Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Äääh, äkkiä vähän omaa napaa...
Ristiselkä särkenyt tänään lähes koko päivän ja iltaa kohden vaan lisääntynyt, samoin kuin eilenkin. Alavatsaa juilii menkkamaisesti välillä. Hetkittäin outo olo, ihan kuin olisi kipeäksi tulossa. Toivottavasti flunssa ei meinaa tulla uudestaan.

Just tulin töistä kotiin ja meillä vesi poikki, eikä hajuakaan saadaanko sitä aamuksikaan kulkemaan. Täytynee herätä viideltä ja ajaa töihin suihkuun ennen aamuvuoroa :headwall:
 
Clado uuups. Sorry! =)

Joo sain, tai siis valitsin silleen, että vaan blogin kirjoittajat voivat lukea juttuja. Kirjauduin sitten vielä varmuuden vuoksi ulos ja katsoin pääseekö sinne :D Ei päässyt, sanoo, että vain kutsutut pääsevät lukemaan blogia. Jeeeee, oma leikkikenttä.
Kirjoitin sinne itselle muistiksi, että täytyy aina sinne avautua kun omat läheiset ja täällä palstalaiset on ylikuormitettuja mun omanapaisille jutuille :LOL:

Meillä töissä eräs nuori mies tuli isäksi viikko sitten, ja palasi tänään töihin. Oli hurja kuunnella, kuinka heillä oli kotisynnytys mennyt. Sanoi ylpeänä, että synnytys kesti "vain" 5h ja eivät viitsineet lähteä sairaalaan, kun vaimolla oli niin kovat kivut.
Kätilö tuli kuulema kotiin valvomaan synnytystä ja olivat valmiina sairaalassakin, mikäli jotain vaikeuksia olisi ilmennyt. Uh, toivottavasti mun ei täällä tarttis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sipsunen:
Ristiselkä särkenyt tänään lähes koko päivän. Hetkittäin outo olo, ihan kuin olisi kipeäksi tulossa. Toivottavasti flunssa ei meinaa tulla.
Mulla on ihan sama, tänään tuli ristiselkä yllättäen tosi kipeäksi, ja oli outo, flunssainen olo eilen. Tekis mieli sanoa taas ne maagiset sanat, mutta en kehtaa.



:LOL:
 




Joyan.................29........kp 1/28-32.......................yk 5
Cladoceran........29........kp 3/37-42.......................yk 10
danuli79.............30.......kp 13/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29.......kp 16/28-37.....................yk 7
Pikkumangusti....29.......kp 19/27..........................yk 4
Sharona.............28.......kp 23/28-34....................1v4kk
Sipsunen............29.......kp 24/28..........................yk 5
Opal.................. 29.......kp 26/29-41.....................yk 4
Hlemmur............27........kp 28/26-35.....................yk 5
Katinka-82.........27........kp 35/35-42.....................yk 5





Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09


 
Heippa siskot, hali Clado ja muut tarvitsevat, ja plussapuuhku kaikille "varmasti raskaana oleville" :D

Minä en ole, tai ainakin olis viimeistään eilen tullut ulos kun mun kohtuuni tungettiin jokin aparaatti. To oli kp1, alkoi kyllä vähän kummasti ja normaalia niukemmin, mutta pe lorottikin sitten ihan tavalliseen tapaan. Elien oli siis laparoskopia, tuomio ei kovin paha. Lievä endo, pahimmat pesäkkeet poltettiin pois, putket on auki ja jatkosta puhutaan viikon päästä ke. Pupuilu on kielletty niin kauan kuin verta tulee, eikä tässä nyt huvittaiskaan kun mahaa särkee kuin ois tehny kovemmankin vatsalihastreenin. Ei kuitenkaan sen pahemmin. Saikuttelen loppu viikon, eli mua näkee varmaan täälläkin enemmän. On nimittäin hemmetin tylsää, kun mieli vireä, mutta maha pikkuisen rajoittaa enintä riekkumista.

Vähän on itsellä suunnitelmissa, että jos pari-kolme kiertoa nyt yrittäis taas ihan kunnolla, kun vauva ois endoon paras hoito, ja putketkin nyt "pesty" että kelpaa munasolun sielä kulkea vapaasti ja simppojen löytää perille. Mitään fyysistä estettä ei käsittääkseni luomuraskaudelle ole, ja olettaisin, että jotain ois sanottu, jos miehessä ois vika tai mulla hormonit kuralla. Keskiviikkona viimeistään tulee tuomio niistäkin. Täytyy vielä miehen kanssa keskustella, kun sovittiin aiemmin, että häiden jälkeen.

Ja mä en millään tahtois aloittaa pillereitä nyt uudestaan... Niitä pitäis sitten vetää kolme liuskaa - tauko - kolme liuskaa - tauko.. Voin vain kuvitella miten muutun saharaksi, halut katoaa ja kun sitä lasta sitten häiden jälkeen pitäis lähtee yrittää, niin oma hormonitoiminta palautuu vasta puolen vuoden jälkeen, jona aikana ehdin hankkimaan taas endovaurioita. Nyt vedetään kuule terveyskortti peliin! Häät sitten siirtyköön tarpeen tullen, samaan syssyyn ristiäiset niin eipähän tartte sukulaisia koko ajan kestitä. :D
 

Hlemmur :hug: voihan höh. Mitä jos se ois tulossa? Tai jos se onkin tosiaan livahtanut?

Danuli EIII! :hug: voihan höh... No, vielä ehtii tämän vuoden puolella. :)

Myrtle jotenkin tuo laparoskopia kuulosti pahemmalta etukäteen kun nyt. Jotenkin toi sun sepustus vaikutti ihan ok:lta ja kuulostaa sitäkin paremmalta että pääsett tosiaan puhtaalta pöydältä tositoimiin. :) Musta tuo vaihtoehto, että ottaa sen riskin, että raskaus alkaa, niin kuulostaa paljon paremmalta kun se, että alottaisi pillerit... Eipä asia tietty mulle kuulu, mutta keskustelkaa rauhassa, ettei tuu tehtyä sellaista mistä koituu sitten harmia. :heart:

(.) täällä vuodetaan edelleen kuin seula... poikkeuksellista...
 
Voi Joyan :hug: Se on kummallista miten sen pahan mielen aina unohtaakin ja kuinka paljon taas sattuu, kun toiveet romuttuvat tädin myötä. Itse olen tänään alkanut jo varautua pahimpaan (lue masistellut koko päivän) ja koitan laskeutua pilvilinnoistani, ettei sattuisi taas niin kovin. Se hyvä siinä unohtamisessa sentään on, että reilun viikon kuluttua alkaa taas unohtaa ja toiveet nousta. Ehkä tässä kierrossa sitten ei tarvitsisikaan pudota ja rikkoa siipiään :heart:
 
:hug: Joyan kyllähän se maahan aina lyö tuo tädin tulo. Tsemppiä että jaksat taas nousta uuteen kiertoon!

Cladoceran toivotaan ettei teidän tarvii kauaa jonossa olla, ja vielä parempi jos ei sinne jonoon ees tarvii mennä ;) Joskushan sitä tulee raskaaks lähes jo siit ajatuksesta et kohta pääsee hoitoihin, eikä sit niihin asti ees tarvii mennä :) Joo onhan tässä itelläkin viel tohon vuosi täynnä yritystä-aikaan vielä muutama kierto, tosin aattelin varmaan mennä jo tammikuussa yksityiselle rutiinitarkastukseen ja kyselee jatkosta, ku en oo pillereiden lopettamisen jälkeen kertaakaan käyny ultrassa ym.

Myrtle hyvä että sait positiivisia uutisia laparoskopiasta, ois kyl kiva tietää, ja vähentäs stressiäkin, jos tietäs et putket ei oo tukos, ja muutenkin kaikki ok eikä mitään selvää estettä ainakaan raskaudelle ole, itse jotenkin pelkään et putket on tukos... Olen samaa mieltä Cladon kanssa et toi pillereiden syönnin uudelleen alottaminen kuulostaa ikävemmältä ku riski et tuliskin raskaaks, mut päätös ei mulle tietenkään kuulu, ja hyvä että keskustelette asiasta. Kyllä asioilla on taipumus selvitä.

Hlemmur :hug: Voihan se ovis viel olla tuloillaan tai sit se on jo livahtanu. Sen verran oo viel ulkona tapahtumista, et joudun kysyy et oot sä aiemmis kierrois saanu tikutettuu ovisplussan? Muistan sillon alkusyksystä sulla sen megapitkän kierron, mut sit oon tipahtanu kärryiltä :snotty:
 
Joyan :hug: :hug: jos jotain hyviä puolia haetaan, niin ehkä parin päivän päästä mieli on jo valoisampi! Se on kyllä kumma, miten sitä aina kuitenkin pääsee taas suhteellisen pian jaloilleen, kun ensin on tippunut pää edellä paskaan... Paljon voimia Sinulle!

Sitten kun vielä pystyisi pitämään ne jalat maassa tai ainakin kivuta jo hippasen alaspäin niinkun Sipsunen jo yrittää, niin säästyisi ehkä vähän. Eipä oo onnistunut vielä ainakaan yhdeksään kertaan täällä... :saint:

Näkyisipä aurinko huomenna. Asustan nyt koirat heijastimilla ja lähden otsalamppu päässä tuonne pimeään tihkusateeseen. Päässä soi vaan eput ja :whistle: "takaisin sateeseen..." :whistle:
 
Välikevennyksenä voinen todeta, että älkää ihmeessä ostako sellaista WC-paperia kuin meille mies ostanut. Siinä on lumiukkoja joilla on punainen tonttulakki päässä. On meinaan omiaan ruokkimaan paranoiaa ainakin tässä vaiheessa kiertoa... :attn: :LOL:
 
Sipsunen, I know that feeling. :D Meillä oli kans vähän aikaa sitten sellainen iso säkki jotain leirikoulurahankeräysvessapaperia, missä oli epäilyttävän värisiä punaisia kukkasia. Onneksi tuo pikkukoira teki kunnolla selvää säkistä, ennen kun ehdittiin ite edes avata ja jäljelle jäi ehkä 6 ehjää rullaa ja 6 vielä käytettävää silppukokonaisuutta... :LOL: lopuista tuli kompostintäytettä... :ashamed: Mutta ei tule kukkasia enää ei.
 
Sipsunen :LOL: Voi ei, kui se kehtaa? Kamalan ajattelematonta :D

Joyan voimahaleja sinne :hug:

Myrtle Voimia sinnekin, toivottavasti löydätte ratkaisun. =)

Mitäs kuuluu Katinkalle ? Toivottavasti hyviä uutisia tulis pian, jos vaikka teiltä =)

Ette uskokaan, kuinka hyvältä maistui nakkikastike ja perunamuusi! :heart:
En varmaan kahteen vuoteen oo syönyt, kun täällä myydään nakkeja vain tölkeissä ja mua ällöttää (lähes) kaikki säilykkeet. Torilta löysin tuoreita nakkeja ja onnesta soikeena tänään päätin tehdä kastikkeen :D Pienestä on joskus onni kiinni!

Kivaa iltaa kaikille!!! :flower:
 
danuli79:

Alkuperäinen kirjoittaja danuli79:
Sen verran oo viel ulkona tapahtumista, et joudun kysyy et oot sä aiemmis kierrois saanu tikutettuu ovisplussan? Muistan sillon alkusyksystä sulla sen megapitkän kierron, mut sit oon tipahtanu kärryiltä :snotty:
En ole harrastanut tikuttelua lainkaan (paitsi joskus elokuussa jolloin totesin että se ei oo mun juttu). Sen sijaan bongasin viime kierrosta ovulaation limojen, lämpötilojen, alavatsakipujen ja ajoituksen (2 vko päästä alkoi menkat) perusteella. Tässä kierrossa ei ole näkynyt mitään. Lämmötkin on yhä alhaalla, eli ovulaatiota ei ole ilmeisesti tapahtunut. Jos se aikoo tapahtua vielä tämän kierron aikana, niin huh huh että on taas tulossa pitkä kierto. Kp 29 jo menossa, kun "normaalinaisilla" ovis pitäis olla kp 14 paikkeilla. Minussa ei taida olla mikään normaalia... :ashamed:

Viime lauantaina, kun en ollut kotona ja oli aika hektinen päivä, olin vessassa käydessäni huomaavinani jotain ovisliman tapaista mutten kerennyt siinä kiireessä asiaan sen kummemmin kiinnittämään huomiota. Lämmöt ei ole nousseet kuitenkaan joten ehkä se ei ollutkaan mitään.
 
:hug: :hug: :hug: :hug: Kaikille sitä tarvitseville, etenkin Joyanille, Hlemmurille ja Sipsuselle.

Pitkät kierrot on tosi syvältä, minua koettelee jo tämä noin 42 päiväksi kääntyvä kierto, joten en voi edes kuvitella mielesi liikkeitä Hlemmur.

Ja joo, kyllä täälläkin on oikeastaan viikonlopun jälkeen päädytty menkkoja odottelemaan (vaikka ainahan se toivon kipinä meinaa nostaa päätään). Joka tapauksessa muniskipuja on ollut ma-ke ja ensimmäiset rusehtavat jutut on pyyhitty taas jo paperiin tiistaina eli dpo 6-7. Ei tässä oo mittään järkee... Miksi minun limakalvoni ei pysy kasassa lähellekään sitä 14 päivää?

Niin ja "ilouutisia" sain töistäkin. Ei menny työt alta tai mitään, mutta jälleen kerran sain heittosäkin roolin ja minulta näin ollen vietiin oma huone alta ja pääsen tulevaisuudessa jakamaan toisen ihmisen kanssa akvaariohuoneen . JEE! Minähän en mitenkään omaa rauhaa tarvitse... No jonkun mielestä tää voi kuullostaa liian vahvalta reagoinnilta, mutta minä siis teen tutkimustyötä, jossa oma rauha on kyllä arvossa arvaamattomassa. Niin ja kaikilla muilla on täällä siis omat huoneet, paitsi minulla ja tobe huonetoverillani. Asia, jonka vuoksi on suunnilleen noussut savu korvista viime päivinä, mutta eiköhän se tästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
p.s vasemmasta jalasta veti tänään suonta ja oikeanpuoleinen tissi on kipeä. You know... B)
:LOL: :LOL: Oikein!

Katinkalle positiivisia ajatuksia! Ymmärrän kyllä hyvin, että miten v***taa, kun joutuu yksityisyydestään luopumaan. Mulla on käynyt vähän samalla tavalla ja jaan nyt huoneen kahden tyypin kanssa. Meillä on onneksi väliseinät, mutta puhelut yms. kuuluu kyllä kaikille. Onneksi nää tyypit on kuitenkin kivoja. :) Tunnetko sitä sun tobe-huonekaveria? Onko se tyhmä?

Toivotaan, että pian valaistuisi! Tän pimeyden kanssa sekoaa kuuppa... |O
 
Hei tytöt!

Tulipa tässä mieleeni, että kysyn teiltä vinkkiä. Ajattelin ottaa yhteyttä tonne omaan TK:een, jotta kyselisin, että minkähänlainen prosessi meitä syiden selvittelyssä odottaa ja millaiset on jonot... Mitä ootte mieltä, kuuluuko mun soittaa Äitiysneuvolan terveydenhoitajalle vai Perhesuunnittelun terveydenhoitajalle? Äitiysneuvolan lääkärille on kanssa numero, mutta sinne ei ole puhelinaikoja...
 

Yhteistyössä