Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Joulukuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei pitkästä aikaa!
Hengissä ollaan vaikka hiljaiseloa olen pitänyt. Enemmän tuolla fb:n puolella pyörinyt silloin kun on saanut aikaseksi!

Onnea kaikille jo pienokaisen saaneille sekä onnea myös uusille odottajille! Ja Adalle onnea matkaan myös =) .

Ehdimme tässä välissä jo muuttaa toistamiseen. Eli siis kolmas asunto tämän raskauden aikana menossa :D . No tällä kertaa taas ikioma ja omakotitalokin joten varmaan tässä viihdymme pidemmän aikaa. Olen ultrissa hypännyt kun on tämäkin pienokainen halukas tulemaan ulos jo ennen aikojaan, mutta onneksi tilanne viime viikolla näytti jo paremmalta. Huomenna on sitten uusi tarkistus.

Noilla vakutuusyhtiöillä oli joitain eroja tuossa että miten aikaisin piti ottaa, mutta suurimmassa osassa taitaa olla tuo 3kk, olikohan se pohjantähdessä hiukan likempänä laskettua aikaa...

Hiukan vaikeaa kommentoida nyt juuri mihinkään kun on niin pitkän aikaa ollut pois että ihan tippunut kelkasta, pitää korjata tilannetta pikku hiljaa ja käydä taas enemmän täällä pyörimässä =) .

Nanna 29+3

Huomenta täältä. Aavistuksen verran hitaasti käynnistyvä aamu, tuli taas valvottua viime yö. :(

Nukuin 23-00.30 ja sen jälkeen valvoin aamuyölle, kiukkuilin itekseni kun ärsytti niin paljon kun mies vaan nukkui. :laugh: Jos se olisi havahtunut yöllä siihen mun pyörimiseen ja tuskailuun niin ois saattanut kuulla kunniansa kun itse vaan kuorsaili vieressä. Siis sehän on ihan selkeä juttu että mun unettomuus on miehen vika! :laugh:

Ihana tosiaan kun täällä on uusia joukossa! Jotenkin lasken itsenikin vielä uusiin, kun vastahan mä plussasin. :whistle:

Mulla ois tänään aika kamalasti työhommia, kun oikein jaksaisin ahertaa niin tekisin kaikki tänään altapois niin sitten huomenna perjantaina voisin ottaa taas löysemmin. Mutta ainakaan tää alku ei nyt ole hyvälle näyttänyt kun roikun vaan täällä palstalla..
Ehkä parempi siirtyä töiden pariin.

- Hapsiainen ja Herne 24+1

(Pitäisköhän mun alkaa miettiä oikeesti jotain muuta tekonimeä tälle, varmaan ristitäänkin se Herneeksi kun aina puhutaan vaan Herneestä. :D)

Jaahas, kysyin Tapiolasta että missä viipyy se päätös siitä mun vauvavakuutuksesta. Vastaus oli tällainen:
Lapsivakuutuksen varauksenne käsittely on kesken. Vakuutuksen käsittelyä varten on tehty tiedustelu Keski-Suomen keskussairaalaan, jolta odotame saavamme tiedot 23.12.mennessä.
Voitte halutessanne itse toimittaa raskauttanne koskevat tiedot käynneistänne ko. sairaalasta ja toimittaa ne käsittelyymme asianne nopeuttamiseksi alla olevaan osoitteeseen.

Siis mitä käyntejä mulla on ollu muka keskussairaalassa raskausaikana. :o Äitipolilla olen ultrassa käynyt siellä, mutta en muuten. Paitsi yks päivystyskeikka sen virtsatieinfektion takia. Voikohan oikeesti se antibioottikuuri tai mun alkuraskauden pahoinvointilääkkeet estää vauvavakuutuksen?
Vaikea laittaa mitään selvitystä käynneistä kun en itsekään tiedä mitä olen siellä käynyt. :laugh:

- Hapsiainen

Torstaita! :wave:

Nanna tervetuloa takaisin!:flower: Jopas teillä ollu aikamoinen rumba... :D

Hapsiainen kyllähän ne työt odottaa... Naputtelet tänne kaksplussalle kiireisen näkösenä, niin hyvä tulee ;)

Täällä pitkästä aikaa hyvin nukuttu pitkä yö takana. Ihanaa kyllä! Mä oon pähkäilly joulukorttien askartelua. Alunperin oli suunitelmat tehdä sellaset, missä on kuva Vilistä. Näyttäis että aika ei välttämättä riitä, eli viikonloppuna saa varmaan koittaa jotain muuta keksiä. No ens vuonna sit Vilistä. Ei mitään synnytykseen viittaavia tunteita. Tai siis supistelee kyllä, mutta niistä ei jaksa edes innostua ;) Parempi niin. Eipä tule turhaa itseään kiusattua.

Mukavaa päivää! Torstai on toivoa täynnä! :D
Delfis ja Vili
41+2 :heart:

Helou!

Kiva kuulla Nannasta! Meni kyllä kylmät väreet, kun luin muutoistasi. Olen päälakeani myöten täynnä muuttoja! Viimeiseen vuoteen on osunut kolme muuttoa (enkä sitä ennenkään ole paljon paremmin paikallani pysynyt). Yksi tosin oli helpompi kuin muut, kun tiesimme jo muuttavamme vähän ajan päästä eteenpäin, joten osa tavaroista jäi laatikkoihin. Mutta se osuikin sitten samaan aikaan kuin alkuraskauden pahoinvointi allkoi...:x En kyllä aio nyt vähään aikaan liikkua mihinkään.

Unico, en tiedä liittyykö mitenkään uniin, mutta olen kyllä minäkin ollut tavallista enemmän hermona miehestä. Yleensä varsinkin niinä päivinä, kun se matkustaa. Aika ahdistavaa, että täytyy jatkuvasti varmistella, että toinen on kunnossa. Ahdistaa se varmaan sitäkin. Ja sitten vasta alankin kuvitella kaikenlaista, kun en saa sitä kiinni.

Hapsiainen, pitikö sun laittaa hakemukseen mukaan kopio neuvolakortista? Mun piti, ja erikseen vielä mainittiin, että ultran tulos täytyy näkyä siinä. Siinä näkyi kyllä jotain tietoja molemmista, mutta ei esim. veriseulan tulosta, joten sen kirjoitin erikseen hakemukseen - ja sillä se koko vakuutus sitten evättiinkin. Mutta siis jos ultrasta ei ole ollut hakemuksessa mitään, niin sen ne varmasti ainakin haluavat tietää. Joku (muu?) kyseli, kuinka kauan meni käsittelyyn - meillä meni vaan jotain viikko. Oltiin kyllä niin myöhään liikenteessä, että päästiin varmaan jonon keulille.

Ja joo, mäkin oikeastaan katson itseni niihin "äsken plussanneisiin". :whistle:

Delfiksellä on hyvä asenne. Mieti äkkiä ne joulukortit uusiksi, niin kyllä se Vili varmaan syntyyki jo tänään! :D

piip 29+2

Siis joo, otettiin kopio neuvolakortista siihen hakemukseen. Ja siinähän näkyy ultran tulos.

Mitenkähän tuo nyt menee sitten jos tuo hakemuksen päätös vaan kestää ja kestää, kun kohtahan menee umpeen se "3 kuukautta ennen laskettuaikaa" -aika. :o Voiko ne evätä sitten sen takia koko vakuutuksen kun alittuu se kolme kuukautta vaikka sitä on haettu jo ajat päivät sitten?

Mä oon niin hukassa tuon vakuutuksen kanssa. :D

Heihei kaikille!

Täällä ei jaksais millään odottaa huomiseen asti eli ekaan neuvolaan. Eilen oli vähän mahakipuja, mutta taisi olla ilmaa. Ehdin kuitenkin jo huolestua. Nyt on edelleen parempi olo viime viikkoisen pahoinvoinnin osalta ja kestää jo olla pidemmän kuin tunnin verran syömättä jotain. Ehkä saan sitten ylihuomenna vääntäydyttyä salille... Yks mun kaveri on pt ja fyssari ja luvannut tehdä mulle sopivan sali- ja liikuntaohjelman. Mammajoogaan meinaan mennä, kun se jatkuu taas tammikuussa.

Vakuutuksesta, me otetaan se varmaan ifistä, siellä kun on ne muutkin vakuutukset.

Tänään olisi työpaikan pikkujoulut, mutta saa nähdä jaksanko jäädä sinne, väsymys edelleen vaivaa ihan kympillä. Silmät on väsyneet koko päivän, vaikka olis yöllä kuinka nukkunut.

Mekkala ja Pulla 7+6

Joulu on taas... :xmas: Iso paketti tuli äskön kotiin. Hassua oli se, että postin virkailija ei olisi antanut sitä mukaan, jos mies ei olisi ollut matkassa. Sanoi, että se on niin iso paketti, ettei hän anna sitä möhömahoille.

Joulusta on täällä muitakin viitteitä. Naapurin savupiippuun tunkeutui äskön joku mies. :D

Nyt pitää mennä availemaan pakettia, heippa!

Mukavaa mammapaketti iltaa piip ja hapsiainen siinä se ilta vierähtää rattoisasti :heart: Itse taisin jopa kyynelehtiä samalla, kun niitä ihania nuttuja ihaili ja hypisteli.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Vilillä ne on lisänimiä... Alkaa olla mamma vaikeuksissa potkumaakarin kanssa. Tänään isukki antoi uuden lisänimen, eli Karate-Vili :D

piip ja hapsiainen onnittelut paketista. ps. Vieläkö vaatteet on ehjät, että ei oo kuluneet hypistelystä =) ?

Täällä katselin op-pohjolan verkkohommelista, että sinne oli ilmestynyt muiden vakuutusten vierelle, hoitokuluvaraus syntyvälle vauvalle, sopimusnumero ja kaikki. Siis voiks olla totta, että ne hyväksy vakuutuksen astmasta huolimatta. Ei kyl vielä pidä iloita, sit vasta, kun lasku tulee kotiin =)

hapsiainen, kurjaa toi sun unettomuus. Onnea pakkauksesta!

delfis, siellä on kyllä toivoa täynnä :) toivottavasti toivo palkitaan

mekkala, onnea neuvolaan :) Miten meni pikkujoulut?

piip, onnea pakkauksesta! No johan oli virkailija :D

päpsy, kiva et se vakuutus tuli

Väsy ja särkee. Miettinyt et kumpikohan olis parempi olla töissä särkylääkkeillä vai kipeänä sairaslomalla. Täytyy kattella miten menee mut tää päivä on ollu aikalailla särkyä säryn perään lonkat ja alaselkä kiukuttelee ja ilmeisesti bonuksena vielä issias et jipii huoh.

Täällä mietitään et mitäköhän ne tuumaa siellä vakuutus yhtiössä, kun mulla ei otettu sitä veriseulaa hmm... No se selviää

Nyt nukkuun et saa miettiä pääseekö kivutta ylös vai ei huoh

Unico ja Toukka 19+6

Mä olin eilen niin onnessani siitä pakkauksesta etten käynyt edes illalla täällä palstalla. :laugh: Piipille piti puhelimitse kirjoittaa tuo viesti että on tullut pakkaus. :D

Mutta tosiaan, eilen pengottiin pakkaus ja oli kiva huomata miten mieskin oli touhussa mukana. :heart: Yllätyksiä ei sinällään pakkauksessa ollut, koska olin samaisen pakkauksen kahlannut lävitse jo ystäväni luona.

Mutta jotenkin nyt astetta todellisempaa koko touhu. Ehkä niitä hankintojakin pitäis jossain vaiheessa ryhtyä miettimään...

Täällä taas valvottu viime yö, mutta ihme ja kumma ei mua nyt niin kamalasti edes väsytä. :o Musta on tullut ihan tolkuttoman herkkäuninen, heräilen kaikkiin pieniin rapsahduksiin ja en pysty nukahtamaan uudestaan.

Unico
Ei tuo särky varmasti kovin mukavaa ole, joten ehkä niitä lääkkeitä pitäisi sen vuoksi ottaa, mutta en mä silti tiedä kannattaa särkylääkkeiden voimalla tehdä töitäkään... Sulla on vaikea pulma.

Nyt pitää hetki tehdä töitä - tai olla tekevinään töitä - sitten taas voi palstailla rauhassa. ;)

- Hapsiainen ja Herne 24+2

Jaahas, täällä on piip ja hapsiainen päässeet äitiyspakkauksia hypistelemään! :heart:

mekkalalla on tänään eka neuvolakäynti, ihanaa!

Unicolla poksuu huomenna hienot viikkolukemat! :flower: Inhottavaa tuo sun särky, itse varmaan huilaisin vähän kotona sairaslomalla.

Kuuleeko delfis tänään Vilin häädön jatkotoimista?

Me käytiin viime viikolla tekemässä vauvavakuutuksen varaus, Pohjolasta, kun kotivakuutuskin on siellä. Sanoi että viikossa on tullut päätös ja lasku, katotaan.

Me tehtiin eka hankinta vauvalle... :ashamed: Vähän aikaisin, mutta saatiin vaunut niin törkeän halvalla, että oli pakko käydä hakemassa. 1,5 vuotta vanhat, kankaat on kaikki tosi siistit, mutta olivat vähän räyskän oloiset. Lähemmin tarkasteltuamme huomattiin mistä "räyskyys" on kiinni, vaihdettiin 2 katkennutta pulttia ja lisättiin yks puuttunut mutteri ja nyt ne on kuin uudet. :heart: Pesin kankaista vielä vieraat hajut pois. Maksettiin vaunuista 100 euroa, ovat olleet yli 700 euron vaunut. En kyllä oikein tajua että miten niitä on pidetty, kun kaksi pulttiakin on saatu menemään poikki.

Olin eilen lääkärissä ihan muiden asioiden tiimoilta ja mainitsin olevani raskaana. Lääkäri sanoi että ei kyllä vielä näy mitenkään. Otin tänään pari sivukuvaa mahastani, ja kyllä minä ja mies kyllä huomataan ihan selvästi että on kasvanut. Ilmeisesti ihmisillä sitten vaan voi normaalistikin olla tällainen pömppö. :laugh:

Ei, nyt täytyy palata töiden pariin. Viikonloppuja kaikille!

kevätesikko 17+4

Hapsiainen varmasti kiva penkoa sitä pakettia :) toi oliskin jos vois olla vaan tekevinään töitä :D

kevätesikko
Onnea vaunuista, ja jos saa halvalla ja hyvät niin totta kai ne pitää hankkia sitten :) Olipas niitä pidetty, huomasitteko jo syyt ostaessanne et tiesitte olevan helppo korjata vai koton vasta?

Mitäs juu tänään oli ihan huippu päivä ja jätin sitten soittamatta ajan lääkärille, noo pääsin mä reilu puolenpäivän tienoille kun toi kinttu tai hermo mikä lie siell äkiukkuaa alko kipuilemaan, arvatenkin yhdestä jutusta mitä tein, noo täytyy vältellä. Loppu päivä meni sit lusmuiluksi ja muutenkin hitaalla tekemiseksi. Sitä pitänee linjaa jatkaa. Ei kun jos maanantaina yhtään särkee niin tiistaina varaan ajan vaiks olis kuin hyvä aamu, kun sillon pitäs oikeasti jaksaa. Ärsyttävä toi kipu Olis ny alkanu heti aamusta kun piti alkaa...

Mut nyt kuvittelen olevani varma (juu kuulostaa muuten varmalta) et Toukkis potkas mua, oli sen sorttinen tunnen kun ennenkin mut toi ei voi olla mikään ilmakupla :D tuli sen verta muksis meiningillä ja tästä päätellen oon tuntenut liikkeitä varmaan sen viikon pari ainakin, mut en oo uskaltanut uskoa et ne on niitä :D mut tota ei voi oikein enää muulla selittää ja juu toistuu. Se ei taida tykätä joulutortuista (vetänyt niitä varmaan 4 tässä ollessani.)

No nyt vaan pitäs jaksaa olla siellä töissä huoh mut jos toi heppu potkii niin eiköhän sitä jaksa ;) tai lusmuilee sitten...

Unico ja Toukka 20+0 (oho miten puol väli voi olla nyt jo vastahan mää sen plussan sain)

No niin, tänään tai eilen poksahti kahdeksas viikko käyntiin ja aamulla oltiin miehen kanssa neuvolassa. Siellä lasketuksi ajaksi tuli 22.7., kun varhaisultran lääkäri antoi taas 23.7.

Neuvolan täti oli sellainen vanhempi nainen, mutta hirveän kivan ja herttaisen oloinen. Sain neuvolan lääkärinajan joulun jälkeiselle viikolle ennen uudenvuodenaattoa. Maanantaina saan käydä labrassa ja viedä virtsanäytteen sinne. No "saan" ja "saan", en koskaan oikein innostu siitä pistämisestä... Paljon saatiin matskua luettavaksi kuten varmaan kaikki ja kivasti otti miehen myös huomioon siellä.

Valitettavasti meidän kunnassa ei jatkukaan ens vuonna 4D-ultrat, tähän mennessä ne tehtiin kaikki sellaisella yksityisellä, jolla oli 4D-laitteet, mutta nyt sopivasti kaupunki vaihtaa Tyksiin, jossa on vanhanaikaisemmat laitteet... Blääh.

Mutta sellaista... Jos muistan muuta, niin tuun tänne lisäilemään. Onkohan Delfiksellä jo hommat alkaneet edetä?

Jaa, no laitetaan vaikka se neuvolan aika. Kun nettilaskuri sanoi 21.7., neuvola 22.7. ja gyne 23.7. niin mennään sen keskimmäisen mukaan sitten. Kuitenkin saa sitten jännätä syntyykö heinä- vai elokuussa... Eikö ne ainakin esikoisen kanssa tuppaa menemään yli sen la:n?

Unico: Huomattiin kuomun mekanismista puuttuva mutteri jo ostotilanteessa. En kyllä tiedä osasinko koota kankaat oikein takaisin paikoilleen pesun jälkeen, kankaat on nyt jotenkin tiukemman ja ryhdikkäämmän näköisesti ja kahdelle kankaan nepille en keksinyt mitään käyttöä.. :whistle:

Ihanaa kun oot alkanut tuntea potkut. Minä olen yrittänyt iltaisin kuulostella, mutta kaikki tuntuu mielikuvituksen tuotteilta tai tavallisilta mahaplutinoilta.

Mekkala: Missä teidän kunta sitten aiemmin on teettänyt 4D-ultrat? Meillä on rakenneultra just ennen vuodenvaihdetta Turussa, siis Luolavuorentien ultraääniyksikössä. Olen mietiskellyt että onko rakenneultra 3D tai 4D, muttei sitten olekaan?

Kertokaa rakenneultrasta, millainen se on? Odotan sitä jo ihan innolla vaikka jännittääkin kyllä.

Kevätesikko: Kaarina on tän vuoden loppuun asti tehnyt ultrat Varsinais-Suomen lääkäripalvelussa Jussi Savonlahdella, jolla on 4d-laitteet. Valitettavasti vaihtavat Tyksiin ens vuoden alusta. Rakenneultra ei ole automaattisesti 3 tai 4d, yleensä kaksiulotteinen, riippuu kunnasta tai kaupungista.

Sain toissapäivänä sikapiikin ja eilinen meni sitä potiessa. Käsi tuli tolkuttoman kipeäksi ja piikkiä seurannut yö meni tuskissaan pyöriessä. Seuraavana päivänä ei onnistunut töihin meno väsymyksen ja kuumeisen olon takia. Lämpö oli kainalosta mitattuna ylimmillään 37C, joten lääkkesiin en joutunut turvautumaan. Joka paikkaa vaan kolotti ja olo oli kuvottava. Nyt olo on hyvä hyvin nukutun yön jälkeen.

Yölläkin joutuu hyppäämään vessassa useita kertoja ja saa katsoa miten päin nousee vuoteesta, sillä rinnat ovat niin arat, että nopea ylösnousu tuntuu repivältä. Puristavaa, epämiellyttävää tuntemusta nivusten seudulla ollut ajoittain sekä lieviä menkkamaisia jomotuksia ja alaselän jomottelua. Myös erilaisia hetkittäisiä nykiviä tai elohiirimäisiä tuntemuksia on ollut alavatsalla. Kuvottava olo edelleen häivähtelee satunnaisesti, mutta pahoinvointia ei ole ollut ja ruoka maistuu pääosin hyvin.

Mekkala: Onnea ekasta neuvolakäynnistä. Itsellä eka neuvola heti joulun pyhien jälkeen ja varhaisultra on juuri ennen joulua. Vielä ensi viikko pitäisi malttaa jännittää.

Sipsunen rv 5+5 :heart:

Yhteistyössä