Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Onnea Rosehip :flower:

Jännääjille: olen hengessä mukana!
Itsellä on vielä ekaan jännäämiseen aikaa, tänään on kuukautiset loppuillaan. Ovulaatiolaskurilla laskin että jos kierto on 28-30pvä niin tuossa ensi viikon lopuilla ja vkon 4 alussa pitää heilutella peittoa oikein urakalla :LOL:

Sharona, ei varmaan hirveesti lohduta mutta nyt voit ainakin turvallisin mielin maistella hyviä Tsekkiläisiä oluita :hug:
 
Gilmore: Ihanaa, kun joku ymmärtää, mistä mä puhun! Kiitos paljon :hug: Ahdistavinta on juuri se, että sitä lasta ei ehkä kosksaan tule eikä mitenkään. Siis hoidoista huolimatta käsittääkseni 20% pareista jää ilman apua. Mua niin ärsyttää, että ei voi vain unohtaa koko vauvan yritystä, koska se on päivittäin läsnä lääkkeiden ja niihin liittyien sivuvaikutuksten muodossa. Ja sitten on ultrat ja muutkin vielä. Koko elämä täyttyy tästä ja silti lopputulos voi olla 0 tai peräti miinusmerkkinen, kun menee sekä rahat että terveys. Sitä vaan tuntee itsensä niin epäonnistuneeksi ja vialliseksi naiseksi, kun edes maailman luonnollisin asia ei suju - lapsen saaminen - vaikka on periatteessa terve ja mitään vikaa ei löydy :'( . Katkerana kuuntelen ystävien puheita, miten kystistä tai toisesta toimimattomasta munasarajasta huolimatta on tullut "vahinkovauvoja" tai tärpännyt heti tosta vaan ja pakostakin miettii, että mikä ihme mussa sitten on vialla :headwall: . Mä arvelisin myös olevani lievästi masentunut ja onko ihmekään. Mutta mihinkään ei todellakaan kannata tällaista paljastaa - ainakaan julkisella sektorilla eikä työterveydessäkään - koska voipi jäädä muuten adoptiokin onnistumatta. Muualla maailmassa kun jopa 2 viikon saikku lievan ahdistuneisuuden vuoksi tarkoittaa sitä, että lasta ei "mielisairaalle" anneta. Että pienenä vihjeenä vaan tämä kaikille niille, jotka miettii, voisiko tätä asiaa puida jossakin. Kyllä tää tuntuu melkeinpä kiroukselta tää lapsettomuus.
 
masentaa. tänään koko päivän ollut kohtuulliset menkkajuilinnat, ja nyt sen lisäksi on vielä vatsa niin turvoksissa, että housujen pitäminen sattuu. naamakin on kuin perunapelto. eli kyllä niin perusmenkkaoireet, ja ihan liian aikaisin. jos vielä ensi kierron kattoisi, niin voisi sitten miettiä pitäisikö taas vähän gynen lompsaa lihottaa...

toivolle :hug: ja vadelmaunelmalle kanssa.
 
En voi uskoa tätä, testasin tänä aamuna plussan! :heart: Odotin testaamista näin viikonloppuun, kun menkkoja ei keskiviikkoon mennessä saapunutkaan. Heräsin jo aamuyöstä pissihätään ja sehän oli sitten tehtävä se testi silloin.... Ja arvatkaa olenko sen jälkeen nukkunut! No ei haittaa :saint:

Meillä tämä oli yk9 ja kolmas clomikierto. Melkein vuosi meni aikaa, kun kierrot olivat niin pitkiä. Mitenkähän tässä nyt pysyy pää kylmänä, kun riskit on vielä niin suuret tässä vaiheessa... Tämä tuntuu niin epätodelliselta! Meidänhän piti mennä seuraavaksi tarkempiin tutkimuksiin!

Kiitos peukkujen pitämisestä :)
 
Citrus onnea!!!!! :flower: :flower: :D

Mä uusin testin äsken apteekin omalla testillä aamupissasta, ja kyllä ne 2 viivaa vaan piirtyivät siihen saman tien. Kai se on nyt sitten uskottava, että raskaana ollaan. Nyt vaan sitten pitää yrittää elellä ihan rauhallisesti ja pää kylmänä, koska mitä tahansa voi tapahtua.

Mä toivon sydämeni pohjasta, että plussa-aalto pyyhkäisee kaikkien yli tyhjentäen koko ketjun. Haleja ja jaksamisia kaikille. :hug:
 
ihanaa citrus, sä teit sen! onnea sata kiloa! :flower: aikalailla yhtä kauan ollaan yritetty, antaa toivoa että myöhemminkin voi onnistua. kivaa tulla sitten joskus odotuspuolelle kun siellä on enemmänkin tuttuja. onko sulla jotain oireita jo ilmaantunut?

ja rosehip, onnitttelut vielä kerran!

tunnen plussatsunamin tärisyttävän jo maata... voikun se osuis muhunkin pian! B)
 
Onnea Rosehip ja Citrus!!! Viekaa meidat muutkin mukaan!

Tosi kiva etta pitkaan yrittaneetkin plussaa! Ei millaan pahalla ekasta kerrasta onnistuneille. Plussa on plussa vaikka voissa paistais. Muuten milloin sait clomit Citrus? Ajattelin vain kun munkin kierrot on niin pitkia ja me aloitettiin yritys touko-kesakuussa. Tosin mun kierron pituudet johtuu paaosin ylipainosta, luulisin.

Taa flunssa ei hellita ollenkaan.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: Toivon todellakin sydämeni pohjasta, että kaikki täällä pitkään yrittäneet pääsevät tosi pian plussaamaan! Toki on aivan mahtavaa, että jotkut plussaavat nopeasti, mutta tuntien pitkään yrittämisen tuskan haluaisin pitkään yrittäneiden jo pääsevän tähän uskomattomaan ihmetyksen tunteeseen, jonka plussa meille eilen toi!

JoJo ekat clomit söin syyskuussa, kun yritystä oli takana 7kk. Ultran perusteella ne määrättiin, kun pco-tyyppiset munasarjat näkyivät (ja tietenkin tieto venyneistä kierroista oli myös). Eka söin 50mg/pv ja kahdessa seuraavassa kierrossa 100mg/pv ja tuo kolmas kierto oli siis tuloksellinen. Oletko JoJo käynyt ultrassa? Pco:honhan liittyy usein ylipainoa, vaikkakaan ei välttämättä. Pikaista paranemista flunssasta!

Oireistani kyseltiin myös: elikkäs tissit on olleet kipeet ja maha turvoksissa. Ihan pienen pientä ällötystä myös, tänä aamuna se helpotti kun söi. Ja ainakin eilen juustonaksut tuoksahtelivat siihen malliin, että jäi maistamatta :D Oon muutenkin aika herkkänenäinen, niin saa nähdä mitä tulee, kun se vielä siitä herkistyy...

On samaanaikaan iloinen ja pelokas olo, mutta yritän puhua itselleni järkeä, ts. pitää iloita nyt, kun aihetta on, ja surra sitten, jos aihetta ilmenee. Aion käydä varhaisultrassa, ja ajatus siitä rauhoittaa mieltä.

Plussatsunamia tähän ketjuun toivoen ++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Voi vimpula, ehdin olla hetken netin ulottumattomissa ja täällähän on pärähdelly plussia!

HIRMUSUURET Onnittelut Rosehip ja Citrus :flower: :flower: :flower:
Ihanaaaaaaa! :heart:

Hassua miten sitä iloitsee niin kaikkien plussaajien puolesta, vaikka ei olla edes koskaan tavattu! Jeee, jee, jeeeee! :LOL:
 
Moi kaikki!

Mä oon täällä sekavissa fiiliksissä tän vauvan hankinta asian kanssa. :/ Oon ihan innoissani, mutta täytyy myöntää että vähän myös pelottaa.... Se on hirmuisen iso vastuu. Ja se että miten se oikein vaikuttaa kaikkeen.

Ja sitten on syyllinen olo, kun töissä puhutaan tän vuoden suunnitelmista ja pidemmällekin... Oon ollu täällä vasta vuoden töissä ja jännittää että miten ihmiset suhtautuu jos jäänkin äitiyslomalle jo ens syksynä. Tykkään mun työpaikasta ja työstä tosi paljon ja tulossa on tosi mielenkiintosia juttuja, mutta en mä voi enkä halua toisaalta sitten lasten tekemistäkään lykätä vaan sen takia, täytyy yrittää luottaa että niitä projekteja tulee sitten kun on takaisin töissä. Mulle on työ ollu tosi tärkeetä ja oon panostanut viime vuodet aika paljon siihen että pääsen eteenpäin. Vähän pelottaa että tyssääkö kaikki työelämässä siihen kun saa lapsen... Tosi pinnallista ajatella näin mutta on se kuitenkin yks iso osa elämää perheen lisäks.

Ja sitten pelottaa sekin kun ei tiedä sitäkään kuinka kauan siihen menee että tulee raskaaksi ja tuleeko ollenkaan, ikinä.

Huh, vuodatusta....
Onko muilla ollut samanlaisia fiiliksiä?
 
hallama, samanlaisia asioita olen mietiskellyt... olen ollut täällä (siis töissä ) alle vuoden, yrityksen olimme jo aloittaneet kun paikan sain. sikäli joka kuukausi kun pettymys on haihtunut, olen iloinnut siitä että ainakin ehdin olla töissä pidempään. pidän työstäni todella paljon, ja pomo on hahmotellut jo tulevia haasteita minua varten. olen kyllä päättänyt etten yhtään tunne huonoa omaatuntoa, vaikka äitiyslomalle lähtisinkin. se on osa elämää, ja kyllä ihmiset ymmärtävät. täällä melkein kaikilla on lapsia omasta takaa, joten uskon ettei se suurena yllätyksenä tule jos raskaaksi onnistun pamahtamaan. uskon että haasteita töissä riittää vielä sittenkin, jos ja kun olen perheellinen.

enemmän mietityttää opiskelut, jotka tosin ovat jo ihan loppusuoralla ja gradunkin olen sopinut tekeväni tänne töihin. mutta en ole sitä vielä aloittanut, enkä voi toviin aloittaakaan ja se tulee näillä näkymin jäämään vielä hamaan tulevaisuuteen. minulla on kyllä kova usko siihen että tulen pärjäämään, lähipiirissä on esimerkkejä siinä onnistumisesta. hyvänä esimerkkinä äitini, joka teki opiskeluaikana kolme lasta ja gradunkin niin että olimme puolipäivähoidossa. siinä onkin sinnikäs nainen! jospa olen edes hitusen häneen tullut. :D

en ole siis ollut järkevä ja suorittanut opiskeluja loppuun ennen vauvahaaveita, toki suoritan niitä paraikaa ja jos vielä kauankin täytyy tärppiä odotella niin ehdin varmaan maisteriksi sitä ennen... :p vakituinen oman alan työpaikka helpottaa kummasti, on jotain turvaa ja vakautta ja toki taloudellisestikin helpottaa elämää. en vain osaa suunnitella elämää niin tarkasti, jotenkin on vaan suuri luottamus siihen että kaikki tulee ajallaan ja omalla painollaan.

tuo paniikki siitä, että vastuu pelottaa, voi tiedän tunteen... kun plussasin, iski kauhea pelko että apua siis nytkö se tapahtuu ja ollaanko me tosiaan valmiita vanhemmiksi ja miten me ollaan voitu tällänen ratkaisu tehdä... apuaaaa :LOL: mut sit toisaalta hyvä tunne siitä, että kyllä me selvitään. noi tunteet tulee varmaan vaihtelemaan aika paljon, ja uskon et se on ihan normaalia. ainakin esikoisesta haaveiltaessa, koska sehän on ihan tuntematonta aluetta, tottakai se pelottaa.

ehkä olen naivi, mutta en usko että kehitys työelämässä tyssää perheentuloon, vaikka tietenkin se hetken siihen vaikuttaa hidastavasti. onko muilla ajatuksia tästä?

hallama, voihan sulla tärpätä ihan heti (monilla käy niin) tai sitten ottaa aikansa. heh latelenpa suuria viisauksia tänään... :D

täällä kp32 km:n jälkeen, tätiä odottelen...

edit. voi luoja mikä luritus... :LOL:
 
Voi kuulkaa, ymmärrän murheenne opiskelujen, työn ja äitiyden suhteen ja murehdin niitä itsekin jatkuvasti. Nyt kyllä kaduttaa, että ei alettu yrittämään opiskeluaikana jo, mutta turha sitä tässä vaiheessa on katua. Ja ei meistä silloin edes tuntunut, että oltaisiin valmiita vanhemmuuteen vaan vietettiin sellaista bilehile-elämää nuorena avioparina ;) . Mä valmistuin yliopistosta kun olin 25v ja nyt ikää on siis 29, vakivirkakin on, mutta siitä olen virkavapaalla ja tutkijan ma. virassa yliopistolla ja opetan myös toisinaan....Uskaltaako Salome kertoa, mihin tiedekuntaan gradua pakerrat? Toivon, että teillä molemmilla tärppää pian!

Ja tähän asti maltoin omassa asiassani: Nyt arvon naiset pitäkää peukkuja, täällä on nimittäin taas testattu haalea plussa!!!!!!!!!!!! En usko tätä. Pelkään, että on taas kemiallinen ja hanat aukeaa ja kaikki menee taas vessanpöntöstä ihan konreettisesti. Mulla ei ole edes kiertopäivät täynnä ja tänään on vasta dpo10! En pysty millään uskomaan, että tämäkään onnistuisi....Nyt varmaan saan jonkun hermoromahduksen kun en kestä tätä piinaa....
 
Vadelmaunelma!! :heart: Ihanaa!!! Nyt odottelet pokkana pari päivää, testaat sitten uudelleen, vahvan plussan ja tuut tonne odotuspuolelle. Eikös? :D Eikös tää nyt ole sulla eka clomikierto vai miten se meni? Täällä on ainakin peukut, varpaat ja kaikki muutkin ulokkeet pystyssä että on ihan oikea plussa!

muoks. kävin kurkkimassa aiempia kirjoituksia niin joo, siis nythän sulla oli se tauko noissa clomeissa.
 
Vadelmaunelma Mahtavaaaaaaaaaa! :heart:
Nyt tosiaan pidetään kaikki ulokkeet pystyssä, että piirtyy oikein vahva plussa testiin parin päivän sisällä!!!!! Tosi hienoa! Ihanaa lukea näitä positiivisia uutisia!

G Kyllä mäkin mietin samoja juttuja Hallama, aloitin siis toukokuun alussa uudessa paikassa (ja uudessa maassa!) ja jännittää tosiaan. Olen kyllä toisaalta helpottunu, kun mulla on aluksi vuoden määräaikainen, täällä kun on aina ensin määräaikaiset sopparit ja sitten vasta parin sopparin jälkeen vakinaistetaan.. Jos olisin siis tullut raskaaksi aikaisemmin, se olis ollut ilmiselvää jo sillon, ja nehän olis sanoneet heipparallaa.
Nyt on toivoa, että sais sen uuden sopparin, maha pystyssä olis hiukka vaikeaa käydä haastatteluissa! :LOL:

Mutta nyt tulloo omaa napaa......
Menkat oli siis tuolloin to-su, mutta eilen alkoi tulemaan hormoninäppyjä poskiin, ja just mittasin lämmön = 36,9c' :eek:
Koko ajan mietin, että jospa sittenkin, mutta järki huutaa että lopettaisit jo sen haahuilun siellä pilvilinnoissa kun oli kerran ihan normi tätipäivätkin. (Mitä nyt puuttui ne menkkakivut täysin, ne kun oli viikko ennen menkkoja). Kaikki on ihan sekasin jos mun kehoa seuraa!
 


Sharona..............28..........kp 6/28-40.............yk 4
Toivo79...............29..........kp 7/27-32.............yk 2
Hallama80...........28..........kp 9/30.................yk 1
Vadelmaunelma.29 .........kp 19/25-26............yk 16
delfis...................29.........kp 23/30-36........... yk 5
maikkis123..........28.........kp 24/25-26.......... yk 4 (km 09/08)
Gilmore...............29..........kp 24/30-35............yk 15
Piki80.................28..........kp 27/27-28............yk 3 (km 10/08 jlk)
Lupu...................29..........kp 34/26-28...........n.1v
Ada.....................29..........kp 34/24-30..........5/07
Nasuli08.............28..........kp 35/28-31.......... .yk 5
Sun Rise..............28 .........kp 39/35................yk 1 (km 10/08 jlk)
JoJo79................29..........kp 70/37...........yk 5
Piglet..................30..........kp 84/29.................yk 12 (km 10/07 jlk)




Taustalla:

Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79..............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30
salome



Plussanneet:

Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009

 
vadelmaunelma, jesjesjes mahtavaa! kyllä se ihan vahvaksi plussaksi muuttuu, mullakin peukut pystyssä. :heart: kyllä se plussatsunami nyt on tänne iskeny, ottais vielä pari onnekasta matkaan...

ps. laitoin sulle yv:tä.
 

Yhteistyössä