Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Kiitti tsempistä! Eihän tässä tosiaan auta kuin odotella, että millainen kierto tästä tulee. Vappua ennen täytyy varmaan viel testata varmuuden vuoksi, ettei oo sit epäselvyyksiä, jollei tätiä sitä ennen näy.

Tohon ennustusjuttuun pitää kommentoida: työpaikan pippaloissa viime vuonna oli sellanen Suomen mittakaavassa erittäin arvostettu näkijä ja kaikki sit kävi sen pakeilla. Piti munkin sit kokeilla muiden yllyttämänä, kun ilmaiseksi pääsi. Sen mukaan meillä kestää raskaaksi tulo melko kauan ja sit kun raskaudun, niin odotusaika tulee olemaan vaikea ja olen paljon sairaslomalla. Mutta kuulemma vuoden päästä siihen aikaan olisin jo raskaana, elikkäs hänen laskujen mukaan syyskuuhun mennessä pitäisi tärpätä ;) Huuhaatahan tommonen suurimmaks osaks on, mutta välillä toi tulee mieleen, kun ei tää raskaus meillä tosiaan ainakaan kovin helpolla onnistu. Eli katellaan sitten viimeistään syyskuussa miten kävi.... :whistle:

Oikeastaan en haluais enää koskaan edes kokeilla moista, kun turhaan vaan sekoittaa päätä. Parempi elää elämää päivä kerrallaan!
 
Pupuvaimo........29............................pari vuotta
Piipi79..............28...........kp 29/24-28..........yk4
Miumau............28......................................yk 6
Unico.............. 27......................................yk 3
Raksunaksu.........29..................................yk 3??
Heksamiina.......29...........kp 7/?..................yk 2
Kvart över........27...........kp 20/29............ yk 2
Taimi................29....................................yk 1
Veera80............27....................................yk 1
Postimestari......29....................................aloitus huhtikuussa
Hemuli79...........27...................................aloitus syksyllä
Muusa78...........29....................................aloitus suunnitteilla
Typykkä...........29.....................................yk ???


Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)


Päivitystä..
Lisäilin noi koopeet niiltä osin kun tiesin. Enkä nyt muista oliko joitain uusia tullut..
Tää on muuten vähän häiritsevä ohjelma, kun ei näe enää niitä kirjoituksia mihin on vastaamassa tässä vaiheessa kun on tämä vastausikkuna auki.. Ainakaan mun dementiapää ei ikinä muista, kenen kirjoitusta piti kommentoida.. :D
Ehkäpä se tästä, kun "tutustuu" teihin kaikkiin kunnolla, niin pysyy nimimerkeissä paremmin jyvällä!
 
taustailija
Kvart över ja muut vastailijat:

avatkaa kaksi internetselainta: toisessa selaatte keskustelua ja toisessa vastaatte keskusteluun. Ei tarvitse ulkoa muistella kuka mitäkin sanoi.

Viikon vinkkinä! :wave:
 
taustailija, mulle on jostain syystä käynyt kaks kertaa niin, että kun avasin kaks selainta niin yhtäkkiä se toinen ei enää antanutkaan laittaa kirjoittamaani juttua sivuille. Luulen, että se liittyy tohon kirjautumiseen. Ei siis voi olla kirjautuneena kahdella selaimella.. Hmm.. Tosin siis vois tietenkin olla sitten kirjautumattomana sillä toisella.. No nythän mä hokasin :D :D
 
Nyt se eitoivottu vieras sitten saapui... Eli mulla kp1/27-36, mutta positiivista se että nyt oli toi lyhin kierto.

Uutta yritystä vaan! Ja on täs nyt sellanenki pieni positiivinen puoli, että mä voin nyt huoletta ottaa vappuna vähän simaa väkevämpää, kun ei oviskaan ehdi olla siihen mennes! ;)

Nyt sit vaan pitää jännätä et miten menee miehen työvuorot oviksen aikaan, meillä kun saattaa mennä monta päivää silleen et mä tuun töistä ja se lähtee töihin samaan aikaan. Pitää siinä tapauksessa mun tehdä tunteja sisälle ja lähteä töistä "perhesyistä"... :kieh:
 
kvart över: Tai sitten käyttää firezoxia ja avaa aina vastaus ikkunan uuteen välilehteen niin voi kurkkia ketjusta helposti.
ja mulla nyt kp 4/28. Täällä hirvee kämpän putsaus päivä (tai no huomenna siivotaan vasta tänään on pyykit ja järkkäily et huomenna voi siivota :D) olis vapuksi kämppä kunnossa ja sais vaan nauttia :D
 
heippa pitkasta aikaa!
ja onnea tasapuolisesti kaikille plussanneille :flower:
Ma olen ollut nyt hiljaisempana viime viikon, on ollut kiiretta toissa ja pitkasta aikaa ihan mukavaa suunnata ajatuksensa muualle kun tahan vauvakuumeeseen, tanaan ajattelin kuitenkin tulla tervehtimaan seka vanhoja etta uusia tuttavuuksia, etta tervetuloa vaan kaikille uusille! mulla on tassa jannat ajat kaynnissa, pitaisi ensimmaisten luomumenkkojen tulla lahipaivina, mikali mun kroppa toimii edes vahankin samalla tahdilla kuin pillereiden kanssa. Ollaan kaytetty kondomia tassa kuussa, ihan haluan sen takia etta nakis miten tuo kierto menee, tosin oli meilla yksi kerta ilman B)
Mites teilla, on taalla ketaan joka luottaa tassa kuumevaiheessa ihan luomumetodeihin? ei laske paivia tai tee ovistesteja? en halua olla ilkea, mutta valilla arsyttaa tama hossotys niiden ymparilla! Silleen vaan niin kuin katselee, etta tarppaakohan tassa kuussa.. Ajattelin kokeilla tota menetelmaa ensin, ennen kuin alan stressaamaan enempaa, raskaaksitulohan voi estya jos on kauheen stressaantunut. Toivottavasti ette nyt arvon sisaret loukkaantuneet :x

mukavia vappujarkkailypaivia kaikille!
 
Moi taas Postis!

Ei mekään olla alettu vielä mitään oviksia testailemaan, päiviä tosin olen kyllä laskeskellut, mutta niiden mukaan ei ole kuitenkaan puoliväkisin "hommailtu". Aika luomumeiningillä siis täälläkin. En oo viitsinyt mitään stressiä tästä asiasta ottaa. En tiedä sitten, että jos ei ala lasta kuulumaan, niin alkaako sitten ajatukset pyörimään vain tämän asian ympärillä. Mutta ainakin jonkin aikaa koitetaan ottaa ihan rennosti :D
 
Joo onhan se varmasti paikkaansa pitävä vanha totuus, että näissä hommissa on stressaaminen pahasta, mutta omalta kohdaltani ihmettelisin jos en stressaisi.

Tämä siksi että lähes viisitoista vuotta on meikäläisen hormonitoiminnassa ollut häikkää. Eli 15-vuotiaana aloitin ekat pillerit ja siitä se niitten merkkien kokeilurumba sitten alkoi, kun mulla kävi niin että joillain pillereillä mulle ei tullut menkkoja ollenkaan ja jollain homma pelitti vuoden, pari ja sitten taas vuodot loppui. Kun jätin aina tällöin pillerit hetkeksi pois, niin alkoi vuotokin heti normaalisti, eli mulla toimii päinvastoin kuin yleensä naisilla...

kolme vuotta sitten lopetin hormonaalisen ehkäisyn kokonaan ja puoli vuotta kroppa toimikin normaalisti. Kunnes sitten loppui taas menkat kokonaan. Muutaman kuukauden odottelin että jos ne vaikka sieltä itekseen alkais, mut sit menin lääkäriin toukokuussa -05. Sain terokuurin, joka ei auttanut, mutta kuukausi kuurin jälkeen mulle tuli sellaset hyvin hyvin niukat vuodot. Pääsin keskussairaalaan tutkimuksiin jossa todettiin että "hormoniarvot hiukan matalat, ovulaatiota ei ainakaan kyseisenä kuukautena tapahtunut, mutta muuten ok". Eli syytä kuukautisten puuttumiseen tai niukkuuteen ei löydetty. Mutta lääkäri kuitenkin totesi: "raskaaksi tuleminen on sinulle todennäköisesti vaikeaa ilman hoitoja". Tota lausetta mä olen nyt sitte kaks vuotta pyöritelly päässäni jokaikinen päivä, ja yrittänyt saada miestä vauvakuumeeseen!

Mun menkat on yhä edelleen todella niukat, en tarvitse kuin pikkuhousunsuojan, joka riittää koko päiväksi. Vessassa tosin suoraan pönttöön tulee vuotoa jo paljon enemmän kuin aiemmin.Toukokuussa -06 menin taas KS:aan tutkimuksiin, kun en voinut uskoa että on normaalia, että menkat on näin olemattomat. Nyt lekuri totesi että "munasarjat hieman rakkulaiset, mutta niin on monella naisella". Ja että "ei ole mitään merkitystä sillä, että tuleeko vuotoa lusikallinen vai ämpärillinen". Raskautta käski yrittää puoli vuotta ja sitten hoitoihin.

Kun nyt siis vihdoin sain miehenikin innostumaan tästä perheen perustamisesta, niin kyllä mua vaan stressaa että miten tässä käy, kun olen näiden asioiden kanssa joutunut painimaan jo teinistä asti!

Ja aion kyllä ottaa kaikki luonnolliset konstit käyttöön mitä vaan löytyy, jos niistä vaikka apua olisi, kun eivät haitaksikaan voi olla. Eli ovismittaukset, jättihelokit yms. Ja nyt aloitan lasten aspiriinikuurin tästä kierrosta, koska jostain löysin sivun jossa kerrottiin niukan vuodon voivan johtua ohuesta kohdun limakalvosta, joka taas on usein naisilla joilla alhainen verenpaine ja korkea hg. Eli siis sopii minuun joka kohta. Asetyylisalisyylihappo taas teki jotain veren koostumukselle, ja näin voi vaikuttaa limakalvon laatuun, Ja sitä käytetään usein esim. vanhuksilla verenohennuslääkkeenä päivittäin. Eli ei kovin haitallinen konsti kokeiltavaksi oo tuokaan, kun mun hg on aina n. 135-158.

Niin joo ja sit sain ex:ltä vielä klamydian -02, ja se kuulemma voi arpeuttaa munatorvet.

Eli me ekakertalaisetkin ollaan kaikki vähän eri lähtökohdissa tän vauvakuumeen kanssa, jollain enemmän aihetta huoleen kuin jollain toisella.

Mutta kaikesta huolimatta yritän ottaa tämän yrityksen positiivisin mielin sen puoli vuotta. Ja olin tosi iloinen kun nuo tikut näytti ihan selvää ovisplussaa parina päivänä!

Että stressitöntä yritystä vaan kaikille, vaikka hiki tässä hommassa tahtoo tulla kummallekin!
:LOL: :LOL:
 
Voi taimi, onpa sun elämään ehtinyt mahtua jo jos jonkinmoista hormonien kanssa taistelua! Toivottavasti noista "luomukeinoista" olis apua ja saisitte pienokaisen alulle. Totta on siis, että meillä on kaikilla vähän yksilöllinen tilanne tän esikoisen yrityksen suhteen. Täältä kuitenkin saattaa aina löytää kaltaisensa, jonka kanssa näitä ajatuksia voi vaihtaa :heart:

Yritetäänpä siis itse kukin olla stressaamatta...
 
Juu ja tältä palstalta ja googlettamalla netissä oon saanu kyllä uskomattoman määrän tietoa liittyen kuukautisiin, hedelmöittymiseen, raskauteen...

Ja tosi antoisaa täällä on näistä asioista jauhaa limaisia yksityiskohtia myöten, kun ei tuo kultsi ainakaa oikein oo vastaanottavainen liian perusteellisille selityksille naisen anatomiasta! :kieh:
 
hyvat tytot!
mukavaa kun makin sain vihdoin jonkinlaista keskustelun tynkaa aikaiseksi taalla.. Kuten kaikki myonsivatkin, meinaa hiki tulla kun yrittaa olla stressaamatta B)
Tietenkaan en luule etta kaikilla olis hormonitoiminta tiptop ja vauvaa vaan kehiin heti kun ehkaisysta luovutaan, mutta kun on kaynyt lukemassa teksteja toisista ryhmista, niin alkaa ahdistaa; jotkut tuntuvat tekevan tasta asiasta elamaa suuremman projektin. Mullakin on takana hieman historiaa, joka saattaa aiheuttaa vaikeuksia lasten saantiin; nelja isoa vatsaleikkausta viimeisen kymmenen vuoden aikana, mika saattaa kiinnikkeiden vuoksi aiheuttaa munatorvien tukkeutumisen. kysyin tata asiaa kerran laakarilta, joka totesi etta kannattaa ainakin puoli vuotta yrittaa, mutta sitten kannattaa menna laakarin juttusille, koska mahdollinen lapsettomuuden syy on etukateen selvilla (tietysti muitakin syita voi loytya!) Mutta silti en jotenkaan ole huolissani, asioilla kun on tapana jarjestya, tavalla tai toisella :)

ihanaa kvart over, kun olit mulle lempinimen antanut :wave:
 
KÖ harmailee
Hupsista, oltiimpas me tiputtu kauas!

Perjantai 27.4.2007

Pupuvaimo........29............................pari vuotta
Piipi79..............28...........kp 33/24-28..........yk4
Miumau............28......................................yk 6
Unico.............. 27............kp 7/28..............yk 3
Raksunaksu.........29..................................yk 3??
Heksamiina.......29...........kp 11/?................yk 2
Kvart över........27...........kp 24/29............ yk 2
Taimi................29..........kp4/27-36............yk 2
Veera80............27....................................yk 1
Postimestari......29....................................aloitus huhtikuussa
Hemuli79...........27...................................aloitus syksyllä
Muusa78...........29....................................aloitus suunnitteilla
Typykkä...........29.....................................yk ???


Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)


Se on sitten viikonloppu jo! Jee! Mulla on tosin vielä huomenna töitä, mutta kouluviikko ainakin on ohi. :D
 
KÖ harmailee
Mites muuten Piipi79??? Mikäs tilanne sinulla on, päiviä ainakin näyttäisi olevan aikasta paljon kasassa...? Ootko testaillut?

Mä mietiskelin tota omaa testaamisajankohtaa ja tulin siihen tulokseen, että vietän vappua ihan normaalisti ilman testaamista. Ensin ajattelin ihan varmuuden vuoksi testata maanantaina, mutta kun ei mulla silloin vielä olisi edes myöhässä menkat, niin tuskin muutamat kuoharit vaikuttavat mahdolliseen sikiöönkään. Säästyy testit sitten tarpeeseen.

Nyt on sitäpaitsi taas tissit kipeet, kuten oli viime kuussakin ja kuukautiset tulivat. Eli ei kovin korkealla odotukset.

Mukavaa viikonloppua!
 
Heippa tytsit!

Täällä alkoi tuhru tänään, joten tsekkailen tilannetta muuttuuko samantien runsaammaksi, vai onko huomenna vasta kp 1. Ke kävin papa-kokeessa, joten se aiheutti eilen pientä tuhrua, mutta tää vaikuttaa nyt kuitenkin jo "menkkamaiselta". Kerrankin olen siis tyytyväinen, että täti on ehkä tulossa! Kerkesin eilen tekemään vielä yhen testin ja selvä nega oli. Joten ehkä tää piinakierto päättyy ja pääsee aloittamaan uutta uudella innolla :)

Vappuna vois sit jotain maistella, mut meillä ei oo muita suunnitelmia kuin vappupicnic vappupäivänä kavereiden kanssa, joten aika rauhallisesti varmaan mennään anyway.

Mitäs muille kuuluu?
 
Hei! Täällä heinäkuussa 28v täyttävä kuumeilija. Sallinette myös minun osallistuvan keskusteluun vaikka tarkoitus olisikin ryhtyä tositoimiin vasta vuoden päästä.

Sain viimeinkin miehenkin suostumaa lapsentekoon, mutta koska mulla on oppisopimus juuri aloitettu niin täytyy vielä vuosi odotella ja mussuttaa pilereitä. Oppisopimus loppuu keväällä 2009 joten pitää ajottaa niin että kerkee valmistumaan ensin.

Jännittää vaan että miten siinä sitten käy, että kuinka helppoa tai vaikeaa lapsen saaminen tulee olemaan. "Kateellisena" katson töissä päivittäin kun naiset ja miehet ostavat raskaustestejä ja haaveilen että jospa minäkin...

;)
 
Heipat täältä pitkästä aikaa! =)

Te ootte ollu taas niin ahkeria kirjoittajia että punastellen myönnän etten muuten kun vähän silmäilly tekstejä läpi. Kotiuduin just töistä, syödä vaan ehdin, ja nyt on niin väsy olo ettei oikein jaksanu keskittyä...
Sen verran kuitenkin ehdin huomata ettei harmi vaan olla viikon aikana uusia plussia saatu :( ja pahoittelut tippuneille :hug: Jokunen uusi palstailijakin oltiin saatu, et tervetuloa ainakin minun puolesta!

Siellä oli näköjään lisätty listaan noita kiertopäiviäkin. Minulla menossa kp 30/ 25-28 :attn: :attn: Et jos joku ystävällisesti lisää listaan, kiitti. Niin eli kierrossa mennään aika pitkällä ja toiveet on korkeella, vaikkei oikein uskaltas toivoo... Kierto on heitelly aika paljon tässä puolen vuoden sisällä, viimesimmät kierrot on ollu tuon 25-28, joten sekin voi olla ihan täysin mahdollista että tämä kierto vaan venähtää normaalia pitemmäks -tai sitten... Testannu en vielä ole. Huomis aamua olen ajatellut, mut jännättää niin pirusti etten tiedä uskallanko testata, pettymys ois niin kova... Töissä on ollu niin mahoton hulina etten ole etes ehtiny kuulostelemaan mitään oireita. Palelu ja väsymys vaan jatkuu edelleen ja aamusin herätessä on suorastaan krapulainen olo, sillon tällön nipistelee alavatsaa, mut en oikein erota, että niissä ois mitään eroa menkka oireisiin. Iiiiks, jännittää ihan mielettömästi!!!!

Onkos täällä muita nyt lähipäivinä testaavia???? Minkälaisia oireita?? (hih, oli ihan pakko kokeilla miltä rinnat tuntuu, kun se on niin monella raskausoire, ehkä vähän arat -kun oikein murjoo :LOL: )

Mutta hyvää viikonloppua kaikille ja vapun odotusta!
 
Moikka!
Kiva kun uutta väkeä tulee mukaan , pysyy palsta pystyssä vaikka niitä plussiakin tulee :)

Täällä on todettu että musta ei olis normi työaikaan :D nää aikasin herääminen ei oo mun juttu, kun illalla nukuttaa sitten niin ajoissa eikä mitään jaksa. Mites teillä menee vrk rytmit?
Ja myös se et onneksi on töitä välillä kun ei ole ihmeempiä noille pidemmille vapaille ja sattuvat huonoon kohtaan, niin tuntuu että pää hajoaa... MUt lueskelen välillä, yritän pitää itseäni hiukan poissa ettei jatkuvasti roiku täällä :D
 
Tervetuloa toivo79!

Mulla on sit tänään kp 2/24-32 ja 5. yrityskierto siis lähti käyntiin. Nyt taitaa olla oikeestaan ekat ihan kunnolliset menkat pillereiden jälkeen, eli on ollu vähän kipuja ja enemmän vuotoa. Hyvä niin! Ehkä se oma hormonitoiminta alkaa palautumaan.

Mä teen muuten ihan 8-16 töitä aina, joten aamuherätykset on mulle tuttuja. Aina aamulla kyllä väsyttää hirveästi, joten vähän myöhäisempi töihin meno kyllä sopis mulle paremmin.

Ihanaa, kun nyt on neljä päivää yhteistä vapaa-aikaa miehen kanssa :heart:
 
veera80
heips taas...

ei ehdi täällä usein käymään vaikka asiaa ehkä olisi.
eli ihan luomuna yritetään ja suoraan ehkäsyrenkaasta tähän, siksi en oikeen edes tiedä milloin normisti pitäs tulla kuukautiset...
pillereiden ja renkaan kanssa tiesi tarkasti vaikka oidinkin rengasta aina neljä viikkoa.
itellä huomaa ainakin sen että naama rasvottuu paljon enemmän ei enempää finnejä mu muuten, ärsyttävää.

nyt alan jo ymmärtää noita kirjaimia mitä käytätte, tyhmä kun pon ei heti tajua...

nyt ainakin vietän vappua nuutaman maistellessa ja simaa juodessa(tein ihan itse pitkästä aikaa) kuten jostain syystä alkanut muutenkin tekemään ns äidillisiä tai perheellisiä juttuja, miehen kanssa ei ennen niin sellasia harrastettu
 
Hei kaikille! Olen ensimmäistä kertaa kirjoittelemassa palstoille, mutta tunsin kuuluvani tähän ryhmään, ikää minulla 27 v ja mies 31. Haaveilemme ensimmäisestä lapsesta ja yritys on ollut käynnissä maaliskuusta asti. Ainakaan ensimmäinen kierto ei tuottanut toivottua tulosta, kierto oli 32 pv. No 9 vuoden pillereiden syönnin jälkeen olen tyytyväinen että omaa hormonituotantoa löytyy vielä!
Nyt jännitetään toista kiertoa.. eli kp nyt 22/32.. ! :)
 
Tervetuloa Hipu! Ja sunnuntai päivää kaikille! :)

Tulin vaan kertomaan pikasesti et plussasin tänä aamuna :attn: :attn: :attn: Vaikee tätä on vielä uskoo todeks, mut kaks yhtä vahvaa viivaa pärähti testiin alle kahdessa minuutissa :) :) :) Nyt ei voi muuta kun toivoa että pikkunen pysyy matkassa.... Mutta, vetäydyn tästä sulattelemaan asiaa, mieskin on pelkkää hymyä :) moimoi :wave:
 
Tervetuloa mukaan pulisemaan Hipu!

Valtavan paljon onnea plussasta, miumau! :flower: Onpa ihanaa, tuot toivoa tänne muidenkin ensikertalaisten joukkoon =) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja loppuvuodesta jännäätte synnytysajankohtaa. Mites, meneekö laskettu aikasi tän vai ens vuoden puolelle??
 

Yhteistyössä