Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Täällä joulu ja joululoma mennyt sukuloinnin merkeissä ja kävin kyllä hiukan itseänikin hemmottelemassa eilen kampaajalla ja kasvohoidossa. Uutta vuotta mennään vastaanottamaan ystävien luo maalle.

Oviskin oli tuossa jossain vaiheessa jouluna, ehkä tapanina tai sunnuntaina. Vaikea sanoa tarkalleen. Hyödynnettyä tuli ihan urakalla :p , mutta tuskinpa siitä mitään seuraa. Pitää sitä lekuria alkaa harkita, siinäpä sitä uudenvuodenlupausta ja tietysti se plussa vuodelle 2010 ja mielellään myös se nyytti. Niinkuin teille kaikille muillekin!

Myöhästyneet onnittelut vielä pikku-suuri mangustille. Tosi hieno homma (vaikka eihän se pahoinvointi mukavaa ole) ja tarrasukkia pikkuiselle!

Mukavaa iltaa ja onnellista ja toivorikasta Uutta Vuotta kaikille!
 
Moikka moi!!

Danuli: Jep, ei noista haittaakaan ole. Vehnänalkioöljy on kuulemma tehopakkaus E-vitamiinin suhteen. Mulla on tuttavapiirissä homeopaatti, ja farmaseutti. Molempien mielestä E-vitamiini on ns. raskausvitamiini. Ja sitä saa nainen välillä ottaa tosiaan ns. yliannostuksellakin.

Joyan:
*Ihananpositiivinen viesti* pisti oikein herkistelemään noiden kaikkien vaikeuksien jälkeen. Kiitos siitä*

Kyllä me kaikki kammetaan ensi vuoden aikana tuonne plussanneisiin. Tavalla tai toisella.

Onnellista vuodenvaihdetta, ja plussan suotuisia tuulia KAIKILLE 2010 vuodelle!! T: Iitukka :flower:
 
Hei kaikille, ja terveisià Roomasta! Tààllà on làhes +20'c ja aurinko paistaa :D
Tultiin eilen muutaman pàivàn minilomalta Firenzestà ja oli ihanaaaaaa!

Tànààn mennààn ystàvien Villaan Rooman liepeille syòmààn vàhàn lisàà, kun olen vasta lihonnut kolme kiloa.... :LOL:

Pakko avautua kun oon ihan varmaan tiedàttekyllàmità :D
Uusia oireita: rinnat on kipeàt ja painavan tuntuiset, vàhàn vàlià iskee sellainen vàsymys, ettà oksat pois, ei meinaa silmàt pysyà auki, ja tuntuu, ettà vois nukahtaa pystyyn. Koko ajan vàsyttàà vàhàn. Pààtà sàrkee, ihan kun olis krapula tauotta, vaikka en ole juonut mitààn.. tittidiii! =)

Vielà pari pàivàà ennen kuin tàdin pitàisi kurvata kylàilemààn, toivottavasti on eksynyt.

Ihan kokonaan en suostu kyllà leijumaan, sillà ne normi menkkajuilimiset oli vierailemassa jo kp 21-26 joten tuskin on kovin vahva limakalvo jos niin pirusti pitàà juilia jo ihan liian aikasin. Nyt ei ole ollut moneen pàivààn mitààn juilimisia, mutta nàin on ollut monesti ennenkin. Toisin sanoen, turhaan leijun. :D

Ihanaa Uutta Vuotta kaikille, hauskaa iltaa ja toivottavasti uusi vuosi tuo meille kaikille iloisia uutisia :heart:
 
Cladoceran kyllä kiitos kelpaa, 35-38 päiväähän on paljon lyhyempi kuin tämä kierto jota nyt porskuttelen eteenpäin, taitaa olla jo jotain 64 päivää kulunut!

En ole vieläkään koskenut teroihin... Ehkä vielä pari päivää maltan.

Hyvää uutta vuotta kaikille! :heart:
 
Onnea Ada :heart: Muistan kun plussasit ja nyt sinulla on jo pieni ihminen sylissäsi.

Samaa toivon kaikille tämän pinon ensikertalaisille koko sydämestäni. Mä olen jo tässä kolmisen päivää herkistellyt kaikkea mahdollista alkaen kauniin lumisesta maisemasta äitiydentarpeeseen. Teidän uuden vuoden toivotukset sai mut taas tiristelemään... Tää on kyllä melkoista tää hormonielämä.

Aiotaan viettää vuodenvaihde miehen kanssa kaksin. Ostettiin liuta hyviä oluita ja juustoja ja muuta herkkua. Varmaan laitetaan takkaan tuli ja puhellaan niitä näitä. Sillä saadaan uusi vuosi varmasti hyvin käyntiin.

erityis-bd Sharonalle... ;)
 
Heissan täältä hiljaisuudestakin. Taitaa olla ovulaatio tässä lähiaikoina, ei mulla mitään varsinaisia oireita ole, kunhan kuvittelen. Elämä on jo vähän paremmalla mallilla. Olen viimeistä päivää lomalla, tosin onhan tässä vapaita vielä. Työt vaan tulee edelleenkin uniin, se ehkä kertoo paljonkin ahdistavasta työtilanteesta. En viihdy töissäni, mutta en halua vaihtaa firmaakaan. Firma on mielestäni hyvä, mutta työpaikkani sijainti on väärä ja pomo... no sanotaanko, etten tule kovin hyvin toimeen. Alakin on hiukan väärä, mutta en tiedä mihin suuntaan lähteä. Ystäväni tosiaan kertoi, että heille tulee vauva kesällä. Vaikeaa on asia kohdata, mutta joulusta siis selvittiin. Se vaan otti koville, kun näin kerralla kaikki meille tulleet joulukortit, niin puolet oli vauvan kuva -kortteja.

No toivotaan, että tämä rentokierto tuottaa tulosta ja pääsisin kesäksi kotiin. :)

Hyvää uutta vuotta kaikille vaikka ikävä tapahtuma varjostaakin tätä vuoden viimeistä päivää! Sello on minun lähiostari tuolla etelässä... :'(

Ja suuri KIITOS teille kaikille, olette kaikki minulle erittäin tärkeitä!!
 
Hyvää ja plussarikasta uutta vuotta vielä kertaalleen kaikille!

Kaapo Ihana kuulla että sulla on jo hiukan parempi mieli! Kyllä mäkin hiukan kaiholla noita vauvajoulukortteja katselin, meillekkin niitä ihan kiitettävästi siunaantui. Harmi että oot työsuhdeasioissa hiukan kimurantissa tilanteessa. Luulen et toikin töistä miettiminen ja eri paikkakunnalla oleminen, ja sit tärppipäivien osuttaminen yhteen, tuottavat sen verran stressia, että ei ihme ois jos hiukan negatiivisesti raskautumiseenkin vaikuttas, stressiähän pitäs välttää, mut minkäs teet jos työt sanelee elämää, niinku sulla. Ja ihmisen kuitenkin on töitä tehtävä, et elantoa saa. Toivotaan että tämä vuosi toisi paljon hyviä uutisia eri saroilta sullekkin!

Sharona sä oot kyllä niin tiedätkylläminä ;) Peukutuksia että nyt ois tärpänny, ja komeen plussan heti vuoden aluks saisit!

Uusi vuosi vaihtu täälläkin rauhallisissa merkeissä, syöden hyvin ja nauttien muutaman ystävän seurasta. Ovis oireet hävinneet, ja rinnat samaten palautuneet taas normeiks, ja tuttu masennus puskemassa pintaan. Koska sillo ku sen ainoon kerran plussan sain, josta kuitenkin sit menkat alko, niin rinnat pysy koko ajan "tiineenä" ja niitä kihelmöi aina välillä, nyt ei oo mitään sellasta, et eiköhän se taas olla siinä. Nyt vähän harmittaa ku en tiistaina sinne gynelle menny. Miten sitä aina innostuukin ovulaatiosta ja unohtaa elämän realiteetit. No tän kuun lopus aika kuitenkin gynelle. Mietittiin miehen kaa, et jos kesään mennes ei oo mitään tällä rintamalla tapahtunu, niin hankitaan koira, ei tietty korvaa vauvaa, mut jos se vauva vaik sit tulis helpommin, ku on siin pentu mitä helliä :)
 
Hello, Hyvàà Uutta Vuotta!

Tààllà kp 2 - pari tuntia tuon edellisen kirjoituksen jàlkeen, juuri kun saavuttiin sinne "landelle" tuli tàti, liian aikaisin. Noooh, ei muuta kun kierimààn itsesààliin tunniksi ja taas uuteen kiertoon. Maanantaina tàytyy soittaa klinikalle ja varata ajat kp14,16&18 ja siità se sitten taas alkaa odotus seuraaviin tuloksiin ja varmaan testeihin, joita varten tàytyy taas odottaa seuraavaan kiertoon. Saakutti. :headwall:
Oon alkanut ihan itseànikin pelottamaan ajatuksillani tilata netistà hormoneja, kun ei niità nàkòjààn saa ennen kuin on yritystà takana 10v. ja menopaussi iskee.
 
Sharona :hug: :hug: :hug: voi ei....ei ois kyl tädin tarvinnu tulla kylään. Hyvä että tutkimukset pääsee jatkumaan...ei niihin sais mitenkään lisää vauhtia, vaikka taitaa tuo odottavan aika olla aina liian hidas! Toivotaan et asiat alkas edetä pian!
 
Sharona voihan pöö :| Eihän tän näin pitänyt mennä... Mitä testejä sulle sitten kp 14-18 välillä tehdään? Tiedätkö jo??

Kaapo :/ kurjalta kuulostaa, että työkuviosi tuntuvat olevan lievästi sanottuna hanurista. Itellä on ollut kyllä samanlaisia ajatuksia töiden ja tän meidän asuinpaikkakunnan kanssa. Jotenkin vaan ajattelen, että joskus nämä asiat vaan järjestyy. Joskus tulee se päivä, kun meille avautuu mahdollisuus muuttaa täältä jonnekin lähemmäs läheisiä ihmisiä. Se, että ei voi mitenkään tietää, koska tämä tapahtuu, aiheuttaa kyllä välillä suurtakin ahdistusta. Joskus sitten koittaa se päivä. Toivottavasti pian. :heart:

Danuli toivotaan, että teillä tärppää pian, jos ei nyt niin sitten vaikka ens kerralla. Totta kuitenkin taitaa olla, ettei oikeesti raskautta voi mitenkään aistia, ennen kuin oviksesta on mennyt reilu viikko ja senkään jälkeen ei vielä välttämättä tunnu mitään. Joten voinet hyvinkin olla raskaana, kunnes toisin todistetaan ;) Koirat antaa kyllä tosi paljon sisältöä elämään. Tänään just kävin noiden meidän poikien kanssa pelmastamassa tuolla hangessa ja mietin, että miten tulisinkaan toimeen ilman niitä?? :heart: en ehkä mitenkään...

Tekikö joku teistä jotain uudenvuodenlupauksia?

Mä totesin, etten lupaa mitään koska en oo ennenkään luvannut, mutta ajattelin, että tälle tulevalle vuodelle on kasattu kyllä luvattomankin paljon odotuksia ja toiveita. Riittäköön niiden seuranta ja siinä sivussa pään kasassa pitäminen... :saint:

ja niin... :D ne odotukset ja toiveet liittyy tietysti tutkimusten ja mahdollisten hoitojen alkamiseen, raskautumiseen, kihlaukseen ja naimisiinmenoon ja hiukan tietysti myös työkuvioihin ja paikkakunnanvaihdokseen, mutta nämä pari viimeistä ei oikeasti taida olla realistisia.
 





Sharona.............29........kp 2/28-34......................1v5kk
Cladoceran........29........kp 4/33-38........................yk 11
Joyan.................29........kp 5/28-33....................... yk 6
OddMolly.......................kp 16/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 17/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 18/28-35.........................yk 10
Kaapo80.............29.......kp 20/28-37.......................yk 8
Manuliina.......................kp 26/25-31.......................yk 4
Iitukka80...........30........kp 28/28.............................yk 0
Katinka-82.........27........kp 31/35-42.......................yk 6
Opal.................. 29........kp 34/29-41.......................yk 5
Hlemmur............27........kp 65/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09

 
Sharona :hug:


Sitä on kyl tullut vanhaksi kertakaikkiaan.... Uus vuos on alkanut totaalisen makuuasennossa, vaikken eilen juuri juonut. Oltiin vasta puol 4 omassa sängyssä, viimeks on tullut valvottua niin myöhään varmaankin vuos sitten :saint:

En osannut luvata mitään - paitsi ikuisuuslupaus, olen siis jo ollut 3 vuotta tupakoimatta, mutta silti aina sorrun seurassa. Enää en sorru, tämä oli se lupaus!

Ja kovasti toivoin vuoden vaihtuessa suudellessa, että meille tuleva vuosi toisi perheenlisäystä :heart:
 
Täällä oli ilmeisesti keskusteltu vitamiineista. Seuraava kertoilisin: eli E -vitamiinia kannattaisi popsia. Se tuhoaa vapaita happiradikaaleja tai jotain sellaista...ja auttaa siis alkiota kiinnittymään kohtuun. Isoilla e-vitamiiniannoksillahan on saatu ihan tieteellistä näyttöä kuukautiskipujen vähentämisessä, koska siis poistavat soluille ja elimille haitallisia aineita, jolloin kait kramppaa vähemmän tai jotain sellaista. Sori ihmeelliset sepustukset, vaikka tutkija olenkin koulutukseltani, mutta kun tää biologia/mikrobiologia tai luonnontieteet ei oo mun ala, niin en osaa varmaksi selittää. Olen itse syönyt vajaan vuoden apteekista saatavaa IDO E-vitamiinia 3x100mg vrk ja se on helpottanut mun endokipuja myös! Siis endo erittää niitä myrkkylitkuja kohtuun ja e-vitamiini auttaa siihen. Myös joillakin jenkkien lapsettomuushoitoklinikoiden sivuilla puhutaan e-vitamiinista alkion kiinnittymistä edistävänä.

Meille myös lapsettomuushoitopolilla suositeltiin kunnon b-vitamiinipläjäystä, se vaikuttaa myös siittiöihin! Eli miestenkin vitamiinikuurit on ihan paikallaan. Käsittääkseni tärkeimpiä vitamiineja ovat b, e ja sinkki ainakin sekä foolihappo. Olen keskenmenon jälkeen jatkanut kiltisti vitamiinien popsintaa ja tein siis niin myös hoitojen aikana! Raskausaikana söin raskaana oleville tarkoitettua multitabsia. Lisäksi syön kiltisti tuota e-vitamiinia, lisäsinkkiä ja joka toinen päivä ylimääräiset pitkävaikutteiset b:t.

 
Heippa Vadelmaunelma ja kumppanit!

Jee!! Ei me siis turhaan ukon kanssa napostella noita vitamiineja. Jatkamma, tuli tällä lapsosentekosaralla tulosta tai ei. Ei niistä haittaakaan ole.
Painoa olen pudottanut myös viime marraskuusta 10kg. Eli nyt olen normaalipainoinen, BMI23. Jospa sekin vaikuttaisi suotuisasti tähän uuteen koitokseen. :heart: :heart:
 
Katinka ja Iitukka Mites teillä? Kp-listalta katoin että alkaa olla jännät hetket käsillä?

Itekin täällä kehittelen mitä kummempia tuntemuksia taas...koko alkukierron on saanuki oltua melko rauhassa ni nyt sitte pitää alkaa höösäämään :headwall: . Eipä täällä muuta ku mahan möyrintää, epämääräinen ruskehtava viiru pyyhkiessä paperissa, väsymys nonstop |O , alaselkä etenki aamuisin ihan sairaan kipee! Eiköhän ne siinä taas tärkeimmät...Ja päivässä 27/25-31 mennään siis.

Plussatuulia kaikille+++++ :whistle:
 
Heips vaan kaikille.

Nyt tulee vain pikapäivitys omasta navasta. Tädin yllättämille kuitenkin ISO :hug: . Nyt siis itsellä kp 33 ja mahdollisesti dpo 8-9 eli kierrosta tulee taas semmoiset 38-39 päivää, jee jee. Eihän siinä muuten mitä mutta alan epäilemään tapahtuuko kropassani mitään, kun jälleen jo eilen eli dpo 7-8 sain pyyhkiä jotakin ruskeaa paperiin ja tätä siis jatkuu tädin tuloon saakka joka tulee yleensä dpo 14-15. Eli minun ei tarvitse jännätä kuin viikko ja sitten tiedän, että en ole raskaana. Vähän tylsää. Ajattelin jo uutena vuotena, että odotelen kiltisti sinne maaliskuulle ja yritän sitten saada aikaa kunnalliselle kun on suunnilleen se vuosi täynnä, mutta nyt taas kohtauksissani eilen päätin, että yritän keplotella sinne kunnalliselle jo aiemmin. Soitan ainakin ja kysyn eikö nyt oikeasti voisi jotakin tutkia, kun ei oikeesti voi olla kaikki kunnossa kun kierrot on koko ajan noin 40 päivää ja tuhrua alkaa tulla aina viimeistään dpo 7-8, joskun jo dpo 5. Ja varmasti osittain tästä syystä varsinaiset kuukautiset on sitten todella niukat. Eli tällä suunnitelmalla mennään kun ensi viikolla täti yllättää, seuraava "ovishan" onkin sitten vasta noin helmikuun 10. päivän tienoilla eli kyllä se vuosi alkaa nopsaa lähestyä näillä kierroilla.

Mutta ei vaivuta ahdinkoon. Täällä vielä muutama päivä lomaa jäljellä. Harmi vaan kun ei oikein pääse hiihtämään ja luistelmaan kun on tuota pakkasta aika reippaasti, -27 at the moment, mutta lenkillä onneksi pystyy käymään pakkasesta huolimatta.

Kirpakkaa pakkaspäivää kaikille!
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja toivon minäkin paljon plussia teille kaikille!!
Ja :hug: tietysti tädin yllättämille - itse liityn myös siihen joukkoon, eli kp tänään 2.

Nyt on ollut jo sen verran näitä kiertoja että teinpä tuossa pienen tilaston niistä ja näyttää siltä, että meikäläisellä tuo kierto on aika tarkkaan 32 päivää +/- 4 vrk. Se yksi oli tuon 41 päivää, mutta muuten on mennyt tuohon kaavaan. Sen perusteella täytyy jatkossa arvioida oviksen teoreettiseksi ajankohdaksi kp 18 +/- 4 päivää. Eli sellaisen reilun viikon saa aina neljän viikon välein tutkailla oireita, jos mielii löytää sopivan päivän.

Sellaista tänne, katsotaanpa nyt miten sitä ehtii oikeasti tuota asiaa pohtia, huomenna taas töihin ja sama hullunmylly jatkuu. Kaikenlisäksi harkitsen nyt työpaikan vaihtoa, mikä muuten lisää entisestään jännitystä myös tähän "projektiin" liittyen.
 
:hug: Opalille ja muillekkin tädin yllättämille!

Cladoceran toivotaan että hoidot tai ensin noi tutkimukset tois positiivisia uutisia! Eiks sulla ala tutkimukset jo ihan kohta? Tämä vuosi on teillekkin monella tapaa jännittävää aikaa!
Niinhän se varmaan on ettei sitä raskautta voi kovin aikasessa vaiheessa tietää tai tuntea mitään, mut jotenkin inhottavaa kun ovis oireet niin selkeet ja sit ku ne hävii, niin ei mitään oireita, sit vaan joutuu odottelemaan tädin tuloa.

Katinka luulen et ne vois kunnallisella puolella jotain tehdä ja tutkia jo ennen ku vuosi on tullut täyteen. Mulle ainakin yksityinen gyne (joka oli viel muuten kaiken puolin ilkee) niin sano et jos on toistuvasti esim 5kk ajan yli 35 päivää kierron pituus, niin tulla käymään. Luulen et toi sun tuhruttelu viikon päästä oviksesta, ois ihan hyvä syy mennä tarkastukseen. Ja jos et kunnaliselle pääse, niin ainakin yksityisellä jos kävis tsekkaa vaan et onks jossain höikkää, onhan tuo yksityinen toki kallis, mut voihan sitä sanoo ettei oo valmis maksaa hunajaa hormonitutkimuksista ym. et voisko päästä kunnalliseen. Toivon että saat pian apuja, kun luulen et tuskin on tarkotus kunnallisellakaan ootella vuotta, jos kierroissa on jotain häikkää. Ite menen tän kuun lopus yksityiselle ja pyydän et saisko lähetteen kunnaliselle.

Kohta täällä on useammalla taas jännät paikat, toivotaan plussia heti näin alkuvuoden kunniaksi!

Meillä oli siskonperhe käymässä viikonloppuna, ja oli aivan ihana kun sai siskontyttö pidellä sylissä, se on nyt 4kk ja aivan tosi sulonen, mieskin tykkäs ihan hulluna. Tahtoo kans tuollasen!
:heart: :)
 
Tänään meni eka tero kurkusta alas. Ja jostain syystä nousi heti tunteet pintaan ja rupesin itkemään ja valittamaan miehelle, että miksi mun täytyy olla tämmöinen viallinen jonka pitää vetää jotain nappeja naamaan, kun ei paikat toimi normaalisti. Hirmu pohjamudissa on taas vaihteeksi tunnelmat. :ashamed:
 
Katinka82: Kokeneena hoitokonkarina sanoisin, että hakeudu mielummin yksityiselle gynelle rutiiniikäynille. Myös hän voi määrätä sulle loppukiertoa tukevan keltarauhaskuurin. Esim. juuri tuo Terolut tai sitten Lugesteron. Kunnallinen puoli ottaa harvemmin tutkimuksiin tai tekee mitään ennen kuin vuosi on täynnä. Tietysti jos hyvä tuuri käy, niin sulla on hyvä terveyskeskuslääkäri, joka tekeekin asialle jotain. En halua olla pessimistinen, mutta tuttavien hoitotouhuja sivusta seuranneena niin ei voi muuta kun ihmetellä julkisen puolen matelua ja hidastelua. Lisäksi tuo sun oma gyne voisi laittaa lähetteen suoraan teidän julkisen puolen lapsettomuushoitopolille eikä asiaa tarvisi lainkaan hoitaa terveyskeskuksen kautta. Ja jos vielä sattuisit olemaan yliopisto-opiskelija, niin myös YTHS tekee ihan perustutkimuksia lapsettomuuden osalta. Esim. tuo sun keltarauhashormonitilanne voitaisiin hyvin kartoittaa perusverikokein ja YTHS myös tekee lähetteitä lapsettomuustutkimuksiin. Mä siis itse olen hoidoissa yksityisellä lapsettomuusklinikalla, jossa kyllä palaa rahaa varsinkin näissä kovissa ja rankoissa hoidoissa, mutta toisaalta myös tapahtuu. Esim. kaverit joutu julkisella odottelemaan 9kk, että pääsevät ekaan IVF -hoitoon! Meillä hoidon aloitusta hidasti vain kesäloma eli heti päästiin alottamaan kun siltä tuntui...

Ja voi Hlemmur: tiedän kyllä mistä puhut. En itkenyt silloin teroluteja enkä clomifenia popsiessa, mutta silloin kyllä tuli itku puseroon kun ekan kerran eteen lyötiin kasa neuloja, ruiskuja ja ampulleja ja opettelin pistäään itseäni. Nyt kaikki tuokin tuntuu melkein "normaalilta", vaikka kieltämättä harmittaa ihan hirveästi...Että meillä tosiaankin tehdään lapsia, ihan konkreettisesti - tosin piikein, lääkkein, lääkärin, kätilön ja solubiologin kanssa kylmissä ja steriileissä laboratoriolosuhteissa, lasimaljoilla, mikroskoopin alla ja -197 asteen pakastimessa. Juu, ei ole mitään romanttista tarinaa kerrottavana meillä siitä, miten meidän lapset on saatu aikaiseksi... :headwall:
 
Opal :hug: laskurin uudelleenkäynnistymisestä... Tää on niin tätä.

Hlemmurille tsemppiä odotteluun! Toivotaan, että saat sieltä lekurista avun ja kierron säännöllistymään. :flower: vähän pitää vielä jaksaa.

Danuli sinä se jaksat tsempata ihanasti kaikkia :flower: Kiitos! Meillä tosiaan alkaa tutkimukset torstaina. Vähän ristiriitaisin ja pelonsekaisin mielin odotan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Pohjalla on siis tieto siitä, että minä ovuloin ja kiertonikin on suht säännöllinen, joskin pitkänlainen. Vuoto on aika niukkaa ja kestää lyhyen aikaa, en tiedä kertooko se jotain limakalvon paksuudesta. Tällä kerralla kartoitetaan tilanne ja mieheltä otetaan simppanäyte.

Eniten pelkään tällä hetkellä sitä, että jos käykin niin, että simppatulokset on huonoja? :/ Sitten jää vaihtoehdoiksi käsittääkseni inseminaatio, IVF ja ICSI -hoidot... Olen niihin perehtynyt vasta yleisellä tasolla ja yhden ystävän kokemuksen kautta, mutta se on riittänyt siihen, että sydämestäni toivoisin, ettei siihen tarvitsisi lähteä. Jo ihan käytännön syistä, sillä me asutaan niin kaukana sekä yksityisistä, että julkisista hoitopaikoista, että jokaista seurantakäyntiä varten pitää jollain verukkeella saada koko päivä töistä vapaaksi... Koita siinä sitten jotain sepityksiä keksiä? Kiva se on kai kaikki lomat käyttää tällaiseenkin... Turhaa jossittelua tietysti tämä kaikki ennen kuin tietää, mitä ylipäänsä tuleman pitää.

Kaiken lisäksi mun uusi vuosi käynnistyi järkyttävällä niskan noidannuolella. Ikinä ei ole moista ennen ollut. Päivystykseen en päässyt, mutta onneksi kotoa löytyi sopivia lääkkeitä ja tekstiviestillä sain lääkärikaverilta toimintaohjeet. Nyt oon ollut jo pari vuorokautta lääkepöhnässä ja pää lukittuneena etukumaraan asentoon. Toivottavasti kohta alkaa helpottaa. Mitähän ne siellä väestöliitossa ajattelee, jos menee sinne ihan pää kenossa? :LOL:
 
Cladoceran: Jos miehen spermassa on vikaa, niin silloin tosiaan hoitovaihtoehdot ovat IUI eli inseminaatio, IVF ja ICSI ja hoitomuoto valitaan sen perusteella, miten "paha" vika on kyseessä. Meillähän ei spermassa mitään vikaa ole, mutta silti pyysin varmuuden vuoksi että puolet munasoluista icsataan eli mikrohdelmöitetään. Joillakin nimittäin munasolujen kuoret ovat niin paksuja, että siittiöt eivät pääse niihin sisälle ja silloin tuo ICSI eli mikrohedelmöitys toimii. Meillä ei siis tätäkään ongelmaa ollut, vaan yhtä hyvä hedelmöittymisosuus oli sekä IVF:n että ICSI:n mukaan hedelmöitetyillä munasoluilla. Sen jälkeen kun sulle on tehty kierron kartotus, niin jos teille tulisi vaikka hoitomuodoksi IUI, niin se vaatii yleensä 1-2 lääkärikäyntiä: ensin on ultraus, jotta nähdään limakalvon ja munasolujen tilanne ja sitten varsinainen IUI. Jos asutte kaukana, niin ainakin meidän klinikalla voi tehdä niinkin, että hoitaa ultrat omalla paikkakunnalla, jolloin varsinaisia hoitokäynteijä ei tule esim. IVF:ssä suunnittelukäynnin lisäksi kuin punktio ja alkion siirto. Tällöin siis oma gyne hoitaa ultrat ja ne tiedot ilmoitetaan varsinaiselle hoitavalle lääkärille. Mutta toivotaan, että pääsisitte helpommalla! Ja IVF:ssä saa muuten ihan virallista sairaslomaa: vähintään sen punktiopäivän, joissakin paikoissa punktion, sitä seuraavan ja alkion siirtopäivän.
 
Paluu arkeen..

Tultiin viime yönä takaisin kotiin Amsterdamiin, nyt on nukuttu 5h yöunet, ja töihin pitäisi raahautua. Ou nou. :headwall:

Miehen serkulla on pieni 3kk vanha vauva, ja juteltiin sen serkun kanssa joulupäivänä vauvoista, ym.. hän kysyi koska me "aiotaan" lisääntyä, niin mies totesi vaan, että onhan tässä jo yritetty ihan kiitettävän pitkä aika. Se serkku sitten kertoi kuinka heillä yritettiin 7v. ennen kun pienokainen ilmoitti tulostaan! Miehen siittiöissä todettiin vikaa, he kävivät läpi kaikki mahdolliset hoitomuodot, pahinta oli kuitenkin se, että Italia on katolinen maa, jonka vuoksi on laitonta esim. pestä siittiöt ja valita sieltä "ne hyvät" itse hedelmöitykseen.
Tuon takia he siis joutuivat matkustamaan toiseen maahan oikeat hoidot saadakseen, ym. eli hyvin rankat vuodet takana. Sitten lopulta lääkärit antoivat tuomion, että ei ole enää mitään tehtävissä, ja ovat lapsettomia. Heti kun olivat antaneet periksi, huomasivat olevansa raskaana, ja ihan luomuna. :heart:

Kysymys kaikille
Alkaako teillä menkkajuilimiset jo todella hyvissä ajoin? Mulla on siis aina jo reilua viikkoa ennen niitä kramppimaisia kipuja jotka sitten katoavat muutamaa päivää ennen tädin tuloa, tullakseen uudelleen paljon kovempina ekana/tokana vuotopäivänä. Mietin vaan, että voisiko tuo viitata endoon (jota muuten oma lapsettomuuslääkärini ei edes aio tutkia, kun en ole kuolemassa koviin menkkakipuihin joka kk) ?

Tänään täytyy soittaa taas sinne klinikalle, ja varata ne ajat. Clado Nämä tutkimukset on siis niitä, missä ne tutkii selviääkö ne siittiöt mun limakalvoilla. Ymmärsin niin, että seksiä tulee harrastaa ennen klinikalle menoa kp 14, ja ne katsoo heti mikä on tilanne, sitten seuraavat käynnit on kp 16 & 18 ja kaipa ne siis mittaa kuinka kauan sieltä löytyy eläviä siittiöitä.
 

Yhteistyössä