Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

kaapo, tuohan olisi mitä mahtavin lahja! toivottavasti toteutuu. ehkä itsekin uskaltaisin toivoa samaa, olisi vielä kaksi vuotta tehokasta peliaikaa... :LOL: vaikka enpä ole enää aikoihin uskaltanut mitään aikarajoja asettaa, kaikki on moneen kertaan jo ohitettu.

maikkis, äläs nyt, kaikki on vielä mahdollista. itse olen yrittänyt nauttia näistä piinapäivistä, kun suurin osa kiertoa menee niin tylsissä merkeissä niin onpa edes hetken jotain ihanaa spekuloitavaa. mutta täällä ihan sama fiilis, ei yhtään raskaana oleva. ei niin minkään maailman nippailuja tai paleluja. km:n jälkeisistä kierroista tuttu tissikipu on kyllä, mutta viimeksihän se jo paljastui ihan vaan pms-oireeksi.

ajattelin olla tyhmä ja testata keskiviikkona herkällä testillä (jotka mies piilotti ja minä löysin sattumalta... :D ). osaanpa sitten henkisesti valmistautua perjantaina tädin tuloon, jotenkin ehdin aina viimeisinä piinapäivinä kohota pilvilinnoihin haaveilemaan ja sitten tullaan alas ja kovaa. voitte siis jo arvata että keskiviikkoaamuna lähetän paniikkiviestejä siitä viivanpaikasta, jonka niihin herkkiin liuskoihin aina saan. ja kun sehän ei tarkoita sitten yhtikäs mitään. en vaan raaski roskiinkaan niitä heittää (tai kerran jo ne heitin, mutta mies kävi hakemassa pois ja sanoi piilottavansa minulta), niin onhan ne käytettävä. B)
 
Salome kiitos tsemppailusta, samaa sinne päin :D Mulla on kanssa ollut toi tissikipu enemmänkin kuin tuttu vaiva, ja etenkin yhdessä kierrossa ne oli koko luteaalivaiheen kipeät ja turvonneet. Sain sitten kaverilta vinkin, että kofeiini aiheuttaa kipua rintoihin, ja että yhdessä kirjassa kehotetaan välttämään kahvia, teetä ja suklaata. Ja ainakin mulla viime kierrossa auttoi, tissit ei olleet yhtään niin kipeät! Lisäksi yritin välttää turhaa valkoisen sokerin ja jauhojen syömistä, en kuitenkaan mitenkään hysteerisesti, mutta jo se auttoi mulla siihen turvotukseen mitä normaalisti on loppukierrosta. Nyt on tullut sen verran kokouskahveja ja -pullia syötyä, että heti turvottaa niin vatsassa kuin rinnoissa...

muoks. ja yritän olla testaamatta kuin vasta joskus ensi viikolla. menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina, joten jos ainakin sen yli yrittäisi kestää. saa sitten nähdä miten käy :LOL:
 
Kaapo; tuossapa vasta ajatus! Mä täytin kans just reilu kk sitten 29... Ei olisi tässä niin paljoa "paineita" jos hyväksyisi suoraan tavoitteen omasta 30-vuotislahjanyytistä. Mahti-idea. :)

Joka tapauksessa itse kunkin täytynee yrittää pitää pää kylmänä ja olla odottamatta liikoja. Sitten voisi yllättyä positiivisesti. Joopa joo... mitenköhän onnistuisi? Meidän kun piti vaan odotella että "tulee kun on tullakseen". Onneksi en tunnu olevan kuumeineni ainoa... :)
 
Tervetuloa joukkoon Kaapo ja Cladoceran =)

Täällä on jo pettymyksestä lähes toivuttu. Harmittaa se, että nyt on enää yksi mahdollisuus saada vauva vielä tänä vuonna. Ehkäpä mäkin voisin siirtää sitä tavoitetta siihen kun täytän 30, johon on vielä melkein 1,5 vuotta aikaa. Tosin, alan olla sitä mieltä että tätä on ihan turha suunnitella kun ei siihen vauvantulo aikatauluun taida oikein itse pystyä vaikutamaan. Positiivista on nyt se että tämä kierto oli jo lähellä sitä entistä normaalia luomukiertoa mikä oli sen 30-32pv. Nyt siis päiviä oli 34. :)
Kyllä se tästä tytöt!
 
Täytyy heti pahoitella taas omaa napaa.... Joko tipun tosi korkealta ja kovaa tai sitten nyt on tärpänny! Yhdessäkään aiemmassa kierrossa ei näin paljoa ole oireita ollu ja jopa se paljonpuhuttu tissikipu on aivan erilaista. Äääh! Ei vain meinaa päivät kulua tarpeeksi nopeaan.......

Paljon ++++++++++++++ :whistle: ja tärppionnea koko ihanalle joukolle! :heart:
 
Voi delfis, toivottavasti ei tarvitse tipahtaa :D Milloin ajattelit testata? Ehkä Salome oli oikeassa siinä, että pitää edes jonkun meistä plussata. Onko Ehkä vähän ennustajan lahjoja ;)

Oma napa kipuaa pikkuhiljaa tikkaita alaspäin, ettei pudotus sitten viikonloppuna olisi ihan niin kova. Niin perusorireet ettei mitään rajaa. Lisäksi mies on vatsataudissa, joten eiköhän se kohta ole mullakin... :/
 
maikkis123 ajattelin testata viikonloppuna, jos malttaa sinne asti ja täti pysyy poissa... Niin kamalat fiilikset.... joka toinen minuutti olen täysin varma, että nyt ollaan onnistuttu ja sit joka toinen iskee epätoivo: ei me olla voitu onnistua, kun ei tähänkään mennessä vielä... tätikivut alkoi eilen illalla, muut oireet ennallaan. Hullukshan tässä tulee. Mut saa tädin tultua varmaan raahata johki pehmustettuun huoneeseen :LOL:
 
maikkis, pahan heitit... että kahvia pitäis vähentää, mitenkähän siihen pystyis. olen kyllä vähentänyt entisestä kahteen kuppiin päivässä, mutta niistä kahdesta tuntuu kovin vaikealta luopua. eihän töistäkään tulisi mitään. :D taidan tyytyä tissikipuun.

delfis, no niin nyt kuulostaa lupaavalta! et kai nyt tosiaan malta viikonloppuun asti pitää meitä piinassa...? testiä kehiin vaan. jos äitiini olen tullut, niin hyvinkin voi olla ennustajaeukon vikaa. hänhän sanoi katsoneensa minun silmistä joulukuussa että onkohan se meidän salome raskaana kun silmät noin kiiltävät ja tämä siis ennen kuin olin testiäkään tehnyt. tuon jälkeenhän olen tuijotellut silmiäni peilistä hyvin tarkkaan, mutta ongelma taitaa olla siinä että ainahan ne kiiltävät. tai ehkä huolestuttavampaa olisi jos silmiin muodostuisi sellainen mattapinta... :kieh: delfis, käys heti vilasemassa peilistä kuinka kiiltävät ne tänään on.

yksi tunnustus: minulla ei ole koskaan ollut varsinaista vauvakuumetta, vaikka raskaudesta olen haaveillut jo monen monta vuotta. kutsuisin sitä ennemmin lapsikuumeeksi, tai perhekuumeeksi. parikolmevuotiaiden ja etenkin kouluikäisten kanssa tulen oikein hyvin juttuun ja hekin tuntuvat poikkeuksetta pitävän minusta. vauvojen kanssa olen sitten vähän että 'apua mikä tää on ja mitä tällä tehdään'... :LOL: ei mulla siis mitään vauvoja vastaan tietenkään ole, ehkä se on vain kokemuksen puutetta. voin vaan kuvitella kuinka sormi suussa ja peukalo keskellä kämmentä olen sitten sen oman pienokaisen kanssa. jos ja jos ja jos.
 
Salome kiiltäähän ne. :D

Meillä on sellanen pieni naisten työyhteisö ja eilen tuli muutamia hassuja kommentteja...
- Ootko käyny solariumissa, kun kasvoissa noin hyvä väri? Näytät jotenki Freeshiltä!
- Onko sulla uudet push upit kun näyttää rinnat isommilta?
- Sähän hehkut ja näytät niin onnelliselta! Onko jotain tapahtunu?

Nämä kaikki kommentit vain eilisen päivän aikana! :LOL:
 
Vai silmien kiiltelyä :) Jaksatte kyllä olla ihania! Täytyy heti kiitää kattomaan, josko loistaminen ennustaisi myös ovulaatiota. Sitähän on kyllä tutkittu, että on annettu miesten haistella naisten paitoja ja miehet ovat sillä perusteella tunnistaaneet ovuloivat naiset eli ainakin jotain "hedelmällisyystuoksua" pitäisi ympäristöön erittää :LOL:

Salome: Kaikki menee just hyvin vauvan kanssa, usko pois...Ihan luonnostaan se yleensä tulee, usko mua. Ymmärrät varmaan kommentin, jos kaivat esille sulle jokin aika sitten lähettämäni viestin... ;)

Ja nyt omaa tilannetta: Meillä tänään hoitoneuvottelu. Luomuina siis mennään ja tilanne nytkin kuulemma oikein otollinen raskaudelle: limakalvo 13mm ja folleja 17mm ja 19mm. Lääkäri ehdotti, että tehtäisiin siksi IUI ja kun miehen tavarakin on niin primaa että...Vaikka itse epäilenkin tuota IUI -hoitoa, niin suostuin kuitenkin. Eli se ois jo tällä viikolla, jos testiin tulee LH-huippu viimeistään perjantaina aamusta! Nyt toivon totisesti, että tulee tai muuten pitää jatkaa kotiyrittämistä tämä kierto. Sain jo valmiiksi myös menopur ja pregnyl -reseptit eli piikkeihin + IUI -yhdistelmään siirryn, jos tästä ei tärppää...Kattelin just kalenteria ja sen mukaan, jos nyt tärppäisi, niin tulisi kaikkien aikojen joululahja!!!! Voi kun mä en niin mitään muuta toivoiskaan lahjaksi. Nyt on jo melkein syyllinen olo tästä toiveikkaasta olosta, kun kuitenkin joutuu taas pettymään...Huomaatteko, en edes uskalla enää toivoa ja haaveilla, kun pelkään että se johtaa ainakin epäonnistumiseen...
 
Nyt se sitten tapahtui! 7 kerta tuotti tulosta ja ½ tuntia sitten tehty selvä plussa! :heart:
Tunteet on sekavat. Itken, nauran, itken, nauran. Nyt koitan kovasti miettiä miten tämän "iskälle" kerron... :heart:
 
Delfis onnea plussasta!!! :flower: :heart: Ihanaa, että tuntemuksesi olivat just sitä, mitä uskoit niiden olevan ja että se näkyi susta vieläpä päällepäin, niin että työkaveritkin huomasivat! :D Mulle ei oo kukaan vielä sanonut mitään.. Taidan näyttää yhtä nuutuneelta kuin ennen raskauttakin. ;)

Iso kevätplussa myös kaikille muille!

 
kääk delfis! mahtavaa! onnea roppakaupalla :flower: :heart: piti tulla tänne heti katsomaan sun testitulokset vaikka olinkin ihan varma et nyt se on menoa. jes! tuohan on komea plussa.

sitten omat ei-niin-hauskat testitulokset: täysin väritön, erittäin tympeä ja tutuksi tullut viivanpaikka eli nega mikä nega. sitä on taas käännelty valossa ja yritetty tulkita pää alaspäin silmät sirrissä, ei se siitä haamuksi muutu. :| mut etiäpäin sano mummo lumessa. tänään siis mun laskujen mukaan dpo 12. pakkasin laukkuun kuukupin ja kilon särkylääkkeitä, ja jätin mielenosoituksellisesti aamuvitamiinin ottamatta... :LOL:

vadelmaunelma, kiitti! toivotaan et se menee näin. ja sulle tsemppiä luomukiertoon! mahtavaa että olet toiveikas, siitä ei pidä tuntea yhtään syyllisyyttä. se on inhimillistä, ja juuri se toivonkipinä pitää meidät tällä tiellä.
 
Delfis, onnea plussasta. Selvääkin selvempi se oli :) :heart:

Salomelle :hug: negasta.

Ihanaa Vadelmaunelma, että teillä näyttää noin hyvälle :) Toivottavasti saat sen o-plussan pian! Ja r-plussan kanssa ;)

Täällä alkoi tuhruilu, lugeista huolimatta :/ Aamulla kun kävin vessassa (ja anteeksi kuvaus), niin pönttöön tippui sen verran paljon verta, että luulin että menkat on alkaneet. Pyyhkiessä se oli kuitenkin ihan ruskeaa, ja loppui. Vähän vain ihmetyttää se, että yleensä mulla tuhruilu alkaa vähitelle, v-vuoto muuttuu pikkuhiljaa rusehtavaksi ja runsastuu, eikä tällä lailla yht'äkkiä. Tietenkin siinä tuli mieleen se, että voisikohan se johtua jostain muustakin, kun noi rinnatkin on arat, mutta kuten jo aiemmin todettu se on mulla myös ihan normi pms-oire. Muutenkin niitä pms-oireita riittää, on turvotusta, jomotusta ja näppyjä, ja ne on tähän asti pitäneet hyvin paikkaansa... Mutta on se kumma miten vielä näinkin pitkän yrityksen jälkeen sitä pystyy niitä toiveita elättelemään, eikö jo kaikkien näiden pettymysten jälkeen voisi pikku hiljaa oppia... Normisti menkat alkaisi sunnuntaina, mutta voi se nyt olla aiemminkin.
 
Onnea Delfis mojovasta plussasta, ei ole epäilystäkään! :D

Salomelle :hug: myös täältä. Ollaan kohtalotovereita...

Vadelmaunelma mahtavaa että olet saanut taas lisää toivoa ja jaksat taas puskea eteenpäin. Toivottavasti perjantaihin mennessä tapahtuu niin saatte hommaa eteenpäin. Kyllä tää on varmasti ollut kärsivällisyyskoulu, jos ei muuta. :)

Minä täällä ihmettelen lyhyeen loppuneita kuukautisia. Perjantaina ja lauantaina oli ihan normaalia vuotoa, mutta sunnuntaina muuttui jo ruskeaksi tuhruksi ja maanantaina kuppiin ei tullut koko päivänä mitään. Minä kun muistelen niitä viiden vuoden takaisia luomumenkkoja niin kyllä se oli 5 päivää kunnolla ja sitten pari tuhrupäivää... Ja kuukautiskivut oli aina aika mojovat, nyt ei mitään. Outoa.... mutta ei valittamista jos näin helpolla pääseen.

Maikkis varmasti todella raivostuttavaa toi tuhruilu!
 
Onnea Delfis! Ja kyllä täällä on myös plussattu - tosin siis kyse ovulaatioplussasta. Clearbluen digitaalinen ei taaskaan pettänyt, vaan antoi ovisplussan. Olo ei vielä ole sellainen, että tänään irtoaisi eli varmaan vasta huomenna, mutta sehän siis osoittaa sen LH-huipun. Soitto klinikalle ja kuulkaa tytöt se on nyt niin, että huomenna iltapäivällä on sitten inssi! Tosin mies vie heti aamusta oman lastinsa sinne, jotta ne ehditään pestä, puunata ja valmistella tosi toimiin :)
 
maikkis, toivotaan ettei turhu viel merkkais tädin tuloa... mulla on peukut pystyssä.

vadelmaunelma, aivan mahtava juttu! jospa nyt olisi sinun vuorosi. toivotaan toivotaan toivotaan. :heart:

mä menen pohjamudissa. en jaksa. miksi tää on tätä kuukaudesta toiseen. miksi kaikki todennäköisyydet on mua vastaan. miksi mitään ei tapahdu, vaikka en edes uskalla ajatella mitä sitten jos tapahtuisikin. padot aukeaa huomenna tai perjantaina ja mä en jaksa. vali vali ja vielä kerran vali.
 
delfis, kiitti! kyllä sitä aina muiden puolesta jaksaa olla toiveikas, oma napa on sitten vähän eri juttu. no mutta marinat sikseen, ja uuteen taistoon. tutut juilinnat tekee jo tuloaan. vähän täytyy itsesäälissä möyriä että jaksaa sitten kerätä voimat uuteen kiertoon. ajattelin eilen että oon täällä varmaan perustamassa "lähes viisikymppiset ensikertalaiset" -pinoa sitten joskus, toivottavasti te muut osaatte lähteä siihen mennessä... :LOL:

vadelmaunelma, tule kertomaan päivän fiilikset kun ehdit. tsemppiä!
 

Yhteistyössä