Laihis vauvakuumeen tueksi

Olipas mukavia uutisia Neilalle! Onnea plussasta. Kilo sinne tai tänne, vaikka se joskus on hyvinkin merkittävä. Toivotaan leppoisaa raskausaikaa. Tästä se painon kyttääminen todella alkaa.

Minä kun olen tällainen ylipainoon taipuvainen tapaus, kuvittelin, että raskauden myötä paisun pullataikinan tavoin. Yllätys oli, kun tulikin "vain" 12 -13 kg, joka on ilmeisesti aika normaali määrä. Hoikemmat usein lihoaa enemmän ja vähän pulskemmat ei välttämättä niin paljon, kun sitä vararavintoa jo on valmiiksi, eikä kropan tarvi sitä sitten vauvaa varten kerryttää.
 
Juu, kai sitä täytyy tyytyväinen olla, vielä kun on menkat ja sen tuoma turvotus TAAS päällä... Ihmetyttää vaan, kun peruskaavan mukaanhan, jos väheenät kalorit päivässä niin, etä vajetta jää 500kcl, niin sillon painon pitäis tippua puol kiloa viikossa. Ja pyh! Kaukana mulla siitä, vaikka oon iltasyömisenkin jättänyt kokonaan pois!

Mutta niinkun Inia sanoit, alle 70kg, JEE :D
 
Heipsan..

Tulen tänne teidän seuraksi. Meillä on vasta eka yk menossa, enkä usko, että heti tärppää, joten tässä on hyvin aikaa vielä pudotella. Viimeisen vuoden aikana olen painoa pudottanut 11 kg, tammikuussa '09 painoin 86 kg ja nyt siis noin 75 kg. Tarkoitus olisi pudottaa aikanaan normaalipainon puolelle n. 65 kg:n, mutta jos en sinne tule yltämään ennen raskautta, niin sitten raskauden jälkeen :)

Olin aina kuvitellut, että painon pudottaminen olisi vaikeaa, mutta ei se nyt niin. Herkuistakaan ei ole tarvinnut luopua! Liikunta on se mun haaste, mulla kun tuntuu lopahtavan aina innostus muutaman kuukauden jälkeen ja lajivaihtoehdot on vähissä pitkäaikaissairauksien vuoksi :/ Mutta ehkä sekin siitä taas. Uskon kuitenkin ruokavaliossa siihen, että kaikkea voi ja SAA syödä, kunhan vaan muistaa kohtuuden!

Tsempataan toisiamme!! :wave:
 
Mä ajattelin, että pidän jonkin moisen tauon tässä laihduttamisessa. Olen ensinnäkin kipeä, joten sen myötä pakon sanelemana jonkin näköinen tauko on pidettävä liikunnassa ym ym ym... Tänään sain ystävän polttarikuvat ja totesin, että kuvat eivät valehtele! Tauko on juuri sen mittainen, että sängystä pääsee ylös ja taas kova puhti päälle!! Pakko tehdä paljon hommia jos halajaa siskon elokuisissa häissä näyttää edes jotenkin siedettävältä :ashamed:
Voi pöh...
 
Hei!
Ilmoittaudun minäkin tänne! Eli vielä ei ole yritys päällä, mutta kovasti harkitsen kierukan poistamista...mahdollisesti kuitenkin yritys alkaa vasta syksyllä 2010.

Olen 3 tytön äiti ja raskauksista alkaen kärsinyt ylipainosta..välillä onnistunut laihduttamaan ja sitten taas sortunut syömään niin iloihin kuin suruihin :(
Eli olen siis tunne syöjä ja kohtuudessa on vaikea pysyä. :(

Ajattelinkin että tällaisesta ryhmätuesta olisi varmasti apua, varsinkin nyt ennen raskautta mutta ainakin sitten kun vihdoin ja viimein olisi vauvan aika...koska silloin yleensä homma leviää todella käsiin :(

Sen verran taustaa et pudotusta on jo takana sellaiset 12,5kg, eli lähtöpaino oli n. 84,5kg. pituutta 169cm. Nyt tänään mittari näytti -1,5kg viime viikosta ja tuli tasan 73kg.

Eli aloitetaan nyt tuosta 73kg ja seuraava tavoite minulla on se alle 70kg :)

ps. Mitä painonpudotus keinoja teillä on? Muutama näytti olevan painonvartioiden pisteillä? Mitäs muuta löytyy?

t. Mivian
 
KS09 Lueskelin nopeasti sun kirjoituksia ja tuli mieleeni oletko koskaan käynyt tutustumassa vähähiilihydraattiseen ruokavalioon? Se ainakin toimii minulla, olen myös joskus kaloreita laskenut ja silloin laihdutin todella paljon, sellaiset 22kg. Mutta ne tulikin sitten pian takaisin. Nyt olen ollut enemmän ja vähemmän vhh-ruokavaliolla ja se tehoaa minulla hyvin sekä olo on aivan erilainen..ei tarvitse haukotella pitkin työpäivää!
Mutta hienosti olet kyllä painoasi pudottanut, että ei sen puoleen!!! =)
 
Mivian tervetuloa mukaan :)
Mulle ei toi vhh-ruokavalio käy perussairauteni vuoksi. Harmi sinänsä, sillä itsekin luulen, että se olisi juuri sitä mitä tämä kroppa kaipaa.

Uskon, että tällä viikolla tulee paljon takapakkia, sillä tauti vaivaa, liikkua en jaksa ja syönkin mitä suusta alas menee :ashamed: Noh, tsempit sitten seuraavalle viikolle taas.
 
Just, selasin tuolla noita painoindeksi kaavoja ja totesin, että saisin painaa melkein 20 kiloa vähemmän ja olisin vielä normaalipainonen :eek: Joo, tuli hivenen paineita! Ja toisaalta, tiedän, että niin kauan voin huoletta laihduttaa, ennen kuin raskaudun, sillä tuollaiseen tulokseen mulla ei ole mitään mahdollisuuksia, vakka se toinen pieni ei tulisi koskaan!
 
Moiks.

Mä laihduttelen Kiloklubin ohjeilla; sallivuudella ja kohtuudella. Kuulostaa oikeesti ihan typerältä ja ite olin alkuun sitä mieltä, että muhun ei tommonen toimi, mutta hupsista. Hitaasti, mutta varmasti ne kilot on karissu :) Nyt on ollut pieni suvantovaihe meneillään, mutta ehkä se tästä taas lähtee laskusuuntaan. Pääasia, ettei tule enää takaisin! Mutta siis KK:n ohjeissa on se hyvä, että nälkää ei tarvi tuntea, eikä mistään luopua!
 
KS09
Pituus: 166
Aloituspaino: 72,5kg
Tavoitepaino: 60kg
Paino nyt: 69,6kg
Viikkopudotus: -100g
kokonaispudotus: 2,9kg

EI, ei kolmea kiloa sitten millään :( Tosin mulla on nyt kyllä turvotustakin, kun kipeenä ollessa on syönyt vähän mikä nyt sattuu maistumaan... Eli siis voin olla tyytyväinen, sillä tää viikko on mennyt vähän ei laihuttaessa viime torstaista...
Mutta kyllä tää urakka ainakin kestää! Jos laihtuisin edes 200g viikossa, 1kg menee jo 5, ja tohon 10 koko vuosi :D
 
tervetuloa mukaan Mivian!

Mä tosiaan ekaa kertaa käyn PV:ssä, ja sekin on siitä kiva että saa syödä niin paljon kuin haluaa!!! Kunhan vaan syö oikeita asioita! =) Mä olen myös joskus käyttänyt tuota kiloklubia (on siis ilmainen nettisivu), ja sekin auttoi huomaamaan mitä vääriä asioita syön (esim. liian vähän hyviä rasvoja). Nyt sitten PV:ssä kyllä tuo viikottainen käynti jotenkin lisää motivoi, vaikkei siellä mun mielestä mitään kummempaa infoa saa, siis mitä ei jo tietäisi. Kai se punnitus kuitenkin vähän paineita asettaa.

Arvatkaas mitä! Mä pidin yhden vapaapäivän laihduttamisesta, ja söin oikein herkkukakkua kahvilassa. Mutta se maistui AIVAN LIIAN MAKEALTA! Jippii!!! Mä siis olen niin herkkujen perään, että laihiksessa kauheinta on vähäinen herkkujen määrä. Joten tuo "ei tää ookaan niin hyvää" -kokemus oli tosi hienoa! Saman kun vielä joskus kokis suklaan suhteen... mutta sitä en edes halua toivoa! :LOL:

KS, todellakin, alaspäin on aina hyvä suunta! Ja mä ajattelen että jos hitaasti lähtee, niin se ei tule niin helposti takaisin. Kun kuitenkin pitäis niitä ruokatottumuksiaan muuttaa pysyvästi, eikä vain laihiksen ajaksi! Ja vuosi on ihan hyvä aika päästä tavoitepainoon! Sä olet jo tavoitepainon kans samalla kymmenluvulla, ole ylpeä siitä!
 
Inia, upea pudotus! JES!

Mä kuumeilen nyt niin totaalisesti, etten ole pystynyt laihikseen keskittymään. Onneksi se kolmisen kiloa on sentään pysynyt poissa. Vähän jännittää, että miten kroppa reagoi kortisoniin, mutta ainakaan vielä ei ole turvotusta ilmaantunut. Ja kohtahan mä "saan" niiden nappaamisen lopettaakin, kun menkat alkaa viikon päästä. Mielelläni kyllä jatkaisin rv:lle 8.
 
Joo, mäkin olen yllättynyt, että nyt lähti noin paljon. Nimittäin ihan samalla viissiin olen mennyt kuin ennenkin, niin, paitsi oli se yksi herkuttelupäivä, kun en pisteitä laskenut :LOL: No, kyllä mä myös nyt uin ihan säännöllisesti, kun ei noi hoidot sitä haittaa. Tai sitten mulla on vaan hitaasti lähtenyt käyntiin. Nyt pitäis tsempata, ettei tää pudotus innosta repsahtamaan...

Terri, mulla sama, viikon päästä odotan tätiä...
 
Tuonne vauva haaveissa 2011-2012 kävinkin jo itseni laittamassa. Elikkä pikkukakkosta olisi haaveissa, ja aloittamassa yritystä varmaankin syksyllä 2010. Ainakin näillä näkymin..

Saisin mielelläni siihen mennessä painosta vähän pois. Kun tulin raskaaksi esikoisesta, painoin 57 kg. Loppuraskaudesta painoin jo 83kg, eli tuli todella paljon painoa raskauden aikana... Sain vuodessa siitä tippumaan niin, että painoin 59kg, mutta nyt on taas hiipinyt jonkun verran painoa takaisin. Esikoinen on nyt 4-vuotias ja painoa on mulla 64kg. Tavoitteena olisi, että pääsisin tuohon 57 kiloon, joka viimeksi oli ennen raskautta.. Elikkä 7 kilon painonpudotusurakka... Syksyyn mennessä jos saisi tiputettua, niin olisi enemmän kuin hieno juttu. Tavoitteena elokuun loppu... Mutta saa nyt nähdä.

Eli tavoitteena 57 kg, nykyinen paino 64kg ja pituus mulla huimat 159cm.
 
Tervetuloa Anniina84 ollaan tuolla samassa ketjussa "vauva haaveissa 2011-2012" mukavaa et siellä on muitakin painon pudottajia :) Ja saman kuuloiset suunnitelmatkin on eli mahdollisesti aloitettaisiin yritys sitten syksyllä 2010.

KS09 En tiedä onko sopivaa kysyä, mutta mikä perussairaus sinulla on?

Moni ajattelee melko väärin vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta, siinähän voi itse määritellä minkälaisella hillarimäärällä on ja esim, ruisleipä ja kaurapuuro, vehnäleseet, ruisjauhot jne..on sallittuja. Oikeastaan pois jää vain valkoiset ja kuoritut jauhot, sokerit ja sellaiset kasvikset (kuten peruna)jotka nostavat nopeasti verensokeria. Itse en ole koskaan syönyt näin terveellisesti. Suositeltavaa on syödä kanaa, kalaa jne.. eli aika virheellisesti on tietoa et syödään vaan rasvaa ja pekonia :)
Ja kysymyshän on loppuelämän muutoksesta, ei laihiksesta.

Viikon tulos:
Eli lähtopaino 74,5kg
Tänään paino 71,9 kg

Eli pudotusta 2vk:n aikana yhteensä: 2,6kg JEEEE! :)

Nyt kun "viimeisiä" pudotellaan on oletettavaa et jumi tulee pian :( kun pitäisi mennä alle 70kg niin se yleensä aiheuttaa vähän hankaluuksia.

Olisi niin hienoa saada paino tuonne likemmäs 60kg :) vielä kun nyt saisi aloitettua urheilun! Ollut vain nyt kamala yskä niin ei pahemmin voi lähteä näissä pakkasissa sauvakävelemään.
 
Mivian Sopiihan sitä kysyä, ja mulla on 1 tyypin diabetes. Ja nyt kun luin tuota sinun sepostusta, viohan se ainakin osittain toimia. Tai en sitten tiedä mitä ajoittaiset "repsahdukset" tuossa ruokavaliossa saa aikaan, sillä pelkillä hitaasti nostavilla ei tämä diabeetikko pärjää (matalien verensokerien vuoksi)

inialla hieno pudotus :) Voi kun itsekin joskus yltäisi tuollaiseen!

anniinalle tervetuloa mukaan!
 
Mie voisin kans ilmoittautua tänne. Meillä jätetty pillerit äskettäin pois ja nyt sitten pikkuhiljaa käyään esikoista yrittämään.

Kiloja on kertyny suhteen aikana aikalailla reippaasti :ashamed: Viime syksynä otin jo itteäni niskasta kiinni ja pudotin -13kg, mutta repsahdin sitten :headwall: Mun ongelma on se,että innostun nopeesti ja se innostus lopahtaa tosi nopeesti. Mutta nyt uudella asenteelle painoa siis tiputtamassa,nyt on isot panokset pelissä (raskaus) että ihan pakko onnistua.

Aloitin tämän kuntoprojektin eilen, kävin vesijumpassa ja uin siihen päälle vielä n.puoli tuntia. Ajattelin jos kävis pari krt viikossa uimassa ja pari krt viikossa lenkillä. Tuo pakkanen vois vaan hellittää,niin vois nauttia ulkoilusta.

Tavoitteena siis tiputtaa 20kg.
 
KS09 tässä hyvä kirja, tämä Antti Heikkilä on yksi vähähiilihydraattisen ruokavalion puolesta puhuja juuri esimerkiksi diabetes potilaille. Kannattaa lukasta läpi jos innostusta löytyy :)
http://www.bookplus.fi/kirjat/heikkil%c3%a4%2c_antti/diabeteksen_hoito_ruokavaliolla-4342165
Kirja siis (en tiedä toimiiko ylläoleva linkki) Diabeteksen hoito ruokavaliolla

Antti Heikkilä (Kovakantinen)
 

Yhteistyössä