Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Heipä hei!

Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille! Pääsiäiset tuli sitten vietettyä, kävin perhettä moikkaamassa Pohjanmaalla ja eilen vietettiin eka miehen sukujuhlia ja illalla oltiin illanistujaisissa kavereilla. Oli sit "pakko" kertoa kavereille, että meillekin ois vauva tervetullut... Heillä kun on 3kuukauden ikäinen söpöläinen jo olemassa. Kaverit oli aivan innoissaan uutisesta ja niin kovasti toivovat meillekin tärppiä :heart: Join sit pitkästä aikaa jotain 3 lasia viiniä ja olin ihan hiprakassa, hih. Ajattelin, että se tässä vaiheessa kiertoa on kuitenkin vielä ihan turvallista, kun oviksesta on vasta muutama päivä.

Taimille vielä omia kokemuksiani ovistesteistä: tässä kierrossa sain kontrolliviivaa vahvemman viivan kp 9 aamuna ja sit kp 10 oli ilm. oikea ovispäivä (lämmöt lähti nousuun) eli kai tuo 24-48 tuntia plussan jälkeen on aika sopiva määritelmä.

Eikun mukavaa alkavaa työviikkoa vaan kaikille kuumeilijoille! =)
 
Heippa kaikille!
kiva että on aloitettu tälläinenkin aihe, joten ajattelin liittyä seuraanne, kriteeritkin täyttyvät, sillä täytän keväällä 27 ja mies juuri 30 kriisin tietämillä.

Toivon kaikille onnea yrityksiin...me aloitimme tämän "projektin" heinä-elokuussa 06. Pillereitä en ole syönyt 3 vuoteen, sen jälkeen ollut muut ehkäisykeinot, kunnes sekin jäi viime kesänä yhteisin tuumin.

Nyt kierto loppivaiheessa ja kuukautisia odotellaan. Ovulaatioaika meni aktiivisesti ja sen takia olenkin miettinyt "joko nyt".. Alavatsassa on ollut muutaman päivän samantyyppistä kipua, kuin ennen menkkoja. Erilaisen siitä tekee sen, että välillä kouristukset ovat tosi kipeitä ja vihlovia. Kierron keskivaiheessa oli myös niukkaa ruskeaa vuotoa päivän pari joka loppui itsestään. Pääsiäisen itkin pienimmästäkin asiasta ja ollut muutenkin kenkku tunnemyrskyistä johtuen. Olo on omituinen ja jännittynyt.

Olisinkin kiitollinen kuulemaan näistä mahdollisen alkuraskauden oireista teiltä, kenellä se on ajankohtainen tai aiemmin koettu.

Aina yhtä jännittävää tämä kierron loppuvaihe ja aina yhtä pettynyt olo kun ne sitten alkavatkin...katsotaan miten asiat etenevät, ajan kanssa tietenkin.


Oikein aurinkoista alkavaa arkea kaikille ja tsemppiä yrityksiin!
 
Menipäs nopeasti tää pääsiäinen, huomenna taas töihin...

Miumaulle: joo on tos testis noi ajat, mutta kun mä jäin ihmetteleen sitä, että mikä katsotaan olevan se varsinainen huippu, kun ekan selkeen plussan jälken tuli seuraavana päivänä vielä vahvempi plussa.. Mutta pääasia että olis nyt sit munasolu irronnu,oli päivä mikä hyvänsä, ja pääsisäispupun puputteluilla olis tullu tulosta! :D Meillä kun toi mies on tosiaan vuorotöissä niin pitää oikein sumplia että millon pystytään näitä herkkiä hetkiä toteuttamaan, niin siksi lähdin heti ekasta yk:sta tikutteleen.<br><br>
 
Tervetuloa taimi ja Dharma80!

Menipäs pääsiäinen nopeasti, olisin kyllä voinut lomailla vielä muutaman päivän.. Tuli ulkoiltua tosi paljon, kun ainakin täällä Tampereella oli ihan kivat ilmat. Ja menihän niitä pääsiäismuniakin aika monta. =) Oviskin sitten ilmeisesti oli ja meni (mitään tuntemuksia ei kyllä ollut), joten nyt vaan odotellaan, alkavatko menkat noin viikon päästä. Jos ei ole tärpännyt, niin seuraavassa kierrossa aloitan clomit. Se jotenkin vähän jännittää mua.. Olisihan se mukavampaa, jos voisi luomuna yrittää vauvelia, mutta minkäs teet, kun kroppa ei toimi. Mua hiukan inhottaa joutua syömään tuollaisia hormoneja, mutta tietysti teen melkein mitä tahansa, jos se vaan auttaa tässä vauvaprojektissa.

Käytiin lauantaina katsomassa kummityttöä, joka on 1v.3kk. Oli hän kyllä niin söpö, ja kasvanut taas muutaman viikon aikana ihan hirveästi. Kun lähdettiin sieltä, mies sanoi, että kyllä hän tosi kovasti haluaa tuollaisen pikkuisen. Tuntui kivalta =)

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Tervehdys kaikille!
Pääsiäinen meni nopeasti ja mukavasti:)Kamalasti tuli syötyä kaikenlaista,minkä polttamiseen käytän loppuviikosta paljon aikaa!

Mieskin alkanut kuntoilemaan enemmän...treenaa kuulema kestävyyttä,et jaksaa sitten viihdyttää mua,kun aloitamme vauvan alulle laiton!!!HEH HEH!
Hyvä näin,et innostusta alkanut tulemaan yhä enemmän hänenkin suunnaltaan,etten ole ainoa,joka pitää itsestään enemmän huolta nyt ennen vauvan odotusta:)

Kamala hinku taas iski viikonloppuna,et olis niin kiva jo nyt jättää pillerit pois ja aloittaa tositoimet...sitten kun taas ajattelen järjellä,niin eihän tuohon elokuuhun enää pitkä aika olekaan,joten eiköhän se tästä!

Katseltiin eilen yhdessä noita Liberon-sivun mahakuvia ja mietin itsekseni,että mitenköhän isolta mahdan näyttää viimeisilläni(tälläkin hetkellä ylipainoa jonkin verran ja sitten raskaus tähän päälle=tarttis varmaan tehdä jotain)...mun äiti sai lisää painoa mua odottaessaan 24kg,et jos on perinnöllistä,niin mä olen valtava!!!Sanoin asiasta miehelleni ja hän mua lohdutti,että et sä ole valtava etkä lihava vaan sä olet raskaana ja sun kuuluukin silloin näyttää tuolta!!!

Mites muiden yritykset etenee ja vieläkö miehet kuumeisina asiassa mukana?!
 
Kauheeta, me oltiin tiputtu melkein kolmannelle sivulle!

Hei kaikille uusille ja vanhoillekin :) Palattiin vasta tänään mökiltä kun mies on lomalla ja mä lintsasin koulusta.. Olen siis ollut ihan nettipimennossa koko pääsiäisen, ihanaa päästä taas sivistyksen pariin.

Projekti etenee, menkat loppuivat ja nyt alkaa uusi yritys. (alkoi itseasiassa jo eilen :D) Mies on edelleen hyvin mukana mutta yrittää kyllä vähän hyssytellä. Mulla on taipumusta liioteltuihin innostumisiin, että ihan hyvä kun toinen on rauhallisempi.

Mua myös vähän jännittää toi painon kanssa kikkailu, lihoin parissa vuodessa n. 10 kiloa, josta olen nyt saanut tiputettua 6. En ole ylipainoinen, mutta olen paljon enemmän kotonani hieman hoikemmassa varressa.. En ole kuitenkaan uskaltanut nyt ihan kamalasti laihdutella kun olen kuullut, että se haittaisi hedelmöittymistä.. Onko joku kuullut vastaavaa?? Taisin jostain täältä sivuilta lukea? Pitänee siis laihdutella loput vasta vauvakilojen kanssa :)

Schätzchen, luin tuolta viikon 14 pinosta että olit testannut ensin haamun ja sitten plussan! Paljon onnea!!!
Pupuvaimo, samasta pinosta, mua jännittää ihan kauheesti se sun huominen!! +++++++!!!<br><br>
 
Päivitys. Jos joku unohtui, saa lisäillä :)

Pupuvaimo........29.....................pari vuotta
Piipi79..............28.....................yk4
Miumau............28......................yk 6
Unelma............28......................yk 2
Unico.............. 27......................yk 3
Heksamiina.......29.....................yk 2
Kvart över........27..................... yk 2
Schätzchen........28.....................plussa 2. yk!?
Taimi................29.....................yk 1
Postimestari......29.....................aloitus huhtikuussa
Hemuli79...........27....................aloitus syksyllä
Muusa78...........29.....................aloitus suunnitteilla

Bubbling under (konkari):

Janis
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 18:45 Kvart över kirjoitti:
Schätzen, muistanko oikein tuolta vko 14 pinosta, että testasit haamun? Jos näin oli niin onnea paljon! Varmasti se siitä vahvistuu!!
Kiitos kvart över =) ! Oikein muistat ja Predictor tänään näytti vaaleaa täplää, joten totta se taitaa olla :p . Voi kun kaikki menis hyvin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 19:55 Kvart över kirjoitti:
Schätzchen, korjasin just tota mun aiempaa tekstiä, samaan aikaan näköjään kun vastasit :)

Onnea vielä! :flower: :flower:

Kyllä kaikki hyvin menee! Me muut lähes kolmekybäset tullaan ihan kohta perästä!
Kiitos :hug: !
Kauheasti plussaonnea teille kaikille ikätovereilleni :heart: :heart: :heart: !!! Käyn täällä tsekkaamassa tilannetta siihen saakka, kunnes tuutte tuonne odottajien joukkoon ;) !
 
Tervetuloa uudet!

Mitäs mitäs... täällä on peiliin ilmestynyt taas aika teini ;) onko muilla ongelmia tuon ihon kanssa? Pillereiden lopettamisesta 2 yk :ssa ilmesty hiukan vähemmän finnejä ottaan kun nyt ja nyt on aivan hirveesti ja jatkuvasti. Mistäs tää mahtaa johtua, no varmaan hormoni häröilyä, ja estänyt nuot kun syönyt pilleriä teinistä asti. mut on vähän outo olo.
 
Moips!

Onnea Schätzen! Meniköhän toi nikki nyt oikein kun ei tullu katottua tarkemmin... Mut varmaan tunnistat itses kuitenkin! :) Kiva kun alkaa tää mun palstailu positiivisilla uutisilla.

Unico: Mä lopetin pillerit kolme vuotta sitten, ja sen jälkeen mulla oli yläselkä kun sienimetsä! :LOL: Siis aivan järkyttävä akne iski, isoja kipeitä patteja. Positiivista jos haluaa löytää, niin ei onneksi tullu naamaan! Muutaman kuukauden se kesti ja hävis melkein kokonaan, eli kesällä ei oo yhtään finnejä selässä, mut talvisaikaan tulee jonkun verran pientä näppyä, ei enää mitään patteja! Että kärsivällisyyttä... =)
 
Onnea vaan Schätzchen vielä tätäkin kautta :flower: Kunpa me muut tultaisiin tosiaan pian perässä....

Mullakin tuntui tosiaan teini-ikä tulleen takaisin pillereiden lopettamisen jälkeen. Iho ja hiukset rasvoittuu todella nopeasti ja näppyjäkin on taas ilmestynyt. Aikoinaan aloitinkin e-pillerit just ton ihon takia. Mutta olen sitä mieltä, että kaiken tän kestää, jos palkintona on se oma ihana vauva... :D

Taitaa taas hormoonit muutenkin jyllätä täälläpäin, kun tirautin eilen itkut, kun tv:ssä yhdessä ohjelmassa synnytettiin ja se eka imetys näytti niiiiiin ihanalta. Vaikka olikin vaan tv:ssä. Että joo B)
 
No kiva kuulla et en oo ainoa teiniksi taantunut iholtani :D Totta tuokinet hiukset ei tunnu pysyvän puhtaana millään. En tiiä mikä riivaa olin eilen pirun pahalla päällä ja itketti, niinkin tyhmä syy kun kone ei suostunut toimianaan oikein ja tökki koko ajan asennukset, olin jo sitä mieltä ettei se alakkaan toimimaan. että tällästä, ihan outoa mulle. Siis pikku asioista kiukkuaminen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 09:36 Unico kirjoitti:
En tiiä mikä riivaa olin eilen pirun pahalla päällä ja itketti, niinkin tyhmä syy kun kone ei suostunut toimianaan oikein ja tökki koko ajan asennukset, olin jo sitä mieltä ettei se alakkaan toimimaan. että tällästä, ihan outoa mulle. Siis pikku asioista kiukkuaminen
Onko se jotenkin poissuljettu vaihtoehto, ettei noi kaikki sun oireesi kuitenkin kertoisi siitä, että olisit siirtymässä tuonne jouluvauvelin odottajiin ;) ...?
 
Schätzchen ;) jaapas, en tiiä kuitenkin vasta kp 19 menossa jos oikein laskin niin ei kai nyt vielä pitäis mitään olla ;) ennemmin ehkä laittasin vielä sekaisin olevaan hormoniotimintaan (jos se on sekaisin ei aavistustakaan) No parin viikon päästä viimestään tiietään :D
 
heippa pitkasta aikaa!
Olen ollut kadoksissa yovuorojen jalkeen, en ole vielakaan kunnolla herannyt.
Mukavaa etta osalle plussia nakyy, mutta ikavaa kun siirrytte pois meidan joukosta sinne plussalaisiin, olis ollut kivaa pitaa taalla meilla :)
Vai etta muillakin iho kukkii.. Ma lopetin pillerit just askettain, eli viikko sitten en alkanutkaan syoda niita, vaan olen nyt sitten ihan luomu. Tassa odottelen pelonsekaisilla tunteilla mita mun naamalle ja selalle kay. Tana aamuna peilissa ainakin nakyi finnisaldo: 0! mutta alussa vasta ollaan.. meen tanaan juttelemaan semmoiselle ihonhoitoklinikalle, etta mita mahdollisuuksia mahdollisten finnien hoitoon loytyy, jos on raskaana, ilmeisesti kyseeseen tulee silloin valohoito. Raportoin tapahtumasta, tuntuu olevan moni muukin taman saman asian kanssa taisteleva..

Ma kun olen syonyt pillereita jo 13 vuotta ja on omat kropan tuntemukset ihan hukassa, auttakee: mun olis pitanyt siis aloittaa uudet pillerit pitkaperjantaina, mutten tehnyt niin. Sunnuntaina tuli paljon limaa ja alavatsakipuja. Voiko ovis tulla noin aikaisin?? siis vaan 5pv pillerimenkkojen jalkeen? en omista ovistesteja, kun haluan ensin kokeilla luomumenetelmaa.

mukavaa paivaa teille kaikille :flower:
 
Uups...mites me nyt oltiin noin alas päästy tippumaan...korjataas asia...

Ja onnittelut Schätzchenille täältäkin suunnalta =) =) Voi kunpa täällä kuultas vielä monta samanmoista ilouutista lähi päivinä/viikkoina!

Liityn myös tuohon kukkivaan joukkoon. Täällä myös näppyjä tulee ja menee, nyt on taas vaihteeks se tulo vaihe päällä... Tällasta tämä on ollu siitä asti kun pillerit lopetti. Ja mikä oudointa, naama kukkii välillä pahemmin kuin teininä vaikken teininä etes syöny pillereitä! Mutta eikös aikuisiän aknekin ole olemassa? Muistan joskus sellasesta kuulleeni. Jospa se tästä...

Olen tässä viime päivinä pohdiskellu sellasta, kun joudun töissä nostelemaan ja kantamaan painavia juttuja, et onkohan siitä jo alkuraskaudessakin haittaa?? (siis jos niin onnellisesti olis että olisin raskautunu...) Tietäskö kukaan? Osaisin sit vähän varoa jo ennakkoon ja sälyttää sitä nostelua muille aina kun mahdollista... :whistle:

Mut kotityöt kutsuu. Aurinkoista päivää kaikille!
 
postimestari: kai se ovis voi joskus noinkin aikaiseen olla, mutta voi myöskin limailut johtua hormoonisekoilusta pillereiden jälkeen. Mulla ainakin tuli jos jonkinlaista oiretta ekan kuukauden ajan.

miumau: en osaa tuosta nostelusta oikein sanoa... Mutta varmaan alkuraskaudessa, kun keskenmenoriski on suurin, voi nostelusta jotain haittaa ehkä olla, jos on muutenkin ollu vuotoja tms. Tää on nyt ihan mun omaa pohdiskelua ;)

Itse odottelen kovasti ajan kulumista, että pääsis ehkä testaileen, jos täti ei kaarra paikalle jo ennen ens viikkoa. Jotain ihme pahaa oloa ja heikotusta on ollut ja rinnat vähän arat... Mutta ei siitä sen enempää ennenku on jotain todellista aihetta ;)
 
moi!
Piipi79: Kiitos taas neuvoista, olet ihan oikeassa, jos jonkinlaista oiretta pukkaa just nyt.. maha kipea, hiukset rasvaiset, )%#:ttaa, itkettaa, turvottaa.. Ja kaikki tama vain siksi etta lopetin ne pillerit!
Kavin tosiaan eilen siella klinikalla kuulemassa "raskaan sarjan" finnien hoidosta (valohoito, laakevoiteet, antibiootit). Vastaus oli tyly; ainakaan siella ei tehda mitaan naista hoidoista raskaanaoleville. Imetyksen aikana tulevat kyseeseen laakevoiteet ja valohoito. Ainoa raskaanaoleville tuntuisi ainakin tuon klinikan mukaan olevan kosmetologi. Ihonpuhdistuksessa pitaisi kuulemma kayda joka 6.viikko parhaan vaikutuksen takaamiseksi ja mielellaan jo ennen kuin finnit tulevat, ennaltaehkaisy on tarkeaa.
En tieda, lohduttiko tuo mua yhtaan, mulla ei ole ihan taysi luottamus kosmetologeihin kunnon aknen hoidossa (anteeksi jos joku teista on alalla!). Mutta kuten mun mieskin sanoo, ei pida maalata piruja seinille etukateen, katson nyt mita tapahtuu ja varaan ajan ihonpuhdistukseen heti tanaan. Tanaan edelleenkaan ei ole finneja naamassa :)

Hyva tytot! ollaan saatu meidan pino listan ylimmaiseksi :hug: :wave:

Mukavaa loppuviikkoa teille!
 
Onnea Schätzchen! :flower: Ihanaa kuulla plussauutisia! Kyllä me muutkin täältä perässä tulemme... =)

Ihme kyllä mulle ei tullut minkäänlaista finniongelmaa pillereiden lopettamisen jälkeen, ja muutenkin näin aikuisiällä kasvot on olleet hyvässä kunnossa. Murrosiässä tilanne olikin sitten ihan toinen, mulla oli aika paha akne.. Olin kamalan näköinen silloin ja jouduin käyttämään kaikenlaisia myrkkyvoiteita. Toivottavasti ei tarvi kokea sellaista enää koskaan uudestaan!

Aurinkoista torstaita kaikille!
 
Vko 14 jännääjistä Typykkä

Mahtuuko mukaan? Olen siis 29v. (syksyllä 30) kelpaako tulla ..
Täti ei vielä ole kurvannut, olen tehnyt 2testiä ja molemmat negaa. Lämmöt tippuneet 36,8->36,3 eli täti on tulossa! Stressi / kova odotus saada + viivyttävät menkkojen alkamista. Kp 27/4

Miehen kanssa puhuttiin jos siirrettäisiin vauvan yrittämistä ( siis mies on vielä vähän et onko vauvan hetki vielä.. ja on helpottunut testien tuloksista) Itse olen haaveillut omasta nyytistä ainakin pari vuotta. Mies ei, mutta nyt lupaa harkitsevan asiaa. Olen pyytänyt synttärilahjaksi miehen suostumista. Elikkä kesän jälkeen ehkä peito heilumaan ja suoritus LOPPUUN. (ollaan käytetty kesketystä viime syyskuusta, kun kierukka irtosi, enkä suostunut laittamaan uutta. Siihen mies suostui, mutta "nuijapäät" laitettu muualle. Elikkä tänne tällaista.

Pupuvaimo onko täti tullut?
 
Kiitos onnitteluista miumau ja Heksamiina =) !
Toivottavasti kaikkien finni- ja hiusten rasvoittumisongelmat ovat merkki salamatkustajasta ja tulette tuonne odottajien puolelle pian jännäilemään B) .
ON: Varasin tänään neuvolan ja sain ajan toukokuun tokalle viikolle. Huippukivan kuuloinen täti :heart: .
Hirmuistasti +++++++++++++++:ia teille puhaltelen :whistle: !!!
 
Wau, täällähän on tapahtunut sitten viimekäynnin!

Miumau: Siitä nostelusta ei ole alkuraskaudessa vielä mitään haittaa. Ihan normaalisti voi elää ja liikkua raskaanakin niin kauan kuin se itsestä tuntuu vain hyvältä. Mäkin kanniskelin kaikennäköistä ja kokoista tavaraa vielä silloinkin kun vatsa jo oli selvästi näkyvillä kun rakentamis- ja muuttohommia oli. Ihan alkuvaiheessa pelasin myös aika rajua jalkapalloa työpaikan sekaporukassa. Silloin siitä kyselin neuvolassa. Sitten kun nostellessa esim. alkoi vähän supistelemaan (kuitenkin ihan kivuttomia harjoitussupistuksia) aloin enemmän välttämään nosteluja. Siis ehkä nyt kuitenkaan mitään kamalaa repimistä ei kannata harrastaa... Käly on kertonut myös, että hänen salibandyjoukkueessaan on vuorollaan raskaanaolevat naiset pelanneet melko pitkäänkin vielä vaikka raskaus jo näkyikin (itse en ehkä kumminkaan näitä kontaktilajeja harrastaisi, jos on siis vaara saada iskuja tms. vatsaan...)

Plussatsemppejä!
 

Yhteistyössä