vierailija
Joku aikasemmin kyseli, Oulun uudesta sairaalasta. Mä oon menossa sinne synnyttää. Niin siistiä!
Mä sain varattua ajan maanantaina neuvolan jälkeen, meillä on 21.11 ja oon vissiin viikoilla 12+1 sillon jossen ihan väärin muista Olisin itse menny mielummin vähän myöhemmin mutta ei ollu aikoja.Ootteko vielä varaillut nt-ultraan aikoja? Itse sain nyt ajanvarauksen auki, mutta valittavissa olevat ajat oli vasta 14. viikolla. Vähän ihmetyttää, kun ohjeissa oli, että viikolta 12 aikaisintaan, että onpa myöhään. Olisin luullut, että päästään aikaisemmin, mutta nyt pitää 4 viikkoa odottaa.
Raskausviikolla 9 kohtu alkaa kasvaa.Ajattelin, että odotan nt-ultraan ennen kuin kerron töissä. Nyt on jo vain niin iso pallomaha, kun turvottaa, etten tiedä kuinka kauan pystyn sitä peittelemään. Koskahan se alkaa oikeasti kasvamaan. Ei ainakaan pysty enää vetää vatsaa sisään. Ostin äitiysfarkut ja on mukavampi olla, kun ei purista vatsaa, mutta ei ne kyllä auta sitä peittelemään.
Mulla sama päivä. Vähän sama tunne, että pitkä aika vielä odottaa, mutta onpa jo paljon viikkoja takanakin.Mulla ultra 2.12. Tuntuu aika matelevan vaikka samaan aikaan tuntuu että viikkoja jo hirveesti kasassa.
minä kyselin, on jännääJoku aikasemmin kyseli, Oulun uudesta sairaalasta. Mä oon menossa sinne synnyttää. Niin siistiä!
Mä olen 38v enkä osaa ajatella itteäni vanhana toki sen ymmärrän että melko varmasti viimistä kertaa raskaana.Oliko täällä muita 4- kymppisii odottajia?
En enää muista..
Millä mielellä iän puolesta?
Kuulolaite kannattaa hankkia mahdollisimman pian, kun sitä tarjotaan. Sillä kuulolaitteen kanssa elämiseen kestää aikansa. Äänimaailma on todella erilainen verrattuna 'luonnolliseen' äänimaailmaan. Lisäksi kuulolaitteiden säätöjä ja muita asetuksia säädetään useinkin sen jälkeen kun kojeet on laitettu tulille. Eli ei kannata jäädä odottamaan sitä, että kuulo huononee kuitenkin. Ja onhan viime aikoina uutisoitu, että uuden kuulolaitteen saamisessa on mennyt yli 6kk.Kävin tänään korvalääkärissä. Minulla on vuosia tutkittu mahdollista menierin tautia ja nyt raskauden aikana huimauskohtauksia on ollut kaksi. Kuulokäyrä näytti kyllä siltä, että menier selittää sen, meillä myös perinnöllistä kuulonalenemaa. Vielä en kuulokojetta ottanut, katsotaan sitten raskauden jälkeen, millainen kuulo on ...haittaako se nyt, jos ei ihan kaikkea kuulekaan. Raskaus ilmeisesti myös laskee kuuloa..
Tänään lähdetään miehen kanssa hotelliin ja huomenna aamulla ultra 🩷 viedään ennen lähtöä lapset mummolaan, huh. Alkaa jännittämään jo huominen.
Siis mulla myös vatsa niin turvonnut, että oli pakko ostaa äitiys-sukkikset! Mulla on ollut myös ehkä tapana aina vetää vähän vatsaa sisään, nyt se ei onnistu. Nyt sitten tämä turvotus + aiemmin piiloteltu vatsa Mun työkaverikin totesi eilen, että näytän siltä kuin oisin kuudennella kuulla raskaana Oon huomannut,että asiakkaistakin muutama on kattelleet siihen malliin….jotenkin hävettää kun eihän näillä viikoilla mitään mahaa vielä ”pitäisi”olla. Nyt 10+2.Ajattelin, että odotan nt-ultraan ennen kuin kerron töissä. Nyt on jo vain niin iso pallomaha, kun turvottaa, etten tiedä kuinka kauan pystyn sitä peittelemään. Koskahan se alkaa oikeasti kasvamaan. Ei ainakaan pysty enää vetää vatsaa sisään. Ostin äitiysfarkut ja on mukavampi olla, kun ei purista vatsaa, mutta ei ne kyllä auta sitä peittelemään.
Tiesikö työkaveri jo, että olet oikeasti raskaana vai mitä vastasit tuollaiseen kommenttiin?Siis mulla myös vatsa niin turvonnut, että oli pakko ostaa äitiys-sukkikset! Mulla on ollut myös ehkä tapana aina vetää vähän vatsaa sisään, nyt se ei onnistu. Nyt sitten tämä turvotus + aiemmin piiloteltu vatsa Mun työkaverikin totesi eilen, että näytän siltä kuin oisin kuudennella kuulla raskaana Oon huomannut,että asiakkaistakin muutama on kattelleet siihen malliin….jotenkin hävettää kun eihän näillä viikoilla mitään mahaa vielä ”pitäisi”olla. Nyt 10+2.
Jännä muuten, mä oon monena päivänä käynyt katsomassa täällä eikä ole näkynyt ollenkaan uusia viestejä. Nyt sitten kerralla pärähti viesti yli viikolta.
Vahva sama! Ei vitsi! Maha on samanlainen kun edellisessä joskus +18 ja todellisuudessa 9+3 vasta. Jospa se tasottuu jossain kohtaa. Mieluummin vaan oisin pitäny työpaikalta pois tämän tiedon vähän pidempään 🫠Siis mulla myös vatsa niin turvonnut, että oli pakko ostaa äitiys-sukkikset! Mulla on ollut myös ehkä tapana aina vetää vähän vatsaa sisään, nyt se ei onnistu. Nyt sitten tämä turvotus + aiemmin piiloteltu vatsa Mun työkaverikin totesi eilen, että näytän siltä kuin oisin kuudennella kuulla raskaana Oon huomannut,että asiakkaistakin muutama on kattelleet siihen malliin….jotenkin hävettää kun eihän näillä viikoilla mitään mahaa vielä ”pitäisi”olla. Nyt 10+2.
Jännä muuten, mä oon monena päivänä käynyt katsomassa täällä eikä ole näkynyt ollenkaan uusia viestejä. Nyt sitten kerralla pärähti viestit yli viikolta.
Mä täytän joulukuussa 43. Muuten ei hirveitä mutta ihan järkyttävän iso numero! Toki tiedostan riskit raskauden kannalta eri tavalla enkä kauheesti uskalla hurrailla, mutta sinänsä en osaa siitä olla kauhuissani kunhan nyt muuten vaan ikäkriisiä pukkaa päälle.Oliko täällä muita 4- kymppisii odottajia?
En enää muista..
Millä mielellä iän puolesta?
Joo työkaveri tiesi kyllä! Muuten olis ollut entistäkin tökerömpi kommenttiTiesikö työkaveri jo, että olet oikeasti raskaana vai mitä vastasit tuollaiseen kommenttiin?
Mä yritän käyttää vain löysiä paitoja, ettei vatsa näy.
Voi ei migreeni on ihan kamalaa! Toivottavasti helpottaa pian. Kyllä mä suosittelen, että menisit ultraan yksityiselle, että saat varmuuden siitä että kaikki on hyvin. Me käytiin Perhe Artessa… oli 85€. Edullisin mitä itse löysin.Mä täytän joulukuussa 43. Muuten ei hirveitä mutta ihan järkyttävän iso numero! Toki tiedostan riskit raskauden kannalta eri tavalla enkä kauheesti uskalla hurrailla, mutta sinänsä en osaa siitä olla kauhuissani kunhan nyt muuten vaan ikäkriisiä pukkaa päälle.
Ylimääräistä ultraa olen ajatellut koska mua on jo useamman viikon piinannut sitkeät migreeniä joita en tietysti ole voinut edes lääkitä nyt kun tavallisesti buranalla hoidetaan. Raskausoireet loistaa poissaolollaan edelleen ja epäilen ettei kaikki välttämättä kuitenkaan ole kunnossa. Tämä kipu vaan niin karmeaa että pohdin jos menisi ultraan ja tarkistaisi tilanteen ettei suotta tarvitsisi tästä kivusta kärsiä jos onkin raskaus keskeytynyt.
Olen jo toista viikkoa harkinnut sairasloman hakemista, mutta on ihan hirvittävä kynnys siihen. Nyt vaan muuttokin mennyt ihan penkin alle kun kipu niin kovaa. Onneksi on koko kuukausi aikaa tehdä tätä.
Voi että kuulostaa tosi raskaalta! Toivotaan että pian alkaa helpottamaan.Tänään on ollut fyysisesti tosi raskas päivä. Mikään ei ole viikkoihin oikein maistunut, mutta tänään kaikki mitä olen vähän yrittänyt syödä, on tullut pian ulos. Jääkaappia en uskalla edes avata, pelkkä ajatus sai aamulla oksentamaan..
Pää on kipeä, sillä kahteen päivään en ole kahvia pystynyt juomaan.
Ollaan yritetty tunnin verran lähteä isänpäiväkahveille, mutten kyennyt sängystä aikaisemmin nousemaan
Toivottavasti tämä tästä pikkuhiljaa helpottaa!
Ai sykkeen voi kuulla jo nyt Eikä… pitäisikö sitten kuitenkin itsekin hommata tuo doppler 🥹Tsemppiä kaikille tautien, pahan olon ja kipujen kanssa selviämiseen!
Itsellä on ollut kurkkukipua toista viikkoa ja limaisuutta nielussa, mutta kunnon nuhaa ei ole tullut. Mietinkin onko tää vain raskauteen liittyvää vai onko joku lievä tauti kuitenkin. Hampaiden pesu jäi aamulla kyllä kakomisen takia alkutekijöihinsä.
Eilen kuuntelin dopplerilla ensimmäistä kertaa ja sainkin sykkeen jostain kohti kuulumaan. Puolisokin kuunteli ja sanoi, että kuulostaa ihan kuin sahaukselta.