Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Moi kaikille!

Tervetuloa mukaan, olkku :wave: Mä olen juonut sitä Valion greippimehua ja sit sellasta Graninin verigreippiversiota. Toi Granini maistuu "laimeammalta" kuin tuo Valion täysmehu, joten en tiiä, onko sillä samaa vaikutusta...

Ihanaa toivo79, kun saatte kissavauvoja kuumetta lievittämään! Mäkin mielelläni ottaisin sellaisen kisuvauvan, mutta mies on enemmän koiraihmisiä. Kyllä mäkin ihan koirista tykkään, mutta vielä ei meiltä lemmikkejä löydy.

Ulkona on ihan kesäfiilis ja istutuspuuhat on vieny ajatuksia vauva-asioilta. Hyvä niin, ei ainakaan vauvastressiä voi syyttää, jos ei tärppää :D Unico: toivotaan tosiaan, että lomastressi pysyy kaukana ;) Onneks meillä ei oo ollu tapana siitä stressata, päinvastoin. Ihanaa lekottelua vaan...

Sunnuntai 6.5.2007

Pupuvaimo........29.....................................pari vuotta
Piipi79..............28...........kp 10/24-32...........yk 5
Unico.............. 27............kp 16/28..............yk 4
Raksunaksu......29......................................yk 3??
Heksamiina.......29...........kp 20/?................yk 2
Kvart över........27...........kp 33/29...............yk 2
Taimi................29..........kp 13/27-36............yk 2
Hipu..................27.........kp 30/32................yk 2
Veera80............27......................................yk 1
Postimestari......29..........kp 8/26.................yk 1
Olkku................28.........kp 7/ ?..................yk 1
Hemuli79...........27.....................................aloitus syksyllä
Muusa78...........29......................................aloitus suunnitteilla
Toivo79............28......................................aloitus suunnitteilla
Typykkä...........29.......................................yk ???

Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)

Tässä taas aikani kuluksi päivittelen ja nostan samalla meidän pinoa.. Testasin taas tänään ja negaa vieläkin näyttää. Alkaa harmittamaan kun kierto tällä tavalla venyy. Tosin toi toinen nega kyllä vähän rauhoitti ajatuksia, joten toivottavasti täti tulee pian nyt kun sitä ei enää ajattele taukoamatta.. Eikä tosta pillereiden lopettamisesta kovin kauaa ole, että ei se kai mikään ihme ole jos ei ole heti säännöllinen kierto...

Toivo79, kissavauvat on ihania! Meillä mies kinuaa aina välillä puolitosissaan koiraa mutta mä en ole suostunut, en jaksa sitä karvan määrää... Ja kissoista mä en pidä enää isoina :(

Seuraavaksi jännätään sitten Hipua!? Näyttäisit olevan mun kanssa aika samassa vaiheessa. En nyt muista, mutta lopetitko säkin pillerit vasta vähän aikaa sitten?? Aattelin, että miten sulla on toi kierto mennyt..?

Kvart över: :hug: Eikö se oo et niin kauan on toivoa kun ei vuotoa? Toivottavasti vielä muuttuisi.

Mä edelleen jauhan tätä mieliala juttua :D yrittäkää kestää mua... Voiskohan muut hormonit heitellä niin että vaikuttas tähän oloon... Jos pillereiden jälkeen olis mennyt sekasin ihan kaikki hormonit :) Toivotavasti ei ole. Mut lääkärit sanoo yks toista ja toinen yhtä :\| riippuu ihan kuka siellä langan päässä on niin vastaukset on sen mukaan et missään nimessä ei voi vaikuttaa, tai sitten juuh vaikuttaa tai et ei yleensä mut ehkä näissäkin on yksilölllisiä eroja :/ mitä noista nyt sitten uskois... No pitää raahata ittensä vastaan otolle kuulemma. Mut sinnekkin pääsee sitten joskus :LOL: jollon verikokeetkin on olleet otettuina jo piiiiiiitkään eikä niissä sitten tietoa sen hetkisessä tilanteessa. Ja en kyllä pääse hereille ennen kun sinne pitäs mennä ;) jos hiukan vetkuttais :D Juuh ja tällänen vuoristorata ei oo kivaa... Mut eiköhän tästä selviä hengssä. Tänne vaan tulee purettua...

veera80
nyt sitte tuli täti käymään...
noh toisaalta hyvä niin nyt pystyy pikkasen alkaa kattelemaan miten toi kierto menee nyt oli nelän viikon väli.

onnea kissapennuista ne on niin söpöjä ettei mitään rajaa. itse odotan että kuukauden päästä syntyisi ruokakuntaan varsa...

Tiistai 8.5.2007

Piipi79..............28...........kp 12/24-32...........yk 5
Unico.............. 27............kp 18/28..............yk 4
Heksamiina.......29...........kp 22/?................yk 2
Kvart över........27...........kp 1/29-34............yk 3
Taimi................29..........kp 15/27-36...........yk 2
Hipu..................27.........kp 32/32................yk 2
Veera80............27.........kp 2/ ??..................yk 2
Postimestari......29..........kp 10/26.................yk 1
Olkku................28.........kp 9/ ?..................yk 1
Toivo79............28......................................aloitus suunnitteilla

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)

Tulihan se täti sieltä vihdoin, oon ihan tyytväinen kyllä. Oli sellainen olo etten ole raskaana kuitenkaan ja ärsyttävää tollanen kierron venyminen. Nyt jo paljon parempi mieli =)

Unico, noi mielialanvaihtelut on kyllä tosi ikäviä. Ootko kattonut, tuleeko niitä jossain tietyssä kierron vaiheessa enemmän vai koko ajan yhtä vuoristorataa?? Et voisko niihin jotenkin varautua..? Mulla on pahimmillaan just ennen menkkoja (tässä kierrossa siis tämä vaihe on nyt kestänyt kohta pari viikkoa :kieh: ) ja olin huomaavinani että ovikseen liittyis vähän samanlaista ärtyisyyttä. Tietääkö joku muuten, tyyntyykö mielialanvaihtelut raskauden aikana vai onko koko raskauaika yhtä hormoonien heittelyä?? Apua jos on.

(eikö oo kiva lyhenne sun nimimerkistä ;) ): kyllä mä ainakin oon kuullut, että raskausaikana ne mielialat vasta heitteleekin! Ainakin raskaana olleet kaverit sanoo, että itku tulee sekä kiukusta että onnesta tosi herkästä ym. Mut jotenkin tällä hetkellä ajattelee, että kyllä ne mielialan vaihtelut sit kestää, kun on niin mukava syy niille!

Täällä kans tällä hetkellä masentaa ja lujaa, eilen menin tyhmyyksissäni lukemaan jotain lapsettomuusjuttuja ja siitä jäi sellanen mieli, että mussa on pakko olla jotain vikaa, kun ei vielä oo tärpänny :/ No, töiden jälkeen meen spinningiin, siitä tulee yleensä hyvä ja energinen olo.

Mitäs muille kuuluu?

Muusa78 harmaana
Heipä hei taas teille kaikille!

En ole pitkään aikaan tänne kirjoitellut, mutta sitäkin ahkerammin lueskellut teidän kirjoituksia.
Tuntuu, että vauvakuume vaan kasvaa kasvamistaan. En ole silti halunnut keskustella avopuolisoni kanssa lapsen hankinnasta. Jotenkin vaan haluan, että mies ottaisi asian itse esille. Onkohan turha toive?!
En halua painostaa toista millään tavalla. Muutaman kerran on jo meinannut tulla "alettaisiinko yrittämään lasta?", mut joka kerta olen saanut tukittua suuni.

Olen miettinyt sitäkin, että pari vuotta sitten ei lapsen hankkiminen käynyt pienessä mielessänikään - onkohan tuo kolmenkympin kriisi meneillään...kun sitä miettii, että toisilla on jo lapsia/perhe - mitä minä olen saanut elämässäni aikaiseksi? Noh, luultavasti näitä samoja asioita käy läpi moni muu minun lisäkseni.

Eli täällä ei vielä olla päätetty lapsen hankkimisesta, mutta toivottavasti sekin päivä vielä koittaisi!!

Kirjoittelen taas välillä kuulumisiani! Ja toivon teille kaikille kovasti plussa tuulia ja kesän aurinkoisia päiviä!!!!

Muusa78: kyl mä sinuna ottaisin itse lapsiasian esille miehesi kanssa... Enpä tiedä yhtään ainutta tapausta lähipiiristäni, jossa lapsenteko ois lähteny miehen aloitteesta liikkeelle! Eli kyllä se yleensä nainen sen kuumeen pistää alulle. Voihan sen tehdä silleen hienovaraisesti, että kysyy toisen mielipidettä asiasta. Mikä olisi siis miehesi mielestä hyvä aika saada lapsia: vuoden, kahden vai kymmenen vuoden päästä ;)

Muusa78, mä oon samoilla linjoilla Piipin kanssa, että itse ottaisin lapsiasian esille. Tosin vaikea se on lähteä tällä tavalla oikeasti muita neuvomaan :D Mutta musta ainakin tuntuu, että miehillä ei ole mitään hajua milloin lapsia voi vielä tehdä.. Kun niillä ei ole juuri mitään rajoitteita iän tai muiden asioiden suhteen. Näin siis ainakin meillä :kieh:

KÖ harmailee
Torstai 10.5.2007

Piipi79..............28...........kp 14/24-32...........yk 5
Unico.............. 27............kp 20/28..............yk 4
Heksamiina.......29...........kp 24/?................yk 2
Kvart över........27...........kp 3/29-34............yk 3
Taimi................29..........kp 17/27-36...........yk 2
Hipu..................27.........kp 34/32................yk 2
Veera80............27.........kp 4/ ??..................yk 2
Postimestari......29..........kp 12/26.................yk 1
Olkku................28.........kp 11/ ?..................yk 1

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)

veera80
Meillä lapsenteko alkoi oikeestaan miehen alotuksesta. Tai mies aluksi enemmän sitä halusi ekaks ajattelin että tehdään nyt sittr kun pikä sairasloma kuitenkin on edessä...
mutta jossainvaiheessa sitten aloin kuumeilla itsekkin. Ja yllätin miehen sillä että en enää hankkinut ehkrengasta. Siitäkös riemu syntyi
Olen kanssa ollut vähän sitä mieltä etten hankkisi lapsia välttämättä lainkaan mutta nyt on toinen ääni kellossa. Vielä kun mies ehtisi ja jaksaisi enemmän minua viihdyttää... Välillä kauheet halut ja välillä ei ollenkaan tai sitte on rinnat niin herkät ettei kärsi koskea :( :D

Kvart över: Juuh tohon olisko 20 päivän tiennoihin pahimmat ennen ja jälkeen :) mutta onhan niitä myös aikaisemmin. ohon 20 tienoille tosin tulee nää et ei pysy tolpillaan huimaa paha olo pyörrytää itkettää, muuloin ehkä enemmä väsyä ja itkua ;) voi että kun tää elämä taas on kivaa :LOL: Mut luulen yhen syylisen olevan et lääkitys epätasapainossa,no ehkä sen saa kuntoon njiin ylimääräiset jää pois :D

Piipi: mä oon huomannu saman kun vaan pääsee liikeelle on hyvä olla, jos on pidempään ettei saamattomuuttaan oo päässy edes pienelle lenkinlle nin jo on paha olla. Kohta pitäs lähteä et ehtii pikkusen kulkea ennen kun pitää tulla valmistautumaan hommiin lähtöön.

Muusa: ainahan voi kautta rantain kysellä toisen mielipidettä ;) ei heti tarvii kysyä et joko nyt meille heti :D mut saa selvyyden et onko toinen edes koskaan haluamasasa tai mitä aikataulua miettii vai onkp miettinyt mutta heittäs sen ajatuksen ilmaan.

Kvart Över: Lopetin pillerit maaliskuun alussa ja ensimmäinen kierto oli tosiaan toi 32, nyt on päivät 32/33, en ole vielä testaillut kun on jotenkin sellainen olo et mun kierto saattaa tästä pidentyä. Ainakin ennen pillereitä ( silloin joskus kauan kauan sitten =) ) , mulla saattoi kierrot olla helposti 35. Odottelen muutaman päivän ja testaan sitten. Mitään sen suurempia oireitakaan ei ole tällä hetkellä.

Torstai 10.5.2007

Piipi79..............28...........kp 14/24-32...........yk 5
Unico.............. 27............kp 20/28..............yk 4
Heksamiina.......29...........kp 24/?................yk 2
Kvart över........27...........kp 3/29-34............yk 3
Taimi................29..........kp 17/27-36...........yk 2
Hipu..................27.........kp 32/33................yk 2
Veera80............27.........kp 4/ ??..................yk 2
Postimestari......29..........kp 12/26.................yk 1
Olkku................28.........kp 11/ ?..................yk 1

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)

muoks. Hipun päivät, piti tehdä kokonaan uus kun olin harmaana päivittänyt listan.

Kvart Över: Mä täällä nyt kanssa sekoittelen sua ja pahemman kerran.. Siis mun päivät on tänään torstaina ollut 34/32.. ihan omiani olin laittanut ja päivät menneet itselläkin sekaisin.. sori mun sähläys ja se että olet joutunut tekemään koko listan uusiksi.. =)

Ei kun Hipu tarkoitin, että en päässyt muokkaamaan vanhaa viestiä eli tein uuden viestin. En toki näpytellyt noita kaikkia tietoja enää.. :D Eli ei hätää :D

Ihanaa kun alkaa vapaa viikonloppu ja kouluhommatkin on noin suunnilleen hanskassa, kaksi tenttiä enää ensi viikolla (joista toinen helppo) ja sitten se on siinä tämä vuosi. Jospa tämä stressin väheneminen vaikuttaisi vaikka toivotulla alla...

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! Ja Hipu, testaa jo! ;)

Perjantai 11.5.2007

Piipi79..............28...........kp 15/24-32...........yk 5
Unico.............. 27............kp 21/28..............yk 4
Heksamiina.......29...........kp 25/?................yk 2
Kvart över........27...........kp 4/29-34............yk 3
Taimi................29..........kp 18/27-36...........yk 2
Hipu..................27.........kp 35/32................yk 2
Veera80............27.........kp 5/ ??..................yk 2
Postimestari......29..........kp 13/26.................yk 1
Olkku................28.........kp 12/ ?..................yk 1

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)

Kvart Över: No hyvä sitten ettei tullut suurta työtä =)
Ajattelin testata lauantaina eli huomenna mutta jotenkin on vaan olo että mun kierto tekee omia mutkiaan enkä ole raskaana. Mutta testaan silti huomenna ja ilmoittelen miten kävi =)

Hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Tervehdys kaikille taas!!!

Täällä vapaapäivää viettelen ja jus tulin kotio hierojalta:)
Mekin päätettiin miehen kanssa,että vauvan aloitus ajankohta on heinäkuussa,kun mun pillerit loppuvat!!!Ihanaa:)Olen helpottunut,ettei asiaa tarvitse enää miettiä pidempään,vaan nyt ollaan molemmat valmiita ja vauva on tervetullut heti kun haluaa!

Käsälomia odottelen jo innolla...vähän on jo työuupumusta meillä kummallakin näkyvissä ja siksi onkin hyvä et lomat on kohta,et saadaan nollattua stressi ja alettua rentoutunein mielin ns.pupuilemaan!!!

Morjens taas :) eipä mulla muuta kun kaunis päivä tänään :D Ollaan vaan pudottua pitkälle niin tottakai pitänee nostaa. ensi viikkoa odotellessa, tasan viikonpäästä pitäs alkaa menkat, siis sitä jännäten :D mut aattelin silti torstaona tuhlata yhden testin :d ihan vaan siksi kun tulee vieraita ja tulee bvarmaan läträttyä alkon kanssa, mut onneksi ei nykyään juuri maistu niin ei hirveesti tuu otettua kummikaan.

täällä on testailtu elämän ensimmäinen testi ja negahan se sieltä tuli... no jotenkin oli semmoinen olokin etten ole raskaana! Enemmän harmittaa se, että kierto on niin pitkä ( tänään siis 36/32) eikä tätiä kuulu eikä näy vieläkään!

Hipulle negapahoittelut :hug: Se on tosiaan aina yhtä inhottavaa se negan testaaminen, vaikka oiskin semmonen tunne, että "en oo raskaana". Mut kun kierto venyy, niin pakkohan sitä on raskausmahdollisuutta ajatella... Toivottavasti saat pian selvyyden asiaan!

Näin äitienpäivänä tuli hetkeksi ihan tosi haikea olo, kun vielä sitä onnea ei meille ole suotu. Pelottaa, että mitä jos ensi vuonnakaan ei meillä vielä sitä vauvaa ole... :/ Onneks anoppi ei mitään lapsiasioista udellut, kun olivat meillä äitienpäivälounaalla. Mitähän ois porukka tuumannut, kun oisin purskahtanut teatraalisesti itkuun kauniiden ja rohkeiden tyyliin, jos joku ois lapsista aloittanut keskustelun, hih :LOL:

Yhteistyössä