Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Joulukuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kevätesikko, tuo Turun äitiyshuollon ultraääniyksikön rakenneultra on ihan se tavallinen ultra, ei mitään kolmi- tai neliulotteisuutta siinä. Mulla rakenneultran teki hoitaja, kun nt-ultran oli tehnyt lääkäri. Tosin mehän käytiin vielä toisenkin kerran kontrollirakenneultrassa, jonka teki taas sitten lääkäri. Jos haluatte vaavin sukupuolen tietää, niin se kantsii sanoa heti, tai eivät kiinnitä sen kummempaa huomiota siihen. :) Tosi moni Turustakin käy omakustanteisesti Kaarinassa 4d-ultrassa, kuulemma tosi kiva lääkärimies siellä ja maksaa kymmeniä euroja vähemmän kuin Turun 4D-ultrat.

Täällä siis taas kurkkimassa Delfiksen ja Adan uutisia. :D

Kiitos rosehip! :flower: Olin jo harkinnutkin että jos kustantaisi yksityisellä vielä 4D-ultran alkuvuodesta. Medisonaria olin ajatellut mutta täytyykin miettiä Savonlahtea Kaarinassa. Sukupuoli olisi kyllä jotenkin kiva tietää, vaikkei sillä mitään väliä olekaan. :)

kevätesikko 17+5

sipsunen, tsemppiä ton vessassa juoksun kanssa :)

kevätesikko, joko tiiät millon sulla on se rakenne ultra?

Jaa-as ei oo delfiksestä kuulunut mitään jokohanse olis saanut antaa häädön vilille :)

Täällä oon jokahta varmempi et noi on potkuja mut meni siinä aikaa. tänään muksasi sillee ikävän vihlasun et ei voi muuta oll aja muutenkin tuntuu et toukka on vähän väliä potkimassa. On se söpön tuntuista, mut töissä se vie hetkeksi ajatukset pois.
Mitäs kohta varmaan uskaltaa tuulettaa et oksut loppu, mut ei ihan vielä. No lonkkia tms särkee, mut tänään vasta vähän myöhemmin aloitti kun eilen. Aika näyttää kuis sille käy.

Unico ja Toukka 20+1

Hei tytöt!!!
Täällä edelleen.... :ashamed: Vili on päättäny asettautua paikoilleen, eikä pois tahdo.
Maanantai aamuna 8.15 on aika yliaikaiskontrolliin, jossa sitten päätetään jatkoista.
Hetki sitten tulin pitkältä kävelylenkiltä (mummotki mut jo ohittaa :D) ja ei muuta tulosta, kun kipee selkä ja menkkajomotus.. Ei tuo vilpertti tuolta ulos tuu ilman häätöapua :D

Mukava lauantaita!!
Delfis ja Vili
41+4 :o

:wave: :heart: :heart: Moooi Murut,
en voi millään sanoilla kuvailla onnea pojastamme, joka syntyi 8.12. klo 9.03 (3475g ja 48 cm).

Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin, mutta kaikki hyvin ja rakkautta sataa :) .

Toivottavasti Teillä kaikilla on sujunut viikko mukavasti :heart: ! Huomasin, että Delfis on vielä täällä, voimia Sinulle kovasti!

:heart: :lla Ada ja Putte 5 päivää

Ihanaa Ada! Onneaonneaonnea miljoonasti koko tuoreelle perheelle! Kertoilehan kuulumisia, kun jaksat ja ehdit ja tuu tuonne vauvapuolelle sitten. :)

Ja Delfikselle jaksamisia viimeisiin päiviin, koita levätä ja ottaa niin rennosti kuin mahdollista. Ei mee enää kuin hetki ja sullakin on Vili kainalossa. :)

Ada Murunen! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Tsiljoonasti onnea pienestä Putesta!!
Nyt sitten nuuskuttelet sitä nyyttiä, oon niin tositosi onnellinen teidän pienen perheen puolesta! Ja lisätietoja tietenkin kaipaillaan, tule kun ehdit :)

Oikein paljon onnea Adalle! :heart: :heart: :heart: :heart:

Mä täällä jännitän parhaan ystäväni puolesta, siellä on supisteltu viime yö voimakkaasti. Olis niin ihana saada lähipiiriin jo vauvauutisia, sitten pääsisi katselemaan pienen pientä vauvaa. :heart:

Nyt äkkiä töiden kimppuun ja ehkä myöhemmin tänään paremmalla ajalla tänne. :)

- Hapsiainen ja Herne 24+5

adalle hurjasti onnea pienestä poikasesta! :flower: tule jossain vaiheessa kertomaan miten kaikki tapahtui, ja haikaranpesäkokemuksiakin olisi kiva kuulla.

delfis, tsemppiä vielä! vili on varmasti kaiken tämän odottelun ja tuskailun väärtti. :heart:

tällä rintamalla ei mitään uutta, odottelua odottelua...

salome rv 37+1

Salome, sielläkin ollaan hurjasti jo lähellä ei mee enää hirmuisesti et sullakin on pieni sylissä :)

täällä ei kummempaa paha olo taas hehkeksi helpottanut. Ja joulukortit melkein valmiit.

Unico ja Toukka 20+3

Onnea Ada :flower:

Mulla oli perjantaina se lääkärinneuvola.
Vauvelin painoarvio oli 187 g :D Mies nauroi, et mitä tuolla sun mahassa on, ku se on niin iso verrattuna tuon kokoiseen vauvaan :laugh:
Sain viikon sairaslomaa, kannatti kehdata mainita. Lääkäri sanoi, ettei saa arkailla saikun hakemista, ja heti saa toisen viikon perään, jos siltä tuntuu.
Muuten kaikki oli ok, mut hemoglobiini oli taas vähän laskenut, se oli 117. Että jatketaan rautatabletteja, ne ei varmasti vielä olleet vaikuttanut.
Joulun jälkeen sitten rakenneultra =)

delfis, tsemppiä!!!

Odessa80 18+1

Herttileijaa! Salomen pieni on päässyt kaikessa hiljaisuudessa täysaikaiseksi! Onnea! :flower: No niin, sitten vaan odottelemaan...

Ja Unico pääsi puoliväliin saakka. MIlloins sulla on se rakenneultra? Ei kai se mennyt tältä dementikolta ohi? Odotan sukupuolitietoja innoissani, koska kaikki tuntemani kovat ja pitkät pahoinvoinnit ovat liittyneet tytön odotuseen....

Oih, huomaa kyllä, että vauvauutiset saavat aina vaan herkemmiksi, kun oma laskettu aika pikkuhilljaa lähestyy. Vaikka onhan siihen kyllä vielä aikaa!

Delfiksellähän taisi tänään olla se yliaikaiskontrolli. Mitenköhän siellä on mennyt? Kyllä kohta allkaisi olla Vilin aika...

Siitä äitiyspakkauksesta vielä - jos joku alle puolivälin oleva vaikka miettii, ottaako, vai eikö ottaa. Pohdin silloin pitkään ja kuumeisesti, kannattaako ottaa vai ei. Kuvista katsottuna jotkut vaatteet eivät hirveästi innostaaneet, ja mietin, tuleeko niitä käytetyksi. Pakkaus oli kuitenkin miljoona kertaa ihanampi livenä! Vai olikohan mulla jo joku hormonimyrsky sitä selaillessa... Materiaalit tuntuivat tosi kivoilta käteen - esim. se villahaalari on varmasti tosi käytännöllinen, kun taisi olla konepestäväkin. Värit olivat vähän kirkkaampia ja selkeämpiä kuin mitä kuvat tässä ruudullani olivat näyttäneet. Ja tavaraa on niiiiiiin paljon! Olen kyllä tosi tyytyväinen, että päädyin siihen pakettiin

:heart: piip 29+6. Huomenna poksuu tasaviikot, ja pääsen taas ihailemaan painoani neuvolan vaa'alta... :ashamed:

Odessa, kiva, että pääsit huilimaan! Ja vettähän siellä mahassa kai vielä tuossa vaiheessa pääasiassa... Mulla oli edellinen neuvola eka lääkärineuvola (noin 4 viikkoa sitten), ja painoarvio oli silloin jotain vähän vajaa 900 g. Ei aika kovaa se pienen paino alkaa tuossa kohden nousta! Mulla oli tullut tuossa vaihessa jo yli 6 kg jotain muutakin kuin vauvaa olemukseeni... ;)

piip, kutsua odotellessa siihen rakenne ultraan, ehkä jos perjantaihin mennessä ei ole tullut nii alan kyseleen perään. Ja sorry, sukupuoli tedon saa vasta syntymästä ei halua tietää ennen sitä :)

Odessa, sepä se kannattaa sitä sairaslomaa hakea jos vähänkään tuntuu siltä (itellä siihen kova kynnys, mut yritän kuminkin) Mulla on seuraavassa neuvolassa kelan paprut ja mitä muuta sit onkaan, sanoivat ihan et seuraavaksi onkin sit kelan neuvola :D

Unico, selvä, jaksan kyllä odottaa. :D Hassua, ettet ole saanut vielä kutsua. Me saatiin samalla kertaa molempiin ultriin melkein heti ekan neuvolan jälkeen. Kannattaa tosiaan kohta kysellä perään, jos ei mitään kuulu.

Hmm... ehkä huomaattekin, että mulla on nyt vähän epämieluisaa ja pakollista hommaa tässä koneella, kun roikun koko ajan palstalla? Nyt pistän taas netin kiinni vähäksi aikaa kunnes olen saanut jotain aikaiseksi!

Onnea Adalle pienestä pojasta!!! :heart: :heart: :heart:

Kiva kuulla piip että äitiyspakkaus on ottamisen arvoinen, mekin ollaan päädytty siihen että otetaan se.

Unico: Meillä on rakenneultra 30.12. Eli enää reilu kaksi viikkoa, johan sitä on odotettu.

Huh, mua alkaa kohta hermostuttaa kun suunnilleen samoilla päivillä menevä Odessa on jo saanut masua, kun musta ei edelleenkään näy raskaus muuta kuin tosiaan sen verran että itse ja mies huomaa jotain. Täällä edelleen kiskotaan ihan normi vaatteita päälle. Noh, kai se siitä kasvaa, on se sit vissiin niin yksilöllistä. Ehkä onnistun salaamaan raskauden synnytykseen asti. :laugh:

Ihana aurinkoinen pakkaspäivä saatiin tänne lounaiseen Suomeenkin sitten vihdoin, ihanaa! Vähän uskallan jo haaveilla valkeasta joulusta, mutta pidetään vielä jäitä hatussa, vielä se ehtii vettä ripsiä ennen sitä. Ja jee, huomenna lähden matkalle keski-Eurooppaan, ihanaa!

kevätesikko 18+0

Ai niin, pakko kertoa yöllisestä synnytysunestani... Olin siis päätynyt jonnekin aluesairaalan eteisen tuulikaappiin synnyttämään, ja synnytyksessä päädyttiin sektioon, joka tehtiin siinä tuulikaapissa samalla kun porukka käveli siitä ohi. Sitten kun lapsi oli syntynyt, se lykättiin syliin ja mut jätettiin yksin sinne tuulikaappiin. Jossain vaiheessa lähdin sinne käytäville haahuilemaan ja kysyin yhdeltä hoitajalta, että koska pääsen kunnon huoneeseen ja kuinka kauan sektion jälkeen pitää olla sairaalassa. Hoitaja sanoi että ei ole tilaa muualla ja että neljä viikkoa mun pitää olla siellä tuulikaapissa, ja sitten nauroi makeasti päälle.

Että sellaisia unia... :whistle:

Yhteistyössä