Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Myrtle:
Aivan mahtava oire lista. On se kumma miten nuo lähes kaikki onnistuukin bongaamaan kierrosta toiseen :LOL:

Joyan:
Mieletöntä aaltoilua täälläkin. Kp 1-4 menee itsesäälissä kieriskellessä, siitä ovikseen saakka positiivinen ja taistelun tahtoinen mieli, oviksen mentyä alkaa oikea vuoristorata; välillä toivo herää ja niitä löytyy koko Myrtlen listallinen, sitten ne katoavat tai uskon niiden olleen kuvitelmaa. Siitäpä seuraa taas kamala ketutus... jne. Voi sitä seesteistä elämää ennen yrityksen aloittamista...

ON ja ällölimajuttuvaroitusta:
Oli tarkoitus koittaa unohtaa kuumeilu ja piinailu, mutta olen käynyt kahta kauheammin vakoilemassa teitä ja kaikkia muitakin pinoja :ashamed: Tästä voinee todetta, että parempi tulla tänne avautumaan... Tämä kuumeilu ja itsensä tarkkailu ei varmasti lopu ennen kuin odotus alkaa ja pääsee turvallisille vesille.

Ovisplussan sain siis kp 15 ja ainoastaan se päivä tuli lopulta hyödynnettyä. Samana päivänä bongasin ensimmäisen kerran kunnon limat, joista en usko erehtyneeni. Jo ennen o-plussaa runsasta limailua oli ollut muutaman päivän. Kp 16, jonka hyödyntäminen jäi pois, valkovuoto väheni huomattavasti, nännit kipeytyivät ja siitä eteenpäin alavatsa oli todella kipeä pari päivää. Kipu muuttui kp 18 tienoilla "ontosta" ja tärähdysherkästä kivusta menkkamaiseen juilintaan. Sen jälkeen on ollut enää satunnaista jomottelua alavatsalla sekä ristiselän tienoilla ja rinnat ehkä hyvin vähän arat.

Onko kenelläkään muulla ollut oviksen jälkeen tuollaista voimakasta alavatsan kipua?

Kipu ei siis ollut mitään nippailua tai pistävää, vaan kohdun seutu tuntui ontolta "pallolta", jonka sisäseinä olisi tulehtunut ja keräisi valtavaa menkkaseinämää, joka sitten tulisi tulvana ulos. Rupesin jo epäilemään kohtutulehdusta, mutta kipu meni sitten ohi. Itselleni tuo oli aivan uutta.

Hih, sanokaa vaan hulluksi, mutta ihanaa kun on maanantai ja PÄÄSEN tänään töihin, niin saan ajatukset EHKÄ vähän muualle. Aina jokin toiveen ripe siellä nostelee päätään, vaikka en kyllä uskalla toivoa mitään.

Suunniteltiin viikonloppuna ensi kesän häämatkaa (menemme siis silloin naimisiin). Nyt en millään malttaisi odottaa kevättä, että nuo suunntelmat alkaisivat tuntua todellisemmilta ja voisin keskittyä niihin enemmän :heart:

Tsemppiä jännäilijöille ja plussa puhureita!
 
no joojoo, kyllä ne dpo:t alkaa olemaan täynnä ja sehän tässä onkin vinkeetä. :p

PMS:T oli ja meni yhtä nopeasti kun tulikin lauantaina. Eilen oli hulluna jännittämisen päivä. Sitten romautus aamulla, kun lämmöt oli tippuneet ja sitten kuitenkin nostattelen täällä toiveita (kello on kuitenkin JO 10), kun ei ole mitään tuntemuksia ja kn oli vieläkin ylhäällä. En kyllä testaa ennen kun huomenna aamulla, jos ei vieläkään oo mitään alkanu... Kuppi on kyllä paikoillaan ja närästää niin perkuleesti.

On tää ihan hullua. |O

Päänsisäistä aurinkoa kaikille! Kuukausi jouluun, sitten ehkä tulee jo talvikin. B)
 
Tsemppiä Cladolle piinailuun. Ei ole enää pitkä aika huomisaamuun. Täällä jännitetään sun ja muiden loppukiertolaisten puolesta ihan täysillä!

Ei nyt ehdi muita kommentoimaan kuin tuo "oirelista" oli mainio ja olen täysin samat kiertotuntelmukset löytänyt itsestäni kuin Joyan!Niin tuttua!

Mä tein eilen ekan ovistestin ja ei tullut edes haamuviivaa. Ei siis ole ovis lähelläkään. Alkaa pelottamaan, että osuuko meidän aikataulut ollenkaan kohille. Ollaan taas jumppailtu aikatauluja siihen malliin, että nähtäis oviksen aikoihin ja päästäis peittoja heiluttelee oikeaan aikaan. On tämäkin älytöntä, että koko elämä aikataulutetaan yhen hemmetin oviksen takia.
 
kaapo80: Hih, aivan samaa ajattelin itsekin. Tässä mietin, että milloin kutsumme eräät tutut kyläilemään ja huomasin laskevani tähän tapaan: silloin ja silloin on jo sovittu muuta, tossa on töitä ja tuolloin saattaa olla ovis, se ei siis myöskään sovi :LOL:

Cladoceran: Paljon nyt plussa puhuria sinnepäin +++++ :whistle:
 
sipsunen ei se itsensä tarkkailu lopu siihen odotukseenkaan ;) ( se ei varmaan enää lopu koskaan,sorry pelottelu)

Cladoceran, hmm... huomis aamua odotellessa...

kaapo, joskos se ovis tulis sopivaan kohtaan!

Plussatuulia kaikille!

 
O'ou - Mun oikealla nännillä on pitkät päällä, oon ihan varppina raskaana (taas!) :LOL:

Clado Eiiiii! Eihän? :hug:
Sipsu Onneks meitä on täällä niin monta kuumeilijaa, parempi se on porukassa hulluks tulla, kun yksinään :D

Tänne ei kummempia, töissä kiehuu jo verikin, olen niiiiiin täynnä kaikkea sitä kaksnaamaisuutta ja kieroilua. Ihme meininki aikuisilla ihmisillä. Kotiin tultiin juuri, leivon leipää ja ukkeli kokkaa jotain Italialaista.. Eivät labrassakaan enää imeneet kaikkea verta, vaan kolme putkiloa tällä kertaa. :) Kiva, kun töissä kaikki ihmettelee miksi juoksentelen sairaalassa koko ajan, vähän väliä on joku utelemassa mikä mulla on. |O
 
Sharona :LOL: repesin. Totaalisesti.

ja joo. näin on kp 1 ja yk 10. Kyllä se täti kurvas paikalle ja tais vähän törmätäkin kun sattu niin s...tanasti. Piti jättää tanssituntikin väliin. Selvisi sitten sekin, että taas oli ajoitus kohdallaan, eikä tärpännyt. Tää oli sitten se tilastollinen viides täydellinen ajoitus (tilasto: 20 % täydellisistä ajoituksista johtaa raskauteen).

Kiusallanikin kudoin vauvannuttua sunnuntaisiin ristiäisiin lahjaksi. |O Tällä kertaa ei sentään päässyt itku. Turtuukohan tähän? Vai oonko jo alistunut, ettei me saada omaa vauvaa vaan kudon vielä kymmenenkin vuoden päästä nuttuja toisten vauvoille?

Onneks vauvat on sentään pieniä, niin ei tuollainen yks villatakki kauaa käsissä happane. :$ Pah!
 
ihan totta Sharona, tää on jotenkin paljon ihanampaa olla sekopää ja hysteerinen, tietäen että muutkin ajattelee ihan samoin :D täällä kaikki oireet velloo... Eli varmaan menkkaoireet... Pessimisti ei pety, ja mulla oli yks kierto kuitenkin 36 päivää.
 
Cladoceran: Pahoittelut tädin vieralusta :hug: On se vaan kumma ettei se ymmärrä pysyä poissa.

Täällä on ollut koko päivän aivan julmettua menkkajomotusta ristiselässä ja vähän alavatsallakin, vaikka tätiä odotan vasta viikon päähän. Mokoma jomotus säteilee myös reisiin. Saas nähdä heittääkö kierto häränpyllyä ja kurvaako täti puskista paikalle. Yleensä jomotus nimittäin alkaa päivää tai paria aikasemmin.
 
Voihan harmistus Cladoceran! :hug:

Täällä tänä aamuna itkupotkuraivari-fiilikset. Eilen oli kummaa, aika kovaa muniskipua (tai näin ainakin luulen, siis että muniskipua). Kuten Sipsusellakin, täälläkin on vielä yli viikko tädin tuloon, mutta nuo muniskivut on siitä kyllä varma merkki. Ja tietty tää mieliala ja rinnatkin oli lätsähtäneet. Samaa täällä nyt mietin kuin Sipsunenkin, että mistä ihmeestä tällaiset kipvut näin ajoissa johtuu. Tai mistä muniskivut yleensäkin johtuu? Neuvolassa syyskuussa käydessäni terveydenhoitaja kysyi, että onko ollut kipua munasarjoissa. Minä siihen rehellisesti, että ei. No ei ollutkaan ollut, mutta sen jälkeen on ollut joka ikisessä kierrossa ja nyt haluaisin siltä neuvolan tädiltä kysyä, että olisiko se tarkoittanut jotain, jos silloin olisin jo sanonut että on. PLÄÄH...

Tää kaamosaika taitaa käydä minuun jonkin verran, on tosi vaikea pysyä positiivisella mielellä, vaikka kyllä nuo teidän oirejuttunne hymyilyttääkin. Teillä monella on pidempi yritys takana, mutta minulta alkaa kohta loppua puhti jos ei tästä ala tulla jotain. Pakko mennä sinne yksityiselle.
 
Katinka :hug: Kannattaahan se käydä siellä yksityisellä, jos tuntuu raskaalta odotella. Ainakin perustutkimukset, niin tietää sitten edes jotain. Kyllä se siitä!

Mulla on ainakin tämän yrittämisen jälkeen tullut ties mitä ihan uusia oireita, myös siis ihan kuukautiskiertoon liittyviä, ja olen varma, että ne vaan johtuu siitä, että tarkkailen itseäni.
Jos olisin ennen yrityksen alkamista listannut kk oireet, ne olis aika yksinkertaiset:
- menkkajomotus alkaa pari päivää ennen tädin tuloa (nyt saattaa alkaa jo viikkoa ennen)
- tissikipu alkaa viikkoa ennen (nyt ei välillä ollenkaan)
- kuikkuisuus alkaa tädin tullessa (nyt ihan millon sattuu) :D

Ja kaikki ne muut oireet "joita ei ikinä ennen ole ollut" - Jooooooooo. EIpä. :LOL:

Mulla muuten torstaina (aikuisten oikeesti) tuli illalla töissä sellanen tosi ihmeellinen kipukohtaus. Koko alavatsa tuntui, kuin olis virtsarakontulenhdus iskeny laajalti joka paikkaan, sellainen outo tulehduskipu. Sen verran voimakasta oli, että piti ihan istua alas ja hengitellä hetki. Sitten se meni ohi, ja ei ole tuntunut mitään sen jälkeen.
Mietinkin jo, että olikohan se munis joka suorastaan räjähti ulos follikkelistaan :D
Onneks pupuiltiin samana iltana!

Joyan Kuulostaa siltä, että teistä on tullut ammattilaisia :D
Toivottavasti saatte tässä kuussa tuosta palkan ja bonuksenkin! :heart:

Sipsunen Mun sisko sanoi, että kun se oli plussannut, oli menkkajuilimiset alkaneet todella ajoissa, ja voimakkaina..... daaa daaa daaaaaa. :D

Onneks te ootte kaikki olemassa :flower:

päivä kysymys
Onko kukaan teistä ostanut mitään vauvan nuttuja, ym. jo tässä vaiheessa?
 
Cladoceran ja sharona: Voi kun olisikin niin :heart: En uskalla liikoja toiveita elätellä, että isku korkealta pudotessa olisi edes vähän pehmeämpi.

Sharona: Mullakin on aina vaikka mitä oireita joita ei varmana ole ollut koskaan ennen, eipä ei. Onneksi olen kirjannut pikkukalenteriin, joka on laatikossa siis vain kk kiertoa varten, kaikki "oireet" lyhyesti. Nyt on sitten jo viides yk menossa ja voin sieltä katsoessa pudottaa itseni takaisin maan pinnalle :LOL:

Katinka: Mullakin on käynyt mielessä yksityisellä käynnin järjestäminen, mutta päätin yrittää vielä pari kertaa. Hyvähän se on käydä itsensä tarkistuttamassa, jo ihan oman mielenrauhankin takia. Tuntuu kurjalta ajatukselta, että pitäisi tuskailla pitkään itsekseen. Varsinkin jos löytyykin jotakin, mihin voi sitten saada helposti apuja.

Tsemppiä kuitenkin sinne itkupotkuraivarin syövereihin, sieltä voi päästä vain ylöspäin :hug: Uskon tietäväni tunteesi, sillä olen itsekin kieriskellyt ja vellonut niiden tunteiden keskellä. Toivotaan, että sun(kin) kivut olisikin oiretta jostakin ihan muusta kuin tädin kummittelusta.

ON:
Liian aikaista sanoa mitään tästä päivästä, mutta selkä vähän jomottelee ja ajoittain pistavää kipua oikealla alavatsalla. Rinnat ovat sivuista ehkä_ hieman_ arat, mutta niin olivat viimekierrossakin. Niiden lätsähtämisestä minun ei onneksi tarvitse murehtia, sillä ovat aina ihan yhtä pienet ja valmiiksi lätsähtäneet :LOL: Eli kipu on ainut minkä tiedän olevan oikeasti totta, loput ovat niitä "oireita", joihin psykosomaattisilla tekijöillä ei tietenkään ole mitään osaa eikä arpaa :LOL:
 
Katinka :hug: täältäkin... Kyllä tämä kaamos tahtoo masentaa, vaikka just olenkin valohoidosta palannut. Ei riitä kovin kauaa virta näissä aurinkopaneeleissa tällä synkeydellä. :/ Kannattaa kyllä käydä siellä yksityisellä ultrassa ja juttelemassa, niin saa ainakin jotain selkoa ja mielenrauhaa. Itelle se ainakin toi sen tiedon, että kaikki ok ja ovis tapahtuu. (Siihen se tosin ei ole antanut valaisua, että miksi silti ei onnistu...)

Sharona se on kyllä niin totta, että jos olisi aina itseään näin tarkasti tarkkaillut, niin ei varmasti tarvitsisi olla joka kierroksella ihan pinkeenä jännityksestä vaan tietäisi kyllä, että mitkä kaikki oireet on ihan normaaleja ja kuinka paljon ne voikaan vaihdella kierroksesta toiseen.

Toivotaan, että sun kipukohtaus oli tosiaan ovis! Ja tuli näemmä hyödynnettyä, joten peukut tappiin! b:)d

Ja noihin nuttuihin: en oo ostanut, enkä ehkä uskalla ikinä ostaa, ennen kuin lapsi on sylissä asti. Toisten vauvoille oon kyllä hankkinut, mutta sitä ei taideta laskea? :D

Sipsunen tuo oirekalenteri on oikeesti hyvä. Mulla on tosiaan sellainen salasanasuojattu blogi oirekalenterina. On toiminut hyvin myös kuulevana korvana ja ahdistuspäiväkirjana. Suosittelen. Ja pidän siltikin sulle peukkuja ja tsempitän, oli miten oli. :)
 
Clado :hug: :hug: mä olin niin suunnittellut, että sinä plussaat nyt ja minä siihen perään. Hitsi sentään... eikö asiat voisi mennä vain niin kuin suunnittelee...?

Mulla on greippimehu lisänny valkkarin potenssin miljoona. ihan ihmetyttää, kun niin paljon paksua valkkaria tulee. käsittämätöntä, että voiko yks mehu aiheuttaa tällaista??? sunnuntaina tein tän kierron ekan ovistestin ja niin negatiivinen oli ettei mikään voi niin nega olla, eilen tein toisen ja siinä tihrustamalla näki just ja just jonkun hailakan haamun. Ovis on siis vielä kaukana. huoh. toivottavasti vain osuis meijän ajoituksen sitten kohdilleen...

tänään tuli vauvauutisia, kaveri sai yöllä pojan, jee!! osasin tätä jo vähän odottaa, kun eilen yritin hänelle soitella, mutta oli puhelin pois päältä, jota ei oo kyllä koskaan tapahtunu.
 
Kaapo I count on you then, babe. :) Pitäisköhän kanssa ottaa tuo greippimehu naftaliinista? Oispahan ainakin kivampi pupuilla, kun ei olis niin saharaa... :p Koska näätte taas? Viikonloppuna? Voihan se olla että sitten meniskin ajoitukset kohdilleen...

Ei ne asiat taida aina mennä niinkun suunnittelee. Vuosi tulee täyteen 12.12. ja sitten lähdetään työntämään nokkaa sinne, mitä en olisi ikinä kohdalleni (enkä kenenkään muunkaan kohdalle) toivonut.

Ja Unicolle kiitos tsempittelyistä! :flower: On kyllä ihanaa kun jaksat tällä käydä kurkistelemassa! Paljonko on jo mittarissa viikkoja?
 
Cladoceran, pitää sitä nyt käydä vilkuilemassa joko sais jonkun oksu kaverin ;) Okei tai vielä parempi kun säästyisitte tältä oksuamiselta ja saisitten energisen ja pirteän puuhakkaan odotuksen :) viikkoja löytyy 17+4 eli aika on kiitänyt.
 
Clado joo viikonloppuna nähdään, en tosin vielä tiedä onko meillä pitkä viikonloppu tiedossa. itse haaveilen, että pääsisin lähtee kotiin jo to-iltana ja sit olisin vielä maanantain kotosalla töitä tehden. toivottavasti onnistuu, ei vaan huvittais mennä kysyy pomolta, kun se on niin huono tuulinen...

Niin tosiaan, mukavaahan se peittojen heiluttelukin on kun ei ei ole sahara vastassa ;)
 
Oon vähän myöhäs, mut :hug: Clado ja muille sitä kaipaaville! Mä olin kyl aika varma että clado sul pärähtää seuraava plussa! Täti vois kyl älyy jo pysyy poissa! Sulla onkin toi vuosi mittarissa aika pian, itse tullaan helmikuun 5. perässä (pessimistinä mä oon jo melkein siinä jonosso :/ ). Meinaatteko mennä julkiselle vai yksityiselle puolelle? Toisaalta onhan sulla täs viel ainakin yks kierto ennen täyttä vuotta, eikös? Eihän sitä tiedä vaik se ois just THE kierto, toivon ainakin niin, tsemppiä!

Kaapo toivon et sulla menee ton oviksen ja peittojen heiluttelumahdollisuuksien kanssa hyvin yksiin! :) Minkä merkin ovistestei käytät? Mulla käytössä fertestit, eilen aloin tikuttaa, negaahan se vielä, tosin tänään luulin ensin et testi pilal ku ei meinannu kontrolliviivakaan olla kovin tumma, mut sit myös testiviivas oli jo jotain väriin, tosin jos ovis ajottuu kuten kahdes viimeses kierros on ollu, nin se ois odotettavis vasta tän viikon su tai ens ma. Mullakin greippimehu lisäs valökkarii ainakin viime kierros, toivotaan et nyt käy samoin!

Sharona toivotaan et se kipukohtaus ois ollu ovis, niin ajotuskin ois just kohillaan ;) nyt eikun jatkamaan oireiden tutkailua :) Mäkin oon siinä aika mahdoton, tosin viime kierrossa jäi vähemmälle, ku tehtiin remppaan, niin ei kerinny, eli siis mulla on normaalisti liian vähän tekemistä :whistle:

Unico ompas aika rientänyt, huimaa että oot jo noin pitkällä, oon kyl vähän kade ;)
 




Cladoceran........29........kp 2/37-42.......................yk 10
danuli79.............30.......kp 12/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29........kp 15/28-37....................yk 7
Pikkumangusti....29........kp 18/27........................yk 4
Sharona.............28........kp 22/28-34..................1v4kk
Sipsunen............29........kp 23/28........................yk 5
Opal.................. 29........kp 25/29-41...................yk 4
Hlemmur............27........kp 27/26-35...................yk 5
Joyan.................29........kp 31/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 34/35-42...................yk 5





Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09


 
Danuli kiitos haleista ja tsempittelyistä. Joo, tosiaan pääsen jo kymmenellä yk:lla täyteen vuoteen, kun on nää kierrot olleet vähän tällasia pitkänlaisia. Lyhin ollut tää viimeisin 33 d, kun taas pisimmillään oli 51 d. Yleensä ollu kuitenki sen 37-42 d. Jos en ihan väärin muista, niin 12.12.2008 alkoi mun yk 1.

Ajatus on yrittää julkisen puolen kautta. On nimittäin niin, että lähimmälle yksityiselle on about 100 km ja tohon keskussairaalaan "vaan" 70 km (tosin työpaikalta 55 km). Eli ihan käytännön syistä täytyy varmaan tästä lähempää yrittää ensin. :/ Ja voihan se olla ettei päästä alkua pidemmälle, kun jonot on kuitenkin ennen meitä. En kyllä yhtään tiedä kauanko joutuis oottaa, ennenku pääsee ees alkuun.

Sharona saitko blogin suojattua? (JA psst... mulla on tänään kp 2.)
 

Yhteistyössä