehkä hankalaa sekin jos joutuu jokaisen lapsen kohdalla miettimään mikä nyt mahtoi taas olla Jenna-Jasmiinan tai Nico-Petterin äidin suhtautuminen noihin kuriksiin, varsinkin jos on töissä sijaisia jotka ei tunne kovin hyvin lapsia tai näiden vanhempia.

Ja mitä siihen alkuperäiseen esimerkkiin tuli niin ehkä hoitajalla oli useampiakin selityksiä sille miksi haluavat kurahousuja käyttää, sattui vaan siinä sanomaan vain tuon yhden. Aina sitä ei muista tai kykenekään antamaan työssään kaikille täysin tyhjentäviä vastauksia ja sitten ihmiset voivat kotiin päästyään alkaa ihmetellä kyseisen paikan toimintaa.

En osaa selittää, mut mikä mua ärsytäis:
-mä ne kuraiset ja märät kurikset joudun iltapäivällä kiskomaan kiemurtelevan lapsen päältä työvaatteissa jotka sit kuraantuu, ei ne hoitajat
-Lapsi hikoontuu enemmän kun on kaksi vedenpitävää kerrosta päällekkäin, tönkömpi leikkiä eli epämukavampi lapselle

Mä vein kyllä kurikset kun pyydettiin mut noi oli niitä mitkä ärsytti vaikka en asiasta sanonu

Oon lukenu täältä jatkuvasti tota keskustelua "kurispakosta" päiväkodissa. Sen takia olinkin hyvin hämmentyny (ja iloinen), kun meidän päikyssä sanoivat, että parempi vaan, jos on vettäpitävä puku, niin ettei kuriksia tarttee, pääsevät helpommalla :-)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
-mä ne kuraiset ja märät kurikset joudun iltapäivällä kiskomaan kiemurtelevan lapsen päältä työvaatteissa jotka sit kuraantuu, ei ne hoitajat
-Lapsi hikoontuu enemmän kun on kaksi vedenpitävää kerrosta päällekkäin, tönkömpi leikkiä eli epämukavampi lapselle

Tässä ihan ok perustelut osittain.

Ykkösperustelu hyvä;
mä oon meidän perheessä viejä enkä oikeestaan koskaan hae, joten en oo ajatellut asiaa noin.
Ja silloin harvoin ku haen, oon autolla ja musta on kivempi ottaa ne kurikset pois ja mennä puhtaaalla haalarilla autoon.

Joo tiedän- lähes kaikki kävelee matkan mutta en mä, koska meen suoraan autolla duunista pk:iin joka on matkan varrella.

Tosta tönkköydestä en oo ihan samaa mieltä, koska materiaalit on ohuita ja "pehmoisia" nykyään mikä on hyvä asia.
Hikoilua en oo huomannut, vähemmän alle tavaraa.

nää on näitä järkikäteen juttuja, meillä lapsilla tarhassa kunnon puvut ja kurikset, hoitajat laittavat vaatteet siellä kelin mukaan eli jos kuivaa mutta tihkusade: ok, pelkät puvut riittävät, mutta jos maa täynnä liejua ja rapaa ja vettä tulee kaatamalla olen pelkästään iloinen että ne kurikset päällä myös. meillä tenavat ainakin istuvat siellä lätäköissä ja rännien alla koska ne parhaat paikat :) ei meilläkään kotona kuriksia päälle pueta mutta pihakin erilainen kuin päikkärin piha.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Joo et sinä, mutta täällähän on vähän väliä juttuja njoissa kiihkotaan että mä olen siellä sanonut ettei tarvi ja mähän en kuriksia sinne vie vaikka pyytävät jne.

Mä vaan ihmettelen tälläisä ihmisiä; miksi tehdä asioista vaikeempia ku ne on :)

Anteeksi vaan en ole märissyt, keskutellut ihan asiallisesti. Sullapa on kärkäs ja provosoiva tapa keskustella.

Mä vein kyllä kurikset kun pyydettiin mut noi oli niitä mitkä ärsytti vaikka en asiasta sanonu

Mie en oo koskaan ymmärtäny näissä selityksissä, että miten ne kurahousut sotkee enemmän, kuin se vedenpitävä haalari? Sinähän se välikausihaalarinkin joudut lapselta riisumaan, nyt vain saat jättää kurat päiväkotiin, eikä niitä tarvitse kotiin asti viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Anteeksi vaan en ole märissyt, keskutellut ihan asiallisesti. Sullapa on kärkäs ja provosoiva tapa keskustella.

Paha sanoa oletko just sinä märissyt; jotkut on. Osa keskustelee asiallisesti.
Ei ole tarkoitus provosoida, sanon vaan suoraan miltä noi jutut on musta tuntunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mie en oo koskaan ymmärtäny näissä selityksissä, että miten ne kurahousut sotkee enemmän, kuin se vedenpitävä haalari? Sinähän se välikausihaalarinkin joudut lapselta riisumaan, nyt vain saat jättää kurat päiväkotiin, eikä niitä tarvitse kotiin asti viedä.

No kotona mä kyllä riisun ekaks itseltäni päällysvaatteet ja laitan vaikka kotihousut päälle ja sitten vasta lapsen, toisaalta ainakin meillä lapsi on osannut aika pienenä jo itse riisua haalarin, mutta ei kurahousuja kun ne on aika nihkeät vetää pois haalarin päältä. Ja meidän päikyssä toivottiin et ne kurikset on siellä, eli piti riisua ennekuin lähti kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No kotona mä kyllä riisun ekaks itseltäni päällysvaatteet ja laitan vaikka kotihousut päälle ja sitten vasta lapsen, toisaalta ainakin meillä lapsi on osannut aika pienenä jo itse riisua haalarin, mutta ei kurahousuja kun ne on aika nihkeät vetää pois haalarin päältä. Ja meidän päikyssä toivottiin et ne kurikset on siellä, eli piti riisua ennekuin lähti kotiin.

Eli te siis kuljette kävellen, etkä kosketa lastasi, esim. halaa, ennen kuin pääsette kotiin?

Meidän päiväkodissa on käytetty nyt keväällä kuriksia, vaikka on kuivaa, koska siellä on niin pölyistä. Kuriksiin ei pöly tartu niin ikävästi kuin haalariin. Niitä on shittimäistä poistaa, mutta vielä shittimäisempää oli putsata vaunuja, kun mies toi lapsen kotiin kurikset päällä ;) .

No, siinä voi olla taustalla myös se, että monia haalareita ei saa enää laittaa kuivariin, joten niitä sitten ripustetaan märkinä pitkin päiväkotia. Aina ne eivät kuivaa nukkariaikana täysin kuiviksi, joten lapsi saattaa mennä ulos kosteilla haalareilla. Siksi siis kurikset, että puku ei olisi niin märkä. Muutenhan sillä ei ole väliä.

Me myös siellä päiväkodissa niitä kuraisia vaatteita otamme päältä pois...hikistä puuhaa itse kullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Paha sanoa oletko just sinä märissyt; jotkut on. Osa keskustelee asiallisesti.
Ei ole tarkoitus provosoida, sanon vaan suoraan miltä noi jutut on musta tuntunut.

Aha sulla on oikeus sanoa suoraan mitä ajattelee mutta meillä märisijöillä ei ole oikeutta sanoa mielipidettä suoraan?
Siinäkö oli sinun sanomasi?
Niin minäkin olin sanovani suoraan tuolla toisessa keskustelussa ja asiallisesti mutta sinä haukuit minua märisijäksi.
Mikä ihme teitä palstalaisia nykyään vaivaa kun kaikki käännetään negatiiviseksi vaikka asiallisesti keskustelisi?
Olen juurikin se joka uskaltaa ystävällisesti keskustella hoitohenkilö kunnan kanssa lapseni asioista. Ja hoidossa tuo kurahousu juttu oli ok mutta sinä tässä toisessa omassa ketjussasi heti muutit mielipiteeni negatiiviseksi. Saanko kysyä miksi?

minusta aika jännä,miks joku ei halua päiväkotiin kuriksia. mä mieluummin kyllä pukisin ne kurikset vaikkaois miten vettä hylkivä puku. paljon puhtaampanahan se haalari sitten säilyy ja kivempi käyttää kuivalla ilmalla. sitten jos ihan vähäsen märkee,niin sit ei tarvitsis niitä kuriksia laittaa eikä läpi kastuis kuitenkaan. mut esim märässä iekkalaatikossa jos istuu ja touhuaa se lapsi siinä pelkässä hienossa kosteussuojatussa haalarissaan,niin ai mahdoton minkä näkönen se puku sit on :o

Mä en kans ymmärrä tota marinaa. Jos tädit haluu laittaa kurikset niin se on mulle ok, vaikka kotona ei käytetäkään kun aniharvoin. Ja toisaalta, meijän piha on nurmikkoa, ei sellaista kura/hiekkaliejua. Eli siinä mielessäkin ihan hyvä että laittavat päikkärissä kurikset, säästää myös multa jatkuvan haalareiden pesemisen vaivan.

tarviiko tällasesta tehdä vastaan asettelua. Joo pitää olla tai ei pidä. Jokainen tekee kuten tykkää ja toiset tekee tahollaan taas omalla tavalla. Mutta miksi pitää riidellä? Kun tässäkin ainakin minä yritin antaa vinkkejä miten toimia joa haluaa tän kurahousuasian menevän niin kuin hän haluaisi. Ilman että siitä aletaan syyttelemään ja kehittelemään jotain hysteriaa.
Samoin olisi antanut vinkkejä jos ap olisi halunnut laittaa kurikset niiden vedenpitävien päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pollie:
No, siinä voi olla taustalla myös se, että monia haalareita ei saa enää laittaa kuivariin, joten niitä sitten ripustetaan märkinä pitkin päiväkotia. Aina ne eivät kuivaa nukkariaikana täysin kuiviksi, joten lapsi saattaa mennä ulos kosteilla haalareilla. Siksi siis kurikset, että puku ei olisi niin märkä. Muutenhan sillä ei ole väliä.

Me myös siellä päiväkodissa niitä kuraisia vaatteita otamme päältä pois...hikistä puuhaa itse kullekin.

Mulla on tätä varten siellä 2 pukua, nytkin 2-osainen ja sitten haalari. Just jos ei ehdi kuivua. Vien sitten niitä kotiin pidemmiksi lomiksi, esim. kun oli pääsiäinen. Joskus viikonlopuksikin, mutta yleensä en. Kotona on jotain perittyjä pihapukuja, jos kastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
tarviiko tällasesta tehdä vastaan asettelua. Joo pitää olla tai ei pidä. Jokainen tekee kuten tykkää ja toiset tekee tahollaan taas omalla tavalla. Mutta miksi pitää riidellä? Kun tässäkin ainakin minä yritin antaa vinkkejä miten toimia joa haluaa tän kurahousuasian menevän niin kuin hän haluaisi. Ilman että siitä aletaan syyttelemään ja kehittelemään jotain hysteriaa.
Samoin olisi antanut vinkkejä jos ap olisi halunnut laittaa kurikset niiden vedenpitävien päälle.

siis sinun vinkin antamineno n sitä, että käsket olla samanlainen itsekäs mulkero kuin itse olet? eli teet mitä haluat toisten toiveiesta välittämättä.

Yhteistyössä