Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Hellulei, täällä on testi tehty ja nega se oli.. Tein sen jo pari pvää sitten, mutta silti.. :ashamed:
Olis se jo näkyny jos olisin sillon avuloinu kun kuvittelin.
Ihme kyllä tätiä ei näy, ja kaikki oireetkin jatkuu. Rintojen kipu on vähän hillittäny, ei enää ihan niin arat ole, ja muutenkin siis vaan sivuista, melkein kainaloon saakka. Lämmöt on edelleen kuitenkin olleet 37c' tai yli, iltalämpö nousee aina 37,3-37,5c' ja sen ansiosta palelen koko ajan. Välillä vihlaisee/nippailee/sattuu alavatsan, oikealle tai vasemmalle, vaihdellen, ja menkkakivut on myös kiusana vaan aniharvoin. Saattaa välillä tulle sekunniksi pariksi ja sitten taas katoaa. Outoa.
Alaselän kova kipu on onneks lähtenyt lätkimään, oli aika rasittavaa! Viime yön kyllä taisin nukkua mutkalla, kun oli selkälihakset krampissa kun heräsin..
:LOL:

Joo, mutta siis olen varmaankin saanut taas itselleni nämä oireilut ihan vaan tällä liiallisella palstan alkuraskauden oireet-ketjun seuraamisella.. :D

 


Hallama80...........28...... ..kp 2/30.................yk 1
Vadelmaunelma.29 .........kp 12/25-26............yk 16
delfis...................29.........kp 16/30-36........... yk 5
maikkis123..........28.........kp 17/25-26.......... yk 4 (km 09/08)
Gilmore...............29..........kp 17/30-35............yk 15
Piki80.................28..........kp 20/27-28............yk 3 (km 10/08 jlk)
Toivo79..............29..........kp 26/32.................yk 1
Rosehip..............29..........kp 27/28................ yk 1
Lupu...................29..........kp 27/26-28...........n.1v
Ada.....................29..........kp 27/24-30..........5/07
Nasuli08.............28..........kp 28/28-31.......... .yk 5
Sharona..............28..........kp 30/28-40...........yk 3
Sun Rise..............28 .........kp 32/35................yk 1 (km 10/08 jlk)
Citrus..................29..........kp 34/?..................yk 9
JoJo79................29..........kp 63/37...........yk 5
Piglet..................30..........kp 77/29.................yk 12 (km 10/07 jlk)




Taustalla:

Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79..............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30
salome



Plussanneet:

Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008

 
toivo, mä en oo ostanut/tilannut/lukenut vielä yhtään noita vauvalehtiä. Ajattelin tutustua niihin sitten paremmin, kun/jos pulla on joskus uunissa. Netistä oon kyllä ettinyt tietoa senkin edestä. :)

Unico, hyvästä fyysisestä kunnosta on kai aina hyötyä. En tiedä tosin onko siitä niinkään hyötyä varsinaisesti raskautta yritettäessä, mutta varmasti odotusaikana siinä miten kroppa kestää raskauden, miten toimii synnytyksessä ja miten nopeasti palautuu noista koettelemuksista. Omasta kehontuntemuksesta on aina hyötyä ja sitähän liikunta myös kehittää. Mä harrastan paljon liikuntaa laidasta laitaan, tai oikeestaan liikkuminen on mulle elämäntapa. Osa lajeista on sellaisia, jotka joutunen pistämään riskialttiuden takia tauolle, jos tästä joskus raskaudun.

Sharonalle pidän kaikkia lähettyvillä olevia peukkuja pystyssä, että testiin ilmestyy iso ja hymyilevä plussa!! :)
 
Hitto, huomasin just suihkussa käydessä, että nänneissä olevat valkoiset *mitkä-lie-nystyrät on ehkä lisääntyneet ja osa kasvanu........ Ei kyllä ikinä ennen ole minkäänmoisia muutoksia ollut. Mitähän muuta tässä vielä oikein mielikuvituksen ja tahdonvoiman yhteisvoimin saakaan aikaiseksi ennen kun täti tulloo.
:LOL:
 
heh sharonalla lupaavat oireet, jospa toisitkin tänne vuoden 2009 ekan plussan. aika moni näyttää olevan kierron lopussa, tsemppiä jännäilyyn!

kiloja on taas lähtenyt, yhteensä 5 kg. enää toinen samanlainen, niin olen tavoitepainossani. olen niin tyytyväinen, että edes joltain osin pystyy hallitsemaan elämäänsä.

kidutin itseäni taas vähän katselemalla masukuvia odotuspuolelta, voi miksi miksi??? :headwall: tuli ihan itku silmään, kun ehdin odotuspinossa pikaisesti joulukuussa piipahtaa. hitto vie, aion sinne vielä palata tänä vuonna. josko tehtäis tää pino kertarysäyksellä tyhjäks, onko kaikki suunnitelmassa mukana? :D
 
Salome Onnittelut puolitavoitteen saavuttamisesta! :flower:

Ja kyllä, nyt pistetään tämä pino tyhjenemään ja siirrytään kaikki aidan toiselle puolelle!
Mä päätin, että kun eilen illalla alkoi suupieliin sattumaan, ns. "halkeava tunne", niin sekin on nyt sitten raskausoire! Eikö niin? Niinhän? joohan? :LOL:
 
Piti tulla katsomaan, miten Sharonan r-oireet etenee :D Milloin ajattelit testata uudestaan, jos ei tätiä sitä ennen kuulu?

Töissä taas. Nyt jo alkaa tuntumaan siltä, että eihän sitä millään lomalla edes ollut. Rinnat on kipeät, mutta se taitaa johtua ennen kaikkea urheiluliiveistä. Ilmeisesti aika ostaa uudet :LOL: Oireita ei muuten ole, mutta nyt onkin vasta max. dpo 5. Ovistestiin tuli plussa kp12/13 välissä, ja FF:n mukaan ovis olisi ollut kp 13, ja kaipa silloin jotain tuntemuksiakin oli. Testaaminen tullee aiheelliseksi joskus viikon päästä, jos siis siihen on mitään aihetta...
 
Oi mua jännittää Sharonan puolesta! Mulla nyt menossa kp 29/28 eikä menkat vielä ainakaan ilmoittele itsestään. Tosin voi hyvin olla että ovat pari päivää myöhässä ja siksi ajattelin testata vasta loppuviikosta, jos tarvii. Ehkä pitäis testata, niin ne pääsis alkamaan. :) tai siis :( tietysti! Rinnat on edelleen kipeät, jopa kävellessä sattuu, jos vähänkin pääsevät liikkumaan. Mulla on niin pienet tissit, etten tiennyt niiden pahemmin hölskyvän, mutta kivun perusteella sitä tekevät. Mitään muita tuntemuksia ei edelleenkään.
 
rosehip, mulla oli silloin plussakierrossa pitkään oikeastaan ainoa oire todella kipeät rinnat, niin että vatsallaan ei pystynyt nukkumaan, ja urheillessa piti käyttää niitä kaikista jämäkimpiä liivejä, ettei vaan päässyt hölskymään. on mulla joka kierrossa rinnat arat, mutta mitään samanlaista ei muissa kierroissa ole ollut. toivottavasti sulla olisi sama homma!
 
=) Jännittävää tosiaan, Sharona ja rosehip! Yritän lähettää täältä positiivista energiaa teidän testeihin :whistle:

Miten muuten, oletteko kertoneet kenellekään lähipiirissä että yritätte lasta? Me ollaan sovittu ettei puhuta vielä kenellekään. Välillä tosin tekis mieli siskolle sanoa, on tää sen verran iso juttu että on iso tarve saada puhua siitä. Onneks voi täällä käydä lukemassa muiden mietteitä ja itse kirjoittaa... Välillä tuntuu etten osaa mistään muusta miehellekään puhua kuin tästä asiasta, vielä sillä ei onneks ole hermot mennyt :ashamed:

Ja mä kun ajattelin että otan ihan rauhassa vaan ja enkä ala mitään oviksia testailemaan. Saa nähdä onnistuuko vai olenko jo ens viikolla apteekin hyllyllä... Oletteko muut testannut jo heti alusta asti?

Syöttekö muuten foolihappoa? Jostain olen lukenut että kanttais syödä jo ennen raskautta vitamiinivalmitetta mihin on lisätty foolihappoa...
 
Hallama, mä oon kertonut neljälle ihmiselle. Parille läheiselle työkaverille ja parille hyvälle ystävälle, joille molemmille olin tilittänyt vauvakuumettani jo pitkään. :) Molemmat jännää mun mukana siis, mikä on kivaa. Äitille tekis mieli kertoa, mutta oon nyt pitänyt toistaiseksi suun supussa. Äiti tulee kyllä sekoamaan onnesta, jos pääsen joskus kertomaan sille, että siitä tulee mummi.

Ja mähän tikutin ovista heti alusta lähtien, tai siis eka yk:han mulla on vasta menossa. Olin vaan niin kärsimätön, että halusin asian konkretisoituvan jotenkin, edes löytämällä ovikseni, ja senhän taisin löytää.

Maikkis, mulla on myös rinnat niin kipeät, että yöllä joudun kylkeä kääntäessä "siirtämään" niitä pois etten nuku niiden päällä. Lähinnä siis rintojen sivustat kipuilee.

Ainiin, oon myös ollut poikkeuksellisen herkällä tuulella ja pillittänyt vähän vaikka mille. Mä oon yleensäkin herkkä ja saatan vollottaa lempibiiseille, luontodokkareille ja vaikka mille, mutta eilen tuli kyyneleet silmiin siitä, kun luin netistä jonkun pelanneen elämänsä parasta golfia raskausaikana. :LOL: Mä siis golfaan ja luin vaan netistä, miten naiset on onnistuneet yhdistämään golfin ja raskauden. Tosin tuokin voi olla vaan oire lähestyvistä menkoista..
 
Hei tytöt :wave: Tulimpa teitä moikkailemaan ja huomasin, että ihanaa, Unico on taas touhuissa mukana :heart: Hei vaan sun heiluvilles!

Viime viikolla oli ultra, jossa oli kaikki hyvin ja 5cm pötkylä siellä liikuskeli. Kolmen kuukauden päästä teillä kaikilla on sitten kans ultra, joohan.

Vadelmaunelma Tsemppiä pöpöjen taltuttamiseen! Ovis voi hyvinkin olla ajoissa, niihin testeihin ei aina kannata 100% luottaa. Nimim. kokemusta on! Eli luulin ihan varmasti tietäväni milloin tärppikierrossa ovuloin (testi oli plussa, lämmöt meni just niinku piti, himotti, limaili ym), mutta niimpäs kävi että ultrassa selvis että hedelmöitys oli tapahtunut 5 päivää aikaisemmin. Eli eli...

AINA KANNATTAA HOMMAILLA!


Kaikille hirmusti plussatuulia puhaltelen +++++++++++++++++ :whistle:



Pilvilinna ja pötkylä 12+6
 
sharona, millon meinaat testata uudestaan? entäs rosehip, aiotko todella olla noin rautahermo...? peukut on pystyssä teille! :)

moi pilvilinna! :wave: ootteko valmiina odotuspuolella, kun meitä ois tulossa täältä kauhea läjä plussalaisia tässä vuoden alusta? näin on ainakin suunniteltu. :D

hallama, mä kerroin kuumeilusta ja yrityksestä parille läheiselle kun en olis pysynyt nahoissani muuten. mieskin ois varmaan ihan hiilenä mun täpinöinnistä jos en sais purkaa jollekin ulkopuoliselle kaikkia näitä hermoiluja. tää palstakin toimii erittäin hyvänä paikkana purkaa asioita. :) keskenmenosta kerroin sitten aika monelle, mm. vanhemmilleni, koska kaipasin paljon tukea ja tiesin että sieltä sitä saa. jotenkin on helpottavaa kun moni läheisistä tietää meidän yrityksestä, ei tule sitten mitään uteluita eikä kukaan töksäyttele mitään ajattelematonta. toisaalta harmittaa ettei tuleva plussauutinen (huomatkaa positiivinen ajattelu... ) sitten tule olemaan mikään yllätys kenellekään, mutta eipä se olisi tainnut muutenkaan olla kun olen ollut avoimen vauvakuumeinen aina. monivitamiinia (jossa on mm. foolihappoa) olen syönyt koko yrityksen ajan, nyt lisäksi muutaman kuukauden jotain omega3-kapseleita.

maikkis (tai joku muu kmn kokenut), milloin sulla alkoi ekat menkat kmn jälkeen? mulla tulee lauantaina tasan neljä viikkoa kmstä, mutta nyt jo on ilmassa masutuntemuksia jotka viittais tädin tuloon... ja munasarjoja kivistelee hillittömästi. ajattelin että kestäis kauemmin ennen kuin alkavat, mutta ihan hyvä vaan jos on jo tulollaan, ettei tartte montaa viikkoa odotella. teen comebackin listoille sit... B) sulle toivon kovasti tärppiä!
 
salome, minulla alkoivat ekat menkat km:n jälkeen tasan kp 29 km:sta laskettuna. Siihen varmaan vaikutti sekin, että kaikki tyhjeni itsestään ja oli mennyt kesken jo aiemmin. Toivottavasti pääset pian jännäilemään :heart:

hallama, meillä lähimmät kaverit ja kummankin siskot tietävät, myös keskenmenosta. Minun työ on myös sellainen, että piti kertoa siellä hyvissä ajoin... lisäksi omat vanhempani tietävät, miehen vanhemmille kerrotaan vasta kun on pakko! Siksi kun olisivat niin onnessaan niin ei me jakseta sitä hössötystä vielä :whistle: . Olen syönyt multitabsin raskausvitamiineja jo muutaman kuukauden, kun kuitenkin käytän aina jotain vitskuja niin sama kun vaihtaa noihin jo ajoissa, vaikka ovatkin helkutin kalliita :/
 
Moiks ja plussaista alkuvuotta kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

vadelmaunelmalle :hug: vastoinkäymisistä

Pitkään yrittäneille superäkkiä plussia!!! :heart:

Olette niin ahkerasti kirjoitelleet, etten kaikkea tullut tarkkaan lukeneeksi, mutta hillittömästi TSEMPPIÄ kaikille!

ON: Nyt on lomat lomailtu ja onneksi pääsi todella rentoutumaan! Ei niin rassannut tämä vauva-asiakaan. Osansa oli kyllä silläkin, että tässä kierrossa clomien seurantaultrassa näky oli tähänastisista paras, limakalvo parempi kuin koskaan ennen ja johtofollikkeli näkyi. Ja muutaman päivän päästä siitä sain ovistestiin plussan.

Nyt sitten on taas nämä hermoja raastavat hetket menossa... Siis menkkojen pitäis ovisplussan ajankohdasta päätellen tulla koska tahansa. Ja kummasti sitä aina vaan toivoa elättelee... ja kuvittelee kaikenlaisia oireita... Ja samalla yrittää valmistautua tulevaan pettymykseen, vaikka ei siihen koskaan voi valmistautua. Itku tulee kuitenkin. Ja toki parempi niin, en tahdo padota tunteita sisälleni. Alkais vaan menkat mieluummin illalla kuin työaamuna, viimeksi tuli työaamuna ja se oli kyllä kärsimystä se päivä.

Joku kyseli, että tietääkö moni vauvasuunnitelmista. Meillä tietää jo moni, koska yrityksen pitkittyessä ei ole enää halunnut salata sitä läheisiltään. Ne kuitenkin myötäelää ja minusta tuntuisi oudolta olla läheisteni edessä ikään kuin elämä olisi aivan entisellä mallillaan, kun se ei kuitenkaan ole. Olo on vuoristorataa: toivoa, pettymystä, odotusta, kärsimättömyyttä, iloa, surua... Töissä ei kyllä olla kerrottu eikä kerrotakaan jos ei ole pakko. Mutta siis omille vanhemmille, sisaruksille ja useille ystäville on kerrottu. Ja olen ollut nimenomaan erittäin helpottunut siitä, että on kerrottu!
 
Hei vaan!
Olen kysymysmerkkinä. Kaikki oireilut katosivat yön aikana, niin tuo tissikipuilu, kuin selkäkipuilu, kuin kaikki muutkin. Ainoastaan lämmöt on pysyneet ylhäällä, edelleen siis aamulla kun mittasin ennen töihin menoa oli 37,1c'..
Nyt just tulin kotiin ja törkkäsin mittarin kainaloon!

Yritin juosta ostamaan testin töiden jälkeen, mutta olin liikennevaloissa suojatien väärällä puolen kun kauppa sulki ovensa, joten se siitä.. Olisin halunnu testata ennen aamuista reissuun lähtöä, jotta olis tienny uskaltaako maista Prahan oluita. Nooooh, ehkä pärjään ilmankin :)
Tosin tuo valkovuoto alkoi tänään lisääntymään, joten täti varmaankin tulossa. Ei ole kyllä yhtään raskautunut olokaan, joten eiköhän nuo oireet taas olleet oman pääkoppani aikaansaamia! Sen siitä saa, kun lukee liiaksi oire-ketjuja!!! :LOL:
 
citrus, nyt aloin jännäämään sunkin puolesta... aiotko testailla vai vaan odotella kärsivällisesti? totta mitä sanoit tosta, että itku tulee vaikka kuinka yrittäis henkisesti valmistautua tädin tuloon. mä en yritä uskotellakaan itelleni et selviäisin ilman pientä itkuharmitusta, kuitenkin helpottaa kun tietää että se menee ohi ja sitten on taas toiveikas olo. tsemppiä jännäpäiviin!

piki, kiitti tiedosta! voikun mullakin tulis noin pian. nyt on siis kp 26 km:sta laskien. mutta täydeksi hämmennyksekseni masutuntemukset muuttuivat hillittömäksi ovismaiseksi munasarjavihlonnaksi... :/ nytkö se vasta on vai mitä ihmettä? olin tuntevinani oviksen jo reilu viikko sitten, vai millonkohan se oli. ihan tekis särkylääkettä mieli, niin kovasti säteilee kipu tonne lonkkaan asti. onko tämä joku megaturbo-ovis vai pitäisikö huolestua? ehkä katselen huomiseen josko olis ohimenevää kipua. on varmaan kierto aika sekaisin... :(
 
Sharona, millos testaat? jännityksellä odotellaan sitä ;)

rosehip jännät paikat sielläkin , nyt jännätään...

Missäs se Ada viipottaa? Tolla jälessä tulevalla meinaan et sin kun sainkin itteni vietyä piikiteltäväksi, niin kun sillon joskus oli juttua :)

Pilvilinna, kiva kuulla et siellä mennä porskutetaan :)

Hitto vie, tää on jääny tohon wii fittiin oikeesti koukkuun pitää joka päivä ees sen vartin tehä :) No toisaalta siinä lukee ettei saa käyttää raskaana, miksiköhän... Et sillä hyvä mennä siihen asti... Antaas kattoa miten tälle kropalle käy, kävin taas pisteltävänä ja se ukko sano et mun menkkakivut pitäs kadota iahn oikeesti, jo sne vielä sais sen kierron tasaaman niin vois olla taas ihan oikeesti toivoa, eikä hämääviä tiputteluita jo aikaseen :) aika näyttää mitä ne saa musta irti tai mitä mun kroppa saa musta irti kun sitä käsitellään... Kuhan loput kivut lähtis niin olisin tyytyväinen.
 
Unico Ajattelin, että jos tuon reissun kestäis testaamatta. Ellei testit sitten satu olemaan hävyttömän halpoja, niin sitten ehkä saatan vahingossa ostaa sieltä, ja testata sitten joku aamu.... Jos siis enää on tarvetta siinä vaiheessa!

Kamala nälkä, ja mies tuli meidän koiranvahdin kanssa vasta kotiin, Italialaisia kun ovat, tuo illallisen kokkaaminen kestää tuhottoman kauan, mutta voi vimpula, on ne ruoat niin jumalaisen hyviä, että kannattaa odottaakin! Mä en varmaan mahdu hääpukuunkaan, kun tuo ihana tykkää kokata!

Tänään käytiin myös katsomassa ihanaa asuntoa, huomenna meidän kiinteistönvälittäjä menee sinne katsomaan sen, tekee ehkä tarjouksen ja sitten jännätään!
Meillä oli kyllä tarkoitus ostaa asunto, jossa olis puutarha tai terassi, tuossa vaan pieni parveke... Ja piti ostaa asunto, jossa lapselle olis jo valmiina huone, tuossa ei ole kun yksi makkari... hehehehe.... :LOL:
 
Olipa mukava tulla spinning-tunnilta kotiin, kun palstalla oli monta uutta kirjoitusta :D
Mun piti käydä ostamassa niitä vitamiineja, mutta ei vaan jaksanut tunnin jälkeen kun hirvee jälkihiki pukkas pintaan....

Mä luulen, että jossain vaiheessa mulle tekee kans hyvää kertoa jollekin ystävistä tai siskolle tästä vauvanhankintasuunnitelmasta. Vielä tuntuu siltä, että haluan pitää tän itelläni. Tiedän myös sen, että se tulee herättämään suurta ihmetystä, koska mä olen omassa lähipiirissäni varmaan se jonka viimeiseks veikataan ryhtyvän tähän. En ole oikeestaan aiemmin "kärsinyt" minkäännäköisestä vauvakuumeesta, enkä muutenkaan ole innoissani kaikista lapsista ja vauvoista. Jossain vaiheessa ajattelinkin että en välttämättä tee ollenkaan lapsia.... Mutta nyt kun on se oikea rakas ihminen rinnalla niin on kypsynyt asialle pikkuhiljaa ja haluan meille oman perheen, ehdottamasti. =) Ja niinkuin mun mies sanoi että se tuleva vauva on meidän rakkauden hedelmä...
 
Unico se wii fit on tosiaan hauska! Meillä on kans se. :) Mä luulen, että tossa raskauden ajan pelikiellossa on se, ettei Nintendo halua ottaa mitään riskiä sen suhteen, että joku masumamma keikahtaa laudalta, saa keskenmenon ja haastaa Nintendon oikeuteen. Nuo liikkeethän on aika peruskuntoiluliikkeitä, joita luulisin ainakin, että voi tehdä ihan oman olon ja kunnon mukaan, mutta tietysti varovaisesti, ettei keikahda siitä laudalta. Mä ite oon siitä jo muutaman kerran muksahdellut yhtä lumilautapeliä pelatessa, mut mä eläydynki noihin peleihin vähän liikaa... :D

Salome mä ajattelin ihan tosissaan odotella perjantaille. :) Se on kuitenki jo ylihuomenna ja sitten voin rauhassa hössöttää viikonlopun negaa tai plussaa eikä mee ainakaan työpäivä(t) ihan harakoille. Mua pelottaa ihan älyttömästi testata!
 

Yhteistyössä