Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Vadelmaunelma kiitos tiedoista! Oliskin tosiaan hyvä, jos tässä lähimmällä lääkäriasemalla voitais jotain osia tehdä, niin ei aina tarttis reissata ihan älyttömän kauas. Julkisella puolella ei täällä lähellä oo ees ultravehkeitä, vaan raskauksienkin ultrat tehdään keskussairaalalla (kaukana)...

Sharona Tervetuloa takaisin kotiin! Aika rajulta kuulostaa tuo miehesi serkun tarina. Onneksi ihmeitä tapahtuu, mutta kai on totuuden nimessä todettava, että ihmeet on kuitenkin ihmeitä. (vaikka toki toivoisin pienen ihmeen meille kaikille)

Gallupiin: mulla tulee kipuja vaan ekana vuotopäivänä.
 
Huomenta täältä Iitukan työpaikalta.

Mulla alkoi me menkat juuri niinkuin pitikin, eli elellään nyt sitten tänään KP3. Oon ajatellut hommata sen digitaalisen ovistestin. Eipä siitä haittaakaan vissiin ole. Joskus muutama vuosi sitten kun tikuttelin parissa kierrossa, huomasin, että usein ovis oli mulla aika myöhään. Eli se 14pv ennen kuukautisten alkua sääntö ei mulla ainakaan päde.

Aikoinaan kaksi kiertoa napostelin myös clomeja, koska lääkäri yskoi, että ovista ei mulla aina tapahdu, vaikka kuukautiset on säännölliset jne. Jotenkin ollaan miehen kanssa nyt kuitenkin niillä linjoilla, että ei oteta lääkkeeksi kuin liikuntaa, vitamiineja ja hyvää kotiruokaa. Mulla tahtoo muutenkin mennä ressaamiseks tää homma helposti, ja jos jotain apuja napsin, niin olen ihan vauhkona.
:LOL:
Tällästä tänne suuntaan. Onnea kaikille tähän ja tulevaan kiertoon. Kyllä me pikkuhiljaa tuonne plussanneisiin siirrytään.
 
hyvää alkanutta vuotta kaikille!

En nyt jaksa lukea kaikkea mitän useamman päivän aikana on taas kirjoiteltu. Sen kuitenkin huomasin, että liian monella on täti tullut käymään. Eihän tämä vuosi näin pitänyt alkaa.

Minulla on ovis ohitetty. En osaa kyllä tarkkaan päivää sanoa, mutta nyt on varmaankin dpo 3-4, joten normaalin reilun 30 päivän kierto on tulossa, toivotaan tietysti parasta, eli että kierto muutta raskaudeksi...

Lomailu teki hyvää, mutta olisin voinut vielä lomaa jatkaa. Töihin tulo oli hivenen helpompaa, kun pomo on lomalla. Töitä sen sijaan piisaa. Ei ole enää kuin kolme viikkoa seuraavaan lomaan, joten ehkä tässä jaksaa!! :D
 
Galluppiin mulla on täysin kivuttomat menkat ollu siitä lähtien kun jätin pillerit pois. Joskus saattaa ehkä tuntua vähän jotain, mutta yleensä ei tunnu mitään. Oikeastaan voi sanoa, että nykyään menkat alkaa aina ihan yllätyksenä, kun en ole mitään etukäteen tuntenut. Yhtäkkiä on vaan punaista housuissa.
 
Cladoceran; sama meno täällä, lihasrelaksanttien pökerryttämäna mennään, ei sovi joulun makoilut ja kylmä tälle kropalle!

Gallupiin: ennen hormoniehkäisyä mullakin oli Hlemmurin tapaan täysin kivutonta, ja alkoi monestikin menkat täysin yllärinä. Nyt ei todella ole sitä pelkoa, alkaa kourasut jo viikkoa ennen.
 
:wave: Täältä vaan huiskuttelen, että hengissä ollaan. Ei juuri mitään asiaa tai kuulumisia muutoin. Ovis kai oli ja meni, ja tuli sitten toivottavasti ja huom ensimmäistä kertaa täysin yhteistuumin hyödynnettyä. :heart: Ihana kun nyt tehdään sitä vauvaa todellakin yhdessä, eikä tarvitse enää varoa sanomisiaan, ettei toiselle tule paniikki ja lerpahdus. :D Katsotaan nyt kauanko tätäkin riemua jatkuu... Ai niin kun mun piti kokeilla sitä optimismia!


Halit kaikille sen riivatun eukon piinaamille. Toivottavasti Uuden Vuoden Loitsut tepsivät ja pysyy kaamea akka poissa, ja oikeista syistä. Minä lupasin plussata tänä vuonna.

Mun lienee turha vastatakaan tuohon menkkakipu-kysymykseen, kaiken näköisiä hajanaisia nipsuja on koko kierron ajan, paheten loppua kohti. Noin 5-7 pv ennen tätiä alkaa ne ihan selkeät menkkakouristukset, joita tulee sitten päivien täyttyessä useammin ja kovemmin. Ilman kivunlievitystä ei enää selviä vinkumatta ja irvistelemättä. Panadoleilla riittää pelkkä irvistely... :D (Lapsettomuuslääkäri kielsi multa sen reseptikipulääkkeen jonka toinen gyne määräs menkkakipuihin) Mut en minä lannistu. Antaa tulla kaikki vaan mitä saavista löytyy...

Jep, eipä tänne sitten kai muuta. Ens viikonloppuna taas negatesti hermojen viilentämiseksi. :LOL:
 
Hmmm... Jos asiat menis kuten elokuvissa ja ihan lähipiirissäkin, niin mun kuuluis nyt pidellä sylissä vuoden vanhaa esikoistani.... :hug: minulle ihan itselle siitä hyvästä!

Kaikkea sitä aina miettii... Mutta täydellistä tietysti kannattaakin odottaa.
 
Cladoceran Kiitoksia, kauniista sanoista! Te ootte kyllä kaikki täällä tosi huippuja, ihana on kun saa jakaa iloja ja surujakin, ja kysellä asioita. Kiitoksia että ootte niin ihania! :heart:

Iitukka :hug: tädin tulosta! Mä oon ite vähän pitkittänyt gynelle menoa, kun haluisin niin luomuna raskautua, kun pelkään että sit se menee liiaksi stressaamiseksi, huom on kyllä sitä vähän jo nytkin :whistle: Tsemppiä!

Kaapo kiva kuulla sustakin! Mukava kuulla että vähän helpottaa, kun sa lomailla ja levätä! Toivon todella että teillä tärpääis pian, jos vaikka jo nyt kun lomalla on saanut stressittömämpänä peittoja heilutella! ;)

Myrtle Toivotaan että ovis ois hyvin hyödynnetty! Ja mukava että nyt yritätte yhdessä, on se vaan paljon kivempaa kun ei tarvii miettii et miten toinen suhtautuu jos mainitsee et nyt ois otolliset hetket ;) Peukutukset teillekkin! Ja :hug: viel menetyksestä, on se niin epäreilua!

Vadelmaunelma kiitoksia kun jaksat käydä täälläkin raottamassa tiedon arkkua, kaikki vinkit ja tieto on tervetullutta!

Sharona Tervetuloa kotiin! Uskomattomalta mustakin tuo kertomus kuulosti! Mutta onneks loppu hyvin, kaikki hyvin!

Galluppiin mulla alkaa ehkä päivää paria aiemmin jonkin laiset menkkatuntemukset, ja itse kp1 päivänä pahimmat kivut. Sillo ku haamun testasin, niin menkkajuilintoja oli n.5 ennen menkkoja, ja ne oli tosi kivuliaita.
 




Opal.................. 29........kp 4/29-41........................yk 6
Sharona.............29........kp 6/28-34......................1v5kk
Cladoceran........29........kp 8/33-38........................yk 11
Joyan.................29........kp 9/28-33....................... yk 6
OddMolly.......................kp 20/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 21/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 22/28-35.........................yk 10
Kaapo80.............29.......kp 24/28-37.......................yk 8
Manuliina.......................kp 30/25-31.......................yk 4
Iitukka80...........30........kp 32/28.............................yk 0
Katinka-82.........27........kp 35/35-42.......................yk 6
Hlemmur............27........kp 69/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09

 
Hei vaan kaikille ja hyvää tätä vuotta!

Salomen voi nyt ottaa pois plussalistalta. Pikkuinen tonttupoika syntyi joulun alla. :xmas:

Tänä vuonna te kaikki plussaatte, niin toivon! Ja mieluiten heti ihan alkuvuodesta.

:heart: piip 33+0
 
Mulla on ikävä kauan, hurjan kauan kadoksissa ollutta tätiä :'( . Niin ikävä, että ikävissäni lueskelen haikeasti kuukuppikunnan sivustolta kuppivinkkejä. Minä tykkään tädistä. Varsinkin nykyään, kun olen (noin vuoden ajan) käyttänyt pelkkää kuppia ja se on kerta kaikkiaan riemastuttava keksintö. Se on niin järjettömän hyvä keksintö, että joka kerta sitä käyttäessäni tulen iloiseksi (varsinkin kun muistelen kertakäyttösuoja-aikoja...)

Täti on kiva. Täti antaa taas uuden yrityksen mahdollisuuden. Täti - ainakin luonnollisesti tullut sellainen - kertoo että minussa on edes jotakin kunnossa. Täti puhdistaa minut edellisen kierron piinaavista päivistä.

Kuulostan varmaan hullulta. Kp 69 ja silleen, siinä ei paljon järkeä enää ole. Hulluksi tässä tulee, onko kumma.
 
Hlemmur sun tapauksessa kyllä ymmärtää suuretkin flippailut :/ Ei voi käsittää miks menee kierto noin pitkäksi...

Sharona vaikka kyseessä onkin ihmetarina, niitä on jotenkin helpottava kuulla... Toivoa aina on :)

Täällä alkoi loppiaisaamu fertesteillä. Ei malttanut nukua pitkään, kun pääs testailee :D testiviiva jäi vähän kontrolliviiaa haaleemmaks, joten ovista ootellessa.

Piipille ja muille plussalistalaisille myös hyvää uutta vuotta :) Kyl me täält pian tullaan.
 




Manuliina.......................kp 1/25-31.......................yk 5
Iitukka80...........30........kp 5/28.............................yk 1
Opal.................. 29........kp 5/29-41........................yk 6
Sharona.............29........kp 7/28-34......................1v5kk
Cladoceran........29........kp 9/33-38........................yk 11
Joyan.................29........kp 10/28-33....................... yk 6
OddMolly.......................kp 21/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 22/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 23/28-35.........................yk 10
Kaapo80.............29.......kp 25/28-37.......................yk 8
Katinka-82.........27........kp 36/35-42.......................yk 6
Hlemmur............27........kp 70/26-35........................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09

 
Manuliina :hug: kurjaa...Tsemppiä uuteen nousuun!

Hlemmur sun ajatukses ymmärtää täysin, kun aattelee miten inhottavan pitkii kiertoi sul on ollut. Mut toivotaan et joskus sä et niin kauheesti enää oottelis tädin tuloo, etkä tykkäis siitä enää niin paljoa ;) Toivotaan että kohta täti kaartais sun luo, ja pääsis uusi kierto taas alkuun. Mä voin kyl ilomielin osottaa mun tädille et kaartaskin sinne sun luo ;)

ON:Ärsyttää, kun piinaviikot lähenevät loppuaan. Sunnuntain pitäs tädin ilmestyä, ja luulen et se niin tekeekin. Ei oireita, vaan kuviteltuja oireita, jotka selittyvät realismilla, siis nippailua rinnoissa (no kai sitä on jos niitä liikaa puristelee ;) ), väsyttää (no tää pimeys), pissattaa, ja sit ku käy vessas niin ei se hätä niin iso ollutkaan (siis varmaankin virtsainfektio), välillä nippaa mahasta (täti lähestyy). Eli siis kuviteltua kaikki, ja selitettävissä tosi hyvin :D Meinaan silti la testata, ku sain kaverilta rtestin, joka on menos vanhaks, se ei sitä enää tarvii, ku plussan on jo saanut. Jos sunnuntaihin ootan, niin en kuitenkaan pääse testaamaan enää. Juu olipahan sepostus, inhottavaa tää itsensä kyttääminen, miten sitä osais olla ajattelematta asiaa noi 2 piinaviikkoa, pääsis paljon helpommalla. En viiti toivoa itselleni antaa, ku taas saa kuitenkin tippuu korkealta, mut silti sitä hiukan aina toivoo kuitenkin salaa ;)

Mikä vitamini parantas limakavoja, siis paksuntas niitä? Ku luulen et mulla on liian heikot/ohuet limakavot. Onks se just toi e-vitamini?

Mukavaa loppiaista kaikille!
 
Ja taas yks tuttava raskaana ekasta "yrityksestä". Pala tuli kurkkuun, korvissa humisi hetken aikaa, silmissä vilisi kaikki vuoden aikana kuullut raskausuutiset, kaikki yk 1-2.. Onnelliset hymyt ja miten helppoa sen pitäis olla. Ja ne seuraavat kysymykset tai oletukset, että seuraavaksihan sitten me. Ei muuta kun jätätte ehkäisyn pois. Right... Sitten nielaisin katkeruuteni, onnittelin kera hymyn ja halauksen, ja poistuin tilanteesta niin pian kuin pystyin. Mä en osaa enää edes itkeä tätä, mikä vähän huolestuttaa...


Manuliina :hug: tädistä...
 
:hug: tädin yllättämille jälleen, perästä tullaan. Vaikkakin Hlemmurille tätiä toivoen!

Ja :hug: Myrtlelle, ei ole helppoa, ei... Jotenkin kauhulla odotan itsekin noita hetkiä.

Kiitoksi muuten kaikille hyvistä vinkeistä. PItää tässä nyt laatia jonkinlainen strategia tuohon lääkäriasiaan, voihan se olla, että soittelen sinne yksityiselle ja pyydän lähetettä sitä kautta tuonne kunnalliselle. Ainakin tuo yksityinen asema on työpaikkaa paljon lähempänä (tosin se on myös työterveysasemamme).
 
Hlemmur olipa hieno oodi tädille! :flower: kyllä se sieltä vielä tulee.

Manuliina :hug: voihan höh... Pää pystyyn ja uutta putkeen! Ens kierroksella sitten, eikös?

danuli voih, miten kivaa tuo piinailu onkaan ;) kovasti tsemppiä. Tuo testin vanheneminen on mitä parahin syy testata. Saapahan mielenrauhan. :LOL: Ja hei... aina saa (ja pitää) toivoa, koska muuta ei voi kuitenkaan.

Muaki kiinnostais nuo vitskut kyllä. Mä oon taas alottanut kalanmaksaöljykapselit ja foolihapot, vaikka välillä protestoinkin ja jätin ne syömättä, kun ei niistä tuntunut tulosta tulevan. Jos niistä vaikka sittenkin oliskin hyötyä. :saint:

Myrtle voi ei... :hug: toi on niin tuttua, niin tuttua. Luulen, ettei noihin uutisiin voi suhtautua neutraalisti, vaikka haluaisikin. Niin kauan, kun ei itselle ole sitä onnea suotu, niin niin kauan varmasti on yhä vaikeampaa kuulla aina vaan uusia uutisia "jonossa kiilaavista". Kai meillä on oikeus olla katkeria?? Onhan?

ON: Meillä on huomenna se väestöliiton lääkäri ja simppanäytteenotto. On otettu molemmille vapaapäivä töistä, joten päästään ihan oikeasti kaupunkiin ja vähän sitten alemyynteihinkin. Saas nyt sitten nähdä millä mielellä sieltä tullaan pois. Vähän jännittää, mutten oikeen tiedä mitä odottaa... Ei muuta kuin tulta päin kait sitten. B)
 
Täällä olisi yksi kolmekymppinen ekakertalainen, jos saapi liittyä joukkoon... Napit jäi pois elokuussa ja menossa on nyt yk 4, tai kohta varmaan 5, kun tänään pitäisi laskujen mukaan alkaa menkat ja jotain pientä tihkuttelua on jo ilmaantunutkin. Tässä tosin toiveikkaasti ajattelen, että josko kyseessä olisi pelkkä hämäysvuoto, kun näyttää niin vähäiseltä... :LOL: No, eiköhän se pian tästä selvene.
 
Hitsi, täältä löytyi tällainenkin, tahdon mukaan!

Olen siis 29-vuotias ekaa haaveileva. Nyt yk2 ja kp 25/27-31. Tänään tein testin, kun kaikki oireet löytyivät, mutta miinusta näytti kaupan testi... Nyt toivun pettymyksestä, ensi kuussa uudestaan!
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta. :)

Sitten samantien ankeaa hajotusta. Piti laittaa radiokin kiinni kun joka kanavalla hehkutetaan Martinan ja Eskon vauvakuumetta, ja sit toi yks tuuriplussaaja istuu samassa toimistohuoneessa. Arvaa taas mitä seuraava vuos hehkutetaan kahvipöydässä. Mun täytyy kohta hakea pillerit ja pitää ihan kunnon tauko tästä hommasta, ei vaan pää kestä enää. Vauvoja siellä, mahoja täällä, ultrassa sitä ja vauvanvaatekaupoilla tätä.

Huomaa muuten, miten syvällä tässä omanapaisuuden suossa sitä onkaan. Tuo duunikaveri kun aloitti sen raskaudesta kertomisen niin, että "käytiin tuossa ultrassakin", niin mullahan tuli ensimmäisenä mieleen joku munasarjojen ultraus, pco, endo, lapsettomuushoidot... Ai mut niitä on siis sellaisia iloisiakin ultria. Kiitos muistutuksesta.

Joo ei, mulle alkaa riittää. Mun on varmasti helpompi olla, jos vähäksi aikaa vain unohdan tän rumban. Ehkä tauon jälkeen on taas paremmat saumatkin. Tai sit en enää uskalla lopettaa ehkäisyä, kun pelkään tätä. Niitä hoitojakaan en halua aloittaa, kun jos niistä ei olekaan apua, niin mitä mulla sit enää on? En tajua miten Vadelmaunelma ja muut samassa tilanteessa olevat kestävät edes jotenkin järjissään. Eivätkä kaikki varmasti kestäkään.

Noin. Anteeks tää vuodatus. Kukaan ei oikeesti jaksa edes kuunnella enää tämmöstä vinkumista, joten hengähdystauko varmaan on paikallaan myös mun läheisille. Luovuttaja. Luuseri.
 
Clado, minä ainakin olen, oli se sitten hyväksyttävää tai ei. Ja sanottakoon nyt tämäkin, vaikka sanomattakin vois jättää, että en todellakaan osaa olla aidosti iloinen enää yhdenkään tuuriplussaajan raskausuutisista. Älkää kivittäkö, jos vaihdan tien toiselle puolelle teidät havaitessani. Älkää olko vihaisia, jos välttelen seuraanne, enkä ota osaa iloonne. En mä pahuuttani...

Inhottaa kun pitää olla tämmönen katkera, kyyninen, valittava ämmä. Somebody slap me!
 

Yhteistyössä