Joo onhan se varmasti paikkaansa pitävä vanha totuus, että näissä hommissa on stressaaminen pahasta, mutta omalta kohdaltani ihmettelisin jos en stressaisi.
Tämä siksi että lähes viisitoista vuotta on meikäläisen hormonitoiminnassa ollut häikkää. Eli 15-vuotiaana aloitin ekat pillerit ja siitä se niitten merkkien kokeilurumba sitten alkoi, kun mulla kävi niin että joillain pillereillä mulle ei tullut menkkoja ollenkaan ja jollain homma pelitti vuoden, pari ja sitten taas vuodot loppui. Kun jätin aina tällöin pillerit hetkeksi pois, niin alkoi vuotokin heti normaalisti, eli mulla toimii päinvastoin kuin yleensä naisilla...
kolme vuotta sitten lopetin hormonaalisen ehkäisyn kokonaan ja puoli vuotta kroppa toimikin normaalisti. Kunnes sitten loppui taas menkat kokonaan. Muutaman kuukauden odottelin että jos ne vaikka sieltä itekseen alkais, mut sit menin lääkäriin toukokuussa -05. Sain terokuurin, joka ei auttanut, mutta kuukausi kuurin jälkeen mulle tuli sellaset hyvin hyvin niukat vuodot. Pääsin keskussairaalaan tutkimuksiin jossa todettiin että "hormoniarvot hiukan matalat, ovulaatiota ei ainakaan kyseisenä kuukautena tapahtunut, mutta muuten ok". Eli syytä kuukautisten puuttumiseen tai niukkuuteen ei löydetty. Mutta lääkäri kuitenkin totesi: "raskaaksi tuleminen on sinulle todennäköisesti vaikeaa ilman hoitoja". Tota lausetta mä olen nyt sitte kaks vuotta pyöritelly päässäni jokaikinen päivä, ja yrittänyt saada miestä vauvakuumeeseen!
Mun menkat on yhä edelleen todella niukat, en tarvitse kuin pikkuhousunsuojan, joka riittää koko päiväksi. Vessassa tosin suoraan pönttöön tulee vuotoa jo paljon enemmän kuin aiemmin.Toukokuussa -06 menin taas KS:aan tutkimuksiin, kun en voinut uskoa että on normaalia, että menkat on näin olemattomat. Nyt lekuri totesi että "munasarjat hieman rakkulaiset, mutta niin on monella naisella". Ja että "ei ole mitään merkitystä sillä, että tuleeko vuotoa lusikallinen vai ämpärillinen". Raskautta käski yrittää puoli vuotta ja sitten hoitoihin.
Kun nyt siis vihdoin sain miehenikin innostumaan tästä perheen perustamisesta, niin kyllä mua vaan stressaa että miten tässä käy, kun olen näiden asioiden kanssa joutunut painimaan jo teinistä asti!
Ja aion kyllä ottaa kaikki luonnolliset konstit käyttöön mitä vaan löytyy, jos niistä vaikka apua olisi, kun eivät haitaksikaan voi olla. Eli ovismittaukset, jättihelokit yms. Ja nyt aloitan lasten aspiriinikuurin tästä kierrosta, koska jostain löysin sivun jossa kerrottiin niukan vuodon voivan johtua ohuesta kohdun limakalvosta, joka taas on usein naisilla joilla alhainen verenpaine ja korkea hg. Eli siis sopii minuun joka kohta. Asetyylisalisyylihappo taas teki jotain veren koostumukselle, ja näin voi vaikuttaa limakalvon laatuun, Ja sitä käytetään usein esim. vanhuksilla verenohennuslääkkeenä päivittäin. Eli ei kovin haitallinen konsti kokeiltavaksi oo tuokaan, kun mun hg on aina n. 135-158.
Niin joo ja sit sain ex:ltä vielä klamydian -02, ja se kuulemma voi arpeuttaa munatorvet.
Eli me ekakertalaisetkin ollaan kaikki vähän eri lähtökohdissa tän vauvakuumeen kanssa, jollain enemmän aihetta huoleen kuin jollain toisella.
Mutta kaikesta huolimatta yritän ottaa tämän yrityksen positiivisin mielin sen puoli vuotta. Ja olin tosi iloinen kun nuo tikut näytti ihan selvää ovisplussaa parina päivänä!
Että stressitöntä yritystä vaan kaikille, vaikka hiki tässä hommassa tahtoo tulla kummallekin!