Laiskat ihmiset käyttävät kertakäyttövaippoja

• Viestiketjun aloittaja kestoilija
  • Ensimmäinen viesti
kestoilija
kestot on kyl paljo halvempia! Niitä saa paljo käytettyinä ja niitä voi käyttää kaikilla lapsilla. Tietenkin tulee halvemmaks kun kertikset mitä enemmän lapsia hankkii...

en
Alkuperäinen kirjoittaja iipi:
Alkuperäinen kirjoittaja en:
kestoile enkä edes harkitse, kyllä nekin maksaa ostaa isot kasat kestoja sitä mukaa kun lapsi kasvaa ja nyt kun kohta on toinenkin.
cittarissa katsoin että yksi kesto maksaa yli 10e!
sillä saa kertsiksiä jo paketin...
kun äp pakkaus tulee niin kestot lahjoitan heti pois!
kun käytät pienellä vauvalla esim vain harsoja niin sun ei tartte ostaa kun muutama m tai l kokoinen vaippa lapsen kasvaessa ja ne menee koko vaippaiän!
ja sitten käytät niitä samoja harsoja imuina niissä m tai l koon vaipoissa eli ei todellakaan tartte olla kokoajan ostamassa!
kyllähän niitä monta tarvii ostaa kun ei ole aikaa koko aika olla pesemässä...
harkitsen sitten kun joku keksii konstin millä kestot ei maksa yhtään enempää

en
Alkuperäinen kirjoittaja kestoilija:
kestot on kyl paljo halvempia! Niitä saa paljo käytettyinä ja niitä voi käyttää kaikilla lapsilla. Tietenkin tulee halvemmaks kun kertikset mitä enemmän lapsia hankkii...
en ostaisi itse tuntemattomalta käytettyjä =X

Pampersia vaan
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Ööö,on kunnon kestot ihan yhtä luotettavia ja monen vauvan pylly kestää kestot paremmin, meillä ja tuttavaperheessä lasten pyllyt ei kestänyt kertiksiä..Mutta kestot ollut selvä juttu.
No, meillä taaas meni niin että kestoista peppu tulipunaiseksi, iho ei kestä yhtään kosteutta. Bodykin pitää vaihtaa heti jos kastuu tai pulassa ollaan. Eli kertiksiä meille.

Siinä vaiheessa kun kiinalaiset hoitavat oman osuutensa luonnonsuojelusta, voitte tulla ruikuttamaan mulle kertiksistä!

juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kestoile enkä edes harkitse, kyllä nekin maksaa ostaa isot kasat kestoja sitä mukaa kun lapsi kasvaa ja nyt kun kohta on toinenkin.
hö! no se toinenhan menis niillä samoilla vaipoilla..
en siltikään osta kestoja jotka ovat monta kertaa kalliimpia
se on ihan tieteellisesti todistettu että kestot tulee paljon halvemmiksi kuin kertsit!
Ja että kestot kuormittaa pesuista huolimatta vähemmän luontoa!
Siitä ei pääse yli eikä ympäri!

päiväkestoilija
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Kysymys,eikö pesukoneen käyttö kuluta luontoa? Vai eikö pyykkiä tule niin paljon viikossa että konetta pitäisi käyttää useammin. Se vesimäärä joka tulee? Ja eikö veteen menee paskaa? En ymmärrä,saa valaista =)
Teillä ilmeisesti käytetään kertakäyttövaatteita, -astioita, -lakanoita jne.? Ettehän vain tuhlaa vettä niiden pesemiseen? Ja olethan varmasti muistanut heittää kakkaan tahriintuneet vaatteet roskiin, hyi olkoon!

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hö! no se toinenhan menis niillä samoilla vaipoilla..
en siltikään osta kestoja jotka ovat monta kertaa kalliimpia
se on ihan tieteellisesti todistettu että kestot tulee paljon halvemmiksi kuin kertsit!
Ja että kestot kuormittaa pesuista huolimatta vähemmän luontoa!

Siitä ei pääse yli eikä ympäri!
Lähde?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Hmm, mulla on 3 vaipoissa. Pahimmillaan oli 4 samaan aikaan. Ja niin, kyllä se ajatus kävi mielessä, jopa hankin muutaman kestovaipan. Mutta ei se onnistu multa. En pysty oksentamatta käsittelemään kakkavaippoja. Ja kyllä siitä olisi liikaa vaivaa muutenkin.

Paikkailen syntiäni olemalla ekologisempi joissain muissa jutuissa.
Tuota noin. Herää kysymys että kuinka vanhoina sun lapset oikein vielä vaippoja käyttää?
Miksei ne ole jo kuivia ne sun isommat lapset.
Tai siis minkä ikäisiä sun lapset oli sillon kun sulla oli 4 vaippaikäistä??
Kun kaksoset syntyivät, esikoinen oli 3,5v ja toka 1v 5kk.

Nyt esikoinen 5v 2kk, toka 3v 1kk ja kaksoset 1v 8kk. Esikoinen pissaa vieläkin välillä sänkyynsä öisin ja kun tarpeeksi monena aamuna peräkkäin on ollut pissat, laitan lopulta vaipan yöksi ja kokeilen sitten myöhemmin taas uudelleen, josko pysyisi kuivana. Loppukuusta on tokan neuvola ja sitten laitetaan lähete labraan, jos ei sänky pysy kuivana siihen mennessä. Katsotaan, onko sitä virtsaneritystä säätelevää hormonia tarpeeksi. Päiväkuivaksi poika oppi myöhään, ei vain onnistunut pottaan/pönttöön tarpeiden tekeminen, vaikka mitä yritettiin.

Toka taas käy potalla, mutta vahinkoja tulee vielä. Mutta hyvällä mallilla on kuitenkin kuivaksi opetteleminen.

Kaksoset ovat kiinnostuneet potasta, mutta eivät ole kyllä vielä valmiita. Totuttelevat kuitenkin jo, eivätkä ainakaan pelkää istua siihen. :D

Hmm, mulla on 3 vaipoissa. Pahimmillaan oli 4 samaan aikaan. Ja niin, kyllä se ajatus kävi mielessä, jopa hankin muutaman kestovaipan. Mutta ei se onnistu multa. En pysty oksentamatta käsittelemään kakkavaippoja. Ja kyllä siitä olisi liikaa vaivaa muutenkin.

Mä aloitin kestoilun silloin ku meillä oli kolme vaipoissa ja neljännelläkin öisin.
Ja aikasemmin mä en ollu edes kuullu et kestovaippojakin on tämmösiä mitä nykyään on. Luulin et ne on niitä h-muovi hökötyksiä.
Ja kakkosella ei tahtonu takamus kestää mitään vaippaa ja jos silloin olis joku neuvonu noitten kestojen käyttöä niin luulen et sekin vaippaihottuma olis sillä korjaantunu.
Tällä meidän 3kk ikäsellä ei kärsi montaa kertavaippaa käyttää ku on takapuoli punanen.

Kunhan kuvittelen

Tuota noin. Herää kysymys että kuinka vanhoina sun lapset oikein vielä vaippoja käyttää?
Eihän toi tarvi kuin esim vuoden välein syntyneet vauvat joista yhdet on tuplat. Silloin vanhin on suunnilleen 2, jolloin harva on ihan täysin kuiva, vaan vaippoja tarvii vielä. En tosin tiedä miten tässä tapauksessa oikeasti on.

ex-kesto
Meillä kestoiltiin yli vuosi, yli puoli vuotta siitä täyskestoilua.
Lopetettiin koska:
a) mikään systeemi ei toiminut vuotamatta, vähintään kahdesti päivässä housut meni vaihtoon(kokeiltiin yli kymmentä eri merkkiä ja kaikki vaippatyypit(ja rahaa paloi hulluna)
b) asutaan kerrostalossa ja pyykkikone pesee normaalia 60 asteen ohjelmaa kaks ja puoli tuntia, joten naapurit sai "nauttia" joka ilta yhteentoista meidän pyykinpesusta, koska jos lasten kanssa ulkoilee/käy illalla kaupassa, ei konetta noin vaan jätetä päälle(en halua jättää ilman valvontaa kun tiedän muutaman uhkaavan palonalun tulleen pyykkikoneesta) ja silti aina oli pyykkikorit pullollaan kun muuta pyykkiä ei ehtinyt pestä
c)aika joka meni vaippojen taitteluun ja laitteluun oli ilta-aikaa ja näinollen poissa parisuhdeajasta, jota muutenkin on vähän kun lapset on pieniä

Joten olen nykyään laiska mutta onnellinen kertakäyttövaippojen suosija, ja ekologiselta kannalta ajattelen että ollaan säästetty luontoa omalta osaltamme sillä aiemmalla kestoilulla.
Kestoilu voi olla helppoa ja toimia huipusti mut ei pidä yleistää suuntaan eikä toiseen..

en
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
kyllähän niitä monta tarvii ostaa kun ei ole aikaa koko aika olla pesemässä...
harkitsen sitten kun joku keksii konstin millä kestot ei maksa yhtään enempää
Eli nyt. Koska kestojen käyttö tulee huomattavsti edullisemmaks.
neuvos ystävä hyvä =)
käytettyä en vieraalta osta ja vauvalta menee poistoon kun tämä on viimeinen lapsi...
lupaan alkaa kokeilemaan mikäli pääsen varmasti halvemmalla

Alkuperäinen kirjoittaja kestoilija:
Kun kysyy miksi et käytä kestovaippoja ja saat vastauksesksi että siksi kun en jaksa pestä niitä niin huhuhuhuhuh.
Kuka edes kehtaa sanoa noin?
Olen siis sitä mieltä että ihmiset jotka eivät käytä kestovaippoja ovat LAISKOJA!!!
Todella säälittävä selitys.
Kun laitat vaipat koneeseen se vie noin 2minuuttia ja kun laitat ne kuivumaan niin se vie noin 5 minuuttia.
Se on päivässä n.7minuuttia.
Kaikki eivät edes pese niitä päivittäin joten vaiva on erittäin pieni ja on turha vedota siihen että vaippojen pesu tuottaa liikaa vaivaa!

On myös tyhmää sanopa ettei käytä kestoja siksi kun on enemmän kuin 1 vaippaikäinen! Se ei tuota juuri yhtään lisää vaivaa. Sama koneellinen päivässä, käyttää niitä 1 tai useampi lapsi.

Laiskat ihmiset hei, ajatelkaa vähän luontoakin!
Onneks sä teet sen mun puolesta :LOL:

Nyt esikoinen 5v 2kk, toka 3v 1kk ja kaksoset 1v 8kk. Esikoinen pissaa vieläkin välillä sänkyynsä öisin ja kun tarpeeksi monena aamuna peräkkäin on ollut pissat, laitan lopulta vaipan yöksi ja kokeilen sitten myöhemmin taas uudelleen, josko pysyisi kuivana. Loppukuusta on tokan neuvola ja sitten laitetaan lähete labraan, jos ei sänky pysy kuivana siihen mennessä. Katsotaan, onko sitä virtsaneritystä säätelevää hormonia tarpeeksi. Päiväkuivaksi poika oppi myöhään, ei vain onnistunut pottaan/pönttöön tarpeiden tekeminen, vaikka mitä yritettiin.

Toka taas käy potalla, mutta vahinkoja tulee vielä. Mutta hyvällä mallilla on kuitenkin kuivaksi opetteleminen.

Kaksoset ovat kiinnostuneet potasta, mutta eivät ole kyllä vielä valmiita. Totuttelevat kuitenkin jo, eivätkä ainakaan pelkää istua siihen. :D
Meidän 5 veen yöpissailuun auto hälytin. Suosittelen.

Ei ole tullut mieleenkään käyttää lapsilla kestovaippoja, kertiksiä käytettiin ja sillä hyvä. Enkä vaivaudu selittelemään, miksi pitäisi? Olen muuten varsin "vihreä" ja kierrätän kutakuinkin kaiken mahdollisen eli meillä ei mene sekajätteeseen mitään, mille jostain päin kaupunkia vain kierrätyspiste löytyy. Ja se taloudellinen puoli sitten... Voin sanoa, että sitä en ole koskaan edes viitsinyt miettiä moista. Jos haluaa käyttää kestovaippoja/katsoo niiden käytön ainoaksi oikeaksi tavaksi/haluaa olla ympäristöystävällinen tällä saralla ym.ym., niin siitä vaan :D , mutta kannattaa muistaa ja hyväksyä, ettei se ole kuitenkaan kaikkien "juttu".

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:

Meidän 5 veen yöpissailuun auto hälytin. Suosittelen.
Hälytin otetaan käyttöön, jos hormonijutut on kunnossa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No senhän voi jokanen päässäänki laskea. Jos kertseihin menee pari kymppiä viikossa -> 52*20= 1040? vuodessa, olettaen että vaipat on käytössä 2v kuluu rahaa vähintään sen 2*1040= 2080?. Kahen vuoden kertseihin ei kyllä millään saa yli 500? uppoamaan.
Laskelman, jossa tehdään muutama pikaoletus, voi tietysti tehdä, halusinkin tietää mihin tieteelliseen tutkimukseen viittaat

Vieras
Mulle on ok kertakäyttövaippojen käyttö sinänsä, mutta mua hirveästi inhottaa kun jotakuta ei kiinnosta vaikka se kuinka paljon kertikset tuottaa jätettä. Mulla oli kyllä kans ennen kestoilua paljon typeriä ennakkoluuloja, jotka on haihtuneet kun vaan päädyin kokeilemaan. Mulla on vuoden ikäinen lapsi, jonka kestovaippoihin on mennyt rahaa 75 euroa ja vielä saan myydessä takaisin. Ihan ovat taskuvaippoja joihin työnnetään imu. Jokainen osaisi käyttää. Vaippapyykkiä ei ole pesty ikinä erikseen vaan vaipat pestään samassa muiden kanssa.

Yhteistyössä