Lähtisittekö tämmöselle reissulle kesällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tinja"

Vieras
Me ajateltiin lähteä kesällä Lappiin Utsjoelle eli ihan pohjoisimpaan kolkkaan ja asutaan Kuopiossa. Eli matkaa tulisi mutkien kautta n 1000 km suuntaansa..
Käytiin viime kesänäkin, meillä on siellä mökki jossa oltaisi yötä perillä.

Mulla on laskettu aika viikonpäästä elikkä vauva olisi silloin n. 2 kk kun oltaisi lähdössä reissuun. Esikoinen joka oli viime kesänä jo mukana on 2 v. Tottakai yövytään matkalla eikä ajella yhtäkyytiä perille asti. Mua vaan vähän arveluttaa kun vauva on niin pieni että mitähän siitä tulee :D Mökki perillä on kyllä ihan tasokas, ainoa puute juokseva vesi mutta se ei todella ole ongelma.. Lähtisittekö te reissuun porukalla äiti, isä, 2 kk vauva ja 2 v lapsi?? :)

Musta on tullut laiska, kun en ole enään jaksanut vauvojen kanssa lappiin lähteä. Isompien vauva-aikoina kyllä reissattiin. Mun reissaamattomuuteen toki on muutkin syyt kuin matkan pituus. Mökkiolosuhteet ei sen sijaan ole vauvan kanssa ollut este, koska vauvalle riittää pelkkä maito ja puhistuspyyhkeilläkin saa pyllyn tarpeentullen pyyhittyä.

Me oltiin mökillä kun nuorin oli reilun kk + 5 vanhempaa lasta. Matkaa tosin vaan se 400 km suuntaansa. Mökki saaressa ilman juoksevaa vettä ja liian pieni. Lapsi kyllä pärjää mut oletko ite siinä kunnossa että jaksat reissun?

Lähettäis varmastikkin, meillä on mökki saaressa, jonne ei tule vettä eikä sähköä ja oltiin siellä viimekesänä jolloin typy oli 3kk vanha. Käytiin myös Saariselällä ja Inarissa, muistaa vaan pitää tarpeeksi taukoa, ettei pienelle tule liikaa istumista yhtä soittoa.

[QUOTE="mona";25957061]En lähtis noin kauas. Menisin seuraavana kesänä sitten.[/QUOTE]

mä taas koen, että on helpompi matkustaa pikkuvauvan kanssa joka nukkuu paljon, kuin 1 vuotiaan kanssa.. :D

[QUOTE="tinja";25957088]mä taas koen, että on helpompi matkustaa pikkuvauvan kanssa joka nukkuu paljon, kuin 1 vuotiaan kanssa.. :D[/QUOTE]

Samoin. Parikuisen vauvan jo "tuntee" ja jonkilainen säännöllisyys ehkä on jo olemassa. Lähtisin ihan mielelläni tuossa tilanteessa :)

Yhteistyössä