Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Myrtle SLAP, ;) No ei nyt sentäs.

Tosi kurjaa, että siulla on noin ikävä olo. :( Mutta kiva huomata, etten ole ainut masikseen vaipunut valittava ämmä. Tää homma on kyllä todella raskasta ajoittain. Minäkin olen jo jotenkin päättänyt että en tule raskaaksi (ei varmaan edistä asiaa millään lailla), usko ja toivo ovat siis menneet, vaikka nehän meillä vielä piti olla jäljellä.

Ehkäpä itselleni auttaisi, jos pääsisi siellä lekurilla käymään. Sinulla on jo niitäkin käyntejä takanapäin ilmeisesti jonkin verran. Ja itsekin olen jo miettynyt että pitäisikö ne pillerit aloittaa että loppuisi tämä vouhkaaminen, mutta eihän se ehkäisyä käyttäen ainakaan onnistu. Ja välillä kyllä ottaa niin päähän, että se ovis (jos se siis tapahtuu) on niiiiin huomattavissa, ettei voi olla taktikoimatta ja ajattelematta asiaa.

Eli ei minulla ole mitään ohjeita antaa, tsemppiä vain. Sitä tässä tarvitaan. Mutta eikös teillä ollut ne häät tulossa (muistanko ihan väärin)? Jospa niissä olisi niin paljon pohdittavaa, että unohtuisi tämä toinen juttu vähän taka-alalle ja tulisi se plussa sitä kautta.
 
Tervetuloa Sintti ja Agaetis!!

Täällä oli galluppia menkkaoireista. Minulla päänsärky alkaa muutamaa päivää ennen menkkoja, mutta alaselkä-, -vatsa- ja reisikivut tulee vasta samana päivänä hetkeä ennen hanojen aukeamista. Tosin päänsärky ei tule joka kuussa. Kuten ei nytkään.

Alkoi tässä päivän aikana olee alavatsa- ja reisisärkyä. Mietin, että olenko syönyt jotain sopimatonta, kunnes yhtäkkiä tuli mieleen, että eihän ne menkat voi vielä alkaa. Niinhän vaan kävi, että ne alkaa!!! :eek: :eek: Olen ihan ällikällä lyöty näin lyhyestä kierrosta. Samalla v*tuttaa niin ankarasti. Pientä tiputtelua siis alkoi, mutta vaikuttaa niin normaalilta menkkojen alkamiselta, etten voi edes muuta ajatella/toivoa.

Fiilikset on nyt sellaiset, että olkoon koko paska touhu. Meistä ollaan lapseton pariskunta ja eletään koko loppuelämä kaksistaan. Kissaa tai koiraakaan kun ei voida hankkia, kun on allergiaa. Matkustellaan vaan joka vuosi ja saadaan lapsiperheiden katkeruudet niskaan, ku me VAIN matkustellaan eikä perusteta perhettä.
 
Kuinka te selviätte pettymyksistä? Kun ne menkat taas alkaa? Mä pelkään, että aika tästä eteenpäin hamaan tulevaisuuteen on odottamista, pettymistä, odottamista, pettymistä. Tiesin kyllä, ettei niitä vauvoja tule sormia napsauttamalla ja että luultavasti joudutaan yrittämään pitkään. Vaikka ollaan vasta aloitettu, nyt jo pettymykset ovat olleet kovia.

En haluaisi jäädä odotus/pettymys-loukkuun, mutta voiko siltä välttyä?
 
Agaetis Itsekin ihmettelen samaa, että miten näitä pettymyksiä jaksaa. Raskasta se on ja tämä ikuinen tunteiden kierto (joka menee samaa rataa joka kuukausi) on niin tuskallinen. Se täyttää koko elämän tällä hetkellä. Tuntuu, että tällä hetkellä elän vain sen vuoksi, että tulen raskaaksi. Pitäisi saada jotain muuta ajateltavaa, mutta miten...?

.kaapo

ps. ei ole vielä hanat auenneet.
 
Tervetuloa uusille! :)

Myrtlelle :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Ei oo sulla kyl helppoo! Kuten ei meillä muillakaan, jotka ovat pitkään saaneet lapsettomana kärvistellä, ja kuunnella vaan vierestä kun muilla se on niin helppoo että! Ite jotenkin sillo vuosi sitten aattelin että kyllähän sitä nopeasti raskautuu, kun on vaan yhdynnässä ovulaation aikoihin. No mut ei se käyn niin. Miten hyväuskonen mä sillon vielä olinkaan. Vuosi kylmettää aika paljon. Meilläkin töissä riittää näitä yllätysraskautuneita, ja muuten vaan nopeesti raskuatuneita.

Agaetis Pettymyksestä selviäminen on hankalaa, varsinkin alkuaioilla, kun olin pillerit lopettanut. Nyt mä oon tottunut, ikävä kyllä. Ja oottelen vaan että pääsisi lekuriin. Jotenkin sitä aina on maassa kun täti ilmaantuu, ja miettii et ei tästä ikinä nouse. Mut kummasti sitä taas toivo herää kun ovis lähestyy..

Kaapolle :hug: vaikka kylläkin mieluummin :wave: tai siis peukutukset! :) Toivotaan et pikku tihkuttelu oli jotain ihan muuta, kun ikävän tädin tuloa enteilevä.

Cladokuis teillä meni niis simppanäytteis ym?Mites hommat tästä etenee?
 
Tervetuloa Sintti ja Agaetis! :flower: Joukkoon mahtuu aina mukaan! Pettymyksestä, uskoon, toivoon, luottamukseen ja taas pettymykseen tämä elämä etenee. Jotenkin sitä aina nousee jaloilleen pahojen pettymysten jälkeen ja alkaa uudestaan uskoa, toivoa ja luottaa tulevaan. Rankkaa se on, mutta aina sitten oppii jotain. Näin ainakin mulla. Jos olisin raskautunut silloin vuosi sitten, niin en tuntisi itseäni ollenkaan näin hyvin. En fyysisesti, enkä henkisesti.

Mikä jättimasennus kaikkiin on nyt iskenyt? Yhtäkkiä aika synkeät tunnelmat...

Myrtle... Voih :hug:... Toivottavasti tauko tai mikä ikinä helpottaisi oloasi pikaisesti. Omalle kohdalle en kyllä vois kuvitellakaan, että aloittaisin pillerien syönnin uudestaan, en usko, että minua helpottaisi. Tosin en ole nyt viime aikoina tuntenut ihan noin karvaita ajatuksia, mitä sulla näyttää olevan. Toivottavasti löydät jostain pakotien, eihän noin oikein voi jatkua! Mites tosiaan teidän häävalmistelut etenee? Koska häät olikaan vuorossa? Ja kukas sen sanoo, etteikö voisi nyt (taas kerran) tärpätä? ;)

Ja Katinka sinäkin... ryysikö täti sisään?

Ja Kaapo! Pahoittelut tädistä, mikäli se nyt päätti tulla...

ON: Me käytiin tänään tosiaan väestöliitossa ja samantien saatiin aika liuta tietoa.
Mies antoi simppanäytteensä, jossa liikkuvuus oli täysin normaali. Pahimmat pelkoni ei siis käyneet toteen, huh. :) Näytteestä katotaan vielä simppojen muotoa (josta tulokset tulee myöhemmin), mutta sillä ei kuulemma ole enää niin suurta merkitystä kun kerran liikkuvuus on hyvä.

Multa otettiin verikoe prolaktiinia ja kilpirauhashormonia varten. Tulokset tulee myöhemmin. Lisäksi lääkäri ultrasi ja teki aukiolotutkimuksen; kaikki samantien ja kaikki ok. Toistaiseksi ei siis löytynyt mitään vikaa. Sain clomireseptin, sillä lääkäri piti pitkähköä (yl. 35-38 päivää) kestävää kiertoani pitkähkönä. Clomeja voin sitten aloittaa popsimaan vaikka jo seuraavassa kierrossa, jos haluan. Clomien vaikutusta täytyy sitten (jos ne päättää aloittaa) seurailla seurantaultrilla.

Vielä en oo ihan varma, mitä mieltä olen tuloksista. Täytyy vähän sulatella ja ajatella ja odottaa nuo verikokeiden tulokset. Mulla on myös lähete sisässä loppukierron verinäytettä varten TK:n labrassa ja siihen ehkä meen sitten tän kierron lopussa. Sais sitten tietää ainakin keltarauhashormonin pitoisuuden. Joka tapauksessa fiilikset on helpottuneet, kun mitään isoa vikaa ei löytynyt. Ehkä tässä jaksaa taas odotella. :)
 
Minusta kuullostaa tosi mukavalta Clado, että saitte tehtyä jo heti tuommoisen liudan testejä (ja etenkin kun ei mitään hälyttävää ainakaan ensi katselmuksella löytynyt ) ja ne clomitkin sait mukaan. Haluu kans.

Joo, ei täti ryysinyt sisään, vielä, mutta jotenkin olen tosi odottavalla kannalla, kuten Danuli, enkä usko mitään tapahtuvan ennen kuin pääsen sinne tohtorille. Mutta we will wait and see... You never know... (and yet you do). No olipa sekavaa...

Niin ja minunkin puolestani tervetuloa joukkomme Agaetis ja Sintti. Toivottavasti ette viivy kauan täällä kuumeilupuolella ja jos viivyttekin niin, kuten muutkin ovat jo sanoneet, niin sitä on ihan maansa myynyt kun kierto vaihtuu, mutta sitten sitä taas kasaa itsensä ja keskittää energiansa pupuiluun... Pakkohan sillä on ennen pitkää tuloksia saada, vai mitä tytöt. :)
 
Perjantai 8.1.2010





Kaapo80.............29.......kp 2/28-37.........................yk 9
Manuliina.......................kp 3/25-31.........................yk 5
Iitukka80...........30........kp 7/28...............................yk 1
Opal.................. 29........kp 7/29-41.........................yk 6
Sharona.............29........kp 9/28-34........................1v5kk
Cladoceran........29........kp 11/33-38........................yk 11
Joyan.................29........kp 12/28-33....................... yk 6
OddMolly.......................kp 23/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 24/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 25/28-35.........................yk 10
Agaetis...............29......kp 27/27-31.........................yk 2
Katinka-82.........27........kp 38/35-42........................yk 6
Hlemmur............27........kp 72/26-35........................yk 5
Sintti -79............30........kp ?/26-30 .......................yk 4



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09



 
Clado sullahan lähti tutkimukset vauhdilla käyntiin! Jaksuja on tsemppiä ja toivottavasti on apua piankin!
Muuten mun silmään pävitiys ok, mut poista se salome sieltä killumasta :D sillä on tonttu poika.

:hug: :hug: :hug: kaikille ken tuntee tarvitsevansa

PLUSSA TUULIA koko poppoolle!

Noista vitskuista, en tiedä onko mitään taikaa mut kannattaa syöttää miehellekkin. Ei siitä ainakaan mitään haittaa oo. Meillä on oppinut vetämään berokkaa ja vetää edelleen ehtiköhän vuoden syödä ennen kun tärppäs, et en tiiä on sillä vaikutusta mut ei haittaakaan tuskin :)
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat :)

Cladoceran hyvä kuulla että hyvältä näyttää!

Vähän pohjamudissa on jutut täällä... Niin sitä itselläkin joka toinen päivä. Miten noita vauvauutisia kuulee nykyään ihan koko ajan. Eikä tätä hyperventilointia pysty kyllä lopettamaan tai edes rauhottamaan muutenkaan. Varsinkin kun nyt alkaa joka aamu fertesteillen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Mitkä kp:t pannaan listoille Sintti?
Hyvä kysymys... :/ Just nyt en oikein itsekään tiedä, missä mennään. Tädin piti laskujen mukaan saapua eilen, ja muutama tippahan sieltä on tullutkin sekä eilen että tänään - mutta olen kuitenkin vähän hämmentynyt, kun normaalisti ekoina kiertopäivinä on ollut jo aikamoiset verilöylyt päällä, ei mitään tällaista pikkutiputtelua. Kramppejakaan ole tullut kuin pari heiveröistä...

Tekis kovasti mieli uskoa että nyt olis jo tärpännyt eikä nää olisikaan oikeat menkat, mutta en ole mitään uskaltanut vielä testailla, kun en sitten toisaalta kestä jos siitä tuleekin nega... :headwall: Päätin että odottelen vielä huomiseen, ja jos sama meno jatkuu vielä silloinkin, niin katson mitä testi näyttää.

Eli toiveita elätellään, vaikka todennäköisesti elän vaan perinteisessä itsepetoksessa... :D Voisko siihen listaan laittaa tässä vaiheessa vaikka ?/26-30...?
 
Mulla tuntuu tuolla jotain. Onhan se jännä tunne, kun on kuitenki elelty viimeseti pari kk silleen että tuo paikka on ollu ihan täysin kohmeessa, ei mitään tuntemuksia. Mutta nyt tuntuu jotakin. Tuskin se täti ny vielä tulee mutta jotaki ne terot siellä on saanu aikaan. Onpa mukavaa, kun huomaa että edes jotakin tapahtuu.

Näin pienistä asioista sitä riemua pitää repiä. Aika alas olen kyllä vajonnut.
 
Jaahas se näyttäis siltä, että taas ollaan parin päivän päässä menkoista. Rinnat on niin kipeet, että itkettää. Eilen mies tuli yhtäkkiä takaapäin halaamaan ja multa pääsi kauhea parku. Toinen reppana säikähti, että mikä mulle tuli :D

Tuo mun mies on ihan vilpittömän hämmästynyt siitä, että mulla voi vielä olla menkat. Sillä on ollu hassu käsitys, että tottakai sitä nyt heti raskautuu yrityksen alkaessa

:attn:

 
Huomenta!

Hlemmur Hienoa, että jotain alkaa tapahtumaan! Onhan se varmasti kamalaa vain odotella, kun ei tapahdu mitään. Itselleni se yksi maratonkierto (kp 50) oli tuskaa.

Minulle voi laittaa kp2/25-37 yk9

Mua niin ärsyttää koko homma. En vaan halua uskoa, että taas kerran kävi näin. Miksei voisi jo onnistua...? Mä en myönnä, että uskoisin karmaan, mutta silti on sellainen olo, että olen tehnyt jotain väärää jossain vaiheessa, kun minua nyt näin rangaistaan.

kaapo
 
Perjantai 8.1.2010





Kaapo80.............29.......kp 2/25-37.........................yk 9
Manuliina.......................kp 3/25-31.........................yk 5
Iitukka80...........30........kp 7/28...............................yk 1
Opal.................. 29........kp 7/29-41.........................yk 6
Sharona.............29........kp 9/28-34........................1v5kk
Cladoceran........29........kp 11/33-38........................yk 11
Joyan.................29........kp 12/28-33....................... yk 6
OddMolly.......................kp 23/25-29.........................yk 2
Myrtle.................27.......kp 24/28-29.........................yk 1 (lps jlk)
danuli79.............30.......kp 25/28-35.........................yk 10
Agaetis...............29......kp 27/27-31.........................yk 2
Katinka-82.........27........kp 38/35-42........................yk 6
Hlemmur............27........kp 72/26-35........................yk 5
Sintti -79............30........kp ?/26-30 .......................yk 4



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09





 
Kaapo :hug:... voihan höh. Korjasin päivät.

Kämmäsin vähän ja muokkasin vahingossa ensin eilisen päivityksen tän päiväiseksi... uuups... Tällä sivulla on siis kahteen kertaan tän päivän tiedot ja eiliset hävis. :/ En kuitenkaan jaksa korjata, kun ei taida olla kovin vakavaa. :LOL:
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille! :flower:

Täällä on eletty hiljaiseloa, mutta vaan palstalle, olen kotona kamalan flunssan kourissa (taas) ja meille tuli maanantai-iltana hirviövauva. Olen siis siivonnut pikkulammikoita ja kikkaroita lattialta pääosin siitä asti ;)
Laitan teille kohta kuvan :heart:

Clado Mä on niiiiiiiiiiiiiiiiiin kateellinen sulle tosta teidän ensikäynnistä, ettet uskokaan!
Meillä on nyt reilut 2kk tutkimusten alkamisesta, eikä edes aukiolotutkimusta ole tehty, eikä lääkärin mukaan ole tarvetta tehdä.... :kieh:
Mies meni nyt aamulla antamaan kolmannen simppanäytteen, tällä kertaa joutuu siis antamaan sen siellä paikan päällä ja tekevät jotain "tehotutkimuksia".
Mulla on sitten ensi viikolla edessä se kolmipäiväinen tutkimus, siis keskiviikkona, perjantaina ja maanantaina kun sunnuntaina se on suljettu, mutta en edes tiedä pitääkö sitä pupuilla joka päivä ennen sinne menoa, vaan vain ennen ekaa käyntiä, ja silloinkin samana päivänäkö vaiko edellisiltana. Ugh, yritin kysyä puhelimessa, mutta ei se naikkonen tajunnu mitään. Ihanaa. Täällä ei edes ole yksityisiä klinikoita, eli joko mentävä muille maille tai sitten vaan kestettävä.

Noooooooh, ei muuta kun kärsivällisyyttä kehiin. Luovutus ei ole vaihtoehto.

Toivottavasti meille kaikille riittäisi voimia ja uskoa tulevaan.
:heart:
 
Nöyrä kiitos taas kaikille ihanille tsemppareille. Luojan kiitos en ole yksin. Eikä kukaan meistä. :) Tänään taas jo vähän parempi fiilis, seuraavaks tirisen sit taas kun täti tulee. Miten ihmeessä täältä tosiaan aina nousee... Nyt tuntuu taas jo ihan hölmöltä aloittaa pillerit, vaikka toisaalta pieni tauko vois tehdä oikeasti hyvää nupille. Miehelle näköjään on edelleen turha puhua näistä murheista, se ahdistuu edelleen, kun ei se itse näe mitään ongelmaa. Voi kun mäkin soaisin ottaa tän niin kevyesti... Mut kun ei se halua, eikä tule koskaan haluamaankaan tätä samalla tavoin ku mä, niin miten se voiskaan ymmärtää.

Mä muuten testasin tänä aamuna jo ekan negan. Toooosi ajoissa juu, mutkun niitä testejä nyt on iso kasa, ja ne menee kesäkuussa jo vanhaks... Oli sitten viallinen testi. Piti tulla kaks pystyviivaa, mutta mulle tuli kontrolliviiva pystyyn ja sitten joku viiva vaakaan haileana haamuna. Sit näkyi kuitenkin pystyviivana viivan paikka, kun oikein tihrusti ja käänteli. Sellaisena kuoppana. Ja sitten se kontrolliviivan väri vielä levisi. Oikein hieno taideteos oikeastaan. :LOL:

Niin ja häät on tosiaan tulossa, mutta kaikki on niin valmista, ettei mitään tekemistä oikeastaan nyt juuri ole. Tai kai sitä jotain keksis, mutta jotenkin ei ole energiaa edes siihen keskittyä. Maaliskuussa viimeistään on kyllä jo pakko tsempata.
 
Clado, ihanaa kun alkaa selviämään. :heart:

Hitto, mun olis pitänyt nauhoittaa se meidän yhteenvetokäynti lekurissa, kun sen jälkeen oli niin hyvä ja toiveikas olo. Nyt kaikki unohtunut... :p Jos se olis nauhalla, voisin joka ilta sitä kuunnella ja silitellä sellaista salapoliisinauhuria, ja olla onnellinen ja tyytyväinen. TITITYYY!!!
 
Voi EIII mikä ihana turre Sharona!! :heart: Kummat systeemit teillä muuten siellä, ettei aukiolotutkimusta tehdä. Se nyt on kuitenkin aikas tärkeä juttu, eikä sitä ultraamalla näe. Kummallista kerrassaan....
 

Yhteistyössä