Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Alkuperäinen kirjoittaja maikkis123:
No jopas on sitkeässä Sharonan plussa :) Ja oikein paljon onnea hääpäivän päättämisestä! :flower:

Kiitos paljon! :)
En kyllä enää usko plussaan, luulenpa, että olen saanut sen tädin säikähtämään vaan tällä itseni piinailulla. Käyn kyllä gynellä, kunhan rantaudun sinne kotimaahan perjantaina. Saa toinen täti katsoa missä se toinen täti oikein luuhaa! |O

Ihanaa iltaa kaikille, minä painun pehkuihin! Huomenna on vielä työhaastattelukin, hui!
 
Sharonalle onnea haapaivan paattamisesta! Nyt voit aloittaa sitten haasuunnittelut, ehka siita saa jotain muuta ajateltavaa. :whistle: Teillahan on hyvin kansainvalinen perhe. Kuinka useasti kayt Suomessa? Ma kayn vain kahdesti, kesalla ja jouluna/talvella. Useammin kylla haluaisin kayda. Taalta on hankalampi (ja kalliimpi) tulla esim. vain viikonlopuksi. Sa paaset suoraan yhdella lennolla. Kade...

Kevatesikolle paljon voimia. Toivottavasti sielta viela joululahja loytyy. Tulehan kertomaan plussasta ja muitakin kuulumisia. :)

Mulla vasta nyt on nannit kipeytynyt eli eikohan se tati sielta tule. Ja viime loppukierrossa tuli nopeasti kauhea, pakottava vessahata, nyt samoiten. :headwall:
 
Jojo79 Muutin tänne vasta 6kk sitten, ja tämä on nyt ensimmäinen visiitti Suomeen sen jälkeen. Useammin pitäisi kyllä käydä, kun eihän tuo tosiaan hankalaa ole, lento kestää 2,5h mutta en vaan ole saanut aikaseksi.. :) Missä sä sitten asustelet?

Siskon lapset vaan on sen verran pieniä, etteivät ymmärrä miksi en enää käy kylässä niin usein kun ennen. Se sitten aiheuttaa kiukuttelua. Nuorempi ei suostunut pitkään aikaan puhumaan edes puhelimessa "kun se on siellä". :LOL:

Kyllä on kiva nähdä taas kaikki tutut!
 
täällä taas. voi mikä helpotuksen huokaus kun eilen alkoi sellaiset vatsakrampit ettei epäilystäkään mitä ne enteili. nyt on hanat vihdoin auenneet, enkä osaa tässä vaiheessa muuta kuin iloita siitä että kroppa päätti lopulta toimia. tuli taas itkettyä enemmän kuin laki sallii, mieli on ollut niin alakuloinen että kiittäkää onneanne etten tänne ole hetkeen tullut vuodattamaan mietteitäni... tuli jopa mieleen että kestääkö pää tätä kuumeilua ja pettymysten sarjaa, mutta luulen että tämä kerta tuntui erityisen raskaalta venyneen
kierron takia, ja niiden riivattujen viivanpaikkojen. muistin taas miksen tykkää testailusta, ja päätin etten enää tee kuin yhden, plussamerkkisen. vaan mistäpä sitä tietää, jos kierto taas venyy ja toiveet nousee kattoon...

kiva kun olette jännänneet mukana, ja anteeksi että viimeajat olen ollut kurkkua myöten täynnä omaa napaa. tämä pino on todellinen henkireikä, vaikka minulla on miehen lisäksi kolme läheistä keille pystyn aiheesta avautumaan. huomaan että käyn välillä miehenkin voimille, synkkyyteni on joskus aivan lamaannuttavaa. hetkittäin olen jopa huolissani itsestäni, koska olen muuten aika elämäniloinen ja positiivinen tyyppi. olen myös herkkä ja tunteellinen, ja annan tunteiden viedä niin hyvässä kuin pahassakin. uskon jotenkin niiden puhdistavaan vaikutukseen, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. se, että
suren sydänjuuriani myöten pettymystä, tuo tilaa taas toivolle ja uskolle onnistumiseen.

minua kiinnostaa miten teidän miehet suhtautuvat tähän piinailuun, siis lähinnä pettymyksiin kuukaudesta toiseen. minun mies on aina tukena ja lohtuna, muttei itse vielä sure. en tiedä onko se hyvä vai huono asia. tottakai on hyvä että edes toisella on lippu korkealla, enkä oletakaan että hän käsittelisi asioita samoin kuin minä. mietin vaan milloin hänkin kokee pettymyksen, ja alkaa surra sitä ettei
meidän lastenteko tule välttämättä olemaan kovin helppoa. no aika näyttää.

toinen kysymys kaikille: oletteko tässä kuumeessa hommanneet jotain vauvajuttuja? minä en, olen jotenkin ajatellut että sallin sen vasta kun plussa tulee testiin. nyt olen kuitenkin alkanut pohtimaan, josko hommaisi kaapin perukoille jonkun yhden pienen jutun esimerkiksi pienen vauvan bodyn, jota voisi sitten hypistellä aina kun toivo on aivan kadoksissa. josko se toisi lohtua ja uskoa siihen, että jonain päivänä sille on käyttöä.
 
Lupu...................29.........kp ?/?...............................n.1v
salome.................27.........kp 1/?.............................yk 8
Vadelmaunelma...29...........kp 6/25-26....................yk 14
delfis...................29.........kp 8/26-34.......................yk 3
Piglet..................30..........kp 9/29........yk 12 km 10/07 jlk
Ada.....................29.........kp 9/24-30......................5/07
maaemo..............28.........kp 13/26...........................yk 2
Citrus..................29.........kp 14/?.............................yk 8
Gilmore...............29..........kp 18/30-35....................yk 13
Nasuli08...............27.........kp 20/28-30.....................yk 2
Tiara...................28..........kp 22/29...........................yk 2
Hannie.................28.........kp 22/28-30.....................yk 2
Maikkis123...........28..........kp 23/24........yk 1 (km 09/08)
Pilvilinna..............29..........kp 23/?.......................09/2007
Sharona..............28.........kp 39/35.........................yk 1
JoJo79................29..........kp 41/37...................yk 4

Taustalla:

piki80
Sun Rise.. (km 10/08)
Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79.............28
Kevätesikko.........29
Unico..................28
Oliva...................27
Toivo79..............29
Tähtisäde............29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus.......27
Iines80...............28
Postimestari........30

Plussanneet:

Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
 
citrus, tulehan kertomaan sitten ultrakuulumiset. toivottavasti toivo on katossa!

sharona, jospa sinun pitkä kiertosi päättyisi paremmin kuin minun... ja onnea kihlautumisesta! :heart:

vadelmaunelma, toivotaan että clomit tuovan avun sinun tilanteeseen.

jojo, etkö ole testannut...? voi sinua rautahermoa.
 
Paljon onnea pienokaisesta Siilura ja onnea kihlauksesta Sharona!

Kevätesikko kyllähän minäkin sinut muistan. Joskus tuolta lapsettomuuspuolelta olen vähän kuulumisia vaikoillutkin, kun itsekin siellä jo pyörin. Käy ihmeessä kertoilemassa kuulumisia vaikka sitten joulukuussa, minua ainakin kiinnostaa kun on sama rulijanssi alkamassa. Pidän teille peukkuja!

Salome ole ihan luvan kanssa juuri niin maissa ja kurjissa tunnelmissa kuin vaan tuntuu! Se olo on ihan sanoinkuvaamaton, mutta ehkä se hiukan helpottaa sitten kun uusi kierto pääsee taas yrittämisvaiheeseen. Ja kyllä se tuntuu aina kaksin verroin kauheammalta jos kierto on venähtänyt ilman järkevää syytä, koska pakostikin se toivo nostaa päätään, mitäs jos... Kovasti jaksamista :hug:

Täällä taitaa olla ovis bongattuna, eli näyttäisi että kierrot osuvat ihan hyvin sen meidän suunnittelukäynnin suhteen. Oikein hyvä, millään en jaksaisi alkaa stressata vielä silläkin että osuuko täti just pahimmillaan tutkimuspäivälle. Jos bongasin oikein niin pitäisi tulla 31 päivän kierto.
 
pahoittelut salomelle tädistä :hug: mutta se on kyllä ihan totta että helpottaa kun edes jotain tapahtuu.

mä en ainakaan ole hankkinut mitään vauvajuttuja, silloin kun plussasinkin en mitään uskaltanut ostaa, kun ajattelin että käydään siinä ultrassa eka. ja ehkä ihan hyvä niin...

mies on ehkä vähän samoilla linjoilla kuin Salomellakin, vaikka kyllä sekin on negakierrosta pahoillaan, mutta ei toki yhtä voimakkaasti kuin itse. ja hyvä niin. itselle se on niin konkreettista kaikkien oireiden, menkkojen ja hormonien muodossa, joten mies siinä sivusta tukee ja yrittää rauhoitella, jos näyttää siltä että homma lähtee hanskasa... :LOL:

voi kamala, oon varmaan vielä loman kunniaksi tulossa kipeäksi; päätä särkee, kurkku on kipeä, maha on sekaisin, viluttaa ja väsyttää. ja vaikka valkkari välillä on vähän kellertävää (kelttaria?), niin tuhruilu ei ole vielä kunnolla alkanut...
 
Blaah. Kotiin tullessa oli lämpöä melkein 37.7, ja nyt kun tossa vähän lepäili ja otti särkylääkkeen niin 37,2 :/ Pakko mennä huomenna töihin ainakin käymään, jos sais asiat jotenkin mallilleen, niin voisi yrittää päästä ajoissa lähtemään. Ja sitten on vielä käytävä kaupasta hakemassa viikonlopun ostokset kun mies on liesussa. Ja lauantaina ollaan menossa koko suku tädille syömään, ja mun vastuulla on jälkiruoka. Saas nähdä miten se sitten onnistuu...
 
Jatkan mun monologia :LOL:

Tänään alkoi tuhruilu :( Ei yllätä, mutta harmittaa. Etenkin kun sen alkamisessa kesti näin kauan, niin alkoi jo todella toivoa iloista yllätystä. Ei se tuhruilun alkaminen toisaalta mitään varmasti tarkoita, sillä edellinen plussa tuli samalla tavalla, mutta kyllä se silti masentaa.

Listaanpa tässä samalla vähän oireita lähinnä itselleni, niin voin sitten myöhemmin tarvittaessa käydä katsomassa mitä sitä tällä kertaa olikaan... :) Niistä on vaan todella vaikea sanoa, sillä kipeä olotila piilottaa kaikki muut oireet, tai ei pysty sanomaan mikä (huono olo, vilu, väsy, lämmöt) johtuu mistäkin. Rintaliivit ei millään tunnu istuvan, ja rinnat on (siitä syystä?) kipeät tuosta alapuolelta kaaritukien kohdalta.
 
Maikkis Voisimpa minäkin aktivoitua ettei sun tartte yksin puhella B) Joo, tuhruhan ei merkkaa viel mitään. Katoin muuten et ompas sul lyhyt kierto. onks sulla aina ollu? Mulla on muuten kans ollu ovulaatiosta lähtien rinnat kipeenä. Ei siis varmaankaan kerro mitään raskaudesta, mutta voiskohan se kertoa siitä että keltarauhanen toimii nyt hyvin? Mulla ku ollu siitä vajetta aiemmin eikä siis mitään tällasia oireita luomuna. Juu, no itekki tässä kirjailen ylös näit juttuja ni voi sit myöhemmin kattella että aijaa.....

Mä luulen että sitten jos.... tai siis KUN plussaan ni ei ole mitään oireita.
 
maikkis, itsekin olen tuota yksinpuhelua täällä harrastellut... :D mutta mitäpä siitä jos joku niitä jorinoita jaksaa lukea. voi harmi jos sinun tuhru nyt enteilee menkkoja. älä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon vielä, kuten sanoit, plussakin on ihan mahdollinen. tottamaar se masentaa, jos ei ole tärpännyt, mutta kyllä se lippu nousee vielä ja korkealle. usko pois, ennen pitkää olet plussalistan jatkona. :heart: saanko muuten udella millä yklla plussasit viimeksi? en jaksa selata pinoa taaksepäin...

itse olen tehnyt täällä tilastollista analyysiä kierroistani, tässä teillekin vähän faktaa jota tulkita: 42, 34, 34, 37, 35, 31, 40. tuossa siis seitsemän pillereiden jälkeistä kiertoani, nythän meneillään yk8. olen lueskellut että yli 35 päivän kierroista todennäköisesti ei ovuloi, niin eikös näytäkin siltä että joka kolmannessa kierrossa en ole ovuloinut..? tuosta ensimmäisestä kierrosta en osaa sanoa, mutta noissa 37 ja 40 päivän kierroissa en ole tosiaan bongannut ovista. onkohan tuo ihan tavallista että näin usein jää ovulaatio välistä? oli miten oli, olen nyt nostanut toiveet kattoon seuraavien kahden kierron suhteen, jos tämä säännömukaisuus siis jatkuisi. mistä sitä aina löytääkin tämän innon ja tarmon.. :LOL:

viikonloppuja kaikille! tulen maanantaina päivittämään plussalistaa... ;)
 
PilvilinnaMä en muista/tiedä mitä mun kierto oli ennen pillereiden aloittamista joku 10 v sitten, kun ei sitä koskaan tullut mitenkään sen tarkemmin seurattua. Mutu-tuntumalla sanoisin että ehkä se oli joku 26 pv, eli ennemmin lyhyt kuin pitkä. Kesällä gyne sanoi että jos tuhruilu jatkuu, niin syksyllä voidaan katsoa tarviiko keltarauhasta tukea lääkkeillä, mutta ei sitten ollutkaan sille tarvetta, kun onnistuin joka tapauksessa raskautumaan. Mutta kierto on nyt ehkä pidentymään päin, joten voisi olla hyvinkin mahdollista, että oireet ja tuhruilun puute kertoo keltarauhasen parantuneesta toiminnasta, ja olisihan sekin jo jotain :)

Se piti vielä noihin oireisiin listata, että silloin viimeksi aavistus plussasta heräsi, kun näppyjä ei tullut ollenkaan, joita normaalisti menkkojen aikaan ilmenee. Ja kun niitä sitten parin viikon jälkeen taas rupesi tulemaan, niin heräsi myös epäilys siitä, että kaikki ei olekaan kunnossa. Nyt on kuitenkin jotain näppyä naamassa, eli se myös sitä negakiertoa enteilee...
 
Ada
Moikka tytöt ja jee, viimeinkin perjantai!

:hug: Kevätesikolle negasta ja voimia odotteluun! Oireiliko sulla jotenkin nuo tukkeutuneet munatorvet? Kysyn, koska olen seuraavaksi itse menossa siihen tutkimukseen.

Olin tänään ultrassa ja hieno pallero siellä näkyi. Lääkäri laski, että ovis on ti-ke.

Toivottavasti myös Citrus sain eilen hyviä uutisia?!

:hug: Salomelle tädistä! En osaa sanoa kiertojen pituuteen mitään. Mun mies on suhtautunut samalla tavalla kuin sinun miehesi tädin tuloon. Paitsi tässä viimeisimmässä kierrossa. Pelästyin oikein, kun hän oli lähes yhtä maansa myynyt kuin minä. Silloin vasta tajusin, että vaikka miehiä syytetään helposti siitä, etteivät he eivät ymmärrä tai osaa myötäelää kiertoa samalla tavalla kuin naiset, niin on oikeastaan todella tärkeää, että toinen pitää kiinni toivosta.
 
Hei ja mukavaa viikonloppua! B)

Nyt tulee omaa napaa: ei ollut seurantaultrassa ihan toivotunlaiset näkymät. Ei selvää johtofollia, isoin folli 9mm (kp14). Joten tulee taas piiitkä kierto. Tosin onhan se mahdollista silti onnistua... Joskus ensi viikolla pitää alkaa ovista etsimään. Mutta ei siis kauhean tehokkaasti nuo clomit toimi. Toisaalta eipähän ole epätoivottua hyperstimulaatiotakaan. Kysyin lääkäriltä, että mitä sitten seuraavaksi tehdään. Kuulemma yhden kuurin clomeja voisin sitten vielä syödä ja jos ei sittenkään tule toivotunlaista tulosta niin sitten ruvetaan tarkempiin tutkimuksiin.
 
maikkis, mulla sama juttu noiden näppyjen kanssa. Niitä ei ilmaantunut kun piti, joten aavistelin raskautta ja olinkin. Sitten yhtenä aamuna huomasin näppyjen ilmaantuvan taas naamaan ja epäilin pahinta, niin samana iltapäivänä alkoi vuoto! Hassua kuinka pienistä asioista voi kroppaansa välillä lukea...

Mullehan kävi niin, että vuodin km:n jälkeen kaksi viikkoa, kun rupesi selkä vaivaamaan ja hakeuduin lääkäriin. Kohtu ei ollutkaan tyhjentynyt, siispä sain lääkkeillä km:n käynnistettyä kunnolla tällä viikolla. Elelen siis keskenmenoa yhä edelleen, mutta tulen pian listautumaan :D Lueskelen kuitenkin teidän monologejanne täällä :kieh:

Citrus, paljon voimia sulle taisteluusi :hug:
 
Toivottavasti Citruksen ovis olisi vasta tuloillaan, ja peukut pystyyn Adalle oviksen suhteen, toivottavasti kaikki menee nappiin! SunRisella olikin ollut rankempi kokemus tuo km, toivottavasti nyt kaikki menee hyvin.

Täällä valmistaudutaan tädin vierailuun. Nyt kun on vähän parempi olo, about kaikki oireet on kadonneet. Rinnat on edelleen vähän arat, mutta ei varsinaisesti kipeät, ja naaman näppyläindeksin mukaan en todellakaan ole raskaana ;) Tein aamulla testin, ja se oli odotusten mukaan ihan selkeä nega. Toisaalta kierto on tällä kertaa pidempi ja oli vielä vähän aikaista testin tekemiseen, eli ei se ehkä ihan 100% ollut, mutta kun kaikki muut merkit otetaan huomioon niin rupean henkisesti valmistautumaan tädin saapumiseen.

Mukavaa pyhäinpäivää kaikille!
 
Ada
:hug: Sun Rise ja jaksamista! Me odotellaan täällä :wave: .

Kysyin eilen ihan tyhmän kysymyksen - oireileeko tukkeutuneet munanjohtimet. Eilisen nettitutkimustyön perusteella ei oireile. Nyt mun täytyy vaan päättää, meinaanko pelätä kuukauden päivät aukiolotutkimusta ja tukkeutuneita johtoja, vai tulisko raskaaksi ennen sitä, niin ettei tarvitse koko tutkimukseen. Hmmm, kumminhan tekis :whistle: .

:hug: Maikkikselle negasta.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Ada: Ei oireilleet mitenkään, tosin sanoin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen miehelle, että mulla on ihan varmaan putket tukossa, mikä lie naisen vaisto... :whistle: Nyt mulla on ollut tosi vahva tunne siitä etten koskaan saa lasta, toivottavasti johtuu vain päälle puskevasta pessimismistä eikä siitä, että mussa oikeasti olisi selvännäkijän vikaa.

Älä turhia jännäile omia putkiasi, ota mieluummin se plussa sitä ennen. ;)
 
Heipä hei pitkästä aikaa!
Olette näköjään kirjoitelleet aika ahkerasti, nyt en jaksa enää tähän aikaan alkaa tarkkaan lukemaan, mutta joka tapauksessa :hug: kaikille sitä tarvitseville. Täällä ei uskalleta ajatella koko vauva-asiaa, pettymysten pelossa...
 
Lupu...................29.........kp ?/?...............................n.1v
maikkis123...........28..........kp 1/24...........yk 2 (km 09/08)salome.................27.........kp 5/?.............................yk 8
Vadelmaunelma...29...........kp 10/25-26...................yk 14 delfis...................29.........kp 12/26-34.......................yk 3 Piglet..................30..........kp 13/29.......yk 12 km 10/07 jlk
Ada.....................29.........kp 13/24-30......................5/07 Maaemo..............28.........kp 17/26...........................yk 2
Citrus..................29.........kp 18/?.............................yk 8
Gilmore...............29..........kp 22/30-35....................yk 13
Nasuli08...............27.........kp 24/28-30.....................yk 2
Tiara...................28..........kp 26/29...........................yk 2
Hannie.................28.........kp 26/28-30.....................yk 2
Pilvilinna..............29..........kp 27/?.......................09/2007
Sharona..............28.........kp 43/35.........................yk 1
JoJo79................29..........kp 45/37...................yk 4

Taustalla:

piki80
Sun Rise.. (km 10/08)
Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79.............28
Kevätesikko.........29
Unico..................28
Oliva...................27
Toivo79..............29
Tähtisäde............29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus.......27
Iines80...............28
Postimestari........30

Plussanneet:

Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
 
Hyvää alkuviikkoa kaikille! Täällä näyttäisi siltä että tälle päivälle saa merkitä kp1 ja uuden yrityksen. Ilmeisesti meitä ei uskottu uusiksi yrittäjiksi ja plussaa ei myönnetty, vaikka yk1 tuonne listaan olikin merkitty :LOL:

Eli ihan hyvällä mielin täällä. Nyt kun olin jo ihan varma, että negakierto tulee, niin kiva sitten että sitä tätiäkään ei sen pidempään tarvinnut odotella. Lisäksi kierto oli vähän pidempi, ettei mikään ihan mini (26 päivää tällä kertaa), tuhruilua kesti vain 3 päivää, ja sekin aika lievää, eikä ainakaan vielä ole ollut pahoja menkkakipuja. Toisaalta kierron puolivälin kipuiluja ja tuhruiluja en toivo tavaksi.

Huomenna lomalle, jospa myös tästä kuumeilusta saisi vähän vapaata. Katsotaan sitten kun palataan mikä on tilanne: silloin pitäisi olla ovis, mutta jospa sekin sitten menisi omalla painollaan ilman sen kummempaa miettimistä ja bongailuja... Tikkuja yms. apuvälineitä en nimittäin ajatellut raahata mukaan :)
 

Yhteistyössä