Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Maanantaina 25.6.07

Unico.............. 27.........kp 11/28..................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 22/28-32.............yk 4
Kvart över........28..........kp 17/29-34............yk 4
Veera80............27.........kp 22/28.................yk 3
taimi................29..........kp 35/27-36............yk 3
Ada..................28.........kp 18/28.................yk 2
Postimestari......29..........kp 8/24-26..............yk 2
Naone...............29.........kp 5/28...................yk 2
Joanna..............26......................................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............29......................................aloitus syksyllä
Toivo79............28......................................aloitus kevät 2008

Huhuilee: :attn:

Heksamiina.......29..........kp 39/28..............yk 4

Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet: :flower:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)

Huh, juhannus takana. Eikä tullut perinteistä juhannusvainajaakaan meidän seurueesta, eli kaikki hyvin =) Kamala väsymys tosin nyt päällä, on se kumma että vaikka maalla ollessaan nukkuu ihan tajuttomia aikoja, on silti aina ihan poikki kun pitäis töihin lähteä.

(.) omituisia menkkakipuja välillä, ollut perjantaista saakka. Ihan kunnon kouristuksia.. Laskureiden mukaan oviksen pitäisi olla tuloillaan, joten kai noi siihen liittyy.. Toivottavasti ei tarkoita sitä ,että olis ovis jo ollut, ei oikein ollut kahdenkeskistä aikaa tuolla maalla, sen verran porukkaa siellä oli..

Voimia maanantaille ja uudelle duuniviikolle! (ite ainakin tarviin..)

Juhannus on sit juhlittu! Kuinkas paluu arkeen on sujunu? Täälläpäin ihan hyvin kun juhannus tuli juhlittua suht. rauhallisissa merkeissä. Noi meidän kaks karvapalloo menee tossa pää kolmantena jalkana niin että ropina vaan käy!!! Hauskoja tyyppejä :LOL: . Ihana kun pääsi töistä vähän aikasemmin. Kysymys: Onko teillä tietoa montako pillerilaattaa saa syödä kerrallaan putkeen ilman taukoa?

heippa!
Mulla ei siis ollut juhannusta lainkaan: olin toissa perjantain, lauantain ja sunnuntain :kieh: Nyt viela yksi paiva ja sitten kokonainen paiva vapaata B) No, ens viikonloppu on vapaata.
Ikavaa, ettet ole paassyt "tatamille" miehesi kanssa juhannuksena Kvart Over, toivottavasti tanaan aukeaa mahdollisuus, mikali olet hengissa tyopaivasi jalkeen..
Toivo, kyselit noista e-pillereista: mun mielesta sa voit syoda huoletta ainakin kolme tai nelja laattaa, mulla toi ei onnistunut vaan vuoto alkoi kuitenkin kahden laatan jalkeen, gynekologi oli sita mielta et pillereiden hormonimaara ei riittanyt pysayttamaan menkkoja, tosin toihan on hyvin yksilollista. Mut varsinkin kesaisin mulla oli tapana viettaa "vuotovapaa kesis", eli soin pillereita toukokuusta elokuuhun ja hyppasin parien menkkojen yli ihan huoletta.
Nyt ma tahtaan vuotovapaaseen kesikseen hieman eri keinoin :LOL:
Joko sun kisuilla muuten on nimet? (tosin ymmarran jos et halua sanoa ettet vaan "paljastu")
mukavaa paivaa ja tsemppia viikolle!

Moi Postimestari! kisuilla on nimet, tyttöjä ovat molemmat, mut en uskalla paljastaa nimiä, koska jos täällä on mun tietämättä joku tuttu niin "kärähdän". Aika jännä kun ennen kuin tiettiin edes että nää pennut on syntymässä, näin unen jossa mulla oli 2 tyttökissaa ja annoin niille sitten ne nimet mitkä oli unenkin kissoilla! Nimet on molemmat ihmisen nimiä.

Toivo: sähän olet sitten enne unien näkijä :D
pillereistä, sehän varmaan riippuu merkistä, mitä voi syödä useamman laatan putkeen. Mullaoli sellaset missä oli kolmen erivärisiä j aerimäärät hormoneja niin niitä ei voinu vetää useampaa putkeen, jos halus siirtää jonkun verrran niin vain niillä viimesen värisillä sai, niin olis mennyaika paljon hukkaan jso olis alaknut siirtelemaään.
Juhannus meni täällä enimmäkseen töissä :D mut ehti sitä onneksi saunamaan ja uimaankin.

Maanantaina 25.6.07

taimi................29..........kp 2/27-36............yk 4
Pilvilinna............29......................................aloitus syksyllä

Huhuilee:

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)

Päivitin omat tietoni eli, neljäs yk lähti eilen käyntiin... Oltiin viikko Eestissä ja tänään tultiin kotio, sopivasti viimeisenä lomapäivänä tuli täti, niin ei menny koko viikko pilalle, monessakin mielessä...

No mut ainakin mä bongasin sen oviksen kuitenkin tod.näk. oikein, (vaikka ovisplussia tulikin yli kymmenen), koska mä laskeskelin et mun oletuksen mukaan menkat tulis kp 34 tai 35. Ja tässä kierrossa siis ovis oli todellisudessa vasta silloin kun ovistikku näytti plussaa n. 11:ta kertaa! No nyt kesällä en aio enää tikutella tai mitata lämpöjä, katotaan tilanne uusiksi syksyllä. Nyt oon kuitenki varmistunu noilla menetelmillä siitä että ylipäänsä ovuloin.

Täällä on porukat ollu ahkerasti töissä juhannuksena! Koskas pidätte lomia?

nyt vaan sit kellistämään miestä, munasolu säilyy hengissä n. 24 h niin huomennakin voi vielä olla hyvä päivä! =)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Ada

Taas on juhannus takana ja päivät alkavat lyhentyä. Tänään Jaakko heittää kylmän kiven veteen ja uimavedet alkavat viiletä... Eikös ole masentavaa. Onneksi vanha kansanviisaus menee vesien osalta metsään ja ovathan elokuun kuutamoyöt ainakin mun mielestä parasta kesää. Vielä on kesää jäljellä B) Ajatelkaa miten ihanaa olisi syksyn tullen kääriä paksuihin villapaitoihin kasvava masu! Ja kutoa pieniä sukkia ja nuttuja.

Kävin tutustumassa Postimestarin mainitsemilla perhesuunnittelu sivuilla. Hyvät sivut! Siellä laskurissa käytettiin ilmaisua - hedelmällisin aika alkaa, hedelmällinen aika päättyy ja tuo ajanjakso oli 6 päivää. Käytännössä hedelmällinen aika ei varmasti ole niin pitkä. Katselen kalenterista noita kuutta päivää ja toivon, toivon, toivon. Yli viikko vielä tätiin ja jo jännitää. Voi voi. Mies on pelimatkalla ja mulla on kaikki aika käytettävissä tähän haaveiluun. Voi voi voi voi ;)

Mitkäs tunnelmat teillä?

Ada
Olitte keskustelleet pillereistä...
Mä lopetin pillerien syönnin 2 vuotta sitten. Olin syönyt niitä noin kymmenen vuotta. Kierto oli säännöllinen heti ensimmäisestä kierrosta, mutta kesti 13 kuukautta ennen kuin aloin tuntea omasta olostani missä vaiheessa kiertoa mennään. Siihen saakka mulla oli ollut vaan kaksi oloa, kuukautisolo ja ei kuukautisia olo ;) Pillereiden jälkeen olen tutustunut oman kehon toimintaan ihan toisella herkkyydellä. Tämä on vähän asenteellista mututietoa, mutta mulla on semmonen fiilis, että ne pillerit ehkäisee muutakin kuin raskautta.

Hyvä kuitenkin, että pillereitä on.

Juu pillereistä kans sen verran, että ite lopetin vähän yli 3 vuotta sitten ja kyllähän sen hormonien vaikutuksen huomaa. Eli mulla pieneni rinnat heti yhdellä kuppikoolla (en oo laihtunut muuten ), ja noita ovistuntemuksia alko tuntumaan, vaikka en tätä itsensä tarkkailua oo vielä kauan harrastanutkaan. Luonnollisesti pillereiden aikana tuntemuksia ei ole, koska pillerit estää ovulaation kokonaan, eli säästää munasoluja. Meillä pillereitä pitkään syöneillä pitäisi siis ainakin olla munasoluja varastot täysi! :)

Taimi: tsemppiä, uuteen kiertoon. Tuo oli hyvä juttu et pystyt sen oviksen nyt tunnistamaan, auttaa varmasti asiaa :)

Ada: Tänäänkö jo se Jaakko sitä kiveä viskelee ;) ei vielä ei kesä voi olla ohi... No kyllä silti voi vielä uida... (kesä lomaa odotellen)

Juuh no mä lopetin pillerit vasta tammikuussa kun alettiin yrittämään, ja ehdin kanssa popsia yli 10 vuotta. Oikeestaan aloin tuntemaan jotain kun joinpari "kuuria" greippimehua, tosin sen jälkeen on tuntemukset pysyneet eiiahnniin voimakkaina mutta kumminkin erottaa hiukan :D ovistestejä en oo kokeilu, (laiskottaa ja epäsäännöllinen elämä). toivosa on hyvä elää et jotain tapahtus. Nyt selvis ety jos reissuun aikoo lähteä niin se menee tammikuulle, okei aikaisessa ollaa mut laskin jo et mitä jos nyt tärppää mitenpitkällä ollaan silloin kun olis lähtö :LOL: se menis sinne 29 viikolle jos oikein osasin laskea ;) kait sillon vielä lentää saa jos noin onnellisesti pääsis käymään :D Juuh ja toiveet onkorkealla :)

Ada
... se todella toimii. Join sitä yhteen aikaan säännöllisesti, onhan se luonnon antibiotti ja olin ollut pitemmän aikaa puolikuntoisena. Nyt olen jättänyt sen kun en jaksa kiemurrella menkkakivuissa, mutta vauvakuumeen noustessa otan sen varmaan taas käyttöön jos ei nyt tärppää.

Unico - täällä kanssa toiveet korkealla ja pää pilvissä ;)

Hei Ada Tätä on kyselty varmaan joka paikassa moneen kertaan, mutta kertoisitko tuosta greippimehujutusta. Mihin sen pitäisi niin kuin vaikuttaa, ovulointiinko? Ja kun puhutaan greippimehukuurista, niin kuinka paljon sitä nautiskellaan ja minkälaista sen pitää olla?

Meillä alkaa esikoisen yritys syksyllä ja näin etukäteen ajattelin katsastella hyviä apukeinoja yms. Kiitos jo joku jaksaa vähän selventää. Mulla on ovulointi hieman epävarmaa (saattaa olla pco :snotty: ) joten kaikki hedelmällisyyttä parantavat keinot ovat tervetulleita.

Tiistai 26.6.07

taimi................29..........kp 2/27-36............yk 4
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä

Huhuilee:

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)

Korjasin oman ikäni listaan.

Ada
En tiedä auttaako greippi varsinaisesti ovulointiin, mutta se kasvattaa kohdun limakalvoa ja tekee sen näin otollisemmaksi paikaksi munasolun kiinnittyä. Haittapuoli on tosin se, että tädillä on enemmän tuomisia...

Greippimehuja on tarjolla aika vähän. Useimmissa on paljon makeutusaineita. Itse join Valion mehua, mutta voisi kuvitella että greipistä puristamalla tulisi paras drinksu. Jos raskautumismielessä juo, niin kannattaa aloittaa kp 1 ja juoda ainakin kierron puoliväliin. Liikaa ei kannata juoda, että pysyy hampaat suussa ;)

Ada: No juuh sama vika miksi se jäi, hillittömät vuodot ja kipua niinkun ennen vanhaan ;) niin ei ihan joka kuukausi kiinnosta :D.

Pilvilinna: Mä join kanssa sitä valion mehua ja oli hyvää, mulla kesti litra noin kolme päivää. Ja jotenkin siinä tunsi kropan heittelyt paremmin. Nykyään ilman vaimeammin mut oppi, ennemmin ei mitän hajua :D

piti ihan Adalle ilmoittaa ettei se Jaakon paiva ole kun vasta heinakuussa :wave: Eli uimaan voi viela ihan hyvin menna B) Tanaan on Jarmon paiva (muiden lisaksi).
Nyt kun olen kalenteripaivityksen tehnyt, lahdenkin tasta jatkamaan muita hommia.
Illalla ajateltiin kokeilla taas vauvantekoa, kun on se hedelmallinen jakso paalla, vaikken ehka ovuloikaan ennen perjantaita.

Niin Ada mäkin muistelin että heinäkuussahan se jaska niitä kiviä viskoo! Ainakin toivon niin kun mennään reilun viikon päästä pitkäks viikonlopuks mökille :)

Voisko joku valaista mua että mitä toi Bubbling under tossa listassa tarkoittaa?

Juuh... tässä pitäis kai alkaa henkisesti valmistautua siihen että reilu viikon päästä tulee taas yks vuosi ikää lisää ja kolmekymppiä lähestyy uhkaavasti :-(

Luitteko muuten Kodin kuvalehdestä joka tässä keväällä ilmesty kun puhuttiin 60-luvusta, että vielä 1960-luvulla piti yli 24 -vuotiaiden naimattomien miesten ja naisten maksaa vanhanpiian ja -pojan veroa 6-10 prosenttia!!! Sillä kannustettiin ihmisiä menemään naimisiin nuorempina! Ja henkilötunnuksen loppuosa annettiin kaikille 1960-luvulla ja puolisoilla oli käytössä yhteisverotus eli tulot laskettiin yhteen ja niitä verotettiin! Niin ne ajat muuttuu!

Alkuperäinen kirjoittaja toivo79:
Voisko joku valaista mua että mitä toi Bubbling under tossa listassa tarkoittaa?
Toi on mun typerää huumoria =) Siis kun Janis ei oo ekakertalainen, mut jutuissa kuitenkin mukana.

Tää mun kone on ihan pimee, pitää varmaan siivota taas kaikesta ylimääräisestä, ottaa päähän kun tökkii, hidastelee ja puuskuttaa kun kuumenee jotenkin..

Kyllä me eilen Postis vielä tatamille päästiin ;) . Tänään heti uutta vonkausta kehiin, mullekin laskuri laski perjantaille oviksen. Eli samoilla päivillä mennään, vaikka mä oonkin jo paljon pidemmällä..

Päivitän vielä ton listan, oli päivät jääneet vaihtamatta

Tiistai 26.6.07

Unico.............. 27.........kp 12/28...................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 23/28-32.............yk 4
Kvart över........28..........kp 18/29-34...........yk 4
Veera80............27.........kp 23/28...................yk 3
taimi................29..........kp 3/27-36.............yk 4
Ada..................28.........kp 19/28....................yk 2
Postimestari......29..........kp 9/24-26..............yk 2
Naone...............29.........kp 6/28...................yk 2
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä

Huhuilee:

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)

En muuten saa noita rivejä suoriks, jos joku osaa niin pliiis :wave:

Mitä ovis laskuria muuten käytätte? Mä olen pyrkinyt olemaan kattomatta ;) kunsittern tulee t pitää ihan pakko päästä vällyjen väliin , ja sit sinne ei muka tuu mentyä, mut kun ei kyttää nii on vilkastakin ;)

Heips, tulen tänne oikein erikseen kiittämään: Kvart över, et tiedä miten kivalta tuntui lukea sun halaukses tuolla odotuspuolella huonot uutiset kerrottuani! Eli KIITOS, olet ihana ihminen :heart:

Kävin tosiaan tänään ultrassa, kun on ollut jo useamman päivän pientä ruskeaa vuotoa. Sikiöpussi löytyi kohdusta aivan oikeasta paikasta, mutta pussi oli tyhjä :'( Eli joko tuulimuna tai raskaus on alkanut huomattavasti myöhemmin kuin luulen. Tähän en oikein itse enää usko, koska plussat oli niin vahvat jo tuolloin 9.6... Vielä pitää kuitenkin pari viikkoa odotella ja sit uuteen ultraan varmistamaan "tuomio". Näin ne tilanteet muuttuu...

Luin myös tuolta keskenmenopuolelta, että Pupuvaimolle on tullut keskenmeno :( Pyydän anteeksi, jos hän olisi halunnut asiasta itse kertoa, mutta tuntuu pahalta myös hänen puolestaan :hug:

Me lähdetään miehen kanssa nyt joka tapauksessa Italiaan viikonloppuna, jos ei nyt mitään kamalaa sitä ennen tapahdu. Täytyy yrittää vaan nauttia lomasta ja sit heti kun vaan lupa tulee, niin uutta putkeen!!!

Yhteistyössä