Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Kesäsateista maanantaita kaikille. Tämä tyttö on nyt lomalla ja yritän tehdä muutakin kuin lueskella näitä juttuja (toisaalta kerrankin on aikaa) :LOL:
Huomasin kans tossa että pupuvaimo on piiiitkän yrityksen jälkeen plussannut :flower: :flower: :flower: :flower: Onnea!!!! :flower: :flower: :flower: Teki minut todella iloiseksi, en voi kuvitellakkaan miltä tuntuu. Toivotaan paljon tarrasukkia mukaan!!
 
Maanantaina 18.6.07

Unico.............. 27...........kp 4/28................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 15/28-32...........yk 4
Kvart över........28..........kp 10/29-34...........yk 4
Veera80............27.........kp 15/28................yk 3
taimi................29..........kp 28/27-36..........yk 3
Postimestari......29.........kp 25/26...............yk 1
Ada..................28.........kp 11/28..............yk 2
Naone...............29......................................yk 1
Joanna..............26......................................yk 1
Hemuli79...........27.....................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............29.....................................aloitus syksyllä
Toivo79............28......................................aloitus kevät 2008

Huhuilee:

Heksamiina.......29..........kp 35/28..............yk 4
Olkku................28.........kp 48/ ?.................yk 1
Raksunaksu......29.....................................yk 3??
Typykkä...........29....................................yk ???

Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)


Äh, nyt nää päivät on jotenkin oudosti.. päivämäärä ja viikonpäivä ei täsmää.. Eli en oo nyt varma, toivottavasti meni oikein.

Ada, kyllä sä varmaan ihan oikein luet tuota taulukkoa, mulla oli vaan mennyt ohi sun tätivierailu. Siksi siis huiteli päivät pitkällä ja yykoo vieläkin ykkösessä...

Pupuvaimo, siinä on kyllä hormonia kerrakseen! Oliks se niin, että on raskaana, jos arvo ylittää 5? Mä oon niin iloinen kyllä tosta sun plussasta, se jotenkin antaa toivoa meille muillekin. Vaikka ei itsellä tota yritystä olekaan kovin kauan takana, on ihana ajatella, että vielä pitkänkin ajan päästä voi onnistua! Onnea vielä!! :heart: :flower:

Mites Taimi ja Postimestari? Alkaako jo jänskättää?

Mä olin lauantaina duunissa ja duunin kesäjuhlissa....Eilinen menikin sitten levätessä. Illalla käytiin leffassa kattomassa Zodiac. Oli aika surkea.

Ihanaa, kun juhannus tulee! Pääsee taas maalle ja lököilemään vaan, uimaan ja saunomaan. Ja syömään. :D
 
Moi! Veera80. Joo mulla on tarkotus rokottaa ja leikkauttaa kissat, ovat tyttökissoja molemmat. Tänään madotin ne. Rokotukset maksaa täällä kaupungin eläinlääkäriasemalla 1. kissa 48 ? ja 2. kissa 23 ? eli 71 ?, neloisrokotus eli kaikki muut paitsi rabies. Rokotusaikakin on jo varattu! Ens keväänä on sitten leikkauksen aika.

Unico laitan jonkun kuvan vaikka profiiliin. pelottaa vaan että jos joku tuttu lukee tietämättäni tätä palstaa, niin tunnistaa heti kissojen kuvista kuka oon!

Noi kissat on kyllä ylihauskoja! Menee täällä peräkkäin kuin jauhopäät ja simahtelee ihme asentoihin! Ovat kaikki tarpeensa tehneet hiekkalaatikkoon! Ei edes tänään ollu mitään ongelmia kun olivat keskenään koko päivän kun oltiin miehen kans molemmat töissä.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä muille. Toivottavasti täältä joskus perässä tullaan!
 
Mäkin hokasin, että olit plussaillut! Kiva, että noin pitkä yritys palkittiin.

Kuten Kvart över tuossa totesikin niin se antaa myös muille toivoa. Stooria sen tiimoilta:
Äidin tuttavapariskunta oli yrittänyt saada lasta kutakuinkin kymmenen vuotta (en tiedä kävivätkö hoidoissa tms.) ja olivat jo ihan luopuneet toivosta kun tämä nainen huomasikin olevansa raskaana (hän oli varmaan jotain neljänkympin hujakoilla). No hieno homma ja vieläpä ihan luomusti. Terve tyttö syntyi. No pariskunta oli tietenkin ikionnellinen, että heille edes yksi lapsi suotiin. No eipä aikaakaan kun huomasivat, että jahas, toista raskautta pukkaa. Tytöillä on muistaakseni vain vähän yli vuoden ikäero.

On ollut ilo nähdä, miten nopsaan täällä on keskimäärin jo alettu raskautumaan. Kaikilla vielä ei-plussaneillakin on reilusti alle vuosi vasta yritystä takana. Yksi kaveripariskunta yritti noin puolitoista vuotta ennen kuin tärppäsi ja reilusti alle kolmenkymmenen olivat. Se on jännä , että periaatteessa sitä varautuu varmaaan melkeinpä enemmän pitkään yrittämiseen, kuin siihen, että vaikkapa tärppäisi heti ekasta kierrosta.
 
Tiistaina 19.6.07

Unico.............. 27...........kp 5/28.................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 16/28-32........yk 4
Kvart över........28..........kp 11/29-34.........yk 4
Veera80............27.........kp 16/28...............yk 3
taimi................29..........kp 29/27-36..........yk 3
Ada..................28.........kp 12/28.................yk 2
Postimestari......29.........kp 2/24-26............yk 2
Naone...............29......................................yk 1
Joanna..............26......................................yk 1
Hemuli79...........27.....................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............29.....................................aloitus syksyllä
Toivo79............28......................................aloitus kevät 2008

Huhuilee: :attn:

Heksamiina.......29..........kp 35/28..............yk 4
Olkku................28.........kp 48/ ?.................yk 1
Raksunaksu......29.....................................yk 3??
Typykkä...........29....................................yk ???

Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet: :flower:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)


Huomenia B)

Nukuin sitten yli yhteentoista.. Ihanaa. Oon menossa töihin vasta neljäksi niin sai nukkua.

Kummallinen ilma ulkona, vähän väliä tulee sadetta ja sitten taas paistaa. Kumpa nyt ei ihan koko Juhannusta sataisi, alkaa maalla vähän pinna kiristymään kun iso porukka on paikalla eikä ulos pääse.. Mitäs jussisuunnitelmia teillä muilla on?
 
Ihanaa etta taas joku plussannut taalta loytyy ja viela niin pitkan ajan jalkeen, alkoi varmaan jo ahdistaa kun ei sita plussaa kuulunutkaan.
Kvart Over: valitettavasti mulle paukahti tati yllarivierailulle jo maanantaina :| En siis tajua; viime viikosta eiliseen asti mulla oli tosi kummallinen tunne vatsassa, semmoinen painontunne, eika normaaleita tativierailun tunnusmerkkeja ollut lainkaan, esim. tissit eivat tulleet yhtaan kipeiksi eika suklaata tehnyt mieli, muutenkin oli ruokahalu kateissa. Taman takia herattelin jo toiveita plussasta. Mutta eilen ihan yllattaen takavasemmalta tuli tati ja viela kaksi paivaa etuajassa! Ihmetyttaa :/ Eli kierto oli vaan 24 paivaa. Onks toi vahan lyhyt kierto? Taytyy myontaa, etta eilen olin aika pettynyt, vaikka tottakai oli vasta eka yritys,eli ei nyt oikein kannata tassa ruveta valittamaan vaan jatkaa samaa rataa. Tietaako kukaan mista johtuu jos rinnasta tulee maitoa kun puristaa? mulla tulee ja se lisas mun epailyja tasta plussasta, jotka sitten tati osoitti vaariksi. Anteeksi kun talla tavalla vuodatan ja omaan napaani tuijotan :ashamed:

Ihan oikeassa olet Janis, etta varmaankin kaikki varautuu enemmankin pitkaan yrittamiseen kuin ekakerrasta tarppaamiseen, mutta silti pettymys on suuri kun ei heti osukaan. Kvart over, kyselit juhannussuunnitelmista, ma olen toissa koko viikonlopun, eli silleen taalla.
Mukavaa tiistaita teille mahtavat virtuaaliset juttukaverit :)
 
Ada
Voi harmi Postimestari, sympatiaterveiset!!!! Oireistasi voisin jossitella vaikka mitä, mutta se tuskin sinua auttaa. :attn:

Juhannus lähestyy, me lähdetään merille katsomaan horisonttiin. Voi ihanaa!!! Juteltiin eilen tästä vauvahaaveilusta ja jännittämisestä ja ollaan taas samalla puolella.

Kaunista keskiviikkoa kaikille!
 
Täällä sitä ollaan palailtu ekalta lomajaksolta kotia ja töihin!
Onnea kaikille plussanneille!:flower:
Toivottavasti pääsen itsekin liittymään joukkoonne pian...haaveilen jo kovasti tuosta vauvamahasta!!!:LOL:

Nyt aloittelin vikan e-pillerilaatan popsimisen ja sitten alkaakin se jännäily,miten kierto palautuu yli 10v.pillereiden popsimisen jälkeen.=)

Olen jotenki ihmeissäni,kun mun mies on alkanu olemaan todella aktiivinen tän vauva asian kanssa?!?Mukavaahan tuo on,kun on ottanut selvää asioista ja rauhoittelee mua kun hermoilen käytännön asioista ja siitä ollaanko me sittenkään valmiita vauvan tuloon,vaikka asiasta jo haaveiltu monta vuotta!Kai se on ihan normaalia,et alussa jännittää vähän kaikki esim.raskautuminen,odotus,synnytys,arki jne...

Nyt valmistautumaan taas töihin.Ihanaa juhannuksen odotusta ja nautinnollisia kesä hetkiäB)
 
Juu niinhän se kumminkin tahtoo olla, että vaikka sitä kuinka varautuu pitkään yrittämiseen, niin varmasti on aina kummikin pettynyt menkkojen tuloon.

Yritin tuossa aikaisemmin jo kirjoitella tänne kahvitauolla, mutta tökki niin tolkuttomasti, että hävis tekstit siinä samassa kun sivu vaan jumahti. tosi ärsyttävää!

Kurja kuulla postimestari tädin tulosta! Mulla olisi sellainen veikkais, mitä tuohon maidon tulemiin tulee, että voisikohan olla psykosomaattista? Tarkoitan siis, että kun kovasti toivoo ja yrittää raskautta, niin kehokin sitten oirehtii sen suuntaisesti. Se selittäisi myös nuo tuntemukset alavatsassa jne. On mulla toinenkin veikkaus, mutta kuten Ada tuossa jo aiemmin totesikin, niin mitäpä se jossittelu nyt tässä auttaa. Eteenpäin vaan kohti seuraavaa yrityskertaa!

Mulla muuten tuli esimaitoa rinnoista silloin raskauden aika loppuvaiheessa puristaessa (olisiko ollut vika kolmannes...) ja tulee itse asiassa vieläkin, vaikka imettämisen olen lopettanut kokonaan jo 4 kk sitten. Olen kyllä kuullut, että joillain on tullut maitoa jo aika raskauden alussakin. No se siitä.

Jee, mukavaa kun juhannus tulee. Me suunnataan huomenna mökille ja tarkoitus olisi lopettaa työt jo puolen päivän aikaan, jotta pääsis kaikkein pahimman ruuhkan alta pois. Pitäis pakkailla tänään jo valmiiksi mahdollisimman paljon. Mitä suunnitelmia teillä on juhannukseksi?
 
Postimestari: pahoittelut tädistä. siitä maidon tulosta. Klannattaa käydä verikokeissa ja siis pyytää otettavaksi prolaktiini, ettei siinä ole mitään häikkää. Mulla meinaan on parivuotta vuodellut ja pariin otteeseen katottu prolaktiini ja se on kunnossa. Kävin jopa gynellä kun alkoi tulemaan valkoisen ja kirkkaan lisäksi myös vihertävää :eek: Niin hän kertoi että toisilla vaan on ellainen ominaisuus kun kerta kaikki on kunnossa (tuo prolaktiini ja ulträttu ja mammo tehty) Tosin mulla alkoi tuo vuotaminen ensin meni rikki ja pysy kunnossa vain kortisonilla, heti hajos jos ei laittanut, no sain tujumpaa rasvaa ja se vein kutinan ja hajoilun pois (nykyään tarvii tosi harvoin), mutta valkoisen kirkkaan ja vihreän, jota harvemmin vuoto jäi (kait tuo maitoa on, en oo ilenny maistaa). ja varoitti kun joskus raskautuu niintod.näk. lisääntyy jo raskausaikana.

Hemuli79: tuo on jännää aikaa :) mä myös syönyt teinistä pillereitä siis yli tuon 10 vuotta ja kierto on palautunut ihan hyvin mutku tärppiä ei kuulu :( Hienoa et siell'ä on mieskin jo kuumeilulinjalla mukana.

Juuh täälläkin muka valmistauduttu ettei ekalla tärppää, mutta silti se sattuu aina kun menkat alkaa. No tällä kertaa ei ollut aikaa miettiä asiaa läpi, kun reissu kutsui, niin hiukan vielä painaa tuolla sisällä pienen pieni suru. Yritys kyllä nauttia kesästä :) on suurimmaki osin onnistunutkin. Nooh välillä pukkaa päälle ajatuksia tästä aiheesta... NO ens kesänä voi sitten enemmän murheilla, jos mitään ei kuulu. siihen asti pitää pyrkiä piämään lippu korkealla!
Tsemppiä ystävät!
 
heippa!
ja kiitos tsempista. Ma tiedan, mika se teidan toinen veikkaus on.. ajattelitte varmaan samaa kuin makin etta saattaa olla etta "kavaisin" raskaana, mutta ei sitten paastykaan sen pidemmalle. Kiitos Unico vinkista: toi prolaktiinijuttu olikin ihan uutta mulle, taytyypas ottaa asia esille kun meen seuraavan kerran laakarille. Ihme hommaa tama vauvantekeminen ;) Hemuli: mullakin palautui menkat ihan heti ja saannollisiksi pillereiden jalkeen, vaikka soinkin niita 13 vuotta, etta ala huoli etukateen!
mukavaa juhannusta niille, jotka jo haipyvat mokille ja jattavat meidat muut tanne sorvin aareen :kieh: :flower:
 
Torstaina 21.6.07

Unico.............. 27...........kp 7/28.................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 18/28-32........yk 4
Kvart över........28..........kp 13/29-34.........yk 4
Veera80............27.........kp 18/28...............yk 3
taimi................29..........kp 31/27-36..........yk 3
Ada..................28.........kp 14/28.................yk 2
Postimestari......29.........kp 4/24-26............yk 2
Naone...............29......................................yk 1
Joanna..............26......................................yk 1
Hemuli79...........27.....................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............29.....................................aloitus syksyllä
Toivo79............28......................................aloitus kevät 2008

Huhuilee: :attn:

Heksamiina.......29..........kp 35/28..............yk 4
Olkku................28.........kp 48/ ?.................yk 1
Raksunaksu......29.....................................yk 3??
Typykkä...........29....................................yk ???

Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet: :flower:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)


Noniin toivottavasti meni oikein ;)
 
Mielettömästi onnea Pupuvaimolle! :flower:

Ja minut voipi listalla muuttaa: 1/28 ja yk2... no, ihmehän tuo olisi, jos ekasta kierrosta olisi onnistunut. Voipi sitten hyvillä mielin huomenna nauttia naista väkevämpää.

Syökää ja juokaa ja saunokaa hyvin!

Juhannusterveisin,

Naone
 
haloo, onko taalla muita kun ma ja Unico?? taitaa olla kaikki muut mokilla olutpullo ja makkara kadessa.. :D Mulla on tanaan vapaata, mutta hoitoalalla ei juhannuksesta piitata, eli huomenna ja sunnuntaina toihin. No, ei se mitaan haittaa, tahan on vuosien varrella tottunut ma, mun kaverit ja mun mies etta ma en aina ole kaytettavissa juhlapyhina. Itsepahan olen ammattini valinnut. Ei vaiskaan, tykkaan kovasti tyostani mutta naa tyoajat on valilla ihan syvalta :kieh: . Onneksi ei sentaan yovuoroja tartte tehda ja viikonloppujakin vaan joka kolmas, monella on asiat viela huonommin..
Oletteko muuten kayneet perhesuunnittelun sivuilta lukemassa hedelmallisista ajankohdista? Se antoi aika hyvin viitteita "tuotteliaista" ajankohdista, kun syotti sinne kolmen viimeisen tatikaynnin alkamispaivat, niin se laski hedelmallisimman ajankohdan tassa kuussa. Yllattavaa oli, etta sivujen mukaan todennakoisinta tulla raskaaksi on paivat ennen ovulaatiota, ja heti ovulaation tullessa tsaannssit pienenee. Ihmeellista :whistle: Ja sitten lohdutuksena kaikille: todennakoisyys tulla raskaaksi yhden kuun yrittamisella on niinkin pieni kuin 20-25% ja vuoden yrittamisella mahkut nousevat jo 90%!!
Eli tassa tuli viikon tietopaketti :LOL:
mukavaa juhannusta teille erityisesti, jotka kotona/toissa pakertavat :wave:
 
Mullakin oli viime kierrossa niin selviä oireita (eri asia sitten, että oireita mistä), että olin ihan varma plussasta. Rinnat tuli 1,5 viikkoa ennen menkkoja todella aroiksi ja turposi, olo oli koko ajan kuin keinuvassa laivassa, huippasi ja oksetti. Kaikki normaalit menkkaoireet jäi pois. Menkat sieltä kuitenkin tuli, ja tulikin sellaisella rytinällä, että olin koko päivän vuoteen oma.

No nyt olen tarkoituksella yrittänyt olla ajattelematta vauvahaaveita sen enempää, niin paljon harmitti. Ovis tuossa su/ma tienoilla olikin jo, ahkeria ollaan oltu makuuhuoneen puolella menkkojen loppumisesta lähtien.

Jotenkin en nyt kyllä jaksa uskoa plussaamiseen lähitulevaisuudessa. Mulla on sellainen kumma tunne, etten edes tule raskaaksi, vaikka mitä minä tässä valitan, kun meneillään on vasta yk5 ja ovis tulee säännöllisesti. Oikeasti varmaan pyörryn onnesta sinä päivänä kun plussaan, niin pessimistisesti suhtaudun koko onnistumisen mahdollisuuteen.

Me lähdetään tänään mökille juhannuksen viettoon, ihan vaan rentoutumaan. Mukavaa juhannusta kaikille ja plussatuulia! :whistle: :whistle: :whistle:
 
Postimestari: ;) no tuohan on mukava kuulla et jos ei vuodessa tärppää niin ollaan vaan siinä 10% ;) Mutta ihan kiva tietoisku tuo oli.

Kevätesikko: tsemppiä sulle! ihan samat tunteet mulla oli tossa ennen edellisiä menkkoja, ja oikein pettynyt, et miten ei onnistu. Mut ei se vaan näytä, tai ehkä tästä kierrosta ;) sulle isosti plussaa+++. se viimeinen viikko odotusta on kaikkein pahin et alkaako vai ei ja ...

Mull on yövuorot menossa nyt, mä tykkään niistä ihan hirveesti. Nooh mulla on sitten sunnuntai vapaa kun sä meet töihin ;) pysyy tasapaino...
Pitäs lähtee pikku lenkille ja kävästä kaverilla, ruokkimassa sen kisu
 

Yhteistyössä