Laihis vauvakuumeen tueksi

huomenna ilmoittelen sitten tota painoa mutta pakko sanoa ettei kamalia odotuksia asian suuhteen ole.... :| joten, JOS jotain on lähteny niin hyvä niin ...ja jos ei, niin sitten taas jatketaan tästä...
 
neila samoissa tunnelmissa mennään myös tällä, ei kamalasti ole tullut nyt kiinnitettyä asiaan huomiota, säännöllisesti oon syönyt ja vähä kalorista ruokaa, mutta eilen sorruin suklaalevyyn ja sipseihin :ashamed: :ashamed:
 
Aamun kuulumisia..

Neila
Pituus: 162
Aloituspaino: 75kg
Tavoitepaino: 65kg
Paino nyt:71kg
Viikkopudotus: -900gr
kokonaispudotus: 4kg

Elikkäs tässäpä ois tulosta =) sentää miinusta, joten kai sitä on oltava ihan tyytyväinen
=) ensiviikolla mie toivon todella että saan pois sen 1,1 kiloa, jolloin paino ois vIIMEINKIN piiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa sen 69,9kg elikkäs eri kymmenellä mentäs :D oikein paljon tsemppiä kaikille, onneks kesään on vielä aikaa kun tammikuusta toukokuulle itselleni sen -10kiloa laitoin tavoitteeksi...kohta puolivälissä ..
 
Eli:
piupula
Pituus: 168
Aloituspaino: 72,5kg
Tavoitepaino: 62kg
Paino nyt:71,5kg
Viikkopudotus: 0
kokonaispudotus: -1kg


Noh! eipä ainakaan kiloja tullut lisää :) Seuraavalla viikolla sitten vähän pitää skarpata kyllä :p
 
Neila sulla mennyt hienosti!

Terry, vielä kysymys tuosta PV:stä: voiko sen lopettaa noin vain, siis mitään ilmoittamatta? Kun eivät siitä sanoneet mitään. Muutoin toi pistehommeli on siitä kiva, siis vaikkei mulla oo motivaatio laihduttamiseen lisääntynyt yhtään, niin jotenkin olen niin joko niin suorituskeskeinen tai kiltti, että on "pakko" yrittää pysyä pistemäärän rajoissa. Eli tavallaan se motivaatio tulee pisteitä kohtaan, ei kiloja. Aika ovela juttu! Tietty paino on lähtenyt myös laskusuuntaan siinä sivussa.
 
Täällä koetetaan löytää kadotettu motivaatio, mies on huomannu hoikistuneen olemuksen ja kadonneen turvotuksen ja on aika avoimesti kehunut kyllä muutosta.. :D ja mikäs siinä, mukavallehan se tuntuu...ja ohan 4 kiloa jo 8 paketillista rasvaa jos sen sillai haluaa ajatella....hiihtoloma täällä viikolla 10 , siihen mennessä ei kai sitä -10 saa täyteen (jätetään se tavoite kesäksi) mutta sinne -6 kiloon mie yritän..ois siis 4 viikkoa aikaa tiputtaa 2 kiloa, tasasia -500gr lukemia vaan ni se riittää...ja samalla vauhdilla sitten vielä kun jatkaa niin se kesänkin atvoite ennättää toteutua...ja -500grammaa, se kuulostaa viikkotavoitteena mahdolliselta saavuttaa :hug: elikkäs, tsemppikaveria kaivataann hienoja pudotuksia jokainen joka alkaa - merkillä, ne on jo poissa ne kilot!
 
Inia, ei oo mitään ilmoitusvelvollisuutta, jos PV:t lopettaa. Jos jää joku väliviikko, en ole ihan varma pitäisikö maksaa sekin. Mä en oo koskaan joutunut maksamaan.
Nyt en oo taas muutamaan viikkon käynyt punnituksessa, mutta oon iloinen, että nyt menkkojen aikaan ei olekaan tullut sitä "normaalia" plussakiloa puntariin. Voisko tarkoittaa sitä, että kun ne on ohi, niin paino voisi vaikka tippua muutama sata grammaa.

Mulla on edelleen poissa noin 3 kiloa, mutta toiset kolme pitäisi kyllä saada pois. Silloin paino olisi reippaasti alle 70 ja sekös olisi paljon sievempi luku kuin nykyinen. Enää en edes haaveile 5:lla alkavasta painosta. Menneitten talvien lumia sellaiset.
 
Kiitos Terry! On tää kyllä aika karseeta, siis tää ilman herkkuja eläminen! Nyt sen vasta huomaa miten kaikkea ihanaa ympärillä onkaan, ja myös sen, että usein niihin on tullut sorruttua... :ashamed: Kyllähän tässäkin systeemissä voi syödä herkkuja, mutta pisteet paukkuu! Olen mä nyt viikon aikana syönyt yhden korvapuustin ja pari palaa suklaata... VAIN!!! Hirveetä... Mutta tietty vatsa tuntuu jo pikkasen pienemmältä, joten se on ihan kiva tunne.

Joo, sama mulla, vielä 10 vuotta sitten paino alkoi 5:lla, nyt en enää siitä haaveile. Ja luulen että jos urheilu lisääntyy, siihen ois vaikeeta päästä vaikka laihtuskin reilusti.
 
Inia, vau! Sää oot ollut tosi reipas kieltäydyttyäsi noin hyvin herkuista.
Mullakin tuntuu, että tää kolme kiloa näkyy jo vatsassa. Ja varmaan se sieltä lähtee ekaksi, kun sinne on viimeksi tullutkin.

Mulla on aika monta laihdutusyritystä tyssännyt siihen, että olen saanut esim. 5 kg pudotetuksi ja olo on alkanut tuntua hyvältä, ystävät huomanneet laihtumisen yms. Eli olen ollut liian tyytyväinen siinä vaiheessa itseeni. Ja alkanut taas elämään niin kuin ennen. Eikä aikaakaan, kun vaaka on näyttänyt entisiä lukemia ja kenties ylikin. Siis ihan tyhmää...
 
Voi iso PIIP Viime viikko meni ei ihan niin tarkassa seurannassa, mutta yritin kuitenkin (olin reissussa ) Tää viikko, ei iltasyömsiä ym ja aamulla paino näytti 70,7 eli 600g enemmän kun pari viikkoa sitten punnittaessa :( Oikeesti, miten tää voi olla näin vaikeeta?? Oon kattonut tosi tarkkaan, mitä syön, miten syön, en syö illalla viikolla enää kuuden jälkeen, viikonloppuna vähän löysemmin, mutten sillonkaan mitenkään "rönsyile" ton ruuan ja herkkujen suhteen. Liikkunut oon vähintään neljänä päivänä viikossa ja paino ei vaan tipu, vyötärön ympärys ei pienene, ja mikään ei näy missään :headwall:
Tulee pikkasen toi aikataulu vastaan ja laannuttaa kyllä sitten intoakin :(

Nyt hyvät vinkin oikeesti käyttöön! En usko, että painonvartioista olis mulle hyötyä, sillä syön nyt kiloklubin mukasesti, eli ruokavalio pitäis kyllä olla kunnossa...

Kertokaa miten te ootte saanut noinkin hyvin pudotettua? Mulla alkaa olla keinot lopussa :( Pitääkö mun ottaa tiukka linja viikonlopullekin, vai mikä tässä mättää? Tosin jos liian tiukka on, into loppuu heti alkuunsa :ashamed:

Mä en ikinä pääse enää alle 70 kilon :'(
 
KS, mikä kierron aika sulla on? Mä ainakin turpoan menkkojen aikaan, joten sitä ei kannata laskea... Ja kyllähän se paino kai voi jumiutua johonkin kohtaan (ei oo kokemusta, kun mulla paino tähän asti mennyt yleensä ylöspäin :LOL: ) - pitäis vaan silloinkin jaksaa ja uskoa, että kyllä se siitä!

Entäs jos ottaisit vaikka yhden tosi niukan päivän (paljon salaattia, hedelmiä ) - jos se sais painoa notkahtamaan, ja tois taas motivaation?

Mäkin käytin kiloklubia joskus, sain sieltä kyllä vinkkiä ruokavaliooni. Tää PV on mulle uusi juttu. Ehkä helpompi laskea pisteitä kuin kaloreita. En tiedä, mulla toi pistejuttu toimii, yritän pysyä sallitun rajoissa. Tai sitten se on se kontrolli, kun käy punnituksessa, tiedä häntä... Mutta pitihän tätäkin kokeilla, vaikka aina oon vähän sen kaupallisuutta vastaan ollut. Mutta kun ei muukaan ole auttanut...
 
KS09, mikä kierron vaihe sulla on menossa? Mulla ainakin se vaikuttaa ihan hurjasti.
Ja toisaalta, nämä vanhat jutut siitä, että jos ei oo aikaisemmin liikkunut, niin aluksi liikunta lisää nestettä lihaksissa. En nyt muista, mikä sinun "liikuntataustasi" on.

Mulle ei meinannut paino lähteä putoamaan aluksi ollenkaan, mutta sitten sain kilpparilääkityksen, koska mulla oli hieman kohonneet arvot eli vajaatoimintaa. Uskon, että mulle auttoi sekin. Mutta selkeästi siinä oli syy, ettei vanhoilla konsteilla paino pudonnut.

Juotko muuten tarpeeksi vettä? Ei sitä hurjia määriä tarvitse juoda, mutta sopivan runsaana auttaa kyllä laihtumisessa ja ainakin minulle tuo hyvä olon.
 
Kohta alkaa olemaan kierron puoliväli. Mä huomasin sillon menkkojen aikaan, että turvotus ainakin mahassa lisäänty. Tossa kun jumppaa vedin, tuli mieleen, ehkä se on se neste ja turvotus, joka tota painoa nostaa. Sormet ja jalkaterät oli niin turpeena, että huh |O
Ja tosiaan en kyllä ole hirveesti synnytyksen jälkeen liikkunut...

Ruokavaliosta, mä yritän joka päivä syödä vähintään sen puol kiloa kasviksia ja hedelmiä. Täytyy varmaan jättää suola lähes kokonaan ruokavaliosta pois, koska eikös sekin voi kerätä tota nestettä?
Ja Terryn vinkistä juoda vaan enemmän vettä... Parhaani yritän, mutta pakko kai se on tunnustaa, että taitaa silti jäädä aika vähille toi veden juonti :ashamed:

Kilpparit mulla pitäis kyllä olla kunnossa, sillä perussairauteni takia sitä kerta vuoteen seurataan,

Huoh, kiitos vinkeistä, jospa se tästä lähtis joskus alapäin taas putoamaan :|
 
Hei!

Voisinpas minäkin liittyä tähän ketjuun. Alkoi tuo oma paino hirvittää (tai on hirvittänyt jo pidemmän aikaa) ja tuntuu, että on PAKKO saada laihdutettua. Mulla on ylimääräistä semmoset 20 kiloa. :ashamed: Mut jos 10 kiloakin saisin pois niin olisin tyytyväinen. Mulla tuo paino on noussut ihan yhtäkkiä. Vielä 1,5 vuotta sitten olin 22 kiloa hoikempi kuin nyt. Laihdutin 5 kiloa ennenkuin tulin raskaaksi toukokuussa 2008. Oltiin yritetty vauvaa 1,5 vuotta ja tutkimukset käyty. Syy lapsettomuuteen oli selvillä (monirakkulaiset munasarjat) ja söin clomeja. Ajattelin myös, että jos laihduttaisin hieman niin tärppi voisi käydä nopeemmin. En sitten tiedä oliko tuolla 5 kilon painonpudotuksella osuutta asiaan kun sitten tärppäsi ja laihis jäi kesken. Synnytin pojan tammikuussa 2009, ja raskauskilot (8 kiloa) lähtivät todella nopeasti. Noh, siitäpä se lihominen sitten alkoi. :ashamed:

Tiedostan itse, että syön liian isoja annoksia ja iltasyönti on paheeni. Kamalasti en kuitenkaan herkkuja syö, toki niitäkin menee. Veden juontia pitäisi lisätä ja ehdottomasti liikuntaa. Minua ei kiinnostaa mikään urheilulaji sen kummemmin, enkä tykkää yhtään hyppiä jumppatunneilla muiden katseltavana. Niinpä ajattelin, että tilaan zumban :D (jos joku on kuullut moisesta). Aloitan myös ns. omenadieetin eli syödään omena tuntia-kahta ennen ruokailua. Omena täyttää vatsaa jo sen verran, ettei muuta ruokaa mahdu enää niin paljon. Omenassa on vähän kaloreita ja muutakin, joten niitä kärsii syödä. Toki kasviksia pitäisi lisätä ja rasvaa vähentää, sehän on selvä.

Noi on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty. :|

Itse olen tosiaan 172cm pitkä ja painoa on kertynyt hurjat 93 kiloa. :ashamed: Masentaa tosi paljon!! Toivon kyllä todella, että saisin painoa pudotettua.

Tossa nyt vähän taustatietoa minusta, alan lueskelemaan ketjua läpi!
 
Diinu, tervetuloa mukaan! Mulla oli jotenkin niin, että kun painoa tuli (nyt kans viimeset pari vuotta suht nopeesti, kun jouduin lenkkeilyn jättämään), niin se jotenkin masensi niin, ettei huvittanut edes laihduttaa (ja ehkä tuli syötyäkin murheeseen). Eli paha kierre.

Joo, omput on hyviä, PV:ssäkin ne on pisteettömiä! Mä olen siellä lisäksi oppinut myös, että munkin annoskoot on liian suuria. Ja sen, että miten usein sitä tuleekin sorruttua herkkuihin! Ja tärkeä oli huomata myös se, että on parempi syödä se omppu tai appelsiini, kuin juoda ne mehuna! (täyttää paremmin vatsan + energia tulee hitaammin + kuitujakin tulee enempi). Eli tuoremehutkin on aika salakavalia...

Ja tietty hyvä ois löytää se itseä kiinnostuava urheilu! Toivottavasti sulle zumba kolahtaa! Mulla se on uinti (sitä tehnyt aiemminkin). Juoksukin ois, mutten uskalla enää polven takia. Niin, jumpista vielä, Hesassa voin suositella Friskis&Svettistä! ks. www.jumpat.fi Ei oo mitään normaalia aerobic-ähellystä, vaan siellä on oikeasti hauskaa! Voi käydä ilmatteex kokeilemassa, olikohan viikon ajan. Varoitus: jo yhdestä kerrasta voi jäädä koukkuun! =)
 
Tervetuloa Diinu Toi iltasyöminen munkin pahe oli, mutta loppuenlopuks sen pois jättäminen ei sitten parin ekan illan jälkeen niin vaikeaa ollutkaan. Yllätyin itsekin...

Mulla olis huomenna punnauspäivä, ja pelottaa jo valmiiksi. Plussaa on tullut, mutta kuinka paljon, sitä en tiedä :/
Nyt siis kaikki viimesen illan koonstit esille :D
* käyn saunassa
* en syö, enkä pahemmin juo illalla

Olisiko kenellä listaan lisättävää? :D
 
KS09
Pituus: 166
Aloituspaino: 72,5kg
Tavoitepaino: 60kg
Paino nyt: 69,9kg
2 x Viikkopudotus: -200g
kokonaispudotus: 2,6kg

Ohhoh, kai mun täytyy sitten olla tyytyväinen, kun kerta miinusta näytti :eek: Tosin mun tavote taitaa olla menneen talven lumia, sillä kolmen viikon aikana on lähtenyt rapiat 600g, eli ihan mahdottomuus tuohon maaliskuun puoleen väliin mennessä pudottaa vielä vajaa 8 kiloa |O
Täytynee ottaa joku muu tavoite, on vaan vaikea keksiä yhtä motivoivaa, kun tuo uusi mekko ystävän häihin :ashamed: Ja nyt joutuu menemään vanhalla, koska olen niin saamaton :ashamed:
 
KS, hienoa kun ei plussaa tullut! (tässä pinossa :D ) Uusi tavoite voi olla uusi kevätmekko! Mun ei tee nyt mieli ollenkaan ostaa vaatteita, kun on tuota mahaa... (ja ehkä vähän muutakin). Mutta sitten kun laihdun, mahtuu vanhat kivat vaatteet, ja uusiakin ostan!
 
Saiskos liittyä seuraan? Täällä ois kans yksi "plussapallo" jonka pitäisi saada painoa kovastikki pois. Mä en ymmärrä miten tämä aloittaminen voi olla niin vaikeaa, joka maanantai se alkaa ja samalla loppuu, kuitenkin tympäsee niin pirusti nämä ylimääräiset makkarat :headwall:

Mä ajattelin aloittaa tänään enkä vasta huomenna, jos pääkoppa niin yllättyis tästä sunnuntain aloittamisesta ettei se heti kurvaiskaan karikoille :LOL:

Eli just kävin puntarilla ja lukemat oli huimat 97,5 :ashamed: pituutta minulla on 170 eli
työtä on tiedossa tämän läskin tuhoamiseen. Niin ja vauva olisi haaveissa, ollaan yritetty jo kohta vuosi eikä mitään ole tapahtunut. Epäilen kovasti tätä ylipainoa ettei ole tärpännyt. Ja todennäköisesti mun yhtäkkiseen megakiertoon on tämä myös syynä :( joten jos haluais jotain tapahtuvan on myös elämäntapoihin saatava muutosta.

Jospa tämä ketju sais lisätsemppiä aikaan kun on muitakin samassa tilanteessa olevia. KS09 onkin mulle tuttu tuolta toisesta ketjusta :wave:

Mutta tästä se nyt alkaa...lähdenkin syömään appelsiiniä, toivottavasti ois sattunut oikein ihania ja makeita palloja pussiin..nam..

Tsemppiä kaikille :heart:
 
Tervetuloa uusille :) :flower:

Enpä saanut skarpattua tälläviikollakaan :(

Eli:
piupula
Pituus: 168
Aloituspaino: 72,5kg
Tavoitepaino: 62kg
Paino nyt:71,5kg
Viikkopudotus: 0
kokonaispudotus: -1kg

Ei taaskaan tippunut yhtään, mutta ei ollut kyllä voimia oikein edes kiinnittää niin huomiota, yllättynyt olen, ettei ole yhtään tullut lisää, kun tuli syötyä suklaata ja sipisiä niin edellisellä viikolla kun tälläviikollakin :ashamed: Nyt tein päätöksen, että herään maanantaina 5.30 ja meen kuudeksi uimaan ja lähden siitä töihin :) (yleensä oon lähtenyt töihin kuuden jälkeen ) saa jotenkin varastettua aikaa, kun aamulla tekee asioita :)
 
Piupula, toi aamu-uinti on kyllä nasta juttu. Mä oon sitä menneisyydessäni harrastanut ja varmaan kävisin nytkin, jos olisi kaveri jonka kanssa mennä. Sen se nimittäin mulla vaatii. Aina jos kaveri peruutti seuraavan aamun uinnin, jäi minunkin menemättä. Nyt olisi uimahallin niin lähellä, että parempaa ei vois toivoa. Höh, pitää pistää mietintään.

Mä oon tässä viimeaikoina ollut niin vauvakuumeinen, ettei laihdutus oikein ota jatkuakseen. En jaksa keskittyä siihen. Hormonipiikitys meneillään ja jotenkin se vie mun ajatusenergiaa kauheasti, vaikkei muuten ole mitenkään hankalaa tai työlästä. Kilot tuntuvat taas jotenkin niin toissijaiselta.

Tervetuloa mahara. Hyvä keino, aloittaa laihis jo sunnuntaina, jolloin se on rutiinia maanantaina :)
 
Siis nyt oikeesti, kertokaa mikä mussa on pielessä?? Puoltoista kuukautta laihuttanut ja tulos on -2,6kg ja senttejä esim vatsalta ja lantiolta pyöreät nolla?? Vaikka oikeesti kaikkeni olen yrittänyt, ruoka valio on ollut koko ton ajan vkl lukuunottamatta tosi tarkka, nyt useempana viikkona en ole syönyt iltasin mitään, tankkaan kalorit päivällä. joka päivälle jää kalori vajetta sellaset 500-800 kcl Eli ns. säästöliekistäkään ei pitäis olla kyse.

Loppuu oikeesti motivaatio :( Tammikuun alussa kun alotin, puhe oli, että häihin mennessä -10kg ja saan sen uuden mekon sinne. Alkaa olemaan aika maoton tavote, sillä reilu kuukaus aikaa ja jäljellä olis vielä sellaset 7,5kg!!! |O Ja kun toi mekko oli mun motivaatio pistää oiokeesti ruokavalio tiukille.
Jos olisin elänyt samalla tavalla kun ennen, olisin 2,6 kg painavampi, mutta pinna ei olis läheskään niin kireellä ja mieli maassa :(

Ton huonon painon pudotuksen vois selittää kasvavilla lihaksilla, nesteen kertymisellä, mutta noi sentit pitäis silti lähteä :(
 
KS, kai se just alussa voi vain jumia, paino meinaan? Ennenkuin elimistö tottuu... Mutta nyt et vaan saa luovuttaa!!! Ja hyvä ois saada tasaisesti ne kalorit, eli 5 "ateriaa" (joista 2 välipaloja) päivässä. Näin ainakin PV:ssä ohjeistetaan. Silloin kai elimistö ei mee säästöliekille, kun saa kuitenkin tasaseen ravintoa.
 
Täällä sitten plussattu juuri =) saa nähdä meneekö kaikki tällä kertaa hyvin, takana 2 keskenmenoa ...molemmat ihan alkuviikoilla..Edelleen mukananne pyörisin hetken jos sopii, oma painonpudotus on meinaan kesken.. :) nyt tosin keskitys siihen ettei se enää nouse..syöny oon tänäänkin sen 5 kertaa...salaattia, kasvissosekeittoa, 2 omenaa ja pikkuporkkanoita sekä tomaattia ja vihanneksia pinon..ja huomiseks evääks lähtee kasvissosekeittoa ja banaania ja maustamatonta jugurttia (banaani sinne sekaan ja njam) ja omena..sitten kotona syönkin perheen kanssa...herkkuja koetan edelleen välttää ja en pahaksi pistäs vaikka sen -5oogrammaa saisinkin ees jollain viikolla noilla säännöllisillä ja terveellisillä aterioilla. :D Painoani päivittelen sitten sunnuntaina...mutta se 70kg alitus kiiluu silmissä...ei mahda mitään, sinne matkaa ois se 1 perhanan kilo!
 

Yhteistyössä