Lähtisittekö reissuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmi jos ei päästäkään :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmi jos ei päästäkään :(

Vieras
Meidän oli tarkoitus 4-v tytön kanssa huomenna lähteä toiselle paikkakunnalle kylään ja olla 2 yötä. Nyt tyttö ripuloi. Eilenkin oli nuhaa ja maha löysällä, kun kakkasi pönttöön. Nyt tuli ihan housuun.

Uskaltaisitteko lähteä huomenaamulla?

Nuha siis jo loppunut, semmoista pientä on vielä, mutta tuon nuhan takia uskaltaisin viedä päiväkotiinkin.

Ripulia oli nyt aamulla. Jos ei oo tänään enää, voiko mennä, vai jos ei oo tänään eikä perjantaina?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nuha siis jo loppunut, semmoista pientä on vielä, mutta tuon nuhan takia uskaltaisin viedä päiväkotiinkin.

Ripulia oli nyt aamulla. Jos ei oo tänään enää, voiko mennä, vai jos ei oo tänään eikä perjantaina?

en sinuna lähtisi..ripuli kun voi pukata uudelleen vaik on päivän ollu pois

No jos olette kylään menossa ja lapsi on näennäisesti jo parantunut (tauti voi itää teissä muissa vielä ja todennäköisesti levitätte ripulia ja on myös mahdollista että ensin ripuloi ja alkaa jossain vaiheessa myös oksentaa) niin ehdottomasti kysyisin kyläpaikasta, haluavatko ottaa riskin saada tauti tai saada pyykkiä pestäväksi.

Lapsi on ihan virkkku sinänsä, ei veltto ja leikkii ja touhuaa normaalisti.

Montako päivää on se varoaika? Jos nyt ei mennä, niin jää sitten pitkäksi aikaa menemättä. Ja tätä on odotettu jo kauan, meitä odotetaan kovasti siellä ja lapsi odottaa reissua. 2 kyläperhettä, sukulaisia joissa on teini-ikäiset lapset + 1 lapsiperhe.

No meillä vieraili juuri ripulitauti, tuli ensimmäiselle niin vasta 9päivän päästä sairastui seuraava ja 2 muuta siitä peräkanaa. En vieläkää laita päätäni pantiksi etteikö tarttuisi edelleen, 2 on sairastamatta.

Uskaltaisin, jos tänään ois loppupäivän ok plus että varmistaisin, että niillä, joille oon menossa kylään, ei oo mitään sitä vastaan, että lapsi on just sairastellut.

Mä en oo koskaan ottanut noita ripuleita niin vakavasti, kun itellä on vatsa löysällä ton tostakin esim siitä, että oon laittanut vain jotain väärää suuhuni. Luulisi lapsen vatsan olevan vielä herkempi. Just ollut tollasia "ripuleita", että kerran tullut löysät ja sit se on ollut siinä.

Meitä lähtee vain mä + lapsi. Ja tuo lapsi ei oo tähän ikään (4) mennessä oksentanut ikinä, paitsi pari kertaa limaa kovassa yskässä sängyssä. Muttei varsinaista oksennustautia ole ollut ikinä.

Ripulia on joskus ollut, mutta mennyt ohi päivässä aina.

Meillä lapsi yleensä vatsa löysällä jos on flunssaa. En pidä sitä ripulina. Mutta jos sinusta kyse on kahdesta eri taudista, niin antaisin kyllä toipumisaikaa lapselle. Ripuli voi yllättää vielä terveeltä tuntuvan päivän jälkeenkin.

Eilisen maha löysällä-kakan laitoin flunssan tai normivaihtelun piikkiin. Musta meillä ei oo ollut aina maha löysällä, jos on flunssaa?

Joskus tuolla on maha löysällä, kun joku on syöttänyt väärää ruokaa, juomaa tai herkkua (laktoosi-intoleranssi), mutta nyt on ollut vain mun ruokinnalla maanantai-illasta asti. Ei oo juonut tolkuttomasti maitoa. Mitään poikkeuksellista ei olla syöty tai juotu.

Mutta tämmöistä että siis ihan tuosta vaan tuli vesiripulia housuun en edes muista, onko ollut koskaan. Ei ainakaan vuosiin? Lapsi sanoi, että pieraisi ja se vaan tuli.

juu no just noin ne lapset ei saa parantua kunnolla kun kiikutetaan kyläpaikasta toiseen tartuttamaan ku ei oo kuiteskaan pakko.en ymmärrä näin vastuutonta porukaa,huh

Jos lapsi on kipeä, ja ripuloi tänään lisää, niin en tietenkään vie mihinkään. Mutta jos jäi tähän yhteen kertaan, ja kyläpaikkoihin sopii, niin miksi en veisi. Muistelen muuten nyt että muistaakseni 2 v sitten kun oli myös kuumaa tähän aikaan, niin tuo tyttö ripuloi silloinkin, vaikka joi paljon. Voiko se vaan johtua helteestä? Nytkin on juotu jne. ihan riittävästi kyllä.

Yhteistyössä