Lämmöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas kerran...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas kerran...

Vieras
Oviksesta lähtien ollut lämmöt selkeästi koholla n. 0,5 astetta tänään on kp 22 ja lämmöt laskeneet ns. mun normaalille tasolle, eli tarkoittaa siis sitä, että täti on saapumassa viikonlopuksi vierailulle. Onko muilla käynyt lämpöjen lasku näin varhaisessa vaiheessa, eli jo 3-4 päivää ennen oletettujen menkkojen alkamista, vai onko lämmöt laskeneet juuri ennen menkkoja (samana päivänä..)??

Luotan näihin mittaustuloksiin, sillä olen joka aamu tehnyt mittauksen liki samaan aikaan ja nämä lämmönvaihtelut tuntuvat kyllä menevän kropan kanssa samaan tahtiin. Pms oireetkin tuntuu tulevan jo hyvissä ajoin ennen menkkoja eli juuri näinä päiväinä, pinna on kiree ja hermot tiukilla. Sitte kun menkat alkaa niin kaikki tää onkin jo ohi, henkisesti alkaa olla jo raskasta, viidestoista kierto ja huti menee..

Hei,
mulla lämmöt laskevat usein jo kaksi päivää ennen menkkoja. Mutta en osaa sanoa koska niiden ""kuuluisi"" laskea. Ja yksittäisiä alhaisia tai korkeita lämpöjä saan herkästi, vaikka yritän kuinka mitata joka päivä samalla tapaa.
Mikä kp sulla oli ovis?

Ovis oli kp 12-13 ihan varmaksi en osaa sanoa, että kumpi päivä. Normaalisti olis kp12 paitsi, että tässä kierrossa oli selkeät oviskivut vatsalla kp 13 - niin no ota tästä nyt selvää...=). Mietin vain, että mahtaakohan toi mun luteaalivaihe olla liian lyhyt, keltarauhasen vajaatoimintaa (oma diagnoosi). Kahden viikon kuluttua lekurille, eiköhän selvyyttä tule sitten tähänkin asiaan.

Luteaalivaiheen pitäisi kestää n. 14 vrk, jos on sitä paljon lyhyempi voi kyseessä tosiaan olla keltarauhasen vajaatoiminta. Hyvä, että olet menossa lääkäriin, niin saat faktatietoa, eikä tartte täällä arvailla tilannetta. Tsemppiä!

siis ymmärsinkö oikein, että oviksen jälkeen lämmöt pysyvät korkealla, jos on tärpännyt? itselläni on ollut lämmöt 36.8-37.2 välillä oviksen jälkeen. tänään tai huomenna pitäisi alkaa menkat, mutta ei ole vielä kuulunut. ja lämmöt ei ole laskenut normaalille tasolle (36.4). mitään flunssan oireita ei ole ollut. ainoastaan viluttaa ja päätäsärkee.

Alla kopsattu perhesuunnittelun sivuilta...eli tuon mukaan sinun luteaalivaiheesi ei olisi kuitenkaan liian lyhyt.

""Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta.""

Anille, siis joo oviksen aikoihin lämmöt nousee ja pysyvät (siellä ylälukemissa) mikäli raskaus alkaa, mutta mikäli menkat alkaa niin lämmöt laskee, kuten mulle on käynyt. No huoh, ompas epäselvää, siis lämmöt laskivat eilen ns. mun normaalille tasolle joten odottelen että täti saapuu viikonlopun aikana.

Sun omatilanne kuulostaa vielä lupaavalta..

no niin...nyt on tilanne tämä: eli menkat alkoivat 26 päivä, mutta lämmöt ovat edelleen kohollaan. vilutus ja päänsärky on pysynyt. Vuoto on ruskeanpunaista ja vuoto on ollut yleensä ihan punaista. Vuoto on kuitenkin ollut kohtalaisen runsasta. ns. menkkakivut ovat erillaisa kun yleensä. kipu on enemmän mahan puolella...osittain enemmän oikealla puolella. Normaalisti oireilen selällä menkkoihin.
voisinko olla raskaana? onko muilla kokemusta tällaisesta?

Yhteistyössä