laitoin lapseni kaappiin. ei osannut olla hiljaa

  • Viestiketjun aloittaja riidelläänkö?
  • Ensimmäinen viesti
iii
kaikki ovet menee lukkoon. Tavalliset väliovet joissa vain kahva, saa lukkoon. Eli kun kahvan ala tai yläpuolella on se ympyrän muotoinen iso lätkä, ja sen keskellä pikkusormen mentävä pyöreä reikä: siihen kun laittaa avaimen, joita saa vaikka rautakaupoista, niin sen saa väännettyä lukkoon. Ja se "avain" on sellainen yksinkertainen metalliläpyskä, joka käy joka oveen, joka kodissa, ihan niinkuin joku ikkunan avaajakahva tms.
 
kyl mä laitan ne huoneeseen ja ovi kiinnni. ja sit ku oikee pinna palaa niin huudan ja lujaa |O ja laissa ei ole huutamista kielletty..ainaka vielä :whistle: jos sais viel kurittaa lapsia niin taatusti antaisin tukkapölluýä ja luunappejakin :kieh: mut ku ei saa..antaa vaan lasten hyppii silmille,siihenhän tää maailma menny |O
 
nelli
meillä toimii kanssa jäähy. rivarissa asutaan ja joskus olen kyllä laittanut lapsen piha rapulle huutamaan...toimii nopeasti. tosin meillä on taloyhtiössä paljon lapsiperheitä,eli ei kummastuta ketään vaikka jonkun lapsi joskus uhma kiukkuaa.olen myös laittanut joskus tuulikaappiin jäähylle, ja mitään huonoa omatuntoa en tunne näistä lapsen rankaisukeinoista. aina meillä myös puhutaan miksi sai rangaistuksen sitten kun tilanne on vähän rauhoittunut.
 
fff
Anteeks mitä??? Kaappiin? Sehän traumatisoi lapsen! Et taida tietää lasten kasvatuksesta ja psykologiasta mitään ;( . Järkyttävää touhua! Uskomatonta. Eikös teikäläiset loppuneet sinne 40-50-luvulle? Ei näemmä. Ja kyllä, mulla on kaksi lasta joista eka oli superhaastava mutta ei ois ikinä tullu mieleenkään sulkea sitä pimeeseen kaappiin! Mielisairashan olet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
kyl mä laitan ne huoneeseen ja ovi kiinnni. ja sit ku oikee pinna palaa niin huudan ja lujaa |O ja laissa ei ole huutamista kielletty..ainaka vielä :whistle: jos sais viel kurittaa lapsia niin taatusti antaisin tukkapölluýä ja luunappejakin :kieh: mut ku ei saa..antaa vaan lasten hyppii silmille,siihenhän tää maailma menny |O
Totta joka sana. Ei saa pikku herranterttusiin kajota pikkurillilläkään. Meillä huudetaan myös ja helvetin kovaa huudetaankin :D ! Olkoon sitten kuinka typerää, lapsellista, sivistymätöntä tai mitä hyvänsä. Kyllä, olen noita kaikkia edellämainittuja :D B) . Juu, enkä viitsi enempää tästä aiheesta enää, vaikka tekstiä suoltuis kyllä montakin sivullista...
 
Pakko sanoa, että minusta tuo kuulostaa ihan kauhealta! Minut sisko joskus pienenä sulki sellaiseen komeroon, ja muistan vieläkin sen tunteen. Meillä on ollut käytössä tuo sylirauhoittaminen ja rauhoittumis penkki, ja varhaisteini läheteään joskus huoneeseenkin rauhoittumaan. Ja aina on lapsi saatu rauhoittumaan. Olen myös kuullut, että voihan sen lapsen vaikka kääriä mattoon, jos homma karkaa kokonaan käsistä.. Mutta tietenkin niin, että pää jää ulkopuolelle.. En kyllä tuota ole koskaan joutunut kokeilemaan.
 
ja
ämmälauma lähtee provon kelkkaaan - taas. =)
nää on parhainta antia palsatalla .- provoutukaa lissää ja enemmän taivastelua ja haukkumista kehiin. ei tällä palstalla muuten jaksa olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi kun oliski kaappitilaa vapaana!
Niinpä :D ! Tänään tosin ollut hyvä päivä, mutta aika usein tekis mieli pistää jonnekin...
Myös kaapin päälle voi laittaa jos ne sattuu olemaan tyhjänä. Varsinkin jos pieni lapsi niin ei se sieltä uskalla hypätä :whistle: Tulee samalla pölytkin pyyhittyä :D
 
Mari -76
Mun mielestä auton takakontti on paras paikka. Huuto ei kuulu niin hyvin ja lapsi rauhoittuu etenkin talvisin nopeasti kun tulee kylmä. Sitten voi hakea sen takaisin sisälle niin on vaan kiitollinen että pääsee lämpimään.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi kun oliski kaappitilaa vapaana!
Niinpä :D ! Tänään tosin ollut hyvä päivä, mutta aika usein tekis mieli pistää jonnekin...
Myös kaapin päälle voi laittaa jos ne sattuu olemaan tyhjänä. Varsinkin jos pieni lapsi niin ei se sieltä uskalla hypätä :whistle: Tulee samalla pölytkin pyyhittyä :D
Pahus, tuossa olikin hyvä idea! :D Täytyy kokeilla seuraavaksi!
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Mun mielestä auton takakontti on paras paikka. Huuto ei kuulu niin hyvin ja lapsi rauhoittuu etenkin talvisin nopeasti kun tulee kylmä. Sitten voi hakea sen takaisin sisälle niin on vaan kiitollinen että pääsee lämpimään.
Siinä vois olla naapureilla vähän ihmettelemistä, kun hakisin lapsen takakontista pois :LOL: ! Mutta käyttökelpoinen idea tuokin... ;)
 
Mulla oli ainakin pienenä yhdistetty kaappi ( tai oikeastaan perunakellari) ja jäähyjakkara siellä. Toimivuudesta en tiiä mut muistan et pidin aina varmuudenvuoksi varpaatkin jakkaralla ettei möröt syö :)
 
metsänpeitto
Mut jos pinna palaa, niin eikö kannata mennä itse sinne kaappiin? Siellä saa olla hetken ihan rauhassa itsekseen.

Sanoo hän, joka toisinaan menee vessaan lukkojen taakse muuten vaan :xmas:
 
Niinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Anteeks mitä??? Kaappiin? Sehän traumatisoi lapsen! Et taida tietää lasten kasvatuksesta ja psykologiasta mitään ;( . Järkyttävää touhua! Uskomatonta. Eikös teikäläiset loppuneet sinne 40-50-luvulle? Ei näemmä. Ja kyllä, mulla on kaksi lasta joista eka oli superhaastava mutta ei ois ikinä tullu mieleenkään sulkea sitä pimeeseen kaappiin! Mielisairashan olet.
Niin siis mitä tarkoitat? Jos joku laittaa hetkeksi lapsen kaappiin on mielisairas?

 
Äityli kolmelle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Porvoosta taisi kajahtaa tämäkin
Siis miten niin? Kyllä minä laitan lapseni vaatehuoneeseen rauhottumaan jollei muuten hiljene! Uloskin heitin pakkaseen sisävaatteilla ku kiukkus vaan.

Mitä mun pitäis sit tehdä???? kertokaa!!!
 

Yhteistyössä