Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Salome, mullahan siis tehtiin tyhjennys, mutta siitä 28 päivän päästä mulla tuli seuraavat menkat, kun normaali kierto on n. 25-26 päivää, mutta menkat ei kyllä olleet mitenkään normia runsaammat, vaikka niin varoiteltiin. Seuraavassa kierrossa kroppa oli vähän sekaisin, kun ovis sai aikaan tuhruttelua, mutta sen jälkeen kaikki on kyllä mennyt melko normaalisti, valitettavasti ;) Ja kiitos onnentoivotuksista, kyllä sitä itsekin aina vaan niin sitä plussaa toivoo... Tsemppiä yritykseen!

Unico, meillä on kanssa tuo Wii Fit, ja mitä mä olen ymmärtänyt, niin se ettei saa raskaana sitä käyttää on ihan tuota jenkkien ylivarovaisuutta, ettei kukaan vain voi haastaa oikeuteen jos jotain sattuu. Musta siellä jossain sitten sanotaankin, että jos on raskaana, niin pitää konsultoida lääkäriä, että mitä liikuntaa suositellaan. Silloin kun mä olin raskaana, niin tein niitä juttuja ihan omaa kroppaa kuuntelemalla, eli jos joku tuntui pahalta en tehnyt, mutta aika hyvin niitä juttuja pystyi tekemään.

Pilvilinnalle onnittelut ultrasta! Tosi ihanaa että kaikki on hyvin :)

Citrukselle peukut pystyssä!

Hallama, meillä yrityksestä tiesi mun äiti ja sisko, mun pari kaveria samoin pari miehen. Yrityksestä olen lähinnä puhunut toisen kaverin kanssa, joka kanssa yritti samaan aikaan. Raskaudesta ja km:sta tiesi lisäksi myös isä ja pari muuta kaveria. Musta on kanssa ollut ihan kiva, että on voinut vähän avautua muillekin kuin pelkälle miehelle, ja niin kuin muutkin on sanoneet, niin tämä palsta on ihan mahtava :) :wave:
 
No, nyt tuli selkäsärky takas, hampaita alkoi särkeä, ja lämpö on 37,1c' edelleen... =)

G Mä en oo kertonu muille, kun siskolle. Sillä on 2 tyttöä, joten silloin ekassa yk:ssa oli pakko avautua ja kysellä kaikki sen kokemuksista.. :) Ihanaa kun on isosisko!
Yleensä mä oon toiminut jo teini-iästä saakka isosiskon roolissa, niin kerrankin näin päin!!

Ihanaa, kun täällä muutkin jännittää! Mä otan koneen mukaan Prahaan, kun siellä on hotellissa ilmainen langaton netti, ja ajateltiin, että voidaan katsella sitten rauhassa mihin kannattaa suunnistaa, jne.. :) Ihan kiva!
Voin sitten lukea unettomina öinä teidän kuulumisia ja kuuluttaa heti omatkin muutokset :LOL:


* Muoks * Tosiaan, tämä palsta on ollut kyllä todellinen henkireikä välillä kun on jännittänyt itsensä ihan kippuraan! Kiitos teille rakkaat kanssasisaret! :hug:
 
Meidän yrityksestä ja hoidoista tietää pari mun ystävää ja työkaveria, mun siskot ja miehen pomo siksi, että mies reissaa paljon työn vuoksi ja voi tulla työmatkoilta "äkkillähtöjä" tai muutoksia hoitojen ja kierron mukaan. Sen naispomo suhtautu aivan ihanalla tavalla kyllä ja toivotti onnea matkaan. En ole halunnut tästä asiasta oikein puhua, varsinkaan nyt kun tunnen olevani ihan vereslihalla tämän lapsettomuuden takia. Niin mä ihan oikeasti ajattelen nykyisin: me ollaan lapsettomia ja kärsitään siitä. Mä volloton nykyisin melkein joka päivä, kun olen niin ahdistunut - toisinaan itken heti aamusta ja päivä pättyy sängyssä ulvomiseen. Kaikki tuntuu niin yhdentekevältä ja sumuiselta, en jaksaisi mitään. Seksi on nykyisin ihan kamalaa, teen sitä vaan pakosta, jotta saataisiin vauva. Mälsää, tiedän... Mä luulen, että meidän lähipiirissä monikaan ei edes uskoisi meitä tahattomasti lapsettomiksi, vaan esim. mua pidetään jotenkin urakeskeisenä ja siksi naisena, joka ei lapsia kaipaa sotkemaan hienoja kuvioitaan. Toisaalta helpottavaa tämä harhaluulo, niin saa olla rauhassa. Toisaalta taas saan kuulla tökeröitä kommentteja siitä,että olen muka materialisti ja itsekäs jne...Mun päähän vain ei ole vielä mahtunut se, että sulkevatko muka korkea koulutus, väitöskirja ja hyvä työ sekä äitiys toisensa. Harmittaa myös siksikin, että mitä sitten, vaikka oltaisiinkin ihan tarkoituksella lapsettomia - mitä itsekästä siinä on tai eikö silloin muka saa käyttää rahansa mihin haluaa tai panostaa työhön? En aina ymmärrä...Ja noista vitamiineista: meillä popsitaan beroccaa ja foolihappoa. Olen yrittänyt kalanmaksaöylyä ja helokkiöljyä, mutta mulla tulee niistä aivan kamalia pattifinnejä - sellaisia paukamia! Mutta tällaisin synkistelyin jatketaan...Sori tää negatiivisuus, mutta en vaan jaksa olla positiivinen, koska mitään aihetta siihen ei ole - mun mielestä...Mutta ihailtavaa täällä on tämä alati positiivinen porukka, vaikka itse kuulunkin tällä hetkellä näihin märehtijöihin. Toivottavasti aurinko paistaa vielä tähänkin risukasaan! Niin ja lopuksi: peukkuja kaikille jännääjille ja testaatkaa jo te päivänne ylittäneet! Miten te oikein maltatte?!? ;)
 
Taytynee kayda taalla vahan useammin kun meinasi salasana unohtua.

Joo on tosiaan kaynnit jaanyt vahiin. Meinaan heittaa jo kirveen kaivoon ja lopettaa koko homman ja aloittaa laihiksen ja sitten vasta takaisin yrittamaan. Menkoista ei ole tietoa. Nyt vain alavatsassa tuntuu painetta. Mulla on ollu tosi paha yska ja nyt kahtena vikana paivana yskiessa alavatsassa tuntuu oikein kunnolla. Olen tassa testannut kaks negaa.

Ma en ole kertonut kenellekaan meidan suunnitelmista. Tosin kaikki tietaa, etta mulla on ihan hirvee vauvakuume. Kuten kaikki muutkin sanoo: taa palsta rules!

Sharonalle ja Rosehipille tsemppia! Tervetuloa uusille!
 
Täällä alkoi menkat tänään joten mulle voi merkitä kp 1/27-32. Vähän harmittaa mutta ei voi mitään. Menkatkin alkoi muutaman päivän aiemmin kuin olin odottanut. Vähän ruvennut kierrot heittelemään heitot viikon sisällä kuitenkin onneks.
 
O'Ou.

Täällä kello on 5:39 ja heräsin just pakkaamaan viimeiset tavarat, parin tunnin päästä pitää lähteä kentälle. Eilen pupuiltiin illalla, ja sen jälkeen illalla ja nyt aamulla vessapaperiin jäi hitunen vaaleanpunaista.
Täti se sieltä vissiin on tulossa, perkeleeeeeeee! (anteeksi).
Kaikista mahdollisista päivistä piti sitten just nyt! Uskomatonta mikä tuuri mulla on!
---> kahvia.
 


Sharona..............28..........kp 1/28-40.............yk 4
Toivo79...............29..........kp 2/27-32.............yk 2
Hallama80...........28..........kp 4/30.................yk 1
Vadelmaunelma.29 .........kp 14/25-26............yk 16
delfis...................29.........kp 18/30-36........... yk 5
maikkis123..........28.........kp 19/25-26.......... yk 4 (km 09/08)
Gilmore...............29..........kp 19/30-35............yk 15
Piki80.................28..........kp 22/27-28............yk 3 (km 10/08 jlk)
Rosehip..............29..........kp 29/28................ yk 1
Lupu...................29..........kp 29/26-28...........n.1v
Ada.....................29..........kp 29/24-30..........5/07
Nasuli08.............28..........kp 30/28-31.......... .yk 5
Sun Rise..............28 .........kp 34/35................yk 1 (km 10/08 jlk)
Citrus..................29..........kp 36/?..................yk 9
JoJo79................29..........kp 65/37...........yk 5
Piglet..................30..........kp 79/29.................yk 12 (km 10/07 jlk)




Taustalla:

Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79..............28
Kevätesikko........29
Unico..................29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30
salome



Plussanneet:

Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008

 
äh voi harmi sharona ja toivo79... :hug:

jojo :wave: kiva kuulla sustakin!

vadelmaunelma :hug: älä yhtään pyytele anteeksi että purat huonojakin fiiliksiä täällä, se kuuluu tähän hommaan ja kaikkihan me tehdään sitä. luin illalla sun kirjotuksen ja se jäi pyörimään mieleen, tuli uneenkin... älä mieti mitä ihmiset sinusta/teistä ajattelevat, siitä tulee vain turhaa stressiä kaiken muun päälle. aina löytyy urpoja, joilla on mielipide siitä miten elämä pitäisi elää ja jos he itse ovat saaneet kaiken haluamansa kultatarjottimella, heillä voi olla kuvitelma että kaikille muillekin käy niin. pitäkööt itsensä sellaiset tyypit. pahan paikan tullen voit aina töksäyttää takaisin, jos joku tulee tilannettasi kommentoimaan. toivottavasti sinulla ja miehelläsi on ihmisiä joille voitte avautua, ettette vain keskenänne asiaa pui. muista myös hemmotella välillä itseäsi (sekä toisianne), kaikkien vaikeuksien keskellä olet jaksanut ja vielä tulet sen ihanimman palkinnon pitkästä odottamisesta saamaan. voi jospa vain olisi joku kristallipallo, josta näkisi tulevaan ja voisi olla varma että vielä onnistuminenkin tulee... mä kuitenkin uskon vahvasti siihen, toivottavasti pian tärppää, ja vaikka menisikin vielä tovi niin kyllä te lapsen saatte. älä menetä toivoa!
 
Voi ei sharona ja toivo! Oon tosi pahoillani. :( :hug:

Vadelmaunelma, ootko ajatellut koskaan meneväsi juttelemaan noista ajatuksista jonnekin ammattilaiselle? Se, että saa kertoa asioista jollekin ihan ulkopuoliselle voi helpottaa tilannetta omassa päässä ja ehkä myös poistaa tiettyjä paineita parisuhteesta. Eihän se mikään lääke lapsettomuuteen ole, mutta juttukerta silloin tällöin saattaisi helpottaa omaa oloa. Tosi hyvä kuitenkin, että purat ajatuksia ainakin tänne, niitä ei missään nimessä kannata jättää muhimaan omaan päähän, koska se vaan lisää ahdistusta, stressiä, masennusta ja vaikka mitä. Halaus sullekin!

Itse jännäilen täällä edelleen. Olin aamulla tuntevinani, että menkat alkavat, mutta eivät alkaneetkaan vielä. Yöllä valvoin kahdesta neljään pyöritellen päässä kaikkia ajatuksia, joita ei tosiaan tarttis miettiä keskellä yötä. Huomenna testaan, jos tarvii!

Käytättekö/luetteko muuten muita vauvapalstoja? Mä oon tykästynyt tähän kaksplussaan kovasti ja tää on ainoa johon oon alkanut kirjoitella. Satunnaisesti sitten olen eksynyt lähinnä googlen hakutulosten perusteella muille palstoille, mutta muualle en vielä ainakaan kirjoittele.
 
Sharonalle ja Toivolle :hug: . Se on niin inhaa pettyä jos on jo ehtinyt toiveita elätellä...

Vadelmaunelma, tiedän että tää on ehkä ärsyttävintä mitä kukaan koskaan voi ikinä sanoa, mutta mä tiedän JUST mitä sä aattelet. No okei, en ehkä ihan just, mutta kuulosti niin tutulta tuo kirjotus. Mä kävin tossa loppuvuodesta tän asian kanssa ihan hirveän kriisin läpi (kuten ehkä jotkun muistaa mun ainaisista tuska-ahdistusviesteistä), ja olin tosi vereslihalla sen tosiasian kanssa että lapsettomuus on ihan tosiasia. Se sattuu, kun on pakko hyväksyä se tosiasia, että sitä biologista lasta ei kaikille ikinä, ikinä, millään konstilla tule - ja että on täysin mahdollista ja hetki hetkellä enemmän todennäköistä, että me olemme yksi niistä lapsettomista pariskunnista. Siinä ahdistuksessa melkeinpä enemmän satuttaa sinällään hyväntahtoiset vakuuttelut siitä, että kyllä teillekin varmasti tulee vielä oma käärö. Ei tule varmasti. Sehän siinä on, kun mikään ei ole varmaa ja mistään ei saa takuita. Yhtä lailla tässä voi mennä viisi vuotta ilman mitään tulosta.

Nyt mulla on menossa ehkä vähän seesteisempi kausi, oon ainakin jollain tavalla hyväksyny sen ettei lasta luomusti meille tule, ja nyt on sitten vielä saatava itsensä kanssa selväksi suhtautuminen näihin hoitoihin. Jos joku luulee ovistikuttelun tai lämpöjen seurailun tekevän vauvanteosta stressaavaa, niin voi pojat, arvatkaapa uudestaan. Luulisin, että jollakin asteikolla saatan olla lievästi masentunutkin (no hei, eikö tässä syytäkin ole), vähän tuntuu että tässä vaan odotellaan, kaikki on samantekevää, kun lasketaan päiviä seuraavaan polikäyntiin ja odotetaan uutta pettymystä. Välillä sitä miettii että miten sitä kestää. Ja sitten sitä muistaa, että eipä siinä vaihtoehtoja juuri ole. Mitäs sitten jos ei kestä, yhtä lailla sitä lapseton on silloinkin. Siinähän sitä ollaan, kestämäti.

Toivon ihan kauheasti että teille löytyis hoidoista apu, Vadelmaunelma!
 
Kiva et löytyy muitakin ketä wii fitillä pelaa. Niin just et siin on tommonen syy. Mä kun heti luulin epäilin et meneekö siinä joku sähkövirta läpi kun seisoo ja se mittaa, mut taitaa se sitten toimia tyyliin niin kun vaakaet kattoo vaan sen mistä kohen painaa :)

Täällä parikaveria tietää siitä et yritys on päällä ja kuuli ne myös tauosta, nooh nyt en tiiä kerronko et tauko on ohitse vai en. Ainakaan tällä hetkellä ei huvita puhua asiasta. Jotenkin niin epäonnistunut olo. Tietysti jos kysyvät niin sitten kerron mut en ota ite puheeksi, toinen on saanut jo sillä välin muksun kun me on yritetty ja alkoivat reilusti myöhemmin. Ei sillä ihana muksu se on :D mut ei hirveesti tee mieli kuormittaa kamua näillä jutuilla. Äiti ei tiedä, mut kyselee se aina kovasti et millon tulis. Sille oon miettinyt jos hirveesti tossa vielä kysyy et tuumais vaan et älä kysele kun ei tiiä tuleeko koskaan et sen ja sen aikaa on tehty ja ei kuulu, et anna olla. Mut saa nähdä mihin se ajatus menee ja kestääkö hermo kyselyjä...

Vadelmaunelma: :hug: Ja tuttu on tunne...

Sharona: Harminpaikka :hug:
toivo :hug:
Gilmore: Onnea matkaan!!!

Täällä mahaa särkee ja ketuttaaa... Vaikka ei ees mitään toivoa pitäs tässä vaiheessa periaatteessa olla :(:) Nooh ei muuta kun hakea siitä liikunnasta sisältöä ja kokeilemalla uutta ehkä sitten joskus on muutakin.
 
Tais olla väärä hälyytys ne menkat... tuli vaan vähän tuhrua muttei enempää. Mahaa juilii kuitenkin koko ajan menkkamaisesti, että odottelen niitä alkavaksi. Rinnat on myös arat. En kuitenkaan vielä pariin päivään aio testata vaan seuraan tilannetta että alkaako menkat.
 
Iltaa neidit, ja terveisiä Prahasta! Ihanaa ruokaa ja kiva kaupunki, mutta pirun kylmä. :)

joo, tänne se täti rysäytti oikein kunnolla, mutta hassuinta on se, että normaalisti mulla ei ole mitään menkkatuntemuksia ennen, vasta itse ekana päivänä, ja kestää siis sen yhden päivän vaan. Nyt oli ne juilinnat siis jo viikko (?) sitten, ja nyt kun vuotaa, niin ei mitään!
Tosi outoa, miten kaikki menee ihan myllinmallin tässä kuumeilessa. Kaikki oireet mitä ei ennen ole ollut, on ilmestyneet, ja ne vanhat "varmat merkit" on kadonneet tai muuttaneet täysin ilmestymisajankohtaansa. Sama pätee kiertoihin, ennen 28pvää muuttui yrittämisen alussa -40 -37 ja nyt 31pvää! Kummallista. Ja pitikin kirjoitella, että kunhan ei tule just kun lähdetään romanttiselle viikonloppumatkalla... Hahahaha :LOL:

Aikamoinen munkki!

toivo79 Ihanaa, toivotaan nyt parasta!
ja rosehip tule heti raportoimaan kun teet testin! En malttais odottaa!!!

Tulispa nyt paljon plussia tänne miedänkin pinoon. =) B)

Kiitos teille ihanat taas tsemppauksesta ja myötäelämisestä. :hug:
Käytiin äsken panimoravintolassa syömässä ja juomassa vähän olutta, nyt olenkin sitten valmis tuutilullaa!
 
Oi kun ootte paljon kirjoittaneet! En vielä ehdi lukemaan, mutta tulin vaan kertomaan että nyt jännittää! Nimittäin ekaa kertaa yrityksen aikana voi sanoa menkkojen olevan myöhässä... Oon aina ovistestiplussasta pystynyt päättelemään, milloin täti tulee, mutta nyt ei ole vielä tullut, vaikka ajattelin, että viimeistään keskiviikkona sitten... Viikonloppuna lienee pakko testata - en ole halunnut testata työaamuina, joten olen sinnitellyt vaikka vaikeaa tekeekin!

Palaan myöhemmin lukemaan, mitä tänne on raapustettu, mutta nyt toivotan kaikille hyvää viikonloppua!
 
Sharonalle :hug: tädistä.

Citruksella, toivolla ja rosehipillä on jännät paikat! peukut ja varpaat pystyyn, että olisi tärpännyt!

vadelmaunelmalle ja gilmorelle :hug:

ON: piti käydä kattomassa niitä viime kierrossa kirjattuja oireita, ja tämän kierron oireet samoilla päivillä on oikeastaan ihan samat... eli menkkajomotuksia, naama kukkii, rinnat ehkä vähän arat, aamulla vähän huonoa oloa, valkkari muuttunut kellertäväksi. toisaalta lämmöt oli aamulla ylhäällä, mutta ei yhden päivän perusteella niistä voi vielä sanoa mitään. aika lailla sellainen olo, että eiköhän ne menkat sieltä ala. taas. :/
 
Oon täällä ihan ymmyrkäisenä, pihalla kuin lintulauta. Mä en nyt vieläkään oikein usko tätä todeksi, mutta testasin siis tuossa joku aika sitten mammaksin herkällä testillä ja tikkuun ilmestyi saman tien 2 viivaa. :eek: :eek: :eek: Testiviiva ei ole ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin, ihan selkeitä molemmat, vaikka en testannutkaan aamun ekasta pissasta. Nuo on kai niitä tosi herkkiä testejä, jotka erottaa ihan pienetkin muutokset hormonitasapainossa, joten mä pelkään että tuo testin tulos on epäkelpo. Testaan iltapäivällä uusiksi, haen apteekista jonkun oikean testin. Onko suosituksia? :eek: :eek: :eek: Nimim. ikuinen skeptikko

Tässä vielä kuva testistä: http://www.aijaa.com/v.php?i=3347219.jpg
 
rosehip, kyllä mä tuon ihan selväksi plussaksi tulkitsen :D Yleensä ne epäkelvot tulokset on haamuja, viivanpaikkoja jne, toi on kyllä niin selvä plussa... Onnea! :heart:

Apteekin omia on kehuttu, eivät ole "liian" herkkiä, eikä niihin tule viivanpaikkoja.
 
Roseship kyl tuon plussaksi tulkitsen. Onnea! :heart: Oliko sulla jotain oireita?

Mulla ei ole ollut mitään erityisiä oireita. Pientä mahan nipistelyä on. En ole vielä testannut. Aamuisin on ollut kiire lähteä töihin, niin ei ole paljon testien tekemistä miettiä. Saa nähdä joko viikonloppuna pitäis testata.
 
Okei, mä haen iltapäivällä vielä tuollaisen apteekin oman testin. Sitä ennen mä en uskalla juhlia, mutta varovainen kiitos onnitteluista maikkis ja nasuli. :)

Nasuli, mulla ei oo ollut mitään muita oireita kuin rintojen kipuilu. Sitä on jatkunut nyt pari viikkoa yhteen soittoon, kun yleensä menkkojen alkua ennakoivana sitä on ehkä pari-kolme päivää. Mun rinnat on siis pienet ja yleensä pystyn olemaan liiveittä ihan helposti (paitsi jumpassa/tanssitunneilla jne), mutta nyt ei pysty oikein edes kävelemään normaalisti, kun kaikki pienetkin tärähdykset tuntuu niin voimakkaina. Mitään nipistelyjä, nippailuja, pahoinvointia, väsymystä tms. ei oo ollut. Senkin takia oon skeptinen tuon "plussan" suhteen, kai sen pitäisi jossain tuntua?
 
Rosehip, ihan selkeä plussahan tuo on, oli testi mikä hyvänsä! Eli onnea kovasti, tervetuloa odotuspuolelle! :heart: :D Jos vielä kuitenkin epäröit niin hae se Apteekin oma testi, se on ainakin luotettava. Mut ehkä kannattaa odotella aamuun niin saat kunnon viivat. (aika muhkeathan noi tämänpäiväisetkin kyllä ovat)

Oireita ei kannata huhuilla, eiköhän ne sieltä vielä tule :) Mulla ei alussa ollut kuin kipeät tissit ja menkkajuilintaa mahassa, joskus viikolla 7 alkoi kamala kuvotus ja vatsan turvottelu.

Nyt lisää plussia tähän pinoon! Kovasti odottelen teitä vielä tuolla!
:heart: Kvartti
 

Yhteistyössä