Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Ada
Voi Piipii, olen niin pahoillani puolestasi!!! Toivottavasti te pääsette sille matkalle ja kyllä te pääsette. Se on nyt varmaan parasta rohtoa.

Varovainen pahoitteluni myös Pupuvaimolle.

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
:hug: voi miten harmi Piipi! Toivottavasti pystyt kuitenkin nauttia lomasta ja yhteisestä ajasta miehen kanssa!

Pupuvaimon puolesta tuntu tosi pahalta kun niin pitkän yrityksen jälkeen tuli onnistuminen ja sit taas pettymys. Jaksuja! :hug:
 
Piipi ja Pupuvaimo :hug:
Olen todella pahoillani etta nain kavi. Mutta aina tulee uusi kerta ja uusi mahdollisuus.
Tulettehan takaisin tanne meidan pinoon, ma olen ainakin ikavoinyt teita, varsinkin Piipi :flower: (Pupuvaimoa en tunne kovin hyvin, kun olet ollut taalla niin harvoin)

ma en ehtinyt tatamille eilen kun nukkumatti yllatti, tana iltana uutta putkeen (nyt on vapaapaiva eli pitaisi olla hyvin levannyt illalla)

Mahtavaa, Kvart O etta ehditte harjoituksiin :wave:
 
piipi :hug: (Voimia) Yritä nauttia lomastasi joka tapauksessa...
Pupvaimo: myös :hug: voimia,
postimestari: onnea matkaan harjoituksille!
meillä ei ennen huomista ehditä mitään uuhastelemaan, toivottavasti ei ole myöhäistä silloin enää:D
 
Torstai 28.6.07 :heart:

Unico.................27..........kp 14/28.................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 25/28-32............yk 5
Kvart över.........28..........kp 20/29-34............yk 4
Veera80............27..........kp 25/28.................yk 3
taimi..................29..........kp 5/27-36..............yk 4
Ada...................28..........kp 21/28..................yk 2
Postimestari......29..........kp 11/24-26............yk 2
Naone...............29..........kp 8/28....................yk 2
Joanna..............26..........................................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79.............28......................................aloitus kevät 2008

Huhuilee: :attn:

Heksamiina.......29..........kp 41/28..............yk 4

Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet: :flower:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
 
Ihanaa, vapaapäivä. Nukuin vaan yhteentoista, ihan pöhnässä joutuu siis koko päivän olemaan, sen siitä saa kun liikaa menee nukkumaan.

Mä en kyllä nyt tässä kierrossa ole huomannut oikeen mitään tuntemuksia tässä kropassani. Olisko greippimehuttomuuden vika vai mitä kummaa.. En oo nyt lipittänyt sitä mehua samalla lailla kun aiemmin, oli niin kamalat kuukautiset viimeksi että en halua tollasia enää..

Tänään jo siis kp 20/29-34, eli viimeistään tänään pitäis oviksen olla ellei kierto pitene. Jotenkin luulisin, että se on jo ollut, mutta rinnat ei oo kipeytyneet yhtään (vaikka kuinka runnoo nännejä niin ei satu :p ). Omituinen kierto siis näköjään. Ja eilen ja tänään mittasin "aamulla" (klo 11) lämmöt, kumpanakin päivänä ollut 36,8, mikä on mulle aika korkea.

Ennen pillereiden syömistä (siis joskus 10 vuotta sitten) mun kierto oli muistaakseni lyhyt, vaan 25 tai 24 päivää. Onko teillä palautunut kierto vanhoihin lukemiin, joiden pillereiden lopettamisesta on kauemmin?

Kauheeta omanapaista selostusta, sori :ashamed:

Rattoisaa sädepäivää, naiset! B)
 
Olen tosi pahoillani Piipi79:n ja Pupuvaimon puolesta. :hug:

En ennen yrittämisen aloittamista osannut kuvitellakaan, kuinka hermoja raastavaa ainaista jännittämistä tämä touhu osaa ollakaan. Ensin hermoillaan ja jännätään, että koska tärppää. Sen jälkeen piina jatkuu, kun saa pelätä, että pikkuinen ei pysy kyydissä. :/

Omia tärppituntemuksiani en edes viitsi sen enempää mietiskellä, tuntuu, että maha on selvästi nippaillut muutaman päivän, mutten jotenkin vaan jaksa uskoa tärppiin. Kyllä me tosin ahkerasti pupuiltiin tässä kierrossa, että hyvin olisi sen puolesta voinutkin, mutta mutta.... Se tädin tulo on vaan niin suuri pettymys aina.

Valkovuoto on selvästi lisääntynyt, välillä ihan lorahtaa.
:ashamed: Viime kierroissa oviksen jälkeinen aika on ollut yleensä aika kuivaa sillä saralla, nyt on eri meininki.

Menossa on muuten yk5, jos joku tänään myöhemmin vielä intoutuu päivittämään. :)
 
Mulla oli ennen pillereiden syömistä epäsäännöllinen kierto (tyyliin 25-45 päivää) ja TODELLA kivuliaat kuukautiset. Pillerit auttoi tosi paljon kipuihin. Nyt pillereiden lopettamisen jälkeen kierto on tasaantunut 28-32 lukemiin, kuukautiskivut pysyi kauan aisoissa, mutta nyt on viimeisen puolen vuoden aikana ollut taas välillä melkoisen kipeät.

Mähän siis jätin pillerit jo muutama vuosi sitten pois, kun meidän oli silloin jo tarkoitus aloittaa nämä touhut. Sen sijaan meille pukkasikin hirvittävä parisuhdekriisi ja oltiin pitkään eron partaalla. Ja seksiä ei sitten ollut kovinkaan usein. Löysimme onneksi toisemme kuitenkin uudelleen parisen vuotta sitten. :heart: Pillereitä en sitten viitsinyt enää aloittaa uudestaan, vaan keskeytettiin aina.

Siinä omaa napaa kerrakseen. :LOL:
 
Kavin lukemassa Mitas nyt -palstan kuulumisia, ja ihan totta Kvart O, ihme juttuja sielta loytyi. Joillain on ilmeisesti paljon vapaa-aikaa ja hyva mielikuvitus :LOL:
Ma paasin harjoituksiin eilen illalla, tosin koko homma meinasi tyssata kun alettiin keskustelemaan viikonloppusuunnitelmista ja ei oltu ihan samalla aaltopituudella. No, lopulta paastiin ratkaisuun ilman riitaa ja sitten myoskin peiton alle =) oli ilmeisesti kyse osittaisesta sovintoseksista, hah!
Viikonlopusta voi tulla haaste, ollaan menossa appivanhempien luo, mitenkahan meidan harkat onnistuu siella? mies kun ei oikein innostu seksista, jos sen rakas aiti on samassa kiinteistossa ;)
Tulipas tasta nyt seksipainotteista, alkaa vissiin ovis lahestya kun koko ajan tekee mieli, hitsi! Muuten ei tuntemuksia olekaan.
Nyt meen kattomaan keskusteluohjelmaa, jossa kasitellaan aidiksi yli 40-vuotiaana -asiaa. Mitahan mielta siitakin olis?
mukavaa paivaa teille!
 
Ada
Mäkin nukuin liikaa ja ryhdyin ottamaan menetettettyjä tunteja kiinni siivoamalla. Laitoin pyykki- ja astianpesukoneen päälle ja heti tuntuu ryhdikkäämmältä ;)

Kvart Över kirjoitti oviksesta ja rinnoista. Miten se on, kipeytyykö rinnat kun ovulaatio on tullut, vai jo kun se on tulossa? Mulla oli myös ennen pillereitä muutaman päivän lyhyempi kierto kuin nykyään. Eli silloin teininä jotain 21-24 päivää ja sitten kymmenen vuotta pillereitä ja nyttemmin pari vuotta ilman pillereitä ja koko sen ajan kierto 28 päivää. Pienin muutoksin tosi.

Pieniä muutoksia on ollut kun vaihdoin työpaikkaa ja mun kierto asettui työkavereiden kanssa samaan rytmiin. Se on ihan ihme juttu, mutta meillä menee kaikilla kierto suunnilleen samassa rytmissä. Tehdään töitä lasten kanssa kodinomaisessa ympäristössä ja ollaan vähän kuin perhe. Jotenkin se menee niin luihin ja ytimiin, että kropatkin soi samaan tahtiin :) Olen myös kerran saanut varhaisen keskenmenon ja silloin tietysti kierto muuttui. Olen ajatellut, että kierron pidentyminen pitkällä aikavälillä on normaalia.

Menen nyt lukemaan sitä Mitäs nyt- palstaa...

Hyvää päivän jatkoa ja palataan :heart:
 
juu mä oon käyny tiuhaan lukemassa sitä mitäs nyt palstaa! Aluksi järkytyin ihan että miten pimeitä suomalaiset oikein kulissien takana ovatkaan, ja oli aina ihanaa tulla tänne lukemaan normaaleita juttuja! Mut nyt mä oon jo ihan koukus tohon mitäs nyt osioon, kun sitä tuntee ittensä aina niin pirun fiksuksi kun hetken lukee niitä juttuja... :kieh: Mut kannattaa tosiaan seurailla sitä palstaa jonku aikaa, siel on välillä niin uskomatttomia alotuksia ja ketjuja. Mutta sinne tulee koko ajan niin paljon viestejä et päivän aikan tulee useita sivuja täyteen, joten niitä "helmiä" ei aina bongaa.

Mul oli myös ennen pillereiden syöntiä epäsäännöllinen kierto, kuten nytkin. vaikka onneksi nuo heitot ei oo kuin muutamia päiviä.

Ada se on myös ihan tutkittu juttu että naisilla jotka on paljon tekemisissä keskenään, alkaa hormonitoiminta pelittää samaan tahtiin! Mulla on kans käyny silleen yhden työparin kanssa.
 
Ada
Niin ja...

mä mietin vielä tota meidän listaa... Mitenhän olisi parasta tehdä Pupuvaimon ja Piipiin kannalta... Haluattekohan olla vielä plussanneiden listalla, vai pitäiskö sinne plussan perään laittaa km ja tulisitte takaisin jännäreiden listalle?

Lämmöllä Ada
 
Hei vaan kaikki!

Kurjaa lukea noista ikävistä jutuista, ei voi kuvitellakaan, miltä tuntuu. Kaikki sanat tuntuvat latteilta tuollaisen pahoitteluun.

Tervetuloa kaikki kuitenkin juhannuksen vietosta! Itsellä meni ihan rauhallisesti.

Hieman tämä kroppa nyt saa minua ihmettelemään... tuolla nimittäin listalla seisoo, että 8/28, mutta se kp1 tuli pienen pieni tippa verta, sitten ei mitään koko viikonloppuna. No, tein testin tiistaiaamuna, eli olisi kp33, oli nega. Samana päivänä tihutti taas ihan vähän verta. Yleensä minulla alkaa menkat siten, että 1 päivä tippa, sitten hanat auki 2 vrk, sitten heikkoa vuotoa 2 vrk. Edelleen ei verta, kierto joskus toki liikkunut tuosta 28 vrk:sta. Pitäisikö tässä nyt luottaa, että menkat on päällä, vai mennä lääkäriin vai mitä ihmettä? Vatsa ei ole ollut menkkamaisesti edes kipeä, oikeaa puolta siitä on paikoin vain vihlonut. Kiitos, jos osaatte kertoa edes jotain ajatuksia tästä :)

 
Saako laittaa paremmaksi :D mä nukuin yhteen :) Okei mut sitä ei varmaan lasketa kun olin yön töissä :) Mitäs Ajasta enne pillereitä ei mitään muuta muistikuvaa ole kun vuosin seulana ja olin pirun kipee, kierto oli hyvin epäsäännöllinen. Nyt se on ihmeen hyvin pitänyt kutinsa eikä ihan niin kipee ookkaan, eikä niin runsaat mitä mielikuvat on.
KÖ: Hienoa kun harjoitukset onnistuivat :) ja peukkuja tärppiin, kuten myös kevät esikollekkin.
Juu täälläkin on tapettu aiaa siell'ä mitäs nyt palstalla ;) niitä on huvittavaa lukea, kun ei vaan ota tosissaan :)
Täällä pitäs lähteä kaupunkiin, laiskottaa, mut olis sopivasti aikaa kun pitäs valia siivoaminen tai kaupunki niin kyllä se kaupunki taitaa voittaa...
Plussa tuulia väelle!+++++++++++++
 
Munkin pitäis siivota, ei vaan yhtään huvita. Oon vaan laiskotellut koko päivän, tehnyt ristikkoja ja lukenut kirjaa ja tätä palstaa.. No oon mä pari koneellista pyykkiä pessyt mutta se nyt ei oo kovin iso homma. Laiska oon :kieh:

Ada, mulla meni mun entisen kämppiksen kanssa kans kierrot yksiin. Mä kun söin pillereitä niin sen kierto tuli mun kanssa samaan kiertoon. Outo juttu, että noi oikeesti menee usein noin. Ja niin, tosta listasta, antaa nyt olla vielä noin kunnes tytöt itestään ilmoittelee. Sitäpaitsi kävin kurkkimassa taas tuolla odottajien puolella, niin joku siellä kertoi itselleen käyneen kuten Piipille, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin. Eli sormet ja varpaat ristissä Piipin puolesta!!
 
Ada
Oi, toki sormet ja varpaat täysiä pystyyn!!! En tarkoittanut hätäillä, tyhmä minä :headwall:

Tutustuin mitäs nyt-palstaan ja kirjoittelin jopa kun siellä keskusteltiin ravintoasioista, mikä on mun sydämen juttu. Kyllä se olisi niin tärkeää että vanhemmat olisi aikuisia.
 
Mäkin olen kömpinyt kolostani juhannuksen jälkeen. Olin siis koko juhannuksen ja oikeastaan vieläkin vähän kipeä. Oon viettänyt viimeiset 3 vrk sängyn pohjalla nukkuen noin 16 tuntia/vrk. Kyllä tulikin tarpeeseen. Nyt alkaa taas elämä voittaa.

Pohjattomat osanottoni Piipille ja Pupuvaimolle! Jaksamista ja kasvot kohti uutta yrittämistä!

Niin, se Jaakon päivä on 25.7. Ja olisi ihan kivat, että nuo vedet lämpenisivät edes sitä ennen vähän...

Se hedelmällinen aika...varsinaisesti raskaaksi tuleminen on mahdollista suunnilleen sen 12-24 tuntia, minkä munasolu elää irrottuaan, mutta siittiöthän elävät pidempään 3-5 vrk ja parhaassa tapauksessa jopa 7 vrk, tosin harvinaista. Eli jos rakastelee 5, 4, 3, 2 ja 1 vrk ennen ovista, niin niitä siittiöitähän uiskentelee siellä jo valmiiksi valmiina hedelmöittämään munasolun ja samana päivänä tai korkeintaan vuorokauden aikana ovulaatiosta on enää mahdollista tulla raskaaksi. Tässä mielessä siis se kuusi hedelmällistä päivää ei ole huono veikkaus, jos ovulaatio sattuu kohdalleen. Kannattaa siis harrastaa vaakamamboa jo ennen ovista ahkerasti! Oviksen lähestymistä voi siis ennustaa tarkkailemalla limoja, laskemalla kiertopäiviä, jos on säännöllinen kierto ja esim. keräämällä tilastotietoa edellisistä oviksista ja tarkkailemalla kohdunnapukkaa. Menneen oviksen sitten tietää myös lämmönnoususta eli osuiko enteet kohdilleen. Näistä on aika hyvä ohjeistus tuolla pesun sivulla.

Mä olen juuri aloitellut oman kiertoni opiskelua mm. edellisin menetelmin. Ajattelin, että voisimme sitten jossain vaiheessa siirtyä tähän perustuvaan ehkäisyyn, kun olen oppinut oman kiertoni tuntemaan (tosin sellaisella varauksella, että raskaaksi tuleminen ei kumminkaan olisi ihan mahdoton ajatus). Tänään löysin kohdunnapukan, ei ollut tullut koskaan ennen sitä etsittyäkään ja toisaalta en oikeastaan tiennytkään, että semmoinenkin on, ennekuin näiltä palstoilta siitä luin jokin aika sitten. No, hyvä tietää, että sellainenkin löytyy. Joo, no sitten kun aletaan sitä toista yrittää, niin sama menetelmä toimii vastaavasti kertomaan sen otollisimman ajankohdan...
 
Tuleeko teille muuten mitään vauvalehtiä? Kun mun tekis kauheesti mieli tilata, mut oon ajatellut et jos se vaikka on jotenki huono enne kun ennen raskautumista tilaa... :ashamed: En mä toki taikauskoinen ole... :whistle:
 
Ada
Mä en ole myöskään tilannut vauvalehtiä ja meinaan myös odottaa josko plussa tulisi enne kuin rupean tilailemaan. MUTTA jos se tulisi ajankohtaiseksi, niin mitä lehteä te suosittelisitte? Jos tätä nyt saa kaksplussan sivuilla kysyä ;)

Kevätesikko ja Veera: joko jännittää? Kysyn koska itse alan olla malttamaton, kp 21/28
 
Iltaa vaan täältäkin suunnalta! Kisut jaksaa hyvin, kiitos kysymästä Unico =) ! Ne on päivä päivältä villimpiä. Nyt ne on alkaneet kiipeillä verhoissa ja yks päivä oli pöytäliina puoliks lattialla. Täytyy aina muistaa ottaa kaikki tavarat pöydältä pois ja piilottaa sakset ja veitset (niinkuin pikkulapsilta).

Eilen ostettiin kisuille valjaat ja vois kokeilla ekaa kertaa viikonloppuna viedä niitä ulkoilemaan. Saas nähdä millainen elämys siitäkin tulee!!! :LOL:
 

Yhteistyössä