Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Täällä on kp 2 ja yritys nro 7 lähti käyntiin... Tuhruilua kesti tällä kertaa kuusi päivää, oli jo mennä hermot, mutta onneksi(?) täti tuli eilen.

Nyt on myös kesän mökkeilyt takana, ja viimeinen lomaviikko menee kaupungissa, kun mies menee jo ensi viikolla töihin. Mihin on hurahtaneet edelliset 4 viikkoa, en ymmärrä ollenkaan! Ajattelin kauppakeikalla ostaa greippimehua ja apteekissakin käydä, jos vaikka niitä ovistikkuja tässä kierrossa vielä yrittäisi... Mitäpä sitä ei raskautumisen eteen tekisi :/

Vaikka meillä vielä yrityskertoja on vain vähän takana, niin epätoivo alkaa huhuilla takaraivossa. Eniten huoletta lyhyt kierto ja pitkä tuhruilu, luteaalivaihe jää niin lyhyeksi, että itse ainakin jo miettii, että onkohan onnistuminen edes tuossa ajassa mahdollista.

No joo, lähdenpä tästä jumppaan, endorfiinit tekee varmasti hyvää.
 
Kaa
Vai että kesä ja kärpäset... noh, tottahan se on. Tärppi kävi kesäloman ekoina päivinä. Kai tässä kesässä jotain taikaa sitten on. =)

Helokkikapseleista; itse ehdin syömään niitä vain yhden kierron ajan. Aloitin ekana kiertopäivänä ja jatkoin ovulaatioon saakka. En tiedä kerkesivätkö minuun vaikuttaa, ovulaatio ei ollut mitenkään hurjan erilainen entiseen verrattuna. Sen sijaan foolihappovalmisteella luulen olleen jotain vaikutusta. Niitä ehdin syömään kaksi kiertoa ennen plussaa.

Joo, ja nyt on sitten kaapissa sellaiset 400 kpl helokkikapseleita turhan panttina... niitä kun ei raskaana ollessa saa syödä. Pah. Foolihappoa sentään kannattaa syödä, joten ne kyllä varmasti syön loppuun asti.

Ja yhä, yhä vieläkin odottelen jotenkin menkkoja alkavaksi. Alitajunta ei ole vieläkään sisäistänyt tätä hommaa... :D
 
Vadelmaunelma minä vannon noiden helokkiöljyjen nimeen, (sanokaa te muut mitä sanotte :p ). Oon syönyt niitä kolme kiertoa, ja niistä ja kertaakaan ei ole kierto lähtenyt heittelemään, mitä se on tehnyt koko viime vuoden. Samoin tädin suhteen olen päässyt vähemmällä, sitä ennustelevaa tuhrua ei tule. Voihan kyse olla sattumasta, mutta itse kyllä "syytän" helokkeja. Samaa on kertoneet muut ainakin tuolla viime kesästä yrittäneiden ketjussa. Ja jos tässäkin pinossa sekä Kvartti että Kaa saivat plussan heti niiden aloittamisen jälkeen (Kvartti vissiin toisesta kierrosta) niin... vaikka Kaa ei siihen itse uskokaan niin minä uskon sitten Kaankin puolesta :p

Mitä merkkiä sulla on? Se annostus riippuu merkistä, tai siis siitä paljonko GLA:ta on yhdessä kapselissa. Joitakin merkkejä syödään neljä pientä, joitakin yksi iso. Ja kp 1:stä ovulaatioplussaan asti, ei sen jälkeen. Osta jotain kalaöljyvalmistetta siihen rinnalle niin pysyy omega3/6-tasapaino kunnossa. Eihän tuohon helokkiin kai mitään sen mystisempää liity kun hyvät rasvahapot, joita tarvitaan hormoniaineenvaihdunnassa. Eli tasapainottaisi sitä kautta hormonitoimintaa. :LOL:

Ja kivaa kun pinoon tulee uusia, tervetuloa minunkin puolestani! :flower:
 
Gilmore: Miten sulla noi helokkiöljykapselit. Millä annoksella(purkin mukaan isoimmalla vai miten)? Mikä kalaöljy? Onko se parempi kuin ilman? Juu kysellään kysellään :LOL: Ja entäs jos vetää koko kierron? Ei sattuneesta syystä huvita ovista metsästellä, mut kroppaansa vois reenata. Vai saiskohan oviksen oppimaan jos vetäs noita aina tiettyyn päivään asti ja sit lopettas. alkaskohan kroppa toimia sen mukaan? (juu pää on pehmenny entisestään taukoillessa)
Jos alkas mussuttamaan kun nykyään täällä on tuhrua melki koko kierto (jos se auttas), jokunen päivä ilman, ärsyttävää. (Ja vielä ärsyttävämpää kun ei saa ees oikeesti kuumeilla), plus jos reenaa vauvojen tekoa niin vuotaa ihan verta sen päivän, outoa. Kai se pitäs saada raahattua ittensä gynelle, mut muka hankalaa.
Täällä kesää odotellen (siis sellasta inkkari kesää :))
Plussa tuulia teille kaikille!
 
Kiitos Gilmore informaatiosta! Hyvä tietää, että syödään ovikseen asti...Mä olisin muuten vedellyt sitten hamaan tulevaisuuteen saakka...Mun purkissa lukee seuraavasti: "aito jättihelokkiöljykapseli 520mg/kapseli, vahva 200mg GLA:ta/vrk-annos". Tään joku bioteekin jättihelokki GLA+E kylmpäpuristettu ja otetaan 2 x 2tb/vrk. Ja noiden lisäksi on Pirkan omega3-kalaöljy-foolihappo -purkki, joita olen ottanut koko talven 2tbl/vrk aina kun olen vaan muistanut...En tiedä muuten, mutta meidän koiruuksilla nuo helokkiöljykapselit on saanut turkin tosi kiiltäväksi! :LOL:
 
Mä syötän helokkeja miehellekin, kun niitä suositeltiin jossain bodarilehdessä testosteronituotantoon. :LOL: No, siis ihan loogista, jos rasvahappoja kerran hormoniaineenvaihdunnassa tarvitaan, hormoni se on testosteronikin.

Mun tabut on Efamol-merkkisiä, ja syön niitä yhden kapselin päivässä alkaen kp 1. Kalaöljy on Triomega-merkkistä, ja niitä syön 2 kapselia. En usko että noilla merkeillä on väliä, kunhan nyt saa tarvittavan määrän. Niitä ei oviksen jälkeen sais syödä, (eikä raskauden aikana), koska niiden ylijäämä tms. muuttuu huonoiksi prostaglandiineiksi (eikä siis hyviksi joita haetaan), jotka on samaa tavaraa joista saa kiittää menkkakipujakin. Aiheuttaa siis kohdun suorien lihasten supistelua, eli menkkakramppeja suomeksi.

Unico, en mä usko että mitään kauheaa tapahtuu, vaikka lopettaisit vaan bauttiarallaa suht suunnilleen oviksen aikoihin, vaikket ihan tarkkaa päivää viittis bongatakaan. Ehkä lopettaisin ne varmuuden vuoks ennemmin vähän liian aikasin. Syö alkukierto?

Vadelmaunelma mun muistaakseni noissa Bioteekin kapseleissa on vähemmän GLA:ta kun Efamoleissa, joten luultavasti niitä vois sitten ottaa sen kaks päivässä? Katon noi Efamolien pitoisuudet seuraavan kerran kun mulla on purkki kädessä.

Niin ja ei-raskaana olevat käyttää helokkia tosiaan ihon ja tukan hyvinvointiin, joten vaikka ei mihinkään tehoiskaan, niin onhan se sit kivempi olla kiiltäväturkkinen :LOL: Ja netistä löysin että sitä suositellaan astutettavilla eläimilläkin kiima-aikaan, joten ei se VOI olla huonoa kamaa :LOL:

Se on muuten englanniksi Evening Primrose oil, googlailkaa vaikka sillä, niin löytyy aika paljon artikkeleja ja jopa melko uskottavia tutkimuksia. Ite oon lukenu noin puoli nettiä läpi siitä. :p
 
Olette niin hyvää markkinointia tehneet helokkikapseleiden tehojen suhteen, että jos kaupat olisi vielä auki, niin olisin niitä jo ostamassa :LOL: Etenkin Gilmoren kokemukset tuhruilun vähenemisestä kuulostaa ihanalta, mulla tuhruttelee viikon verran ennen tätiä, ja on tosi inhottavaa koko ajan miettiä tädin tulemista... Onko teillä muuten helokit vaikuttaneet kierron pituuteen, mietin vaan, kun mulla ei tarvitsisi kierron ainkaan enää lyhetä...

Alun perin oli ajatus ottaa tästä greippimehukierto, mutta edellinen greippimehukierto jäi lyhyeksi (20 päivää ), ja menkkakivut oli jotain aivan kamalaa, vaikka join sitä vain siihen oletettuun ovikseen. Eli jos kokeilisinkin noita helokkeja.... Jos en ihan väärin muista, systeri söi niitä murkkuiässä akneen, ja sillä ne kai ainakin auttoi. Enpä pane sitäkään pahakseni B)

Eli pitkä apteekkilista huomiseksi: ovistestejä, helokkikapseleita, kalaöljyä, voidetta hyönteisten puremiin (mulla on aivan kamalan näköiset jäljet mökkireissulta, pahin turvotus(!) alkaa jo laskea, mutta kun pitäisi häihin mennä lauantaina, ja jalat näyttää ihan kamalilta...)

Oletteko muuten noita luontaistuotteita ostaneet apteekista, vai saako niitä myös tavarataloista/marketeista?
 
Kyllapas helokkikapselit saa mainosta ja tosi hyvaa mainosta, pitaapas kokeilla. Varsinkin jos ne tasantaa kiertoa. Kiitti Gilmore kiva kun sanoit mita ne on englanniksi, kun oisin sita sitten kysynyt. Ma jo niita foolihappoja syon ja on kai siina mukana jotain muitakin vitamiineja. Niita saa syoda koko raskauden ajan.

Ostin tanaan ensimmaista kertaa elamassani raskaustestin tai siis testeja. Jee mika saavutus! Oli viel kaksi yhden hintaan. Mutta on ne kylla silti viela kalliita. Lauantaina ois tarkotus testata. Tanaan on kp 41.

Nyt meni hermo mieheen. Se oli menny ostamaan kuukauden matkalipun, kun ens viikko on viimeinen ennen kahden viikon lomaa :headwall: :kieh: Ei se ollut kuulemma ajatellut... Niinku ei se ajattele yleensakaan. :kieh: Kuka nyt lomansa unohtaisi!!!!

Nyt on lakkopaivatkin loppu ja huomenna takaisin toihin.
 
No niin, nyt on sitten helokkikapseleita ostettu B) Täytyy vielä ostaa sitä kalaöljyä, äsken ei vain ollut tarpeeksi rahaa mukana. Meidän lähiapteekissa ei ollut kuin Efamol-merkkistä tuotetta, ilmeisesti samaa kuin Gilmorella? Niitä syödään yksi päivässä, yhdessä kapselissa on 1000 mg helokkiöljyä, ja siitä GLAta on 115 mg. Ohjeessa sanotaan, että kun aloittaa syömään niitä, pitäisi ottaa 3 päivässä ensimmäisen 12 viikon ajan, mutta mun mielestä se kuulostaa kauhean paljolta, ja kun niitä ei aio syödä edes koko kierron ajan, niin luulen että menen tuolla yhdellä kapselilla päivässä.

Ostin myös apteekin omia ovistestejä, paketissa oli 7 kpl (oli halvennuksessa kun menevät elokuussa vanhaksi). Onko kellään kokemusta niistä?
 
Maikkis mulla on vaikuttanut kierron pituuteen sikäli, että kierto on säännöllistynyt ja megakierrot (60-70 päivää ) on jääneet pois. Eli lyhentänyt periaatteessa. Mutta uskoisin että kun prostaglandiini E2 on keltarauhasta ylläpitävä (luteotrooppinen) tekijä, niin vaikutus vaihtelisi saman lailla kun keltarauhashormoni (progesteroni) hoidoissa. Esim. Terolutteja käytetään liian lyhyiden että liian pitkien kiertojen hoitamiseen, joten niiden vaikutus riippuu oman kierron nykytilanteesta. Sekä lyhyt että pitkä kiertohan voi johtua progesteronitoiminnan häiriöistä, ja prostaglandiini tukee tätä toimintaa ja auttaa sitä normalisoimaan.

Helokkiöljyssä ei sinällään se helokki ole mikään taika-aine, yhtä hyvin GLA:ta (prostaglandiinin esiaste) saa muistakin öljyistä, korkeita pitoisuuksia on esim. mustaherukansiemenöljyssä ja hamppuöljyssä. Nämä helokit vaan on helposti saatavilla ja kohtuu edullisia.

Helokkien ja eräiden muiden kasviperäisten öljyjen hedelmällisyyttä edistävää vaikutusta on tutkittu muuten ainakin lehmillä, rotilla ja siniketuilla. :D Esimerkiksi siniketuilla tiineiksi tulleiden määrä oli suurempi kun verrokkiryhmällä, mutta vastaavasti kesken menneiden tiineyksien määrä oli suurempi prostaglandiinien supistuksia aiheuttavien vaikutusten vuoksi, kun öljylisän antamista jatkettiin. Pitkään jatkettuna tulos siis oli plusmiinus nolla verrokkiryhmään nähden.

Tässä muutama tutkimusjuttu, mulla on kotona lisää näitä jossain tallessa. (Huom! Oon siis ihan maallikko ja tulkkaan luultavasti puolta näistä tutkimuksista ihan päin helkkaria)

Biology of Reproduction:
Polysaturated Fatty Acids in Male and Female Reproduction:
http://www.biolreprod.org/cgi/content/full/77/2/190

The Journal of Nutrition:
Importance of Dietary Linolenic Acid (GLA) in Human Health and Nurtition
http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/128/9/1411?ijkey=c5ad0174ad98b986b76cd7212e0bcbc126acee86

The American Journal of Clinical Nutrition:
Effects on supplementation with fish-oil derived n-3 fatty acids and linolenic acid (GLA) on circulating plasma lipids and fatty acids profiles in women:
http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/77/1/37

Yliopisto-lehti:
Abstrakti LL Marja Erämaan väitöskirjasta Inhibiinit munasarjat fysiologiassa:
http://yliopistolehti.helsinki.fi/1997_6/ylvait.htm
 
Maikkis mulla on kans Efamoleja, oon syöny alusta asti vaan yhen kapselin päivässä, kun apteekkari sanoi että se alkuvaiheen tuhdinpi annos on "tyhjien varastojen täyttöön", lähinnä niihin tapauksiin, jossa ruokavaliosta ei oo aiemmin saanu mitään hyviä rasvoja ja on ihan hirveän puutostilan partaalla. Aattelin, että mun ruokavalio on kuitenkin ollut ihan suhteellisen siedettävä hyvienkin rasvojen suhteen, joten varastot ei välttämättä huutais ihan tyhjyyttään. Tiedä sitten. :LOL:

Ja vielä sen verran kommentoin, että en nyt väitä että helokit nyt ois mikään mullistava ratkaisu lapsettomuuteen, nälähätään ja ilmaston lämpenemiseen, ja ei taida ihan niitä syömällä pelkästään kukaan raskautua. Mutta arvelen kyllä että niistä voi pientä apua olla, jos kyseessä ei ole mikään vakavampi häiriö. Tukkeutuneita munanjohtimia se tuskin avaa tai muuta vastaavaa.
 
Kiitos GIlmore tiedoista. En usko, että tähän vauvanhankintaan on mitään "ihmelääkettä" tarjolla, pitää vain kovasti yrittää, ja mielellään oikeaan aikaan :LOL: Mutta toisaalta, eipä noista helokeista yms. mitään haittaakaan taida olla, joten ihan hyvin niitä voi sitten vähän testata. Ja siinä purkin kyljessä sanottiin, että auttaa myös kuivaan ja hilseilevään ihoon, mikä ainakin mun kohdalla pitää paikkaansa, kun olen huono itseäni rasvaamaan. Joten vaikka ei raskaaksi tulisikaan, niin jos edes näyttäisi paremmalta. Tai näin mä sen miehelle selitin, joka taas pyöritteli silmiä kun esittelin mun ostoksia ;)

Uskoisin kanssa, että mun ruokavalio ei ihan pyllyllään ole, joten tyydyn myös siihen yhteen kapseliin päivässä. Täytynee alkuviikosta käydä ostamassa niitä toisia rasvahappoja, ettei megamenkkakivut pääse yllättämään...
 
Gilmore: Mä voin - jahka tästä "lomakiireiltäni" jaksan - vilkaista noita tutkimuksia...Mä kun luen ihan pakostakin niin paljon tutkimuksia, niin pystyn kyllä sanomaan tosi nopeesti, onko nuo ihan hanurista vai ihan oikeaa tiedettä...Jos yksikin noista on referee -menettelyyn perustuvan julkaisun tutkimus, niin no hätä, sitten se on ihan oikeasti tiedettä...terv. tiedenainen, joka lepuuttaa nyt aivojaan ;)
 
Helokeita voisin minäkin mainostaa sen verran, että kolme kiertoa oon niitä popsinut ja kahdesta niistä tullut raskaaksi! Viimeisessä kierrossa söin niitä vain ovikseen asti kun silloin vasta kuulin ettei niitä sen jälkeen tulisi syödä. Ja en tiedä oliko se loma ja lämpö vai ne kapselit, mutta joku yhtälössä tuntui toimivan!

Mulla oli sellaiset kapselit, missä on helokit ja kalat samassa, Lipolar Balance on tuon yhdisteen nimi. Ja annoksena 1-2 päivässä, mä otin muistaakseni vain yhden.

Ja foolihappoa vedän edelleen, se on vesiliukoinen joten ei varastoidu jos tulee liikaa.

Paljon hyvää onnea kaikille, helokeilla ja ilman!
:heart: KÖ 10+5
 
Kvartti Kiitos helokki-infosta :) Täytyy ens kierrossa ottaa ne mukaan tähän projektiin. Olen monta kertaa miettiny käydä niitä ostamassa, mutta just ajatellu et sit pitää ostaa niitä kalajuttujaki ja sit menee kohta monimutkaseksi. Saakohan noita Lipolar Balance -kapseleita ihan tavis prismasta vai pitääkö marssia luontaistuotekauppaan?

Nyt voi olla vähän myöhästä ku ovulaatio on toivottavasti muutaman päivän päästä tulossa. Torstaina on ultra jossa näkee tilanteen. Jännittää hirveesti ku nyt oon jo limaillu muutaman päivän ja jomotellu alavatsaa, et toivottavasti se ovulaatio ei ole ennen sitä ultraa. Tosin ei ole koskaan näin aikasin ollu, mutta ei ole näin aikasin tullu näin kosteita kelejäkään :whistle: En oo kyl saanu vielä plussaa ovistestiin, joten eiköhän siinä viel mene. Sori tuli taas oman navan tutkintaa....
 
Näin viime yönä unta, että sain lapsen. En mielestäni ollut ollut pitkään raskaana (tai siis en mielestäni ollut ollenkaan raskaana), ja hätäilin unessa sitä, olinko kertonut töissä raskaudesta. Ja lapsi oli hyvin kehittynyt ikäisekseen, se osasi ainakin nousta seisomaan yhden päivän ikäisenä, ja ehkä myös konttasi, sitä en enää muista niin tarkkaan. Ja lapselle annettiin myös samana päivänä nimeksi Tapani, ei ehkä ihan se nimi, minkä olisin ensimmäisenä hereillä valinnut :LOL:

Toivottavasti enneuni :) Eilen sain ovistestiin "vahvan negatiivisen". Tänään oli hädin tuskin paljain silmin näkyvä haamu testissä. Nyt vähän harmittaa, etten aloittanut testausta jo sunnuntaina, että jos huippu olikin jo silloin, ja se jäi nyt huomaamatta. Toisaalta sunnuntai oli vasta kp 5, ja menkat vasta loppuneet, joten ajattelin että maanantain aloitus riittää... Mutta jatkan vielä testaamista, jos se plussa siitä sitten vielä pärähtäisi kunnolla. Ja touhuilut on aloitettu, joten sen puoleen ei tarvitse murehtia :p

Onnistuin hajottamaan selkäni, joten taidanpa tästä mennä makuuasentoon, se tuntuu olevan vähemmän tuskallinen asento. En viitsi ottaa särkylääkettä mahdollisen oviksen pelossa, ja ennestään tiedän, että panadol ei tähän tehoa. Toivottavasti menee pian ohi, ettei tarvitse viimeistä lomaviikkoa kärsiä kivuista :/
 
Onnittelut Maikkiksen ihanaiselle Tapanille :flower: :LOL:

Täällä on kans oviksen bongailu alotettu, ainakin tänään vielä tuli negaa. Jos menee samalla lailla kun viime kierrossa, niin plussaa ooteltais huomiselle. Oon kyllä ihan rakastunu tuohon Clearbluen digitaaliseen, kun siinä ei jää arpomisen varaa onko plussa vai nega. Oon malttanu jopa olla analysoimatta niiden testitikkujen viivojen sielunelämää, vaikka minusta ne kyllä tummenee plussaa kohti....eeeeeeeikun hetkonen, enhän minä niitä ole katsonut siis edes ollenkaan yhtään. :LOL:

Minkäs hintaisia on muuten teidän suunnalla mansikat? Täällä on 4,50 ? litra, minusta huima hinta :eek: . Ei viitsi pakkaseen asti ostaa, mutta mansikkamaitoa kiskoin kyllä tuossa hetki sitten. Vieläköhän ne tuosta halpenee että raaskis pakastaakin?
 
Vähän olen kyllä kanssa tuota digitaalista harkinnut, ja mietin, että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin ehkä sitten ensi kierrossa... Miten se muuten käytännössä toimii, kuinka monta kiertoa sillä pystyy tikuttamaan? Mihin aikaan päivästä testi tehdään? Noissa apteekin omissa kehotetaan testaamaan aamuvirtsasta, joka on ainakin mulle kaikista helpointa. Halpisliuskoissa taas kehotettiin välttämään aamuvirtsaa, minkä takia testaus ainakin omalla kohdalla meni hyvin hankalaksi...

Meidän lähimarketissa maksaa mansikat 4 e/l, eli eipä sen halvempaa. Ei ihan sellainen hinta, että joka kerta kaupassa käydessä raaskisi ostaa...
 
Tuo digitaalinen on kyllä luotettava, olen sitä itsekin käyttänyt. Se on tosin hintava, mutta ei tarvi miettiä, että onko se nyt plussa vai eikö. Niin, pakkauksessa on testilaite ja siihen laitettavat tikut. Tikkuja ei voi ostaa erikseen eli koko paketti pitää aina ostaa joka kuukausi. Hinta on muistaakseni yli 30euroa. Tänään on kp7/25-26. En tiedä, jaksanko tikutella tässä kierrossa kun tuo ovis näyttää tulevan ihan säännöllisesti. Eli täällä mennään joka toinen päivä -systeemillä ;) Kattellaan, miten käy. Gilmore: onko noilla helokeilla jotain sivuvaikutuksia? Mulla kun on sellainen tunne, että alakerrassa ois asteen liukkaampaa kuin normaalisti :LOL: Ja Maikkis: eikö tuollainen vauva olisi "kätevä" siinä mielessä, että ois ainakin lähipiirissä varmasti "se kehittynein" ja kenties älynlahjatkin ois toista luokkaa kun naapurin kersoilla :LOL:
 
Vadelmaunelma mulla on jotenkin se kuva, että tuo liukastelu kuuluu ihan asiaan. Sivuvaikutuksina (jos sitä ottaa liikaa) voi tulla menkkakramppien tapasta jomottelua, kun niitä huonoja prostaglandiineja pääsee syntymään siitä ylijäämästä. Eli saa kohtulihaksen supisteleen. Ja tietty allergiset reaktiot varmaan on mahdollisia, jos on helokille allerginen. Jollain sivulla sanottiin että suuret määrät öljyä pistää vatsan sekasin, mutta ei kai kukaan suunnittelekaan mitään kovin suuria määriä ottavansa.

For TTC women, evening primrose oil is used to enhance the volume and quality of cervical fluids (cervical mucus, or CM).
http://www.ovulation-calculator.com/infertility/eveningprimroseoil.htm

The oil helps you to produce more egg white type cervical mucus.
http://wikiparenting.parentsconnect.com/wiki/Evening_Primrose_Oil_to_Improve_Cervical_Mucus

This oil has been used to treat women with menstrual pains and for improving fertility. It is claimed that Evening primrose oil aids in the production of quality cervical mucus that aids fertilization.
http://www.targetwoman.com/articles/evening-primrose-oil.html

If you have issues with personal lubricant and fertility, if you need help because your body doesn't produce enough fertile quality cervical fluid then evening primrose oil might be the answer.
http://www.stages-in-pregnancy.com/personal-lubricant-and-fertility.html
 
Maikkis sitä Clearblueta voi käyttää aamulla, siks se onkin hyvä. Paketissa on seitsemän tikkua. Viime kierrossa mulla meni kaks tikkua. Mutta se tikkujen määrä riippuu ihan siitä kuinka aikasin alkaa testaan. Mä alotin vasta kun rupes oleen vähän ovis-enteitä ilmassa, niin pääsin vähällä.

Kuulemma jotkut tekee niin, että testaa joillakin halpistesteillä siihen asti että viiva on melkeen mutta ei ihan. Sitten vaan varmistelua tuolal digitestillä kun alkaa näyttää hyvältä. Sillain voi päästä jopa yhelläkin tikulla kuussa. Mutta jos pystyy muista merkeistä päätteleen suunnilleen koska vois olla otolliset ajat käsillä, niin ei niitä kauheesti mee. Tietty jos ei oikein oo mitään ovisoireita ja kierrot on kovin epäsäännöllisiä, niin sittenhän niitä testejä palaa. Silloin ehkä suosittelisin tota halpisliuskat + digillä varmistelu -metodia.
 
Tähtisäde...........29
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 8
Sitrus79..............28............................................kesästä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauol la (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
Toivo79...............28...........kp 12/27-55............aloitus syksy 2008

Maikkis123..........28..........kp 8/24-29.....................yk 7
Vadelmaunelma...29...........kp 8/25-26.....................yk 10
Simppu82............27...........kp 8/34-37......................yk 5
Zeria............29........kp 12/29-34............n. 2 v
Pilvilinna..............29..........kp 14/?..................... ......09/2007
Gilmore...............29............kp 15/30-35....................yk 10
Ada.....................29...........kp 20/24-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28...........kp 36/28-33...................yk 5
Piglet..................30...........kp 41/28.........................yk 8
JoJo79................28...........kp 47/37..................yk 2
Piip......................29..........kp 75/29-31............syksystä 2006


Kultukimallus.......27..........kp ?/..................lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
 

Yhteistyössä