Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Muusa78 harmaana
Aurinkoista maanantai-aamua !!!

Sain sitten eilen aukaistua suuni ja kysyin avomieheltäni, että " onko hän ajatellut lapsen hankkimista?". Hän tuumaili, että olisihan se kiva joskus olla oma lapsi ja että hän toivoisi, että hän olisi mahdollisesti joskus isä. Tietysti asiaa piti sitten "lypsää" enempi, että "onko hän ajaltellut, että lapsen voisi hankkia minun kanssa?, onko hän miettinyt ollenkaan, että milloin mahdollisesti?". Jahkailun jälkeen hän tuumasi, että ei ole miettinyt ajankohtaa - mahdollisesti vuoden tai viiden vuoden päästä.

Näin kuukautisten alkamispäivä tuo viisi vuotta tuntuu aika pitkältä ajalta - hieman saa "tipan linssiin". Mut kuten aikaisemmin sanoin, niin en missään nimessä halua painostaa toista lapsen hankkimiseen. Hyvää tästä oli se, että nyt minun ei tarvitse miettiä, että mitä toinen ajattelee lapsen hankkimisesta.

Mutta huonoa tässä on se, että tuo oma vauvakuume on aika korkealla. Mutta nyt ei auta kuin hieman vetää henkeä ja rauhoitella tätä vauvakuumetta. Lueskelen varmaankin näitä teidän kuulumisia aina aika ajoin, mutta yritän nyt aluksi ainakin olla jonkin aikaan kokonaan pois.

Tiedän, että täällä on olemassa keskustelupalsta myös "haaveilijoille", mutta minulle tekee hyvää "irtautua kokonaan" näistä ajatuksista - pelkään, että haave lapsesta alkaa muutoin kasvavaan liian suureksi. (koska tällä hetkelläkin tuntuu, että olisin enempi kuin valmis yrittämään omaa lasta).

Toivon teille kaikille kovasti plussatuulia ja toivon myös että ennemmin tai myöhemmin voisi itsekin tulla tänne kertomaan "ilosanomaa"!!!
 
moi taas!
ja pahoittelut negatestituloksista, kylla se viela joskus positiiviseksi muuttuu :) mulla pitais laskujen mukaan oviksen olla just mennyt ohi, katsotaan parin viikon paasta, onko se viikonlopun hurjastelu mahdollisesti saanut mitaan aikaan :LOL: Tuntuu kylla oudolta, ensin sita yrittaa vuositolkulla kaikkensa ettei tule raskaaksi ja sitten yhtakkia pitaakin yrittaa kaikkensa etta tulis. Elama on kummallista, kun vanhemmaksi tulee.
Pillereiden lopettamisesta nyt melkein pari kuukautta ja ei edelleenkaan nappyja naamassa, jes! Ainoa asia, minka olen huomannut on, etta seksihalut ovat ainakin triplaantuneet B) Ongelma vaan se, ettei mun mies ole mikaan maailman innokkain rakastaja, en tieda miksi joskus harmittaa kun joutuu olemaan se, joka vonkaa. Mun exan kanssa asia oli ihan painvastoin. Onko muilla vastaavia kokemuksia? jotenkin tuntuu, etta taa ilman ehkaisya -seksi on saanut sen vielakin haluttomammaksi, ehka se ei haluakaan lasta, vaikka on niin sanonut?? Hirvee paniikki mulla tanaan.
mukavaa paivaa teille muille kuitenkin, ma jatkan panikointia taalla.
 
Postimestari :D hengitä syvään ja rauhoitu :D No joo mut mull aoli sama pari ekaa kiertoa ihan hillittömät halut mut nyt ne on tasaantuneet samalle tasolle kun pillereiden aikana et mull ainakin oli väli aikaista :(
 
He he, Postis, mä oon ihan samaa miettinyt, että kuinka sitä on joskus pelännyt että olisi tullut vahiongossa raskaaksi vaikka on käytetty jos jotain ehkäisyä. Ja nyt sitten kaikki on ihan toisin päin.

Mietityttää myös välillä, että mitä jos onkin käyttänyt ehkäisyä ihan turhaan. Mitä jos ei voikaan tulla raskaaksi? Tai jos on syönyt liian kauan pillereitä eikä sen takia voi raskautua. Siis itellä ei oo vielä montaakaan yrityskertaa takana, eikä oo mikään paniikki raskautumisesta, mutta mistä sitä tietää voiko tulla, kun ei ole ikinä ollut. Puh, kunhan avauduin. :D

Ja mitä noihin seksihaluihin tulee, niin tosiaan oon huomannut ihan saman jutun :ashamed: Ennen ei oikeen jaksanut innostaa kun ehkä viikon välein, nyt kun oon ollut ilman pillereitä pari kuukautta niin vähintään joka toinen ilta oon vonkaamassa. Täällä kyllä mies on vaan iloinen tästä käänteestä.. :LOL: :LOL:
 
Piipi79 harmaana
Muusa78: no hyvä ainakin, että otit asian puheeksi! Äkkiä ne aikataulut muuttuu, kun asiasta ruvetaan keskustelemaan ;)

postimestari: kyllä meilläkin on välillä niin, että mä oon se innokkaampi aloitteen tekijä, mutta vastaavasti mieskin on välillä aktiivinen. Kai miehilläkin halut välillä vaihtelee, joten tuskin miehelles kuitenkaan mitään "rimakauhua" on tullut.

Mulla on jotenkin ollut nyt pari päivää ihan masis olo koko ajan... Jotenkin toi äitienpäivä masensi, kun tuli taas niin konkreettiseksi se, etten ole äiti. Kuitenkin todella moni parhaista ystävistäni vietti nyt ensimmäistä tai toista äitienpäiväänsä, ja se teki asian vielä näkyvämmäksi. Äsken piti oikein itkeä kunnolla, kun tuli niin paha mieli ja epätoivon hetki :'( Tuntuu, ettei sitä vauvaa tuu meille ikinä, että mussa on jotain vikaa. Ja TIEDÄN, tää on älytöntä, kun ei kuitenkaan vielä olla edes hirveän kauan yritetty. Jotenkin tuli niin vahvasti mieleen se, että voiko nää jutut olla perinnöllisiä, kun äidillä on toiminut vaan toinen munasarja ja munanjohtimet siitäkin on ollut osittain tukossa, on ollut kystia ym. eivätkä saaneet pikkusiskoni jälkeen enää lisää lapsia usean vuoden yrittämiselläkään. Onko kenenkään muun suvussa ollut lapsettomuutta tai muita vastaavia ongelmia?? Pelottaako?

Anteeks tää vuodatus... :ashamed:
 
Tiistai 15.5.2007

Pupuvaimo........29.....................................pari vuotta
Piipi79..............28...........kp 19/24-32...........yk 5
Unico.............. 27............kp 25/28..............yk 4
Raksunaksu......29......................................yk 3??
Heksamiina.......29...........kp 2/28................yk 4
Kvart över........28...........kp 8/29-34............yk 3
Taimi................29..........kp 22/27-36...........yk 2
Hipu..................27.........kp 39/32................yk 2
Veera80............27.........kp 9/ ??..................yk 2
Postimestari......29..........kp 17/26.................yk 1
Olkku................28.........kp 16/ ?..................yk 1
Hemuli79...........27.....................................aloitus syksyllä
Muusa78...........29......................................aloitus suunnitteilla
Toivo79............28......................................aloitus suunnitteilla
Typykkä...........29.......................................yk ???


Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)


Kylläpäs sataa ja on synkkää. Mun mies on koko viikon poissa, vika tentti on tänään ja duunit alkaa vasta ens viikolla.. Eli älkää ihmetelkö, jos roikun täällä koko ajan! :D Ja mulle tuli taas yksi vuosi täyteen, apua. Onneks te ootte yhtä vanhoja.

Tänään tosin ollaan lähdössä koulukavereiden kanssa vikaa tenttiä juhlistamaan, eli ehkä illaksi on jotain tekemistä. Ompas mukavaa, kun ei ole raskaana niin saa nauttia juomia kuten opiskelijan kuuluu :kieh: <br><br>
 
Schätzchen moikkaa

Moikka :wave: ! Olen usein käynyt katselemassa mitä teille kuuluu =) .
Paljon Onnea kvart över synttäreiden johdosta :flower: :flower: :flower: !
Ja Piipi79 - älä lannistu :hug: . Kyllä lääkärit huomais, jos sulla olis munasarjoissa jotain vikaa. Mä olin ihan varma, että saan yrittää maailman tappiin asti, mutta nopeastihan se sitten tärppäsikin :heart: .
Menossa on siis (jo) 9+5. Aika tuntuu taaksepäin katseltuna menneen tosi nopeasti, mutta np-ultraa tässä vaan odottelen, enkä uskalla vielä iloita. Uutinen on salassa pysynyt varhaisultran hyvistä kuulumisista huolimatta :saint: . Oikeasti aika siis menee tooosi hitaasti ja olo on ollut kamala. Joka päivä viimeiset 3 viikkoa olen oksentanut railakkaasti \|O . Olen kuitenkin päättänuyt olla vaan kiitollinen, että on selkeitä oireita ja nieleskelen kyyneleet kun tuntuu, että tukehdun omaan yrjööni B) .
Ihan hirveästi plussatuulia teille kaikille +++++++ :whistle: .
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Olen täällä välillä käynyt lukemassa teidän kirjoituksianne, mutta en ole itse kuitenkaan kommentoinut.

Meillä kotona mies on se "vonkaaja" ja aina välillä ehdottelee, että tehdään toinen lapsi. B) Tekis kyllä mieli, mutta vielä on jonkin aikaa odoteltava. Yrityksen vois ehkä aloittaa jo tuossa puolen vuoden-vuoden päästä. Täytyy nyt ensin katsoa tuo työtilanne kun on ensin valmistuttu, joka suunitelmien ja toivon mukaan tapahtuu ensi syksynä.

Äitienpäivä meni oman äidin, anopin ja miehen mummojen tapaamisilla. Omalta tytöltä sain hienon ihan "itse" päivähoidossa tehdyn kortin, jiohon oli sormiväreillä läntätty pieni kädenjälki ja myös hienosti itse "allekirjoitettu" - siinä kyllä äidin sydän suli :heart:

Jotkut olivat hieman alakuloisissa tunnelmissa. Tsemppiä, kyllä teidänkin vuoronne vielä tulee ja ehditte äideiksi. KAtselin tuossa, että olen noin vuoden-pari teitä useimpia vanhempi, eli eiköhän useimmilla teistä yrittäjistäkin jo vuoden-parin päästä ole oma nyytti tai taapero jo kehissä! :hug: Vai ymmärrän toisaalta, että mieli voi olla hieman malttamaton tässä vaiheessa kun on yritys pyörähtänyt käyntiin. Itsekään en malttaisi odotta toisen lapsen yrittämisen aloitusta, mutta kun yksi lapsi on jo, niin olo ei ole niin kovin epätoivoinen, koska hänestä on kumminkin niin paljon iloa (joskin aika rasittavakin välillä :p ). Toisaalta silloin, kun tyttö on oikein ihana, niin tekee vielä entistä enemmän mieli lisää lapsia... :D Eli se ei ainakaan kauheasti helpota tilannetta.

Kvart Över muistaakseni kyseli niistä hormoneista/mielialanvaihteluista. Yksilöllistähän se tietenkin on, mutta aika yleistä käsittääkseni on, että mielialat heilahtelevat vielä normaalia enemmän raskausaikana. Mulla ei niin kovin paljoa mielialat heilahdelleet, mutta yksi kausi oli, jolloin kyllä aika helposti otin raivaria asioista. Semmoinen itkeskely jäi mulla lähes kokonaan pois. Siis en ihan syyttä vetänyt hernettä nenääni, mutta reaktiot olivat kyllä tarpeettoman rajuja - itse ainakin pistin hormoonien piikkiin, koska en tällaista normaalisti harrasta :ashamed:

Meneehän se työpäivä näinkin B)
 
Enpäs ole kirjoitellut pitkään aikaan.. Täällä on nyt kp 2/28 ja toinen clomikuuri alkaa perjantaina. Yrityskierto on jo neljäs, jos Kvart Över listaa päivittelet? Viime viikolla olin jo bongailevinani raskausoireita (väsymys, palelu, kipeät nännit) ja ehdittiin jo miehen kanssa hiukan innostua.. Mutta ne paljastuivatkin sitten menkkaoireiksi. :( No, pitää vaan tsempillä ja hyvällä mielellä aloittaa tämä toinen kierto, ja olla iloinen ainakin siitä, että menkat ylipäänsä tulivat piiitkän tauon jälkeen =)
 
Heips,

ja kaunis kiitos kaikille lohduttavista sanoista, varsinkin Schätzchen, kun vielä plussaamisen jälkeenkin jaksat tulla tänne meitä vielä kuumeisia tsemppaamaamn :flower: Kaikkea hyvää siis odotukseesi!

Kyllähän se on niin, ettei kannata noista lapsettomuusasioista vielä stressata... Kai ne rakenteelliset ongelmat jotenkin myös oireilisi! Kun mulla ei esim. oo yhtään kivuliaat tai runsaat menkat, vuotohäiriöitä tms. En ole viitsinyt äidiltä nyt asiasta kysellä, kun se arvais kuitenkin, että yritetään raskautta ja se odottaa sitä muutenkin niin kärsimättömänä. Sit se kyselis vaan koko ajan, että "jokojoko"...

Onneks tää päivä tällä viikolla enää töitä, huomenna leppoisa koulutuspäivä ja perjantai ylityövapaata. Lisäksi viikonloppuna matkustan vanhalle opiskelupaikkakunnalle treffaamaan kavereita, joten tiedossa voi olla varsin kostea vloppu opiskeluaikojen malliin ;). Raskaana en varmasti ole, kun en ole edes ovuloinut, joten siitä ei tarvi huolehtia.

Ai niin, Kvart överillä tais olla synttärit, kun kerran vanhenemisesta puhuit. Onnea siis! :flower:
 
Huh huh, nyt on toivuttu eilisestä. Oon vaan nukkunut koko päivän kun tulihan se aamuun asti tietenkin juhlittua.. Kerrankin on ihana ilma ja mä vaan täällä sisällä mätänen.. Pitäis jaksaa kauppaan raahautua kun on tuo ravinto tässä taloudessa vähän vähissä.. Varmaan kauhea ruuhka siellä kun on tuo pyhä.

Kiva Schätzchen, kun kävit moikkailemassa! Ehkä me muutkin kohta päästään täältä sinne odotuspuolelle.. Mutta siis tosi ikävää toi oksentaminen! Mulla itellä on ihan kamala oksennuskammo ja venaan kauhulla jos mulle tulee pahoinvointia sitten joskus.. :$

Taimi, ootkos sä vallan kadonnut? Entäs Raksunaksu tai Olkku?

Unicolla alkaa olla kohta jännät päivät käsillä b :whistle: d
 
Juuh jännät ja jännät ;) Tuhruaa samalla lailla kun ennenkin ;) et menkat on odotettavissa ja jos päivien mukaan mennäänniin lauantaina. Mut kuten aioin niin tein tänään etukäteen testin ja tulos oli se arvattava ;) tosinse ei ollu herkkä ja tein etu ajassa ;) no eipä piä alkaa jossittelemaan. ens kierrossa sitten paremmalla onnella :D Jos se mun kristalli pitää paikkansa niin vielä ens kierto ei välttis sano mitän mut sen jälkeen pitäs alkaa kuulumaan komen kuukauden sisään jotain :D jos ei kuulu niin olen pettynyt :D

Plussa tuuias paljon kaikille!!!+++++++++
 
Onnea miljoonasti Hipu!!!!! :flower: :flower: :flower:

Ihanaa, että meidänkin ikäiset raskautuu noin nopeasti! Tällä hetkellä näyttäis että tän palstan keskiarvo olis yk 2. Eli aikas nopeeta toimintaa sanon minä. :D

Nyt mä kiiruhdan kentälle miestä hakemaan, laitoin valkkarin jääkaappiin ja salaatti on kanaa vaille valmista, nam. :saint:
 
Onnea Hipu! :flower: :flower: :flower:

Täällä menkat alko, nyt reilupäivää ennen kun viime kierrossa... mut pidetään silti kiinni siitä et kierto on sen 28 päivää ;) siis nyt 5 yk huoh No toisaalta burana lens suuhun ja mahaan koskee, alkaa kuulostaa ajalta ennen pillereitä :) kait se sitten on hyvä et kroppa alkaa olla palautunut tai no katotaan kuis kauan vuotaa. mut tällästä tälä kertaa. Mut hei tänään pääsee särkänniemeen :D hiukan hienoa :D jotain positiivistakin tälle päivää.
 
heips!
kiitos lohduttavista sanoista kvart øver, unico ja piipi79. Joo, ehka naa mun himot tasta pikkuhiljaa rauhoittuu ja ehka se mieskin tosta tokenee kunhan sen tyokiireet helpottavat. =)
Hipulle onnea plussasta :hug: Kylla se vaan plussaa on, vaikket sita ehka itse uskokaan!
Piipi, ala maalaile piruja seinille, ennen kuin on aihetta! Tiedan kylla suurinpiirtein, mita tarkoitat kun pelkaat, ettet ehka tulekaan raskaaksi. mutta yrita ensin joku aika, ennen kuin huolestut oikeasti. Kaikilla taalla meilla on varmaan samanlaisia ajatuksia "mitas jos ei tarppaakaan". Ehka meihin on seksivalistuksessa iskostettu niin tiukasti etta yksi kerta seksia ja Pam! olet paksuna. mutta ei se ihan niin mene, varsinkin kun ei olla 20-vuotiaita enaa. Toivotan kuitenkin paljon onnea yrityksellesi ja ma puhaltelen sulle taalta tsemppia :wave:
Mulla on tanaan vapaata ja pitais tasta pikkuhiljaa alkaa siivota. Appivanhemmat olivat taalla yota ja koti on ihan hujan hajan, tuo appiukko kun ei ole mikaan siisteysintoilija :) Nyt on jo astianpesu- ja tiskikoneet kaynnissa, pitais vissiin kaivaa imuri esille ja olla nainen ja kayda toimeen. Ressukka minia.. Pitaiskohan syoda yksi muffinssi ennen aloitusta? joo B)
mukavaa viikonloppua teille ja onnean yritykseen niille, joilla on tana viikonloppuna sen aika :) ma jaan jannityksella odottelemaan, josko n. viikon paasta tuleva tati ei tuliskaan..
 
Heippa taas! Nyt olen tehnyt jo toisen testin ja viiva tuli samantien joten pakko kai se on jo uskoa että nyt on näin onnellisesti käynyt että ihan oikeasti olen raskaana.. huhu huh ... kädet tärisee ja jännittää.. no kohta pitäisi lähteä oikein kunnon hikijumppaan.. täytyy nauttia niistä vielä kun niissä voi käydä.. =)
 
Paljon onnea hipu!! :flower: Tuot tosiaan toivoa tänne lähes kolmikymppisiin, että kyllä tässä iässä voi vielä nopsaankin raskautua.

Kiitos myös sinulle Postimestari tsempityksistä! Paniikki on vähän hellittänyt. Noi asiat vaan tulee mieleen, kun suvussa on ollut vauvan teossa vaikeuksia. Plussatuulia myös sinnepäin!

Hmm...FertilityFriend väitti tänään, että ovis ois sittenkin ehkä tapahtunut tuossa kp 13 tienoilla. No, eipä se välttämättä oo aina oikeassa, joten täytyy tarkkailla tilannetta.

Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Hei! Ja terveiset Irlannista Dublinista, jossa miehen kanssa lomailimme 5 vrk. Kiva maa, ihmiset tosi ystävällisiä ja palvelu hyvää joka paikassa! Hintataso sama kuin suomessa. Kannattaa varautua että Irlannissa sataa! Voin lämpimästi suositella kaikille matkaa suunnitteleville. Lensimme suoraan Ryan Airilla Pirkkalasta Dubliniin.

Onnea kaikille plussanneille ja yritysintoa muille ja kuumeiluintoa lasta suunnitteleville! Täällä kuume on ja pysyy korkealla! Meidän tulevat kissavauvat kuulemma kasvavat kovaa vauhtia ja saamme ne ehkä jo juhannuksena! Tuskin maltan odottaa!

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Hei! Ja terveiset Irlannista Dublinista, jossa miehen kanssa lomailimme 5 vrk. Kiva maa, ihmiset tosi ystävällisiä ja palvelu hyvää joka paikassa! Hintataso sama kuin suomessa. Kannattaa varautua että Irlannissa sataa! Voin lämpimästi suositella kaikille matkaa suunnitteleville. Lensimme suoraan Ryan Airilla Pirkkalasta Dubliniin.

Onnea kaikille plussanneille ja yritysintoa muille ja kuumeiluintoa lasta suunnitteleville! Täällä kuume on ja pysyy korkealla! Meidän tulevat kissavauvat kuulemma kasvavat kovaa vauhtia ja saamme ne ehkä jo juhannuksena! Tuskin maltan odottaa!

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Hei! Ja terveiset Irlannista Dublinista, jossa miehen kanssa lomailimme 5 vrk. Kiva maa, ihmiset tosi ystävällisiä ja palvelu hyvää joka paikassa! Hintataso sama kuin suomessa. Kannattaa varautua että Irlannissa sataa! Voin lämpimästi suositella kaikille matkaa suunnitteleville. Lensimme suoraan Ryan Airilla Pirkkalasta Dubliniin.

Onnea kaikille plussanneille ja yritysintoa muille ja kuumeiluintoa lasta suunnitteleville! Täällä kuume on ja pysyy korkealla! Meidän tulevat kissavauvat kuulemma kasvavat kovaa vauhtia ja saamme ne ehkä jo juhannuksena! Tuskin maltan odottaa!

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä