5kpl kertsiä maksaa päivässä 1e ja viikossa tämä tekee 7e. että aikakaukana ollaan tuosta 20e. ja kerttiksistä on kokemusta. ja jokainen osaa laskea sitten tällä kaavalla mitä se tekee vuodessa.
Niin. Kaikki ei usko sitäkään, että maapallo on pyöreä.Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Mä en ihan tuosta vaan usko kumpaakaan väitettä.Alkuperäinen kirjoittaja tietävä:kertavaipat on suurin yksittäinen talousjäte ja yhdellä vaipalla kestää yli 100 vuotta maatua!
Mun mielestä vaan 5 vaippaa vuorokaudessa on aika vähän. Jos yks on yöllä ni eihän siihen jää kun neljä käytettäväks hereilläoloaikana. Meillä menee vähintään 6+yövaippa, kotioloissa yleensä enemmänkin kun tykkään vaihtaa joka pissan jälkeen vaipan...Alkuperäinen kirjoittaja pillipulla:Kyllä sillä pärjää todellakin pitempään kun viikon. Ja vaippoja saa vaihtaa sen 5kpl vuorokaudessa. Ja se että kertsipussiin hinta kulkee 9-11e nykyään että kestoja saa pestä aikamonta kertaa jos meinaa saada ne kannattavaksi vaikka tekee ite kuinka paljon.
Ite olen laiska. joskus käytän kestoa kun illalla en viitti enään kerttistä yksille pissuille sotkea. Mutta muuten kerttistä kun meillä ei se nahka kestä jatkuvaa käyttöä. Meillä on täys kestoiltu 6kk ja sen jälkeen hävitin vaipat kun kerran nahka ei kestä nii en rupea onnella leikkimään.
:kieh:
tuo tuleekin kalliiksi. Meillä käytetään liberoa ja en todellakaan vaihda joka pissan jälkeen se on aivan samalaista kun pistäs sen rahan palamaan.Alkuperäinen kirjoittaja Miiu:Mun mielestä vaan 5 vaippaa vuorokaudessa on aika vähän. Jos yks on yöllä ni eihän siihen jää kun neljä käytettäväks hereilläoloaikana. Meillä menee vähintään 6+yövaippa, kotioloissa yleensä enemmänkin kun tykkään vaihtaa joka pissan jälkeen vaipan...Alkuperäinen kirjoittaja pillipulla:Kyllä sillä pärjää todellakin pitempään kun viikon. Ja vaippoja saa vaihtaa sen 5kpl vuorokaudessa. Ja se että kertsipussiin hinta kulkee 9-11e nykyään että kestoja saa pestä aikamonta kertaa jos meinaa saada ne kannattavaksi vaikka tekee ite kuinka paljon.
Ite olen laiska. joskus käytän kestoa kun illalla en viitti enään kerttistä yksille pissuille sotkea. Mutta muuten kerttistä kun meillä ei se nahka kestä jatkuvaa käyttöä. Meillä on täys kestoiltu 6kk ja sen jälkeen hävitin vaipat kun kerran nahka ei kestä nii en rupea onnella leikkimään.
:kieh:
No nämähän on täysin vertailukelpoisia asioitaAlkuperäinen kirjoittaja ...:Niin. Kaikki ei usko sitäkään, että maapallo on pyöreä.Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Mä en ihan tuosta vaan usko kumpaakaan väitettä.Alkuperäinen kirjoittaja tietävä:kertavaipat on suurin yksittäinen talousjäte ja yhdellä vaipalla kestää yli 100 vuotta maatua!
Millä vauvalla menee vuorokaudessa vaan 5 vaippaa? Ku eihän noi kertsit edes ime mitään. Reissussa joduttiin niitä käyttämään ja kyllä oli yhtä h*lvettiä yöllä ruveta jotain vaippoja vaihtelee... |OAlkuperäinen kirjoittaja pillipulla:5kpl kertsiä maksaa päivässä 1e ja viikossa tämä tekee 7e. että aikakaukana ollaan tuosta 20e. ja kerttiksistä on kokemusta. ja jokainen osaa laskea sitten tällä kaavalla mitä se tekee vuodessa.
Kaipais vähän parempaa argumentointia, kuin pelkän väitteen asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Miks et? Mikä vois olla suurempi YKSITTÄINEN talousjäte?Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Mä en ihan tuosta vaan usko kumpaakaan väitettä.Alkuperäinen kirjoittaja tietävä:kertavaipat on suurin yksittäinen talousjäte ja yhdellä vaipalla kestää yli 100 vuotta maatua!
Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että mitä kertsejä kokeilit, jos noi huonoja oli?Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Millä vauvalla menee vuorokaudessa vaan 5 vaippaa? Ku eihän noi kertsit edes ime mitään. Reissussa joduttiin niitä käyttämään ja kyllä oli yhtä h*lvettiä yöllä ruveta jotain vaippoja vaihtelee... |OAlkuperäinen kirjoittaja pillipulla:5kpl kertsiä maksaa päivässä 1e ja viikossa tämä tekee 7e. että aikakaukana ollaan tuosta 20e. ja kerttiksistä on kokemusta. ja jokainen osaa laskea sitten tällä kaavalla mitä se tekee vuodessa.
Taitaa teidän lapsi pissiä kuin palokunnan hevonenAlkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Millä vauvalla menee vuorokaudessa vaan 5 vaippaa? Ku eihän noi kertsit edes ime mitään. Reissussa joduttiin niitä käyttämään ja kyllä oli yhtä h*lvettiä yöllä ruveta jotain vaippoja vaihtelee... |OAlkuperäinen kirjoittaja pillipulla:5kpl kertsiä maksaa päivässä 1e ja viikossa tämä tekee 7e. että aikakaukana ollaan tuosta 20e. ja kerttiksistä on kokemusta. ja jokainen osaa laskea sitten tällä kaavalla mitä se tekee vuodessa.
No tuossa anikalla on yks ihan hyvä esimerkki joka osuu mielestäni aika lähelle..Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Mä olin tossa aijemmin lukevinani että toi olis suurin piirtein se raha, mitä kertseihin viikossa uppoaa. Omaa kokemusta ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja Niini:ps. mä en kyllä tajua miten saatte kertavaippoihin (RYPÄLEen laskelma) menemään 20e/vk? Ei kertavaippaa tarvii vaihtaa joka pissan jälkeen eikä se silti tarkoita että vauva joutuisi "kieriskelemään jätöksissään" kuten joku joskus jossain ketjussa väitti..
Oisko sulla parempaa laskelmaa?
(Oikeesti kestot on ihan jees varmaan mut tää oli hupaisa)Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Kestovaipoista en mitään tiedä mutta tällainen mielikuva minulla niistä on.
Lapsella on epämukava olo kun on perse märkänä jatkuvasti. Vaipat falskaa ja kuset valuu pitkin kinttuja.
Sitten räjähtää vaippaan Iso P. Mitäs sitten tehdään? No ensiksi tietysti vaihdetaan vaippa normityyliin ja sitten aletaan temmeltämään sen paskavaipan kanssa. Kakkoset karistetaan vessanpyttyyn ja/tai vaippa huuhdellaan juoksevan veden alla kädet kyynärpäitä myöten paskassa. Ei kai niitä paskoja pesukoneeseen laiteta?
Yhtä paskavaippa ei tunnollinen hihhuli koneeseen laita joten niitä pitää kerätä mojova setti. Missä? No jossain säteilyvaaramerkillä varustetussa ilmatiiviissä lootassa tietenkin. Ei haise. Entäs sitten kun sen lootan avaa kun siellä on kolme päivää muhinut ripulirieskavaippa. Betoniseinätkin läpäisevä lemu valtaa asunnon ja tarttuu tapetteihin pysyen asunnossa tuuletuksesta huolimatta ainakin 72 tuntia.
Sitten laitetaan koppuraiset paskavaipat koneeseen ja taas on kädet paskassa. Kuivuneita kikkareita kirmaa pitkin lattiaa. Samaan koneelliseen ei tietenkään voi laittaa mitään muuta kun kone on valjastettu paskavatkaamoksi. Arvatkaapa vaan oliko koneeseen huomaamatta unohtunut punainen sukka.
Kun kone on ajanut, ripustetaan vastenmieliset luumupaskan tahrimat kestot pyykkitelineelle jossa ne valuu vettä joka liruu jalkalistojen alle ruokkimaan homekasvustoa. Vaipat ovat ehkä kuivat seuraavana päivänä ja kierros alkaa alusta kun pikku kullannuppu on taas kerran paskonut vaippaansa.
Mummolassa ja linnanmäkireissulla kestojen kotiinkuljetusta varten on hyvä olla sellainen ilmatiivis pakki mukana. Sellainen jossa sydämiä ja siirtomunuaisia kuskaillaan.
:attn:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Kestot on ihan ok ja hyvä juttu. Mutta onko se aina ja kaikkialla "laiskuutta" jos niitä ei käytä?
*ppyyrrsskk* sulla on kirjoittajanlahjoja kyllä oikeastiAlkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Kestovaipoista en mitään tiedä mutta tällainen mielikuva minulla niistä on.
Lapsella on epämukava olo kun on perse märkänä jatkuvasti. Vaipat falskaa ja kuset valuu pitkin kinttuja.
Sitten räjähtää vaippaan Iso P. Mitäs sitten tehdään? No ensiksi tietysti vaihdetaan vaippa normityyliin ja sitten aletaan temmeltämään sen paskavaipan kanssa. Kakkoset karistetaan vessanpyttyyn ja/tai vaippa huuhdellaan juoksevan veden alla kädet kyynärpäitä myöten paskassa. Ei kai niitä paskoja pesukoneeseen laiteta?
Yhtä paskavaippa ei tunnollinen hihhuli koneeseen laita joten niitä pitää kerätä mojova setti. Missä? No jossain säteilyvaaramerkillä varustetussa ilmatiiviissä lootassa tietenkin. Ei haise. Entäs sitten kun sen lootan avaa kun siellä on kolme päivää muhinut ripulirieskavaippa. Betoniseinätkin läpäisevä lemu valtaa asunnon ja tarttuu tapetteihin pysyen asunnossa tuuletuksesta huolimatta ainakin 72 tuntia.
Sitten laitetaan koppuraiset paskavaipat koneeseen ja taas on kädet paskassa. Kuivuneita kikkareita kirmaa pitkin lattiaa. Samaan koneelliseen ei tietenkään voi laittaa mitään muuta kun kone on valjastettu paskavatkaamoksi. Arvatkaapa vaan oliko koneeseen huomaamatta unohtunut punainen sukka.
Kun kone on ajanut, ripustetaan vastenmieliset luumupaskan tahrimat kestot pyykkitelineelle jossa ne valuu vettä joka liruu jalkalistojen alle ruokkimaan homekasvustoa. Vaipat ovat ehkä kuivat seuraavana päivänä ja kierros alkaa alusta kun pikku kullannuppu on taas kerran paskonut vaippaansa.
Mummolassa ja linnanmäkireissulla kestojen kotiinkuljetusta varten on hyvä olla sellainen ilmatiivis pakki mukana. Sellainen jossa sydämiä ja siirtomunuaisia kuskaillaan.
Täältä neuvottiin pitkälle ja hoikalle liikkuvaiselle pojalle ostamaan pampers active fit vaippoja. Mä oon ihan käsi noitten kertsejen kanssa, joten niitä ostin, kun käskettiin.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että mitä kertsejä kokeilit, jos noi huonoja oli?Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Millä vauvalla menee vuorokaudessa vaan 5 vaippaa? Ku eihän noi kertsit edes ime mitään. Reissussa joduttiin niitä käyttämään ja kyllä oli yhtä h*lvettiä yöllä ruveta jotain vaippoja vaihtelee... |OAlkuperäinen kirjoittaja pillipulla:5kpl kertsiä maksaa päivässä 1e ja viikossa tämä tekee 7e. että aikakaukana ollaan tuosta 20e. ja kerttiksistä on kokemusta. ja jokainen osaa laskea sitten tällä kaavalla mitä se tekee vuodessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -::attn:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Kestot on ihan ok ja hyvä juttu. Mutta onko se aina ja kaikkialla "laiskuutta" jos niitä ei käytä?
Ougei. Active fit ei tosin kuulosta yövaipalta. En tiedä miten paljon teillä liikutaan, mä käytän konttaavalla vielä teippivaippoja.Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Täältä neuvottiin pitkälle ja hoikalle liikkuvaiselle pojalle ostamaan pampers active fit vaippoja. Mä oon ihan käsi noitten kertsejen kanssa, joten niitä ostin, kun käskettiin.
Mut kolme kertavaippaa meni yössä, yhellä kestolla kotioloissa 13h.
Kahdessa vuodessa siis kertakäyttöisillä apaut 800 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja :Meillä on hoidossa käytössä Liberon teippivaipat. Maksavat vajaan 20 senttiä kappale. Kuudella vaipalla 6*0,18?=1,08?/pv eli viikossa 7,56 ?.
Vuodessa siis 52*7,56?=393,12 euroa.
Hitto, onko se noin vähän? Tuliko mulle joku laskuvirhe?"
Jos rupeisin miettimään, että poika on tässä puolentoista vuoden aikana kasvanut kestovaippojen koosta newborn kokoon L (kohta vissiin XL) ja kutakin kokoa olis saanut olla semmonen 10kpl VÄHINTÄÄN ja 20e per vaippa, niin se olis 200e/koko eli yhteensä 800e plus ylimääräset sähköt ja vedet mitä menis pyykkäykseen ja kuivausrumpuun.
Tietty jos olisin itse ommellut, niin varmasti olisi säästänyt, mutta mua ei ole siunattu sen paremmin ompelukoneella kuin ompelutaidoillakaan :ashamed: