Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nonni, aamupäivä tuskailtu ja jännitetty ja sitten pääsi neuvolaan!
Mukava yllätys oli, että niin siellä vaan kaivettiin ultra esiin ja napattiin vauvelista jo kuva! Heilutti käsiä ja jalkoja :heart:
Paljon sai luettavaa ja neuvolatäti oli kiva =)
Laskettu aika tuli päivän lähemmäs eli 16.5. ja viikot myös pidentyi yhdellä päivällä ;)

Anoppi arvas eilen.. Enpä oikein voinut kieltääkään! Arvasinhan, että anoppi huomaa ekana, jos joku! No vaikea tämän turvonneen mahan kans olla huomaamatta :laugh:
Se pisti sitten miettimään, et pitäiskö laittaa iskälle ja äitille sähköpostilla kuva ultrakuvasta.. Ettei tule sitten sanomista, et toiset on saanu tietää aiemmin! Sinne isäinpäiväänki on 3 vkoa, siinä ehtii pian jo huhut mennä :whistle:

Unicolle tsemppiä, toivottavasti tuo ei ole mitään pahaa :hug:

Odessa80 9+5

Ada, meillä käytetään vaatteissa nyt kokoa 56, 50 alkaa olla jo pieni. Niitä mä en sitten hankkinutkaan kuin ihan pari bodya ja yhdet potkarit vaan ja ne riitti oikein hyvin. Noita isompia on sitten voinut kääriä lahkeista ja hihansuista pienemmiksi. Veikkaan, että kuukauden sisällä voidaan alkaa käyttää seuraavaa kokoa hihoja ja lahkeita käärien. Siinä parin ekan viikon aikana muuten sellaset tumpulliset bodyt on tosi hyviä, kun vauvan kynsiä ei saa vielä leikata ja vauva raapii niillä itseään eikä mitkään irtotumput oikein pysy pienissä viuhtovissa käsissä. Eli jos sellaisia tulee vastaan edullisesti, niin kannattaa harkita ostoa. :)

Rintapumpuksi hommasin Avent Isis -merkkisen pumpun ja se on kyllä tosi hyvä, mutta mulla maitoa piisaa niin runsaasti, etten oo oikein uskaltanut pumppailla, ettei maidontuotanto vaan lisäänny entisestään. Tosin me varmaan tässä lähiaikoina kokeillaan myös tuttipulloa ja sitä varten on sitten tarkoitus pumppailla maitoa, jonka isi voi sitten tytölle syöttää. Tuo pullohomma helpottais mm. mun jälkitarkastuskäyntiä, ei tarttis sitten stressata että itkeekö tyty nälkää kotona, kun mansikki on lääkärissä. :) Mutta sen minkä oon testaillut, niin vaikuttaa tosi hyvältä pumpulta, mutta eipä se kyllä halvinkaan ollut.

Sitä vaatetta ja tavaraa muuten tunkee sitten ovista ja ikkunoista sisään vauvan syntymän jälkeen! Me ollaan saatu paketti jopa miehen vanhempien naapureilta. :D

Avautumisvaiheen kivunlievityksistä vielä, mä pärjäsin alkuun ihan vain puhisemalla, sitten meni pitkään niin, että mies hieroi ja paineli alaselkää supistuksen tullessa ja loppuvaiheessa lämmin suihku oli mulle tosi hyvä. Siis ihan kotona istuin suihkussa ja suihkuttelin alavatsaa lämpimällä vedellä varmaan puoli tuntia. Kotona kantsii mun mielestä muutenkin pysyä niin kauan kuin kykenee, varsinkin jos synnärille on lyhyt matka, kun se avautumisvaiheen odottelu on kuitenkin kivempaa kotona tutussa ympäristössä kuin sairaalan käytävillä. Ja sitten jos tuntuu siltä, että tarvii jotain vettä väkevämpää, niin sitä epiduraalia ei tarvii pelätä. Mulle se oli ainakin tosi hyvä juttu. Mutta kuten vadelmaunelmakin totesi, ei nuo puudutukset sovi kaikille. Kannattaa mennä sinne synnyttämään ihan avoimin mielin vaan ja katsoa, mitä tuleman pitää! Se on tosi mielenkiintonen reissu ja mukaanhan sieltä saa maailman ihanimman lahjan. :) :heart:

Unico, soitapas heti äitiyspolille! Saat mielenrauhan, kun homma selvitetään. Jos sulla on kuivat limakalvot, niin voi olla, että ne vuotelevat.

Jokos se Piki on hakemassa pikkusta kotiin? :)

Unico! :hug: Mulla tuli 14+0 ihan kirkkaat veret kerran pyttyyn ja paperiin. Menin äitipolille ja ultrassa oli kaikki kunnossa, veri luultavasti tuli kohdunsuulta ponnistuksen takia (vatsa kovalla). Voisko sulla olla syynä tuo myös? Toivon kovasti että sulla jotain samanlaista! Jos ei enää ole vuodellut niin eiköhän siellä ole kaikki kunnossa. Jaksamista! Ja jos yhtään häiritsee mieltä niin menet vaan sinne äitipolille, ne ottaa kyllä vastaan ja mulle ainakin oltiin kummallakin kerralla siellä tosi ystävällisiä, vaikka ekalla käynnillä oli viikkoja vasta 8+6.

Rosehip, en mää uskalla soittaa, ei se oo auki. mulle kun on sanottu et jos näillä viikoilla jotain tulee niin pitää ensin mennä normaaliin ensiapuun, ja se ei innosta.
No onneksi nyt ei oo enää näkynyt verta mut huolestuttaa se silti. Varsinkin kun mahaa kipristelee. No joo voipi oll akun tää hemmetin yskä on ja kun limapyörii kurkussa sitä ei saa räkästyä pois (sorry ilmaisut) niin kun yrittää niiin päätyy oksentamaan huoh eli oksu lentää vain ja ainoastaan yskän takia, muuten se vaikuttaa rauhoittuneen. No aamulla on jännittäviä aikoja kun menee veskiin et kuis käy, no sen näkee mut jos silloinkin tulee uudelleen niin soitan ensin sinne äippä puolelle ja kai ne sanoo saako mennä suoraan sinne vai pitääkö mennä päivystyksen kautta. Nyt vaan pitäs osata mennä nukkumaan väsyttää vaiks nukku päikkäritkin, mut kun päässä pyörii. No ainakin olen huilannut jos se asiaa auttaa. Nyt vaan pitäs mennä nukkuun.
sorry vaan omaa napaa tällä kertaa mut vielä vähän
joku toivo kai mussa elää tänään tuli otettua jopa tosta mahasta kuva :) ja kaikesta huolimatta suunnittelen et jos aikastas joulukertomisen kun sepakosta tulis marraskuulle niin viikolla vielä et menis tieto isäin päiväksi (juu en muista oonko pohdiskellut sitä täälä jo)
palataan taas asiaan.

Unico ja Toukka 12

Unico meet vaan ihan pokkana sinne äitipolille, et soita tai mitään ensin. Pääset ihan varmasti sinne, sähän oot ollut jo siellä siinä ekassa ultrassakin. Ei ne sinua pois käännytä! Oikeasti, jos yhtään huolestuttaa niin mene heti, ei tarvitse turhaan pähkäillä ja olla epävarmuudessa. Ja näette pienen taas :heart:

Kvart över, äippä poli ei käsittääkseni oo viikonloppuna auki. Täällä ei tehdä ultria siellä ;) vaan neuvolassa, joka ei myöskään ole auki, joten se paikka käsittääkseni missä on naistentaudit on synnäri jone tarvii muussa tapauksessa kun synnyttämään mennessä lähetteen :/ Hankala paikka tämä.

No tänään ei ole näkynyt mitään uutta ei verta, masassa nipistelee mut ei pahasti ja se voi olla mistä vaan mutta toistaiseksi odottelen ja katselen ja soitan jos tulee pahempaa kipua tai alkaa tippasemaan uudelleen. Ja toivon ettei niin käy ja kohta on maanantai :) Mulla kun on tietyt antipatiat tota meidän päivystystä kohtaan et sen kautta en haluaisi mennä sine joten siksi jos tarve tulee niin soitan et saako tulla ilman terkkaria. Mut jos tää nyt jatkus tässä ihan ilman vuotoja nii olis paras. Kai ne sit sen neuvolassa pystyy kattoon et siellä on elämään.

Ada, onnea uudesta viikosta

Unico ja Toukka 12+1

:wave: Terveiset täältä raskauskuplasta, jossa kaikki pyörii oman navan ympärillä... :ashamed:

Ihan saamaton olo nykyään. Siis en oikeesti jaksa enkä viitsi tehdä mitään, mikään ei kiinnosta ja odotan vain, että synnytys alkaisi. Tämä ei todellakaan auta aikaa kulkemaan nopeammin... :kieh: . Osansa varmaan silläkin, että valon väheneminen aina laittaa mielen vähän alamaihin ja lisäksi vuosi sitten tuli se keskenmeno, joka yllättäen on ollut nyt mielessä. Voisin käpertyä talvipesään niinkuin karhuemo ja kömpiä keväällä sitten pienokaisen kanssa ihmisten ilmoille ;) . Palstailu on ollut siksi vähän jäissä viime aikoina. Ilmoittelen kyllä sitten, jos jotain tapahtuu. Fyysisesti sekä minä että vauva voimme tosi hyvin, eli periaatteessa mikäs tässä on odotellessa.

Unicolle vielä tsemppiä, vuotoja oli minullakin alkuvaiheessa ja myöhemminkin vielä peittojen heiluttelun jälkeen, aina ne säikäyttää kyllä.

Hyvää viikonloppua ja hehkeää oloa kaikille mammoille :heart:

Piki ja pikkuinen 39+ (poks!)

unicolle Toivottavasti vuoto loppuisi.

Täällä on kovasti särkenyt olkapäätä ja oikeaa kättä. En tiiä, että onko joku lihas krampissa vai rupeaako ikä painaa. Vanhentumispäivä lähenee uhkaavasti.

Päpsy ja papu 14+0, poks poks

Piki, onko sulla kaikki jo valmista? Eihän sulla enää niin hirveän kauan oo kun pikkunen tulee, joten ymmärrettävää ettei paljon muu enää pyöri mielessä. Jaksuja odotteluun.

Päpsy, toivotavasti se särky loppuisi voimia.

Täällä ei edelleenkään enää pongattua vuotoa, jokseeni helpottunut olo toistaiseksi. Ja tän jälkeen varmasti kun päästään siihen peittojen heiluttelu vaiheeseen niinjännityksellä odottaa et kuis käy. Nyt ei oo flunssien takia paljon ollut virtaa ja kun ne on eriaikaan niin yritetty välttää tartuttamasta.
Nyt kun keksii syömistä niin hyvin menee ranskiksia teki mieli ja laitoin uunin lämpiämään niin pöh ei meillä ollutkaan vaiks luulin :( Meni funtsinnat uusiksi et mitä sais syötyä. No Kanat otin sulaan et saa nähdä kuis niille käy pysyykö sisällä ja maistuu myöhemminkin vai tuleeko ulos ja kammo hmm... mun eilen tälle päivää varattu ruoka loppui kun en vionu sitä enää syyä eilisen yökkäilyn takia. Ei tullu mieleenkään laittaa sitä suuhun, onneksi toi mun muru söi sen sitten.
On toi muru nyt alkanut innostumaan enemmänkin tästä aiheesta :) aamulla silitteli mahaa ja sano silittävänsä toukkaa vaiks ei sen nyt vielä maha niin näy :D mut jotenkin söpöä. Ja muut jutut niin nyt niitä on alkanut tulla siltäkin, alkaa vissiin ottamaan tän homman todeksi hääkin :)

Unico ja Toukka 12+1

b :) d Unico! Hyvältä kuulostaa, ettei vuoda enää! Huomenna neuvolassa varmaan tarkastetaan tilanne, niin ei tarvitse olla enää huolissaan. Mulla on myös huomenna neuvola. Toivon, että mut unohdettais punnita... :ashamed:

Voi PIki! Kyllä se synnytys pian tulee, varmasti. Taitaa olla aika yleistä, että aika alkaa taas lopussa vitkutella, kun keskiraskaus on vaan pyrähtänyt ohi. Mutta niin ainakin minulla on kaiken kanssa - viimeiset päivät ovat aina niitä kaikkein pisimpiä odotettavia.

Joku eilen linkkasi tänne palstalle tällaisen lapsettomuusblogin: http://maailmamustavalkoinen.blogspot.com/. En ollut sitä aiemin nähnyt. Luimme sen alusta loppuun miehen kanssa. Se on mestarillisesti tehty! Jos ette ole vielä käyneet, käykää. Omat vanhat ajatukset muistuivat elävänä mieleen. Se tuntui tervehdyttävältä. Sellaiselle, joka ei lapsettomuutta ole henkilökohtaisesti kohdannut, mutta haluaisi oppia ymmärtämään sitä, suosittelen blogia erityisesti. Lisään vielä, että vaikka aihe on raskas, lukeminen ei ole raskasta, koska kaikki merkinnät ovat sarjakuvan muodossa.

:heart: piip 21+5

piip, unohda punnita ittes :D sitä en tiiä mitä meillä sanos jos antas vaan sen pissapurkin ja nimen ilman painoa :D täällä punnitaan ite ittensä ja annetaan paino paperilla terkalle. Onnea neuvolaan.

Väsynyt olo, mut parempi mitä ollut ihanaa kun tää flunssa alkaa taittumaan. Vois jaksaa jotaintehdäkkin, hommia olis vaikka kuinka ja paljon. Mut täytyy aloittaa rauhassa.
Menihän se viikonloppu jo melkein vaiks aina ollu pien pelko persuksissa kun vessaan mennyt mut selvitty ja ihanaa kun huomenna pääsee sinne neuvolaan täytyy kattoa mitä se terkka tekee. Kattooko terkat yleensä sinne kohdunsuulle vai? Odotanko vain et ettis sydämen sykkeen? Hieno homma muuten mulla tehnyt pitsaa mieli paripäivää, no tänään haettiin ja mitä tekee hän syö 1/5 siitä pitsasta ja sanoo et on täynnä ei jaksa enää huoh. No nyt mulla on pitsaa jääkaapissa jos sais syötyä iltapalaksi, menny vähän tää syömien huonoksi :( mut josko se tästä lähtis sit taas. Mut kun vähänkin syö enemmän siis täyteen asti niin oksu tulee et mahalaukku on kyllä pienentynyt kiitettävästi, ja paino laskenut mikä ei vissiin olis ihan suotavaa. Mut uskon et takas tulee ja korkojen kera kun pystyy taas syömään. Tosin tos pitsassa oli joku joka närästää tai jotain sen tapasta. Mut en keksi mikä ehkä valkosipuli, se vois selittää sen muunkin kun eilen vetäsin kynnen leivän päällä ja maha ei hirveesti tykännyt asiasta... No opettelua tää on.

Unico ja Toukka 12+2

Unico hienoa kun flunssa alkaa talttumaan. :) Ja hyvä että vuotokin on loppunut ja pääset huomenna tarkastuttaan tilanteen.

Piip, tuo linkittämäsi lapsettomuusblogi on kyllä todella koskettava. Tuo on juuri sitä mitä itsekin on käynyt lävitse ja toisaalta käyn edelleenkin. Pitääkin nyt oikein keskittyä katsomaan koko blogi lävitse, äsken pikaisesti sitä tutkailin.

Ja sitten omaa napaa. Multa tuli sitten äsken kahden viikon tauon jälkeen kunnon yökkäsy. Valittelin tänään tuonne toiseen ketjuun mun suussa olevaa todella ällöä makua. Nyt sitten tuo ällö maku aiheutti sen mitä olen tässä pelännyt. Yökkyytti ihan kunnolla mutta onneks ei tullut mitään.
Se ällö maku tulee nyt näköjään kaikesta missä on vähänkin makeaa. Otin aiemmin yhden pienen salmiakin, josta tuli paha maku suuhun. Ajattelin "korjata" makua ottamalla yhden sellaisen Suffelin Puffin suuhun. No korjaantu se siksi pieneksi hetkeksi kun se suklaa oli mun suussa mutta sen jälkeen maku oli niin sietämätön että tuli tuo yökkäisy. :(

Mikä tässä on vaikeaa on se, että mun tekee silti aika ajoin mieli makeaa. Tuo ällö maku tulee ihan samanlailla muuten makeille maistuvista hedelmistä. Saa olla siis tosi tarkkana mitä nyt taas suuhusa pistää. :(

Nyt pitää ilmeisesti poistua koneelta. Mies tuli juuri kotiin viikon hirvestysreissultaan ja minä se vaan istun koneella. :D

- Hapsiainen 16+4

hapsiainen, kone ensin sitten mies ;) ei vaan. Toivottavasti saat sen maun karkoitettua. Saitko hirvenlihaa tuliaisiksi? voimia yökkäilyyn.

hitto kun pitäs syödä mut tuntuu et maha ei vedä no tarvii nyt ainakin kokeilla.

No ei tullut hirvenlihaa eilen. Olivat viikon hirvestämässä eivätkä saaneet yhden yhtä hirveä! :D No aimmin tänä vuonna tuli jo kasa lihaa ja lähtevät nuo vielä uudestaan parin viikon päästä kokeilemaan.

Mulla on takana kyllä todella huono yö. Oli huono olo ja sitten alkoi sattumaan mahaankin. En tiedä oikein että koskiko mahaan ihan muuten vaan joku vai oliko se kipu peräisin tuolta kohdun seutuvilta. Jotenkin niin epämääräistä kipua ja tuntui että sattui välillä koko mahaan.
Kuitenkin nukuttua tuli ehkä joku pari tuntia. Pikkuisen on nyt väsynyt olo töissä, mutta ei antanut luonto periksi soittaa sairaslomaa.

Ja huonompi olo kyllä jatkuu vieläkin. Odottelen että alakerran ruokala aukeaa niin käyn hakemassa taas aamupuuroa, jos sillä lähtis päivä käyntiin. Nyt se ällö maku nimittäin on koko ajan suussa vaikken ole mitään makeaa edes syönyt!

Menipä taas valittamiseksi. Nyt tulitikut silmiin ja töihin!

- Hapsiainen 16+5

Hapsiainen, kylläpä sua koetellaan! Kuulostele nyt noita kipuja tarkkaan, etteivät vaan ole supistuksia. Mulla oli noihin aikoihin myös aika paljon sellaisia kohdun kasvukipuja, jotka tuntuivat pikkuisen menkkamaisilta - ainakin oletan niiden olleen kohdun kasvukipuja. Ne eivät olleet niin kovia, että olisivat untani häirinneet.

Miten Unicolla meni neuvola? Tulin itse juuri omastani. Kaikki oli päällisin puolin ok, eikä painosta niin saarnattu, kun se oli lopulta "vaan" sellaiset 533 g / viikko. Meillä punnitus tehdään terveydenhoitajan läsnäollessa. Ei sitä oikein voi unohtaa...

Olen syönyt rautaa parin viikon ajan, ja se on nostanut hemoglobiinia kiitettävästi. Arvo oli nyt jo 138, kun lähtöarvo oli 127! Onkin ollut aika pirteä olo. :) Pikkuisen syke oli 130-148, ja liikkeisiin on merkitty ++. Kohdunpohjan korkeus oli 20 cm.

Lauantai-iltana mulla oli yksi tosi ikävän tuntuinen kipu kohdulla, minkä terveydenhoitaja tulkitsi kivuliaaksi supistukseksi. Jos niitä alkaa tulla useammin, täytyy soitella neuvolaan, niin aikaistetaan lääkäriaikaa. En kyllä oikein keksi, mikä sen olisi voinut silloin laukaista, paitsi että ehkä stressasin vähän ahtaalle kadulle parkkeeraamisesta. :) Seuraava neuvolakerta onkin sitten se eka lääkärikäynti.

Mutta plääh: |O Unohdin kysyä siitä possunuharokotteesta! Olin ajatellut etukäteen, että ehkä neuvolantädillä olisi antaa joitain hyviä argumentteja puolesta tai vastaan. Vadelmaunelmahan taisi jo aiemmin kysellä täällä asiasta, mutta ei saanut kovin paljon vastauksia. Veikaan, että moni, kuten minä, miettii vielä, koska tietoa ei ole kovin paljon. Oletko VU jo tehnyt päätöksen tai jo kenties ottanutkin rokotteen? Äiti soitti äsken ja yritti suostutella minua ottamaan sen sitten kun tulee kutsu. Pelottaa kuitenkin vauvan puolesta!

Jotain juhlallista tässäkin päivässä: Plakkarissa on virallinen todistus raskaudesta! :flower: nyt pitäisi päättää, otetaanko se äitiyspakkaus vai ei. Kyllähän se kannattaisi ottaa, mutta kun kuulemma saisin lähes koko viimevuotisen pakkauksen sisällön lainaksi, en ole ihan varma. Ei siinä sellaisia helmiä tainnut olla, jotka olisi ihan pakko saada omaksi. Meinaatteko kaikki muut ottaa paketin?

:heart: piip 21+6

hapsiainen, voimia sinne :hug: ja jaksuja. mut tohon kuuntele itteäs äläkä liikaa rääkkää, josku sse lepo on han paikallaan.

piip, kun pääsis sinne neuvolaan se on iltapäivällä :) Onnea hyvistä neuvolakuulumisista! Onnea virallisesti raskaana olosta :) nyt vaan mietit miten haluat.

tohon rokotteeseen, mä otan sen. Mulla on kuitenkin iso riski saada se itse tauti joten mielummin rokete kun tuo normi flunssakin vei voimat ihan kunnolla eikö ollu ees kuumetta. Mut kattoo millon sen saan kun on ollu tää räkätauti ja vielä yskää ja niistää joten en varmasti ihan näinä päivinä :( Mä vaan pelkäsin et jos se rokote tulee hirmu ajoissa niin ei niin kiva mut eikös tää 12 viikon jälkeen oo pikkasen turvallisempaa? no tosin sitä suositellaan ihan alust joten kai sen olisin kuitenkin ottanut.

tää yrittä potkia ittensä suihkuun et on mukavampi lähteä sinne neuvolaan ja ihmisten ilmoille, nyt se on tosin piirun verran mukavampaa ilman saunaa koska siellä on lämpöä tullut pesuhuoneeseen. Hiukan opettelemista tässä talossa asumiseen :laugh:

Pakkauksesta, Tää on ajatellut sen ottaa, meillä ei niin hirveästi ole kaikkia kamppeita ja onhan se, taitaa äitillä olla mun omamakuupussikin jossain tallessa :D ja muutama muu kampekki :)

Neuvolaa jännätessä :)

Unico ja toukka 12+3

Mä soitan ruokkiksen jälkeen neuvolaan nyt kuitenkin noista kivuista. Tässä aamulla olen kysellyt Mr. Googlelta noista kivuista ja kai se ois parempi varmistaa neukkulantädiltä mitä se sanois. Soittoaika on 11-12 niin käyn eka syömässä ja soitan sitten.

Mutta on tää, eka oli jumalaton pahoinvointi, sitten oli parisen viikkoa ihan ok-oloa, nyt sitten on pahoinvointia ja kipua. Kyllä todellakin koettelee tää tyyppi mua. Mutta jospa palkinto olis sitten sen verran parempi että unohtuu nämä asiat. :)

Nyt ruokkikselle. Etovuudesta huolimatta nälkä on. :)

- Hapsiainen 16+5

Neuvolaan soitettu, laitto pissanäytelähetteen, jonka kävin jo nopeana tyttönä antamassa. :)

Nyt kun just tällä hetkellä ei sitä kipua ole, niin ei tutkita erikseen, eletään siis torstain neuvola-aikaan asti normaalisti. Mutta HETI jos kipua tulee niin päivystykseen. Kuulemma voi johtua ihan vaikka seksistäkin. Pitikin sen miehen palata sieltä reissustaan, pelkkää harmia vaan tuli heti. ;) :laugh:

Se neuvolantäti sanoi että kerta koko alkuraskaus ollut vauvan kannalta kaikki hyvin niin ei hän näkis mitään sellaista että sillä pienellä olis mitään hätää. Mä silti salaa haaveilin että oisin päässy näkemään nyt heti ultrasta että siellä on kaikki hyvin. Rakenneultraan kun on kuitenkin vielä melkein kuukaus aikaa. :(

Mutta torstaita siis odotellen vaan ja toivotaan ettei kipuja tule niin ei tartte päivystykseen lähteä.

- Hapsiainen 16+5

Hyvä, Hapsiainen, että varmistit asian! Piti vielä kommentoida sitä pahaa makua suussa, kun aiemmin unohdin. Minulle tuli sellainen raudan/metallin/en tiedä minkä paha maku suuhun aiemmin jatkuvasti heti sen jälkeen, kun olin syönyt jotain. Se alkoi satunniasesti joskus vkolla 10 ja sitten lisääntyi pikkuhiljaa. Maito ainakin aiheutti sitä, mutta sitten jouduin lopettamaan sen närästyksenkin takia (mutta vaiva on nyt poistunut ja juon taas maitoa - närästystä kyllä on mutta ei ole mitenkään riippuvainen maidosta). Jossain vaiheessa tajusin, että sillä oli jotain yhteyttä makean syöntiin, mutta ei esim. suklaan ja kirpeiden karkkien. :p Muukin syömien saattoi sitä aiheuttaa Koko vaiva poistui lähes kokonaan kuin taikaiskusta samalla kun kaikki muukin hajuherkkyys, n. viikolla 17 tai 18. ja alkoi muuten makea maistumaan!! Nyt olen kärsinyt siitä enää tosi satunnaisesti. Mutta tsemppiä siis, jos se on tuota samaa kuin mulla, niin ei välttämättä tarvitse enää kovin kauaa kärsiä siitä...

Ihanaa piip jos mullakin häviäis tuo ällö maku pian! Tänän on ollut kyllä vaikea löytää syömistä kun lähes jokaisen syömisen jälkeen tulee pahaa maku. Pitäis koko ajan olla suussa se ruoka niin ei maistuis pahalle. :D

Tänään on ollut sekin tuskainen puoli tässä asiassa kun meillä on tuolla kahvihuoneen pöydällä hirveä kasa After Eightejä, mun lemppareita, ja tietty maistoin yhden ja voi öklöpöklö mikä maku siitä tuli. Pitäis ehkä niitäkin pitää koko ajan suussa. Syödä siis ehkä ne kaikki eikä ikinä lopettaa niiden syömistä! :whistle:

Apua, tää päivä meni loppujen lopuks ylitöiksi, pysyy kummasti hereillä kun on tekemistä koko ajan. Ja onpa kumma että on tekemättömiä töitä koko ajan kun roikun täällä palstalla vähän väliä. :laugh:

Mä en kans aio ennen tuota 12 viikkoa ottaa sikainfluenssarokotetta, tosin täällä niitä ruvetaan jakaan viikoilla 45 ja 46, eli sillon olis menossa viikot 13-14. Vaikea vielä päättää, toisaalta neuvolassa sanottiin, ettei ne niitä laittas, jos se ei olis turvallista, mutta :ashamed:

Onko muuten alkupään raskailijat käyny niskapoimu-ultrassa? Mulle pitäs tällä tai ens viikolla tulla aika.

Odessa80 10+1

hihii, toukka on hengissä ja pumppu lyö ja kiire toisella oli karkuun. Et tod näk ihan vaaratonta se vuotelu ja sitä tuli vähän vaan. Tosin urputusta tuli kun hb noussu ja paino laskenu taitaa oll akuivumista ilmassa joten pitää oikeesti kiinnittää huomiota et sais juotua tarpeeksi varsinkin niitä nesteitä yökkää ulos. No vetäsin sit suolakurkun joten kohta janottaa kahta kauheammin ja jos sillä sais pysymään sisällä :D

hapsiainen, toivotaan parasta

odesa tällä oli ultra mut ei mitattu kun en halunnut kun ei ollut mitään selkeää poikkeavaa joten mielummin mulla näin :)

Yhteistyössä