Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Juttelen ittekseni. :D

Voi äitee että oli vaikee päivitys, +13 päivää! Kattokaa mikä kaikki meni hänekseen...

Ja heiheihei, mites JoJon kävi, aikoi lauantaina testailla? Ja Citrus odotteli tätiä viime viikonlopulle? Menikös Simpun rivipäivitys oikein? Juhuu naiset! :attn:
 
Moiks!

Kiitos Gilmore, kun jaksoit päivittää! :)

Täällä tosiaankin kp36, tätiä odotin viikonlopulle mutta ei ole näkynyt... Maanantaina testi oli nega, enkä tässä kierrossa saanut ovistestiäkään plussaamaan... Joten liekö ovuloimaton kierto joka vaan venyy.... silleen ollut outo kierto, että ovistesti ei plussannut, mutta havaitsin kuitenkin oireita, jotka ois voinu merkitä ovista. Tiedä sitten. Hermot on kyllä ollu viimesen viikon lujilla, kun ei tiedä, vieläkö tässä kannattaa toivoa. Tänään on ollu mahakipua, liekö ne menkat sitten pian tulossa. Ens kierrossa otan kyllä yhteyttä gyneen ja kyselen että mitä tehdään, kun keväällä sanoi, että syksyllä vois kokeilla clomeja. Ei multa kyllä ole edes ultrattu tai muuten testattu, että ovuloinko (ultrassa siis vaan havaittu pco-näköiset munasarjat) - testataanko sitä edes ennen kun aletaan napsia hormoninappeja naamaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gilmore:
Maikkis Kuulemma jotkut tekee niin, että testaa joillakin halpistesteillä siihen asti että viiva on melkeen mutta ei ihan. Sitten vaan varmistelua tuolal digitestillä kun alkaa näyttää hyvältä. Sillain voi päästä jopa yhelläkin tikulla kuussa. Mutta jos pystyy muista merkeistä päätteleen suunnilleen koska vois olla otolliset ajat käsillä, niin ei niitä kauheesti mee. Tietty jos ei oikein oo mitään ovisoireita ja kierrot on kovin epäsäännöllisiä, niin sittenhän niitä testejä palaa. Silloin ehkä suosittelisin tota halpisliuskat + digillä varmistelu -metodia.
Mä oon tehnyt just näin, siis aloittanut testauksen halpisliuskatesteillä ja varmistellut sitten digillä. Ja aamupissasta oon testannut.

 
Moi tääl kirjuuttaa 27-vee äiti, poika 7-vee.
nyt kova odotus päällä et saatas vauva, keskenmeno takana ja tahtos jo vauvan....
poikaani ku ootin tein ekana halpis testei ja sit vast olevinaan tarkistin kalliimmalla et onko tää totta...zemppiä teille kaikille.... :flower:
 
Gilmorelle kiitos päivityksestä, mun osalta tiedot on oikein.

Ja kiitos digit. testiä koskevista tiedoista, täytyypä sitten taas ensi kierrossa miettiä, että miten toimitaan. Mä luulen, että ovis voisi olla tänään, tai ehkä huomenna. Lämmöt oli tänä aamuna alhaalla, ja vähän tuossa päivällä nippaili, mutta mun ovisoireet on niin olemattomat, että niiden perusteella ei pysty sanomaan mitään. Keltarauhanen kyllä kipuilee sitten loppukierron, mutta oviksen aikaan harvoin on mitään kunnon oireita.

Uutena ilmiönä tässä ja viime kierrossa on ollut se, että touhuillessa tulee verta. Ei mitenkään valumalla, mutta paperiin jää ihan kunnolla. Ihan kauheasti ei huoleta, kun ei mitään kipuja ole, lähinnä se on epämiellyttävää, mutta ehkä siitäkin voisi gynelle mainita, kun seuraavan kerran sinne päin on muuten asiaa...

Olen ollut tänään melkein 7 tuntia ulkona, viitisen tuntia rannalla ja pyörämatkat päälle. Tulin kotiin, ja ehdin jo vähän iloita, että olin saanut väriä selkään. Suihkun jälkeen väri vaan paljastui punaiseksi... En yleensä pala kovin helposti, minkä takia se aurinkorasva unohtuukin usein... :ashamed:
 
Gilmore valitettavasti oli tays nega. Ei ollut epailystakaan. Testasin testilla jolla voi plussata jopa 6 paivaa ennen kuukautisia. Vahan alkaa arsyttamaan kun ei menkkoja kuulu. Oisin niin halunnut paasta niista eroon ennen lomaa ens maanantaina.

Eipa tassa muuta sitten.
 
Jojo79 :hug: negasta... Tuo on inhaa kun kierto venyy ja venyy ja mitään järkevää syytä ei ole. Citruksella taisi olla sama tilanne, sinnekin :hug: . Toivottavasti molemmilla tilanne selkiytyy suuntaan tai toiseen mahdollisimman pian?

Citrus
en noista clomeista oikein tiedä, mutta käsittääkseni niiden kanssa saa juosta seurantaultrassa ja muuta. Kierronkartoituksen saattaisivat tehdä ennen kun pistävät kuurille? Joku clomeja syönyt varmaan tietää tarkemmin, mulla on resepti vaan teroihin.

Jojolta vielä sen verran, että mikä testi lupaa kuutta päivää ennen näyttää?
 
Gilmore: Kiitti taas noista helokkitiedoista...Ihmettelinkin jo vähän, että miksi alavatsassa hieman juilii. Ei paljoa - onneksi. Jojolle pahoittelut, että negaa näytti eikä menkkojakaan näy. Mua kanssa kiinnostaa, et mikä testi on noin tarkka??! Täällä ajatukset kiertää lähinnä kehää, että voi miksi ei meille ja voi miks just me joudutaan tutkimuksiin...En siis tältäkään kierrolta odota mitään - muuta kuin, että se päättyy menkkoihin...Pitäisi varmaan keksiä jotain muuta ajateltavaa, mut just nyt en pysty. :/
 
JoJolle pahoittelut negasta, ja vadelmaunelmalle voimahali :hug:

Mä luulen, että ovis oli keskiviikkona. Tänään ja eilen oli lämmöt jo koholla, ja keskiviikkona oli lämmöt alhaalla. Lisäksi se "vahva negatiivinen" ovistesti oli maanantaina, joten senkin puolesta ovis sopisi keskiviikolle. Täytyy ilmeisesti uskoa, että mulla ei se plussa tule kunnolla, vaan luotettava niihin vaaleampiin vahvoihin viivoihin. Oireista ei kyllä pysty mitään päättelemään, keskiviikkona oli vähän nippailuja, kun niitä oikein tarkkaili, muuten ne olisivat taineet jäädä huomaamatta.

Nyt on ihan positiivinen fiilis, katsotaan vaan kuinka kauan. Kerrankin voi sanoa, ettei se ainakaan yrityksen puutteesta tai ajoituksesta ole kiinni :D Nyt sitten pitäisi yrittää ottaa rennosti pari viikkoa, ovis oli niin ajoissa, että kierto jää (taas) lyhyeksi.
 
Citrus Täällä syödään clomeja :wave: Mulla otettiin vaan prolaktiini verikoe, ei muuta. Ultrassa todettiin pco-tyyppiset munasarjat ja koska kiertoni on ollut aina toooosi pitkä ja toooosi epäsäännöllinen siitä pääteltiin etten ovuloi, ainakaan kunnolla tai tosi harvoin. Riippuu ihan gynestä. En siis ollu missään lapsettomuusklinikalla vaan ihan tavallisella gynellä (mutta hän on siis näihin asioihin perehtynyt)

ON Täällä bongattiin ovis :D Yksi iso munis vasemmalla puolella oli kasvanut yli 2cm kokoiseksi ja eilen tosi vahva ovulaatioplussa testissä.
 
hei taas!

alkukierto on niin tylsää aikaa että olen vain lueskellut juttujanne, en ole itse jaksanut mitään kirjoittaa. minut voi lisätä listalle sitten kun sitä seuraavan kerran päivitellään. eli tänään on kp10/34(-37), yk5 ja esikoista yritetään. ovista ajattelin alkaa tikuttamaan kp19, ensikertalainen olen tässä ovisbongailussa... aina olen sen tuntenut/huomannut aika selvästi kutakuinkin juuri kaksi viikkoa ennen tädin tuloa, mutta viime kierrossa en tuntenut mitään. olen tässä miettinyt että jospa ovulaatiota ei tullutkaan koska kierto venyi 37 päiväksi. no mitäpä niitä spekuloimaan, uutta taistoa kohti! ei olla hirveästi mietitty noita ajoituksia muutenkaan, koska emme halua yrittämisestä stressiä makuuhuoneen puolelle. silloin touhutaan kun tuntuu siltä. tässä kierrossa ajattelin kuitenkin saada ajoitukset kohdilleen tikutuksen avulla. miehelle en ehkä kerro milloin otollisin aika on käsillä, vaikka aika hyvin hän on kierrostani perillä. eli voisi sanoa että siirrymme tjottailusta tositoimiin... :)

jään tänään lomalle ja en varmaan ehdi täällä vähään aikaan piipahtamaan. tulen kyllä jossain välissä lukemaan plussauutiset, joita tähän pinoon kertyy kesän aikana toivottavasti enemmän kuin laki sallii! nauttikaan helteistä ja kesän ihanasta vapaudesta!
 
pilvilinna Onnea oviksesta :) Mikä tuo prolaktiiniverikoe on, siis mitä siitä näkee?
Gilmorelle kiitos tsempityksestä, vielä ei oo tilanne muuttunut miksikään, mitä nyt kiertopäiviä vaan karttuu... Tänään kp38. Huomenna varmuuden vuoksi testaan, vaikka negaa luulen näyttävän.

maikkis toivottavasti tosiaan ovis sattui kohdalle :)

JoJolle :hug: Onko tapahtunut muutoksia tilanteeseen?

Muoks Onko simppu uusi täällä? Tervehdys ja tervetuloa! :wave:
 
Huh huh helletta. Taalla se onkin ensimmainen kunnon hellepaiva. Pakko oli tulla sisalle vahaksi aikaa.

Kiitos kaikille kyselijoille. :) Valitettavasti ei ole mitaan muutosta tilanteeseen. Kylla sen tietaa, etta heti kun paasee lomalle niin alkaa vuoto. Ja viela tammosella helteella niin ei ole helppoa sitten. Odotellaan viela. En ole uutta testiakaan tehnyt. Eli helokkeja naamaan heti kun vaan mahdollista!!! Sais ees jotain tolkkua naihin kiertoihin.

Ma ainakin vain harvoin huomaan oviksen. En ole paljon kylla tutkaillutkaan. Eli jotain apua siihenkin pitaisi saada. On se niin vaikeeta ja silti pitaisi pitaa mieli rentona eika ajatella niin paljon.

Niin se testi jota kaytin oli First Response. Se on joku uus mita ne on taalla mainostanut. En tieda onko Suomessa samaa merkkia. Niin se mun mielesta sanoo, etta viis tai kuus paivaa aikasemmin voi jo plussata talla testilla. Tieda sitten. (Kavin viel tarkastamassa pakkauksen tekstin ja niin se sanoo.)

Jee jee loma alkoi! Voi olla etten seuraavaan kahteen viikkoon taalla kay. Eli paljon plussa tuulia kaikille! Rentoa kesaa! Nautitaan lammosta kun kerran sita on.
 
Citrus Prolaktiini on hormoni joka säätelee maidontuotantoa synnytyksen jälkeen. Sitä siis erittyy ihan normaalisti muutenkin jonkin verran, mutta sen liikatuotanto voi estää ovulaation. Liikatuotanto aiheuttaa siis lapsettomuutta, mutta se voidaan hoitaa. Johtu jostain aivolisäkkeen toimintahäiriöstä, mutta ei siis ole vakava. Siihen luultavasti perustuu myös täysimetyksen ehkäisevä menetelmä, joka tosin on nyt todettu jossain tutkimuksessa hyvin epävarmaksi. Mulla ne arvot oli siis ihan normaalit.
 
Huoh. Töissä taas loman jälkeen. Sähköpostit silmäilty, samoin intran etusivu. Kohta kahville, ja sen jälkeen pitäisi sitten kai ruveta tutustumaan niihin sähköposteihin ihan urakalla. Yllättävän vähän niitä oli, vain 80...

Meneepä kierto omituiseksi. Lämmöt oli tänään alhaalla, ja vaikka ne on toki mitattu 1,5-2 h aiemmin kuin muina päivinä tässä kierrossa (loma-työ ), niin ne oli alempana kuin olisi odottanut, noin 0,4 astetta eiliseen/loppuviikkoon verrattuna. Nyt sitten herää kysymys, että ei kai se ovis vasta tänään voi olla... Kaikki merkit kyllä viittasi siihen, että ovis oli viime keskiviikkona: alkuviikon ovistesti (ei kuitenkaan positiivinen, vaikka vahva viiva), lämmöt (ekaksi alas ja sitten reilusti ylös), mutta eilen ja tänään on tuntemuksia, ja nyt sitten lämmöt alhaalla. Testejä en tietenkään ole tehnyt, kun kuvittelin h-hetken jo menneen - ja oikeastaan uskon edelleen. Ota tästä sitten selvää. No, täytynee tänään vähän varmistella, ihan varmuuden vuoksi :D

Pitäisi varmaan käydä ostamassa niitä kalaöljyjä, tänään ja eilen on kohdun paikkeilla juilinut, jos se sitten johtuu niistä alkukierron helokeista, kun en niitä toisia pillereitä koskaan muistanut ostaa...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Maikkis mulla ainakin vaikuttaa heräämisajankohta paljon lämpöihin. Viikonloppuna en yleensä edes mittaile, koska niihin arvoihin ei myöhäisemmän heräämisen vuoksi minulla ole juuri luottamista. Sitten jos ovis meinaa viikonlopulle osua niin laitan kellon soimaan ettei mene lämmönnousu/lasku ohi. :D

Mulla oli viime kierrossa niitä juilintoja muistaakseni kp 8- kp 11, mutta ne lakkas kun lisäsin kalaöljyä. Tässä kierrossa ei oo ollu mitään juilintoja, kun syön niitä kalaoljyjä sillä isommalla annoksella. Tiedä häntä johtuuko siitä. Voihan sitä kokeilla?
 
Gilmore, mulla on taas lämmöt aika tasaiset, etenkin alku- ja loppukierrosta. Ja vaikka viikonloppuisin tulee piikkejä, niin mulla on helppo "suhteuttaa" eri aikoina heräämisen vaikutukset käyriin. Olisin odottanut, että lämmöt olisi olleet n. 0,2 astetta korkeammat kuin ne oli, mutta toisaalta unirytmi muuttui ihan täysin nyt kun työt ja aamuheräämiset alkoi, ja viime yönä tuli vielä nukuttua jotenkin tosi levottomasti. Mutta kyllä minäkin oviksen aikaan suhtaudun niihin eri tavalla, silloin on paljon tarkempi mittauksen suhteen :)

Pitää varmaan ruokiksella käydä ostamassa niitä kalaöljyjä, ja katsoa josko se auttaa. Eipä niistä varmaan haittaakaan ole... Tietenkin tässä on myös haaveita, että josko ne juilimiset johtuisi jostain ihan muusta, mutta yritän pitää pään kylmänä ja olla kuvittelematta mitään ylimääräisiä oireita...
 
Tähtisäde
Moi,

Mulle voisi taas laittaa listaan kp2. Ja yritystähän oli 11/2007 alkaen. Tällä kertaa kierto jäi 25 päivään, mutta eihän tuota kunnon kierroksi voi edes sanoa kun se on täysin lääkkeillä ylläpidetty. Ja itse asiassa edellisiä menkkojahan ei ollenkaan edes ollut. Kyllästyin silloin niitä odottelemaan ja aloitin uuden Femoston-liuskan. Pian kuitenkin alkaa uusi Clomi satsi ja 8.8 sitten ultraan... Se mun lekuri vaan nostaa aina Clomi-annostusta ihan miniminivähän, joten vähän epäilyttää tapahtuuko vieläkään mitään... No tehdään kuten lääkäri määrää. Nyt siis kolmas Clomikierto tulossa ja 2 tabl/pvä. Saa nähdä miten naisen käy...
 
Pikainen piipahdus ja kysymys:

Millaiset "säännöt" gynekologille menossa on, onko vuodon aikana asiaa gynelle? Mulla on huomenna aika gynekologille, mutta tänään alkoi todella niukka ruskea tuhruvuoto, niin kuin toisinaan tapahtuu parina päivänä ennen varsinaista vuotoa.
 
Mun käsityksen mukaan gynelle voi mennä, vaikka vuotoa tulisikin. Etenkin jos on vain tuhruilua, niin ei pitäisi olla ongelma. Olen itse joskus ollut gynellä, kun menkat pääsi yllättämään ja silloin lääkäri totesi vain että ei haittaa.

Lämmöt on edelleen laskussa, tänään vielä alempana kuin eilen. Pitäisi nyt saada kunnon yöunet, ehkä tämä päänsärkykin helpottaisi...
 
Kevätesikko minun tietääkseni kyllä voi mennä, jos nyt ei ihan hirveä tulvatilanne yllätä. Jos hirveän runsaaksi yltyy niin se voi kuulemma jo haitata "näkyvyyttä". Ja on se varmaan ittellekin aika inha siinä vaiheessa. Mutta luulisin ettei tuommonen niukempi haittaa mitään.

Maikkiksen lämmöt kuulostaa kyllä jänniltä. Ootko tulossa kipeeks, sehän voi tehdä alilämpöisyyttäkin? Onko sulla digimittari, mun mittari alkaa näyttää liian matalia lämpöjä kun sen patteri on viimesillään? Ootteko pitäny ikkunaa auki öisin? Onko sulla nenä tukossa, niin että oot nukkunu suu auki? Kyselyikä :D

Aika monella on muuten ollu nyt ovis samoihin aikoihin, päästään jännäilemäänkin porukalla :eek: Täälläkin on jo takana päin, tosin en hirveesti laske tän kierron varaan, kun ajotus ei ollu ihan paras mahdollinen. Tosin eipä oo tärpänny edes paremmilla ajoituksilla, joten eipä sillä.
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 8
Sitrus79..............28............................................kes 8;stä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
Toivo79...............28...........kp 18/27-55............aloitus syksy 2008

Tähtisäde...........29...........kp 3/25-?..........................11/07
Maikkis123..........28..........kp 14/24-29.....................yk 7
Vadelmaunelma...29...........kp 14/25-26.....................yk 10
Simppu82............27...........kp 14/34(-37)......................yk 5
Zeria............29........kp 18/29-34............n. 2 v
Pilvilinna..............29..........kp 20/?..................... ......09/2007
Gilmore...............29............kp 21/30-35....................yk 10
Ada.....................29...........kp 26/24-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28...........kp 42/28-33...................yk 5
Piglet..................30...........kp 47/28.........................yk 8
JoJo79................28...........kp 53/37..................yk 2
Piip......................29..........kp 81/29-31............syksystä 2006


Kultukimallus.......27..........kp ?/..................lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
 
Tjöh, meniköhän lähellekään oikein. :D

Mulla on loma alkamassa ens viikolla, ollaan menossa sukuloimaan ja möksälle ensialkuun, sitten rantsuloma, jee! Tosi kiva että ilmeisesti saan mökillä kärvistellä tädin kanssa. Povailisin itselleni sellaista 31 päivän kiertoa tälle kertaa. Ihanan säännöllistä.
 
Joo, aika mielenkiintoinen tilanne. Lämpömittari on digitaalinen, ja toi pattereiden loppuminen kävi kyllä mielessä. Toisaalta mittari on aika uusi, viime loppusyksystä ostettu, mutta toisaalta mittarit eivät aiemmin ole näin kovassa käytössä olleet ;) Ikkuna ei ole ollut auki, suun aukiolosta en osaa sanoa :D Aamulla särki päätä, ja eilen oli vähän huono olo, joten ei kai kipeäksi tuleminen ole ihan poissuljettua, vaikka itse laittaisin ne enenmmänkin univajeen piikkiin. Mihin kai ne lämmötkin voisi laittaa. Täytyy kai vaan seurata tilannetta, ja yrittää saada nukuttua kunnon yöunet, jos se vaikka auttaisi... Ja ehkä yrittää touhuilla, jos onkin yllättävällä käänteellä ovis :eek:
 

Yhteistyössä