Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

JoJo, jos se plussaa näyttää niin kyllä se silloin plussa on. :heart: Onnea paljon! :flower:

Jos vielä haluat apteekin testillä testata, niin mäkin suosittelen tuota Apteekin omaa testiä. Edullinen ja luotettava!

JoJo: Onnea! Laitoin sulle yv:tä, saitkohan sen?!? Menkkamaiset tuntemukset on käsittääkseni ihan normaaleja.

Salome: :'( :hug: Miten meillä voi olla näin huonoa tuuria?!? En oikeasti käsitä :( . Vaikka meilläkin lääkäri on aina kamalan toiveikas, niin itse olen kovin pessimistinen. En tiedä, uskaltaisinko iloita koko raskaudesta lainkaan vaan helpottaisiko huoli vasta sitten, kun vauva on kotona. Surullista tämäkin. Toiset tuntuu olevan vailla minkäänlaista huolta. Itseä ärsyttää nuo kaksi kemiallista raskautta, koska periaatteessa tiedän, miltä mun keho tuntuu kun raskaus alkaa...Eli nyt jos samoja oireita ei tuukaan...En kohta kestä, koska tätä yritystä on pian takana jo 20 kiertoa!!! Loppukesästä tulee jo se kaksi vuotta...Jos ois heti tärpännyt - niin kuin "kaikilla muilla aina käy" - niin vauva ois syntynyt jo kevä-kesällä 2008....Mutta miksipä mulla nyt sellaista tuuria voisi olla! Pelkkää epäonnea koko perheellistymisyritys.

PS: Uusille tervetuloa! Ettehän pelästy sitten mun viestejä, sillä ne voi olla negatiivisia ja pessimistisiä. Mut näin se ainakin on mulla tää lapsettomuus ja hoidot on tehnyt että katkeruus, ahdistus ja paniikki, epätoivo ja tuskaisuus ovat elämän sävy ja pelko ikuisesta lapsettomuudesta hakkaa takaraivossa.

JoJo Onnea taltakin suunnalta! :flower: Mulla oli just plussauksen aikaan kans valilla koviaki menkkakramppeja, niinku testia edeltavana iltana tanne kirjoitinki. Panikoin ja valitin, etta se tati sielta on tulossa. Menkkakivut jatkuu edelleen mutta on ne vahan erilaisia kun normaalit. Tosi selkeeta sepostusta! :LOL:

Vadelmaunelma pidetaan peukkuja teille! :heart:

Ma tassa viela hetken hengailen teidan kanssa, kun osa musta ei vielakaan kasita tata asiaa ja jonkin aikaa teidan kanssa on taalla tullu roikuttua :LOL:

Vadelmaunelma tuttuja tunteita noi... pelko ikuisesta lapsettomuudesta tuntuu mullakin aina välillä tosi vahvana.. tulee kans elokuulla 2vuotta siitä kun pillerit lopetin, hieman pelokkaan sekaisissa jännityksen tunteissa, että mitäs sitten kun tärppääkin.. Muutama tuttava kun on tullut heti ekalla yrittämällä raskaaksi, niin sitä kuvitteli, että jos itsellekin se olisi niin helppoa.. Mutta eihän se sitä tosiaankaan ole ollut, pelko ja jännitys muuttuikin sitten myöhemmin, mitä jos ei koskaan tärppääkään...

maikkis123......29.........kp 2/24-26...........yk 8 (km 09/08)
Hallama80.......28.........kp 10/30................yk 3
Murmelin........ 29........ kp 13/28-38........... yk 3 (km 1/2009)
Hille79.............29.........kp 15/28-34...........yk 7
vadelmaunelma..30......kp 16/25-26...........yk 19
Toivo79...........29.........kp 22/27-32
Gilmore............29..........kp 23/30-35...........yk 17
teetee.............29..........kp 24/31-39...........yk 5
päpsy78........ 30..........kp 26/29-33............ yk. 1
Cladoceran.....29..........kp 29/37-42............yk 3
salome............28.........kp 36/33-37............yk 4 (km 12/08)

Taustalla:

Sharona.............28
Kaapo80.............28
Sun Rise.............28
Ada.....................29
Unico..................29
Lupu...................29
Minna77.............31
Piglet..................30
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30

Plussanneet:

Lilla My (yk 14) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009

Onnea JoJolle :heart:

Tervetuloa päpsy ja murmelin :wave:

Tarkastettahan kaikki omat kp:nne, en nyt takaa että kaikki meni oikein. Entä Salome, mikä on sun tilanne on? Pahoittelut tapahtuneesta :'(

t. voipunut ja yrittämiseen väsynyt maikkis

Onnea JoJo!! :heart: ja tervetuloa uudet!

Maikkis Mulla kp:t tässä kierrossa noudattelee päivämäärää, eli nyt menossa kp 29. Auringonpaistetta ja jaksamista odotteluun!

Osaatteko joku kertoa, mitä tuollaiset riuhtaisut ja painavien esineiden nostelut vaikuttaa heti raskauden alettua? Ajan tässä omanapaisesti takaa sitä, että jos ja kun ovis oli to (kp 26), niin mahdollinen tärpännyt raskaus näkyy vasta noin kp 40...

Tämä taas aiheuttaa harmaita hiuksia, sillä olen lähdössä juuri tuolloin hiihtovaellukselle, jossa selkään nosteltavaksi tulee pääsiäisen ajaksi painava rinkka ja ehkä siihen perään vielä ahkio. Tämä siis juuri silloin kun testissä vois tärpätä tai silloin kun täti tulee (mikä sekään ei ole kiva ajatus).

Tämä on hiukan ongelmallinen yhtälö, etenkin jos nuo fyysiset ponnistukset aiheuttavat riskin alkion kehittymiselle.... :/ En oo oikein löytänyt vastausta mistään ja ajattelin jos jollain olis mutua parempaa tietoa.

Cladoceran mun tietojeni mukaan fyysiset ponnistukset ei niin alkuvaiheessa aiheuta mitään vaaraa alkion kehittymiselle. Kohtu on niin paksu elin ja kiinnittynyt alkio niin hyvin siellä suojassa, että ei pitäisi kyllä vaikuttaa mitään!! Näin mä jostain joskus olen lukenut.

Kiitos päivittelystä Maikkis ihan kohdallaan on mun tietoni :)

Maikkis, :hug:

JoJo79: :flower: Onnea paljon :)

Vadelmaunelma: Tsemppiä ja toivoa sinne!!! Jaksuja!!!

Delfis, hengaile pois ;) kivä kuulla aina tuntemuksista, niin saa ite kehitellä kaikkea :)

Täällä tiputtelu jatkuu arghh just mietin et olisko yhdenkäden sormilla laskettavissa päivät et ei oo tipputellu, hyvin ärsyttävää :kieh: nyt on kuitenkin loppukierto jo käsillä (kait) ja nyt taas viikko menny ettei oo peitot heilunut, oletettavan oviksen aikaan kyllä heilu, mut ärsyttävää sotkemista koko ajan kun pitää kattoo. Ei onistu niin extempore kun ilman tota tiputtelua. Kyllähän täälläkin epäilyttää et mitä jos ei koskaan tärppääkkkään. Ahdistaa. Mut mut jotain minusta hyvää :) mä sain lähtöpassit sairaalan polilta työterveyteen, nyt voin hyvillä mielin odottaa et sais lähetteen sinne tutkimuksiin ja sit ei tulis sanomista polilla :) tosin enää ei pitäs olla mitään miksi tulis mut skeptinen on. Nyt vaan kielipitkällä odotan aikaan sinne et kattovat mikä siellä kohdussa on. Mietin vaan et voisko sinne soittaa, kyllä mulle numerot annettiin, niin haluais eteen päin ja joo oikeesti ärsyttää tää ainainen tiputtelu joka nyt on pahempana kun sillon ennen kun kävin lääkärissä ja laittos jonoon. plääh, anteeksi tämä ikuinen valitus huoh pelottaa vaan tuleva et entäs jos ei

Plussa tuulia kaikille!

Kiitos kaikille onnitteluista. Kiitos Vadelmaunelmalle YVsta ja vastasinkin.

Ei tata voi oikein uskoa. Vahan samoilla linjoilla kuin Delfis

Taytyy sanoa teille kaikille ja eritoten pitkaan yrittaneille, etta jos me onnistuttiin niin kylla tekin! :hug: Vaikka meilla oli "vasta" YK6 niin siina meni 10 kk. Niin pitkat ja epasaannolliset kierrot, ja tata miljoona kertaa mainittua ylipainoakin loytyy. Tuntuu, etta meilla ois ollu kaikista huonoimmat saumat tassa ketjussa teidan juttuja lukiessa.

Oikein paljon tsemppia yrittamiseen ja toivottavasti sielta plussat tulee kaikille.

jojo onnea plussasta!

murmelin tervetuloa!

maikkis :hug: sullekin. ei oo kivaa tää jatkuva pettyminen, mut pakko vaan jaksaa. täällä siis kp 4 ja kierron pituudeksi voisi laittaa 33.

vadelmaunelma, joo tässä on menty jo kaikkien todennäköisyyksien tuolle puolen. totta puhuen en edes odota sitä plussaa, koska se ei todellakaan tuo mitään muuta kuin kasvavan paniikin. odotan sitä että pääsisin joskus edes varhaisultraan kuulemaan sydämen sykkeen, sinne asti en ole koskaan päässyt. päässä soi lääkärin sanat että kaksi keskenmenoa on 'vain huonoa tuuria', en usko sitäkään. se on kuitenkin aika harvinaista, ja todennäköisyys kolmanteen on aika suuri. luulen että niitä on minulle vielä luvassa, toinen asia on sitten kuinka paljon niitä jaksaa yksi ihminen kokea. hoitojen suhteen olen skeptinen juuri siksi, että mitä jos vaikka saataisiinkin raskaus siten alkamaan, keskenmeno olisi vaan liian suuri pettymys kaiken sen jälkeen. enkä jaksa uskoa että kuuluttaisiin siihen 80% joka saa avun hoidoista. mut hei, sullahan on piinapäivät meneillään... kerro tuntemuksista! toivon sydämestäni, että siellä on solut kohdanneet toisensa ja tarraa tiukasti kiinni.

ensi viikolla menen gynelle, ja pyydän lähetteet niihin ekoihin tutkimuksiin. tästä se lähtee. ajattelin jossain vaiheessa josko perustais oman pinon tuonne lapsettomuuspuolelle, vaikka 'lähes kolmekymppiset lapsettomat' tms. odotuksen odottajissa on niin paljon väkeä, etten sinne oikein uskaltaudu. mutta en ehkä ihan vielä ole valmis sinne puolelle siirtymään, jos nyt tän kevään täällä vielä roikkuis. askel kerrallaan.

maikkis123......29.........kp 3/24-26...........yk 8 (km 09/08)
salome............28.........kp 4/33................yk 4 (km 12/08)
Hallama80.......28.........kp 11/30................yk 3
Murmelin........ 29........ kp 14/28-38........... yk 3 (km 1/2009)
Hille79.............29.........kp 16/28-34...........yk 7
vadelmaunelma..30......kp 17/25-26...........yk 19
Toivo79...........29.........kp 23/27-32
Gilmore............29..........kp 24/30-35...........yk 17
teetee.............29..........kp 25/31-39...........yk 5
päpsy78........ 30..........kp 27/29-33............ yk 1
Cladoceran.....29..........kp 30/37-42............yk 3

Taustalla:

Sharona.............28
Kaapo80.............28
Sun Rise.............28
Ada.....................29
Unico..................29
Lupu...................29
Minna77.............31
Piglet..................30
Janis...................30
Hammy...............28
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30

Plussanneet:

Lilla My (yk 14) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009

Tänään kp 27, lähestyy kovaa vauhtia tuo kierron loppu. Saa nähdä, alkaako vai ei... Toivottavasti ei. Mahaa nipistelee sillai kummasti ja tänään ilmaantui huuleen herppesrakkula. Ai kuinka ihanaa :( Mä sit niin tykkään noista, aaargh :(

niin unohtuikin sanoa, tervetuloa joukkoon päpsy! vaikka kyllä nyt kuulostaa siltä, että pikavisiitiksi jää, nimittäin huuliherpes on monilla raskausoireena. ainakin näin olen kuullut. kärsin itsekin tuosta vaivasta aina silloin kun on flunssa iskemässä tai kauhea stressi päällä. ihme ja kumma koko kuumeiluaikana ei ole vaivaa ilmennyt (kopkopkop), olisin kyllä heti tulkitsemassa raskausoireeksi jos niin kävisi. :kieh:

maikkis, mulla nyt yk 4 vaikka kivemmalta tuo kolmonen näyttää... yhteensä kiertoja onkin sitten kertynyt jo 12 :eek: hurjalta kuulostaa.

oon päättänyt vakaasti, etten vaivu masennukseen tämän asian takia. piru vie, jos jostain pidän kiinni niin mielenterveydestäni. koko ajan tuntuu kuin joku olisi vetämässä pinnan alle pimeyteen, mutta minähän räpiköin pinnalla vaikka sitten apinan raivolla. ajoittain tuntuu ihan helpoltakin olla ajattelematta asiaa, mutta sitten on niitä tilanteita joissa sitä ei vaan pääse pakoon. joka tuutista tuntuu työntyvän kaikkea raskauteen ja vauvoihin liittyvää, telkkarista, mainoksista, kavereiden jutuista, sukulaisilta, kahvipöytäkeskusteluista ja milloin mistäkin. ei auta että itse pystyy pitämään ajatukset kurissa, kun jostain se työnnetään naamalle joka tapauksessa. viimeisin on tämä työkaveri, jonka kanssa olen tekemisissä joka päivä ja jonka raskaus alkaa näkyä. en kestä, olen niin kateellinen. tuntuu että se on kuin märkä rätti vasten kasvojani, joka ikinen päivä. huoh, tätä valitusvirttä piisaisi vaikka loputtomiin... pitäis varmaan taas pitää palstataukoa, ei itseni vaan teidän takia. josko tännekin puhaltaisi sen myötä positiivinen tuulahdus, siis ihan kirjaimellisesti.

Jep, Salome, korjasin yk:t. Mullakin siis jo menossa yhteensä kertoja 15, parempi tosiaan ettei niitä mieti... Noin suuri luku johtuu osin kiertojen lyhyydestä, vaikka onhan sitä yritystäkin jo hetki takana.

Soittelin tossa gynelle, kun sitä tiputteluvuotoa on ollut niistä lugesteroneista huolimatta. Gyne oli sitä mieltä, että syön nyt vielä sen reseptin loppuun, kun ei niistä mitään haittaakaan ole. No ei varmasti, mutta kun ei niistä ole hyötyäkään... No, toukokuuta odotellessa, jolloin sitten aloitetaan tarkemmat tutkimukset kun ei ole tärpännyt (kyllä, ei turhaa optimismia täälläkään). Surffailin taas vaihteeksi netissä, ja jossain lääkärin kysy-vastaa palstalla todettiin, että kun on lyhyt kierto ja tiputteluvuotoja, niin ne voi johtua munarakkulan kehityshäröstä josta syntyy myös huono keltarauhanen. Kysyjälle todettiin että terolut on hyvä lääke, mutta lugesteron liian heikko. Eli mä olen siis taas vaihteeksi diagnosoinut itseni :whistle: ;)

Olipa taas omaa napaa viesti, pahoittelut.

salome Mulla on semmoinen olo, että mä notkun täällä vielä pitkään, ennen kuin mitään tapahtuu. Olen kavereita sivusta katsellut, kun kaikilla on raskauksien kanssa ollut vaikeuksia. Ajatellut, että sama kohtalo minullakin varmaan tule olemaan.

Herpeksestä olen kärsinyt ihan nuoresta saakka. Tulee silloin tällöin, aina kun on stressiä tai jotain muuta. Joskus tullut menkoistakin. En ole ajatellut, että raskaudesta johtuisi. Mutta tarviikin ruveta pitää peukkuja, että toi rupi on sitä :LOL:

Kiitos maikkis, mun kohdalla oli ainakin kp:t oikein.
En ole tässä kierrossa sitten tosiaan niitä ovistikkuja käytellyt. Ajattelin säästää ne myöhemmäksi ja rauhoittaa tilanteen.
Olin viikonloppuna sitten oikein lapsiperheiden piirittämänä ja kyllä se vähän kirpaisi, täytyy myöntää. Ihan rikki en sentään ollut, mutta kyllä sitä niin mielellään oman haluaisi!
Toivottavasti jo pian.

salome, jaksuja!
päpsy, peukkuja sinne!
maikkis, jaksuja ja toivottavasti niistä olis kumminkin jotain apuja.

täällä tippasee edelleen, saas nähdä joko hanat aukeaisi. sit kunne(pessimististä) aukeaa voisin mä tulla täyttämään tota lyhenevää päivitys listaa :D mut palataan siihen sitten :)

Plussa tuulia!

jaaha. epätoivo kasvaa, ja pitää ryhtyä epätoivoisin tekoihin :LOL: varasin itselleni ajan vyöhyketerapiaan, kun sitä näillä palstoillakin niin kehutaan, joten katotaan mitä sillä on tarjolla. minä, maailman järkevin ihminen... :ashamed: ;)

maikkis, vähän samaa olen miettinyt... mitäpä siinä menettää muuta kuin tietty rahansa. :LOL: ja varmaan tulee ihan hyvä olo ja mieli, ei haittais tässä ahdingossa. kerro sitten miltä tuntui, voipi olla että sorrun siihen itsekin. etenkin jos sulla tulee nyt tuloksekas kierto... :D tässähän jo greippimehua ja vadelmanlehtiteetä litkitään, eiköhän siihen soppaan yksi vyöhyketerapiakin sopis.

ps. korjasit mun yk:t tohon toiseen listaan... kiitti muuten ahkerasta listan päivittelystä!

ahaa, sitä ruvetaan vaativiksi :D mutta korjattu nyt myös uusimpaan. kai ;)

täällä myös greippimehu, helokit, kalaöljyt ja vitamiinit kehissä. ja sitten vielä vyöhyketerapia... toi vadelmanlehtitee onkin uusi, mihinkäs sen pitäisi tehota? kaikkea on siis kokeiltava paitsi kansantansseja ja omaa siskoa. eipä sillä että niistä tässä olisikaan apua. tai mistä sitä tietää! :LOL:

surffailessa sellaiselta sivulta kuin www.acuhieronta.fi muuten löytyi kohtuullisen tarkka kartta noista jalan pisteistä. tietty sitä piti kokeilla, ja ku niitä paineli, niin aika kipeitä paikkoja niissä kyllä on ;)

joskus taannoin höpisin täälläkin tuosta vadelmanlehdestä, tässä kopsua siitä viestistä:

onko kukaan muuten kuullut vadelmanlehden hyvää tekevästä voimasta...? tuli vaan mieleen, kun joskus kesällä englantilainen tuttu suositteli sitä jos on toiveita raskaaksitulemisesta. ajattelin tuolloin, että jaahas taas näitä hömpötyksiä ja annoin mennä toisesta korvasta ulos. marraskuussa sitten törmäsin luontaistuotekaupassa kuivattuihin vadelmanlehtiin, joista olen siitä asti keitellyt teetä joskus iltaisin. pikaisella googletuksella löytyi kaikenlaista hauskaa tietoa, kuten että sitä käytetään koirille ( :LOL: ) apuna synnytykseen ja valeraskauksien estämiseksi ja muutenkin hormoonitoiminnan tasapainottamiseen. ihmisillekin vadelmanlehtiteetä suositellaan muun muassa kohdun vahvistamiseen ja kuukautisvaivoihin. jossain oli maininta myös keskenmenojen ehkäisystä. en sitten tiedä onko tuossa mitään perää, mutta olen jatkanut sen juomista. tuskinpa tuosta mitään haittaakaan on, etenkin kun en sitä joka päivä juo enkä muutenkaan suuria määriä. tulipahan vain mieleen, kun en ole siihen tällä palstalla törmännyt että jos jollain on kiinnostusta tälläiseen 'höpöhöpöön' niin tässä muutama linkki. google kertoo lisää sekä suomeksi että englanniksi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_raspberry_leaf
http://www.pregnancy.com.au/raspberry_leaf.htm
http://jcrows.com/remarkableraspberry.html

nyt huomasin lapsettomuuspuolellakin jotain mainintaa tästä, eli kyllä se vaan on jatkettava sen litkun juomista... :D täytyykin tutkia noita karttoja ja painella jalkapohjat muussiksi, jos vielä varmuuden vuoksi jotenkin ovelasti sais miehenkin jalat hierottua sen huomaamatta. sodassa ja lapsenteossa kaikki keinot sallittuja vai miten se oli... "kulta, onks sun jalat väsyneet, mä voisin hieroa niitä..." :LOL:

Tosta greippimehusta täytyy sanoa sen verran, että mulla se hävitti ovislimat kokonaan!!! Eli ei toiminut niin kuin kait yleensä. Että se jäi sitten siihen yhteen kiertoon. Mutta vadelmateetä en olekaan kokeillut. Nyt syön vain kiltisti beroccaa ja foolihappoa - näin kehotettiin klinikalla. Ja käsitteääkseni esim. clomien kanssa ei saisikaan edes käyttää greippimehua. En muista kummin se nyt oli, mutta joko vahvaisti tai heikensi clomien vaikutusta. Hei ja Salomelle vielä voimahalit :hug: .

Mä olen kanssa kuullut, että joillain greippimehu kuivattaa paikkoja, ja että toisilla ei ole mitään vaikutusta. Viime kierrossa en juonut, ja oli niin kuivaa että, joten ajattelin nyt jatkaa harjoituksia greippimehulla. Katotaan miten käy. Mutta musta se yleensä on ollut ihan hyvää, mutta nyt se maistuu ihan p...ltä. Ehkä huonompi greippisato tai jotain? ;) Greippimehua ei tosiaan saa käyttää kaikkien lääkkeiden kanssa, se nimittäin voi vahvistaa lääkkeiden vaikutusta. Eli siinä suhteessa saa olla aika tarkkana.

Tossa beroccassahan on b-vitamiinia, joka sen yhden mun lukeman kirjan mukaan auttaa mm. luteaalivaiheen ongelmiin, sekä myös PMS-vaivoihin, johon kuulemma jotkut gynetkin sitä suosittelee.

Eli löytyyhän näitä kikkoja... :)

:wave:
Mä olen kans kovin kiinnostunut tuosta vyöhyketerapiasta ja sitten luin kans jostain, että homeopatialla on saatu hyviä tuloksia lapsettomuuden hoidossa. Homeopatiaa mä voisin vaikka kokeillakin, täälläpäin asustelee nimittäin yks aika hyviä kehuja saanut homeopaatti. Km:n jälkeen kyselinkin, että voisiko olla apuja lapsettomuuteen ja keskenmenoihin, niin hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että saattaisi vaikka ollakin. Se aika vaan jäi sitten vielä varaamatta..

Berocca Plussaa oon popsinu jo monta kuukautta, nyt oon vallan jättäny pois karkit ja sokerit, nekin saattaa kai olla esteenä raskautumiselle, ja buranaa en syö enää ollenkaan, kun luin jostain, että se saattaa estää ovulaation tapahtumisen.. Kaikki aseet vaan käyttöön mitä löytyy :D

Yhteistyössä