Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Tuli mieleeni käydä teillekin kertomassa, että kannattaa ottaa foolihappoa ravintolisänä, ellei tiedä sitä runsaasti saavansa ravinnosta.

Se ehkäisee sikiövaurioita, ja uusien tutkimusten mukaan raskautta suunnittelevien naisten (ja sehän on yhtä kuin me=) ) pitäisi aloittaa foolihapon nauttiminen mieluiten jo ennen hedelmöitystä. Jostain luin että se vaikuttaa positiivisesti myös limakalvoihin, eli saattaisi edesauttaa alkiota kiinnittymään.

Voi olla että tiesittekin jo, mut mä en tiennyt ennen kuin esikoistaan odottava ystäväni kehotti foolihappotabuja hankkimaan (ainoa, joka muuten edes tietää että meillä on yritys päällä...).

Aurinkoista päivänjatkoa!
 
joo mä alotin just syömään tota foolihappoa ja jättihelokkikapselit alotin sillon kun yrityksenki! :D Esim. jenkeis tota foolihappoa määrätään automaattisesti raskaana oleville, et kyl siin jotain on tehoa. Ja noista jättihelokeistakaan ei ainakaan haittaa ole, ovat hyviä ihollekin... :) Ja kun tutkin netissä tietoja noista kapseleista niin muistaakseni ne tuottaa progestiinin kaltaista ainetta, eli tiedä vaikka auttais tosissaan tuohon raskautumiseenki. Aina kannattaa yrittää, kun ei haittaa tosiaan ole! Mutta niiden kans pitäis kuulemma syödä omega 3:ea, ja mä tietysti popsin niitäkin... :ashamed:

Tää mun uskomaton jano jatkuu edelleen, en kyl enää tiiä mitä tää on... Voi kun pääsis pian edes testaamaan!
 
Mulle kirjoitti gyne tuota foolihappoa. Niitä sen kirjoittamia tabletteja ei tosin apteekissa ollut, joten ostin ihan käsikauppalääkkeitä, mutta kyllä niistäkin pitäisi ihan riittämiin vitamiinia saada, kun syö monipuolista sekaruokaa. Ja eikös siinä greippimehussakin juuri foolihappoa ole, kuten kaikissa sitrushedelmissä? Ainakin se on aika hapokasta :x (hyvää!)

Tulkaa sit heti kertomaan Unelma ja Piipi, kuinka testien kanssa kävi! Ja Taimi, toivotaan, että säkin pääset kohta testailemaan. Ja me kaikki muutkin :)

Unelma, mun kummipoika on syntyi pari vuotta sitten jouluaattona, ja niille kaikille vauvoille laitettiin hatuiksi sellaiset pienet tonttulakit! Oli aika hellyyttävä :) Toivotaan että saatte samanlaisen!<br><br>
 
heippa pitkasta aikaa!
Ei, en ole kuollut ja kuopattu, vaan edelleen taalla. Onnea kaikille plussakerhoon siirtyneille seka paljon tsemppia niille jotka testailevat tassa lahipaivina :wave:
Foolihaposta: mun laakari sanoi etta foolihappoa pitaisi syoda vahintaan kuukausi ennen suunniteltua raskautta (mika meidan tapauksessa saattaaa kestaa hieman pidempaankin) ja kolme ensimmaista raskauskuukautta. Foolihappoa syodaan, jotta voidaan ehkaista alkuraskauden kehityshairioita, kuten selkaydintyraa. Etta nain olen kuullut.
Mun kroppa on edelleen ihan sekaisin pillereiden lopetuksen jalkeen, tissitkin on niin kipeet ettei niihin auta menna koskemaan, mitahan tasta viela seuraa? Varsinaisesti kun emme vauvaa ainakaan tassa kuussa yrita, ensin pitaa saada taa mun kroppa taas tutuksi pillereiden jalkeen. Luulin tosin tunteneeni oviksen, mutta seka kroppa ja mieli ovat talla hetkella ylivireena kaikkeen raskautumiseen liittyvaan, etta voi olla etta kuvittelin koko jutun :D
Mukavaa tiistai-iltaa teille :flower:
 
Jaahas, tänään kaahasi täti kylään. Se oli kyllä odotettavissakin, joten pettymys ei ollut suuri. Viidentenä kiertopäivänä mun on tarkoitus aloittaa clomit, eli ensi lauantaina popsin ensimmäisen clomitabletin.. Jännää. Nyt alkoi siis yk 3.

Mulla on tää viikko lomaa, ja on ollut aivan ihanaa olla pois töistä. Oon tehnyt kaikkea sellaista, mitä normaalisti työviikolla ei kunnolla ehdi.. Aah, pitää nyt nauttia tästä lomasta täysin siemauksin. =)

Jään odottelemaan Unelman, Piipin ja Taimin testaustuloksia. Pidän peukkuja, että tärppi on käynyt! Kaikille tasapuolisesti hyvät illanjatkot!
 
Piipi, pahoittelut negasta :hug: mutta ainahan on toivoa niin kauan kuin täti pysyy poissa! Voihan se olla ettei vielä näy testeissä...joten toivotaan että vielä se plussa sieltä tulisi.

Pitihän se arvata, että enhän mäkään malttanut sinne loppuviikkoon testauksen kanssa odotella :D Tein tänä aamuna Acon10 testin, ja sieltä tuli...ööö...en tiedä oliko se haamu vai plussa, mutta viiva kuitenkin, täällä suunnalla näyttää siis erittäin toiveikkaalta! =)

Se viiva tuli siihen noin minuutin tai parin kuluessa, se ei ollu yhtä tumma ja leveä kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin täysin selkeä ja punertava. Onko se siis nyt se paljon puhuttu haamu??? Ajattelin kuitenkin vielä testata loppuviikosta uudelleen josko se siitä vahvistuisi, ennen kuin uskallan täysin riemusta revetä :D
 
Unelma, onnea miljoonasti! :flower: Eiköhän toi kuulosta tosiaan nyt sellaiselta haamulta. Testihän on plussa, jos haamuviiva on värillinen, niinkun sulla ilmeisesti onkin.

Toivottavasti myös Missen viiva siitä vielä vahvistuu!
 
onnea Unelmalle! :flower: Mä arvasin kun sulla oli sitä kiinnittymisvuotoakin!

Mä varmaan joudun odottaa testauksen kanssa ens viikon keskiviikkoon kun mulla toi kierto niin epäsäännöllinen... nyt on kp 23/27-36, ekan ovisplussan sain kp12, joten todennäköisesti ei ihan toi pisin kierto oo tällä kertaa, vaan noin 30 päivää. Mut mun mies lähtee reissuun sunnuntaina ja tulee sit keskiviikkona, joten en haluais testata sinä aikana kun se on pois, joten yritän jaksaa odottaa keskiviikkoon, sillon tulee myös toi 30 kp täyteen...

Mun raskausoireetkin on kyllä kadonnu ja nyt tuntuu mahassa menkkaoireita, joten voipi olla että täti tulee ennen keskiviikkoa. :'(
tissit on kyl arat ja paisuneet edelleen, mut niin aina ennen tätiä. Päivälämmöt ollu yli 37 ja tänään jaksoin mitata myös aamulla, niin oli 37,1. Että toivoa on yllä! =)
 
Taimille tsemiä ja hermoja odotukseen :D

Tänn etuli postia ;) ja r- testit tuli, nyt sitten kysytään hermoja kun ne on kaapissa. No kun päivän kerrallaan pääseen niin luulis olevan sitten mahdollisuudet päästä sinne miinne yritän :D jos menkat ei ala. juuh tää on hirveetä tää odottaminen :D pääsin tossa käymään apteekissakin ja nyt alko läääkkeiden mussutus jos ei niin nopsaan hengästyisi. ai juu ja tuhruttelu on ainakin hetkeksi kadonnut :)
 
Kiitokset onnitteluista! :heart: Täällä on oireilut jatkuneet, eli pitkin päivää on alavatsajomottelua ja välillä nousee sellainen ihmeellinen raudan/veren maku suuhun. Tädistä ei onneksi ole ollut pienintäkään merkkiä, joten malttamattomana odottelen koska testailisin uudestaan, ja tietty toivon että se punainen viiva siitä entisestään vahvistuu :) Etenkin kun eilen mies yllätti ja kun tulin töistä kotiin niin mua odotti kukkapuska ja pienet sukat :D

Voi kun mä toivon että tänne pinoon tulisi kovasti plussia! Unico, sehän kuulostaa hyvältä jos sulla on tuhruttelukin loppunut! Kerro heti tuloksia jos testailet. Ja Taimi kanssa sekä muut jännäilijät! =) Paljon plussapuhuria kaikille :whistle:
 
Pupuvaimo........29.....................pari vuotta
Piipi79..............28.....................yk4
Miumau............28......................yk 6
Unico.............. 27......................yk 3
Raksunaksu.........29.....................yk 3??
Heksamiina.......29.....................yk 2
Kvart över........27..................... yk 2
Taimi................29.....................yk 1
Veera80............27.....................yk 1
Postimestari......29.....................aloitus huhtikuussa
Hemuli79...........27....................aloitus syksyllä
Muusa78...........29.....................aloitus suunnitteilla
Typykkä...........29.....................yk ???


Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)


Päivitystä.. korjailkaa ihmeessä virheitä, ainakin yykoissa on varmaan jotain kun en ihan tosi tarkkaan lueskellut kaikkia kirjoituksia =) <br><br>
 
Moi kaikille!

Olipas ilo lukea viimesen viikon tapahtumat, kun ollaan saatu tänne taas uusi plussa =) =) Onnea Unelma! Ja kiitoksia Janikselle kun vastasit tuohon miun kysymykseen, että onko alkuraskaudessa haittaa nostelusta/kantamisesta. Näin vähän itsekin arvelin ettei siitä haittaa voi olla, ellei sitten tosiaan oikein riuhdo ja revi menemään. Olisihan se alkio kumminkin vielä niin pieni ja tuolla kohdun ja vatsapeitteiden suojassa.

Omaan napaan: nyt menossa kp 21/ 25-28. Oireita...?? Välillä jotain nippasuja siellä sun täällä, mut ei mitään niin selvää että niistä mitään uskaltas päätellä. Selvin muutos olossa on se että on ollu monta päivää jotenkin kuumeinen olo ja paleltaa, mut en kuitenkaan ole kipeä, väsyttää, niskat ja hartiat jumissa, tunteet pinnassa (itkettää herkästi, kiukuttaa, ärsyttää...). Taitaapi vaan oireilla tätistä... Niin ja naamaan on ilmestyny pieniä punasia näppyjä, ihan kun ois itikat pistäny. Niitä on vaan hiusrajassa ja muutama poskissa ja leuassa. Ne ei oo varsinaisesti finnejä, vaan sellasia punasia pieniä paukamia! :headwall:

Mutta jatkampa vapaapäivän siivous urakkaani. Plussa tuulia! :wave:
 
veera80

minäkin ilmoittaudun tänne vaikka ikää on 27...

nyt mennään ekaa kiertoa ilman ehkäsyä mutta odotukset tähän ei oo kovin korkealla. mutta nyt mitään kovaa kiirettä pidetäkkään :D
Pillereitä söin kuitenkin kauan noin 10v.
miehellähän tämä vauvakuumeilu oli ensin sitten vasta minuun tarttui.
 
Mä nyt kirjoitan tänne, kun oon ihan puulla päähän lyöty. Luulin, että vain minipillereiden käyttäjät eivät ovuloi, mutta asiahan onkin väestöliiton sivujen mukaan TOISINPÄIN. Tai siis että juuri yhdistelmäpillereillä ovulointi loppuu. Mitenköhän en ole ikinä ottanut tostakaan selvää, söin kuitenkin just yhdistelmäpillereitä melkein 10 vuotta. Mulla on ollut nyt parin päivän ajan ovulaatiokipuja, ja mietin, että en ainakaan muista tunteneeni niitä aiemmin. Ei kai se mikään ihme sitten olekaan, jos ei kerta mitään soluja ole irronnut koko aikuisikäni aikana..

Tää oli teille varmaan ihan tuttua kauraa, mut mun piti nyt päästä samantien pahkumaan tätä :)

Puuh.
Kiitos.
 
Schätzchen kurkkaa
...mitä teille tänne kuuluu =) .

Terveisiä vaan plussapuolelta ja taas kerran kauheasti ++++-tuulia :whistle: .

Onnea Unelma ja tervetuloa joulukuisiin :D ! Katso vaikka tuo ketju "voisko tämä olla positiivinen" niin huomaat, ettei ne muidenkaan viivat sen tummempia ole ;) .
Toivottavasti Piipinkin testitulos vielä muuttuu B) !

 

Yhteistyössä